mboost-dp1

Lærerige programmer

Gå til bund
Gravatar #1 - BIG_G
23. mar. 2007 10:16
Ved godt det lyder sygt, men er der nogen der kender nogle programmer man kan lære af? Ikke lære hvordan man plaffer en terrorist eller sådan, men om historie, matematik, fysik og så videre. Spillene skal helst have en hvis underholdningsværdi, og være egnet til 9-18 år.
Håber i kan hjælpe mig med mit lille skoleprojekt...

BIG_G
Gravatar #2 - mindzero
23. mar. 2007 10:24
EUROPASPILLET!!

(gad vide om andre kender/kan huske det)
Gravatar #3 - trylleklovn
23. mar. 2007 10:25
MATEMATIKEVENTYRET

(gad vide om andre kender/kan huske det)
Gravatar #4 - mindzero
23. mar. 2007 10:26
For at være lidt mere seriøs:
Skal det være på dansk? Eller må det være på engelsk? Skal det være et stort program/spil der lærer om de forskellige områder? Eller 1 geografi spil, 1 historie spil, etc.
9-18 år er en ret stor målgruppe når vi snakker undervisning, da der jo er kæmpe forskel på niveauet.
Så ja, kom gerne med lidt mere specifik beskrivelse af hvad det helt nøjagtigt er du søger.
Gravatar #5 - buch
23. mar. 2007 10:32
Gys på regneslotte ;)

Ellers så et spansk kursus ? http://www.spanishprograms.com/complete_newsletter...
Gravatar #6 - MiniatureZeus
23. mar. 2007 10:33
Der er mange wordgames hvor du skal stave dig frem, det har jeg lært meget engelsk af...
Gravatar #7 - themuss
24. mar. 2007 07:07
Postal-serien.
Gravatar #8 - BIG_G
24. mar. 2007 20:40
For den nærmere specifikation:
Programmet kan omhandle et enkelt fag eller være tværfagligt. Det skal bare passe til unge, (helst 15-18) men målgruppen må gerne være yngre. Det vigtigste er, at man lærer noget uden at kede sig... De generelle spil må gerne være et andet sprog end dansk, men til yngre målgrupper skal sproget helst være dansk (med mindre det da skal lære én engelsk) Men efter at have fuldt nogle af jeres anbefalinger, må jeg vist lige understrege: Det skal være et COMPUTER- eller KONSOLSPIL man kan lære noget af. Og

Et godt eksempel er det kommende spil, Spore, der handler om at gennemleve evolutionen fra bakterie til menneske.

På allerede nuværende tidspunkt, tak for hjælpen.
Gravatar #9 - Fjolle
25. mar. 2007 10:12
Brain training?
Gravatar #10 - BIG_G
25. mar. 2007 11:56
#9: Ja, men rettet mod skole- og gymnasieelever....
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login