mboost-dp1

Hjælp til IE7

Gå til bund
Gravatar #1 - vandfarve
23. jan. 2007 20:11
Først og fremmest vil jeg gerne undskylde (Og ja, jeg ved godt, at det er grammatisk selvmord at skrive det i indledningen til et spørgsmål, men i dette tilfælde er der ingen vej uden om), fordi dette indlæg med tilhørende problem kan synes så banalt, men det har bare gået mig på nerverne i så lang tid, at jeg bliver nødt til at give op og få hjælp af eksperterne - altså jer.

I IE6 kunne man ved hjælp af genvejstasten CTRL + B få vist menuen Hurtig Søgning (Eller noget i den retning...), hvorved man hurtigt kunne søge efter nøgleord på hele siden i browserhovedet ala den funktion, der findes i Word 2003. Men i IE7 kan jeg ikke finde den samme feature igen, og da Microsofts har opbygget deres support med samme stabilitet og forståelighed som en polsk middelalderborg i entry level-stilen, så vil jeg gerne høre fra jer, der forstår mit problem og kan give mig de nye genvejstaster. Hvad skal jeg trykke på for at søge efter nøgleord?
Gravatar #2 - ZOPTIKEREN
23. jan. 2007 20:17
Jeg har ikke IE7 på min computer så kan ikke hjælpe direkte, men måske kan den her hjemmeside om nye genveje i IE7 hjælpe dig. Der er i hvert fald tre nye search genveje listet.

http://blogs.msdn.com/ie/archive/2006/02/08/527702...

Microsoft har også en side med de samme info.
http://www.microsoft.com/windows/ie/ie7/about/quic...

Desværre dog ikke så overskuelig som mozillas
http://www.mozilla.org/support/firefox/keyboard
Gravatar #3 - Cloud02
23. jan. 2007 20:53
ctrl + f ?
Gravatar #4 - Bjørn
23. jan. 2007 22:19
Tror også det er ctr + f som du søger efter-
Det kan være at du havde en dansk IE6 hvor mange laver hurtig søgning på ctrl + b men at din IE7 er på engelsk og her laves den altså med genvej ctrl + f som Cloud02 også skriver.
Gravatar #5 - vandfarve
24. jan. 2007 12:49
Ahh. aber natürlich! Jotak, det var den jeg ledte efter.
Gravatar #6 - Bjørn
24. jan. 2007 14:23
Jeg kan så oplyse at man vist kan få IE7 på dansk nu hvis det skulle have interesse. Så kan du vende tilbage til ctrl + b ;-)
Gravatar #7 - vandfarve
24. jan. 2007 14:50
Jeg bruger IE7 på dansk, men når jeg trykker CTRL + B, så vil computeren have mig til at arrangere mine foretrukne. Til gengæld hvis jeg i stedet trykker CTRL + F, så får jeg hurtig søgnings-modulet op. Weird, right?
Gravatar #8 - Bjørn
24. jan. 2007 14:55
Jo det lyder underligt. Jeg har ikke prøvet IE7 på dansk så skal ikke kunne sige om de evt. har flyttet denne funktion sådan permanent til alle versioner... Nogle andre som kan oplyse om det?
Gravatar #9 - NFX
25. jan. 2007 21:08
#8:
Det er hvertfald stadig ctrl+B i IE 6, hvis det er det du mener.

Det hele kommer vel af at MS Office en gang i tidernes morgen (og stadig) på engelsk brugte Ctrl+B til fed skrift (bold) og Ctrl+F til "Find" - da så Office skulle oversættes til dansk, var det vigtigere at skrive med fed skrift, hvorfor der blev byttet rundt på de to. For at holde genvejene på de samme taster, er dette så blevet ført over andre programmer (IE, notesblok, osv). Jeg skal ikke kunne sige hvorfor det er blevet ændret tilbage, for selv om jeg synes det er meget mere logisk for søgefunktionen at være på Ctrl+F end Ctrl+B, synes jeg at det er endnu vigtigere at (forsøge at) holde samme stil.
Men det kan da være det også er byttet rundt i den danske udgave af Office 2007 :)
Gravatar #10 - themuss
25. jan. 2007 23:38
ctrl+f 4 lief!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login