mboost-dp1
Mangler hjælp til Ubuntu Server 7.04
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Jeg har fået skidtet installeret med LAMP, men nu skal jeg have konfigureret de to netkort samt have oprettet brugere med tilhørende mail/ftp/web space.
Efter al den tid er jeg blevet noob igen, så kan jeg få et par pointere? (Og lad nu være med at sidde og pege på skærmen.)
Efter al den tid er jeg blevet noob igen, så kan jeg få et par pointere? (Og lad nu være med at sidde og pege på skærmen.)
Jeg tog bare en standard inst med LAMP. Jeg fik at vide at Ubuntu var meget noob-venlig. Det gælder bare ikke server-versionen.
Hvordan aktiverer man DHCP på et interface?
*EDIT* Jeg kan få interfacet sat til UP BROADCAST RUNNING MULTICAST
*EDIT* Jeg kan få interfacet sat til UP BROADCAST RUNNING MULTICAST
lige meget - fandt det. dhclient :D
Jeg har to netkort i maskinen, men det er kun det onboard broadcom GbE jeg kan få liv i. Det andet et 3com 3c900 kan jeg ikke få sat til running. Jeg har et 3c905C. Kan man bare sætte det i og regne med at den har driveren til det?
Jeg har to netkort i maskinen, men det er kun det onboard broadcom GbE jeg kan få liv i. Det andet et 3com 3c900 kan jeg ikke få sat til running. Jeg har et 3c905C. Kan man bare sætte det i og regne med at den har driveren til det?
Jeg brugte plug-reinstall-play metoden.
Begge netkort er nu oppe og kører.
OpenSSH er installeret og startet. Hvorfor følger den ikke med som standard?
Nogen der kender et crash-course i scripting? Skal have lavet et script der laver en bruger med mail, ftp og web.
*EDIT*
Hvilken FTP-deamon vil I anbefale?
Begge netkort er nu oppe og kører.
OpenSSH er installeret og startet. Hvorfor følger den ikke med som standard?
Nogen der kender et crash-course i scripting? Skal have lavet et script der laver en bruger med mail, ftp og web.
*EDIT*
Hvilken FTP-deamon vil I anbefale?
Jeg prøver nu på at lave et script der laver en bruger samt sætter kodeord opretter home og sætter rettigheder osv kun ved brug af en enkelt kommando. Men det kodeord driller. Når jeg kigger i man til useradd bliver der refereret til crypt, men hvis jeg installerer det med apt-get install crypt er det kun et program til at kryptere filer.
Hvilket program kan man bruge til at generere et kodeord med?
Både usermod og useradd vil have det krypterede kodeord.
Hvilket program kan man bruge til at generere et kodeord med?
Både usermod og useradd vil have det krypterede kodeord.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.