mboost-dp1
Fra NTFS til FAT32
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
#2 Det var selvfølgelig det nemmeste men har ikke lige nogen ekstra disk, eller ekstern ved hånden. Jeg har en masse data som skal brændes ned på dvd'er hvis det er. Synes selv det var smartere hvis der var et sådant lille program, det drejer sig jo om en partition ved siden af den med Windows på.
Det er altid farligt at konvertere ét filsystem til et andet, men gør du det alligevel, så husk på de grundlæggende forskelle på filsystemerne.
Hvis du konvertere fra FAT til NTFS, så kan du være nogenlunde sikker på at der ikke opstår nogle konflikter, fordi FAT er et ufatteligt primitivt filsystem, der stortset intet understøtter, og NTFS kan alt hvad FAT kan.
Hvis du konvertere fra NTFS til FAT, så kan der være problemer med filstørrelser. Hvis jeg husker rigtigt, så understøtter NTFS metadata, og selvom det muligvis er lidt primitivt, sammenlignet med andre filsystemer, så er det altså væsentligt medre end hvad FAT (ikke) understøtter. Kryptering kan også blive et problem. Plus alt det jeg har glemt.
Hvis det er pga. Linux, så vil det være bedre at prøve sig frem med en read/write NTFS driver, som f.eks. ntfs-3g (tror jeg den hedder).
Hvis du konvertere fra FAT til NTFS, så kan du være nogenlunde sikker på at der ikke opstår nogle konflikter, fordi FAT er et ufatteligt primitivt filsystem, der stortset intet understøtter, og NTFS kan alt hvad FAT kan.
Hvis du konvertere fra NTFS til FAT, så kan der være problemer med filstørrelser. Hvis jeg husker rigtigt, så understøtter NTFS metadata, og selvom det muligvis er lidt primitivt, sammenlignet med andre filsystemer, så er det altså væsentligt medre end hvad FAT (ikke) understøtter. Kryptering kan også blive et problem. Plus alt det jeg har glemt.
Hvis det er pga. Linux, så vil det være bedre at prøve sig frem med en read/write NTFS driver, som f.eks. ntfs-3g (tror jeg den hedder).
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.