mboost-dp1
interaktivt desktop(?)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Jeg så et indlæg for et par dage siden, TROR det var vandfarve som talte om et interaktivt desktop hvor det skiftede billede alt efter vejret(?) udenfor.
Jeg har prøvet at finde tråden og ledt på google, men det er håbløst. Jeg kan kun finde software til IRIX systemer?
Nogen der kan hjælpe? :)
Jeg har prøvet at finde tråden og ledt på google, men det er håbløst. Jeg kan kun finde software til IRIX systemer?
Nogen der kan hjælpe? :)
Går ud fra at det er dreamscene du hentyder til, det var i hvert fald det som vandfarve snakkede om.
Det er en del af de ekstra features der følger med Vista Ultimate edition, hvis du gerne vil have det.
Der er i øvrigt ikke tale om interaktive baggrunde men derimod animerede.
Det er en del af de ekstra features der følger med Vista Ultimate edition, hvis du gerne vil have det.
Der er i øvrigt ikke tale om interaktive baggrunde men derimod animerede.
I tråden til afstemningen om skrivebordsbaggrunde beskrev myplacedk(!) en applikation, han selv havde lavet
(edit: fuck, tidligt om morgenen, fik byttet om på navnene)
(udsnit) skrev:Kort sagt: Jeg fik et rimeligt realistisk simuleret billede af hvordan Jorden så ud på netop det tidspunkt.
(edit: fuck, tidligt om morgenen, fik byttet om på navnene)
For et års tid siden brugte jeg programmet DesktopEarth til at lave mit baggrundsbillede udfra NASA´s Blue Marble og Earths City Lights.
Programmet kan hentes her: http://codefromthe70s.org/desktopearth_dl.aspx
Har lige installeret det igen og efter nogle justeringer af indstillingerne så ser mit skrivebord sådan ud: DesktopEarth Baggrundsbilled
Edit:
Der er flere ting man kan indstille.
F.eks.
1. Skydække - hvor massivt skal det være?
3. Dagdelen kan automatisk skifte alt efter årstiden - eller man kan selv vælge en anden måned som baggrund
2. Natdelen - skal det være City Lights, Moonlight surface, eller ingenting?
3. Centrering af kortet - skal kortet centreres omkring nuværende tidszone eller omkring andre faktorer?
Og så kan man selvfølgelig også selv bestemme hvor tit det hele skal opdateres - hvert minut, 5. min, 15. min eller 1 time.
Som ekstra bonus understøtter den også multi-monitor via Active Desktop.
Jeg kan helt klart anbefale dette program.
Programmet kan hentes her: http://codefromthe70s.org/desktopearth_dl.aspx
Har lige installeret det igen og efter nogle justeringer af indstillingerne så ser mit skrivebord sådan ud: DesktopEarth Baggrundsbilled
Edit:
Der er flere ting man kan indstille.
F.eks.
1. Skydække - hvor massivt skal det være?
3. Dagdelen kan automatisk skifte alt efter årstiden - eller man kan selv vælge en anden måned som baggrund
2. Natdelen - skal det være City Lights, Moonlight surface, eller ingenting?
3. Centrering af kortet - skal kortet centreres omkring nuværende tidszone eller omkring andre faktorer?
Og så kan man selvfølgelig også selv bestemme hvor tit det hele skal opdateres - hvert minut, 5. min, 15. min eller 1 time.
Som ekstra bonus understøtter den også multi-monitor via Active Desktop.
Jeg kan helt klart anbefale dette program.
Kunne godt lyde som dreamrender fra www.dreamrender.com
Men der er sikkert også en masse andre programmer der kan den slags.
Kunne godt lyde som dreamrender fra www.dreamrender.com
Men der er sikkert også en masse andre programmer der kan den slags.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.