mboost-dp1

hjælp...

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
19. apr. 2006 19:36
Hej

Jeg vil gerne lave en formular til min harddisk som man kan udfylde og så smider den informationerne over i (evt) et excel ark eller worddokument.

Jeg har ikke særlig meget kendskab til databaser (Access, MySQL etc.)

Tak for hjælpen :)
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
19. apr. 2006 19:58
Hvilken form for data er det, som du gerne vil gemme? Det gør det lidt nemmere at komme med det bedste forslag.

Desuden, så prøv at vælg en bedre titel til tråden, så er det nemmere at få folk ind, hvis de ser noget de ved noget om.
Gravatar #3 - DUdsen
19. apr. 2006 20:02
#1 umidbart ville jeg side MS access eller openoffice base hvis det var mig der skulle den slags, eller taler vi noget der skal køre i en browser?

Begge systemer kan vist gemme til en form for regne ark
Gravatar #4 - MiniatureZeus
20. apr. 2006 08:35
altså det skal være disse data:
* Titel (tekstboks)
* org. titel (tekstboks)
* størrelse (tal)
* Subs (dropdown menu)
* Rip (dropdown menu)
* kvalitet (tal)
* indsendt af (tekstboks)

mht. titlen kunne jeg ikke rigtig finde en passende en :(
Jeg sad igår og legede med MS Access og lavede tabeller, formulare, htm-sider, forespøgelser og jeg skal komme efter dig! og umiddelbart så virkede det, meeen jeg kunne ikke finde hvor tingene blev gemt! og der kom også nogle fejl med server og MySQL.

Har også søgt på google efter nogle guides, men det eneste jeg har kunne finde af relevante ting, har været meget dyre kurser :S
Gravatar #5 - DUdsen
21. apr. 2006 12:15
Taler vi webserver? hvilke sprog har du adgang til og hvad regner du med at få af forespørgsler i sekundet på det script der genererer den.

Du kan med access og openoffice base laver en database i et dokument altså et formular dokument der åbnes i word/openoffice og både indeholder formular samt database, er det på webbet skal du bruge html formulare og lave modtage script, hvis det bare er det så var der engang en masse guides på nettet, om de er rådnet væk alle sammen ved jeg så ikke.

Hvad er det for et setup det skal køre på og hvad er det du helt precist vil med data'erne.
Gravatar #6 - MiniatureZeus
21. apr. 2006 15:55
Nej det er ikke en webserver, og dataerne skal bare bruges som ind slags indholdsfortegnelse til den harddisk jeg har.

"Du kan med access og openoffice base laver en database i et dokument altså et formular dokument der åbnes i word/openoffice og både indeholder formular samt database"

Det var præcist sådan noget jeg godt kunne tænke mig :)
altså man har en formular som så vidersender de data man indtaster til en xl ark eller lign.
Og jeg har også lavet min formular men jeg kan ikke få dataerne gemt...:(
Gravatar #7 - themuss
21. apr. 2006 16:29
ls -lah > dump
Gravatar #8 - DUdsen
21. apr. 2006 17:19
i openoffice går du ind og vælger ny database og så er der en række rimeligt gemmenskuelige guider til at gøre det, selvom jeg da godt nok foretrækker rent mysql istedet for at fedte rundt med OOo's åndsvæge GUI.

Jeg har ikke lige rodet for meget med access men det er lidt det samme sørg for at følge de guider der er.

#7 det var da godt nok primitivt jeg havde klart foretrækket at lave et perl script der også sorterede på filer og gemte i noget søgbart.
Gravatar #9 - MiniatureZeus
21. apr. 2006 17:32
Tak for hjælpen, indtil videre da :P
må lige ind og downloade OOo og så ellers bare prøve mig frem :)
Gravatar #10 - DUdsen
21. apr. 2006 17:43
#9 access burde værre ca 10x både nemmere og bedre end OOo bare følg guidesneog hus at vælge dens ejet format.

Men man kan aldrig vide med Office nogen gange fejler det bare.
Gravatar #11 - themuss
21. apr. 2006 18:12
#7 det var da godt nok primitivt jeg havde klart foretrækket at lave et perl script der også sorterede på filer og gemte i noget søgbart.

cat dump | grep søgeord ;)

man ls
If more than one operand is given, non-directory operands are displayed first; directory and non-directory operands are sorted separately and in lexicographical order.
Gravatar #12 - DUdsen
21. apr. 2006 18:35
#11 problemet med ls -la er at den ikke viser andet end navn data og størelse, hvis man vil vide lidt mere og det vil man jo kumme man kigge på headere osv, f.eks. kan man kigge i mp3/ogg filer og få kunstner og titel samt bitrate og den slags, til en hvis grad gælder det også for film.

og når nu vi taler linux GUI er der vel også beagle ;-)
Gravatar #13 - themuss
21. apr. 2006 18:41
jeg ved det, det var et udslag af min dårlige trolde-humor, der bare blev ved med at udvikle sig (i tried to stop!)

måske er der lidt hjælp her hvis det er ASP+MS...
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;... (du skal bare gøre det omvendte af hvad der står i artiklen, tror jeg)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login