mboost-dp1
Ny computer går i stå i opstarten (BIOS)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
eg har lige købt ny computer og skal installere windows xp på den. Den fuldføre installationen og skal til at genstarte så jeg kan kofigure windows, men så efter den har genstartet skriver den bare:
Press F2 to run Setup
Press F11 for Boot Menu
Dual-Channel Memory Mode
2048MB OK
Auto-Detecting Pri Master..ATAPI CDROM
Auto-Detecting Pri Slave..Not Detected
Auto-Detecting 3rd Master..IDE Hard Disk
Pri Master: TSSTcorpCD/DVDW SH-182M SB01
Ultra DMA Mode-2
3rd Master: Maxtor 6V300F0 VA111900
Ultra DMA Mode-6, S.M.A.R.T. Capable but Disabled
Nogen der ved hvad alt det betyder og hvad jeg skal gøre?
Jeg har prøvet at trykke både F2 og F11, men intet virker!
Jeg har også prøvet at clear cmos, og det hjalp så jeg kunne komme ind i bios og når jeg så skulle boote fra min win-cd, så sker det bare igen....
Hjælp mig!!!!
Press F2 to run Setup
Press F11 for Boot Menu
Dual-Channel Memory Mode
2048MB OK
Auto-Detecting Pri Master..ATAPI CDROM
Auto-Detecting Pri Slave..Not Detected
Auto-Detecting 3rd Master..IDE Hard Disk
Pri Master: TSSTcorpCD/DVDW SH-182M SB01
Ultra DMA Mode-2
3rd Master: Maxtor 6V300F0 VA111900
Ultra DMA Mode-6, S.M.A.R.T. Capable but Disabled
Nogen der ved hvad alt det betyder og hvad jeg skal gøre?
Jeg har prøvet at trykke både F2 og F11, men intet virker!
Jeg har også prøvet at clear cmos, og det hjalp så jeg kunne komme ind i bios og når jeg så skulle boote fra min win-cd, så sker det bare igen....
Hjælp mig!!!!
MiniatureZeus >
Jo, ville også gerne have HD til at være primary, men BIOS kan kun finde cd-drevet.
Sådan her ser BIOS ud:
Primary IDE Master [ATAPI CDROM]
Primary IDE Slave [Not Detected]
Secondary IDE Master [Not Detected]
Secondary IDE Slave [Not Detected]
SATA1 [Not Detected]
SATA2 [Not Detected]
Svapper >
1.boot cd
2.boot hd
3.boot floppy (der er dog intet floppy-drev)
Jo, ville også gerne have HD til at være primary, men BIOS kan kun finde cd-drevet.
Sådan her ser BIOS ud:
Primary IDE Master [ATAPI CDROM]
Primary IDE Slave [Not Detected]
Secondary IDE Master [Not Detected]
Secondary IDE Slave [Not Detected]
SATA1 [Not Detected]
SATA2 [Not Detected]
Svapper >
1.boot cd
2.boot hd
3.boot floppy (der er dog intet floppy-drev)
Jamen det er da noget du ændre på selv cdrom drevet ved at flytte en jumper... Har jeg da gjort på min stationære derhjemme...
Prøv at sætte CD-rom til secondary i stedet.
Jeg skal absolut ikke gøre mig klog i bios og bootsekvenser, men mener at have hørt og selv prøvet et lignende setup, hvor bios ikke kunne detektere harddisken, hvis der sad en cd-rom på samme kæde som den harddisk, hvor du har din aktive partition.
Men ja hvis både harddisk og cd-rom jumper står til master eller en til master og den anden til autoselect. så går det selvfølgelig også galt, men det regner jeg ikke med at du har rodet med.
Jeg skal absolut ikke gøre mig klog i bios og bootsekvenser, men mener at have hørt og selv prøvet et lignende setup, hvor bios ikke kunne detektere harddisken, hvis der sad en cd-rom på samme kæde som den harddisk, hvor du har din aktive partition.
Men ja hvis både harddisk og cd-rom jumper står til master eller en til master og den anden til autoselect. så går det selvfølgelig også galt, men det regner jeg ikke med at du har rodet med.
Jeg er total noob på det her område, så når I sige jumper tænker jeg: "hvad!". I må lige forklare nærmere.
Mit mobo er et ASrock 775Dual-VSTA
Jeg bruger et PS2 tastatur.
Knightmare > Kan du ikke lige skære det ud i pap for mig med det der jumper og master. Hvor ændrer jeg det henne?
themuss > ata33 eller pio-mode? Fremmedord for mig - hehe
Håber I vil hjælpe lidt mere...
Mit mobo er et ASrock 775Dual-VSTA
Jeg bruger et PS2 tastatur.
Knightmare > Kan du ikke lige skære det ud i pap for mig med det der jumper og master. Hvor ændrer jeg det henne?
themuss > ata33 eller pio-mode? Fremmedord for mig - hehe
Håber I vil hjælpe lidt mere...
#Paploo
bag på de fleste drev, der ved siden af hvor du sætter kablet fra dit mobo i, står der MS, SL og CS
MS=Marster
SL=Slave
CS=Cabel Select
der under finder du så nogle ben
og på de ben sidder der en lille plastik dims som sidder på 2 ben, den skal sidde korrekt, og hvis jumperne sider i CS, så skal det blå stykke på kablet sidde i dit mobo, og det midterste stik er slave
bag på de fleste drev, der ved siden af hvor du sætter kablet fra dit mobo i, står der MS, SL og CS
MS=Marster
SL=Slave
CS=Cabel Select
der under finder du så nogle ben
og på de ben sidder der en lille plastik dims som sidder på 2 ben, den skal sidde korrekt, og hvis jumperne sider i CS, så skal det blå stykke på kablet sidde i dit mobo, og det midterste stik er slave
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.