mboost-dp1

E-mailklient - hvilken?!

Gå til bund
Gravatar #1 - Acro
15. nov. 2006 01:08
Jeg skal bruge en ny e-mailklient!

Mit primære ønske er noget hurtigt, og der kan hverken Mozilla Thunderbird eller Microsoft Outlook være med. Hvis I kender specielle udvidelser, der gør dem hurtigere, så sig dog endelig til (problemet med Mozilla Thunderbird er, at jeg har utroligt meget post, og deres dataformat er ikke velegnet hertil; jeg får mange fejl som følge deraf).

Hastigheden er altså afgørende. Derudover er det også essentielt, at der er sublime søgemuligheder (gerne mulighed for at kategorisere, angive tags og på anden måde tildele relevant metadata).

Sidst er et godt og effektivt spamfilter også en selvfølge. Jeg forestiller mig en art af et bayesiansk filter - indbygget i klient. I forbindelse med filtreringen er det vigtigt, at man let kan få et overblik over det, der sorteres fra, så potentielle fejl kan reddes og besvares ;-)

Nogle gode råd?
Gravatar #2 - Bornslippy
15. nov. 2006 01:59
Måske er Eudora noget så.
Den har ihvertfald SpamWatch (Bayesian filtering).
Ved ikke om den opfylder dine andre krav, men du kan da tage et kig på den.
Gravatar #3 - MiniatureZeus
15. nov. 2006 07:21
hvorfor ikke bare bruge gmail?

har da alt det du ønsker..
Gravatar #4 - Acro
15. nov. 2006 11:44
#2 Bornslippy:
Jeg bryder mig ikke umiddelbart om brugerfladen, men nu henter jeg det og ser, om det er noget.

#3 MiniatureZeus:
Gmail er ikke god til sortering af post, hvis man har mange forskellige grupper (labels). Derudover ønsker jeg ikke, at min post skal ligge hos tredjepart med tilhørende tab af kontrollen over samme. Jeg er sikker på, at Google kan passe på det, men jf. licensbetingelserne er de skadesfri ved nedbrud.

Derudover mangler Gmail en mulighed for at sætte forskellige identiteter op, så man kan prædefinere forskellige signaturer, afsender- og svar til-adresser.

Endelig kan jeg ikke på nogen måde migrere min nuværende data til Gmail, så alt mit post vil være tabt, medmindre jeg bare videresender det, og det er bestemt ikke nogen elegant løsning. Derudover modtager jeg utrolig meget spam på Gmail-konto, jeg aldrig har benyttet, så det sætter også en begrænsning.
Gravatar #5 - Deternal
15. nov. 2006 12:25
Hvad med Novell Evolution?
Den *starter* ikke hurtigt, men efter det håndterer den tingene helt fornuftigt og kan alt du beder om.
Selvfølgelig er der også Lotus Notes som kan det hele, har samme opstarts problem + selvfølgelig at det her er en overvældende fordel at bruge Domino som mail server, hvilket kan være et problem.
Kmail kan så hut jeg visker også, men det kræver så også linux + at man foretrækker kde.
Gravatar #6 - DiZaster
15. nov. 2006 12:32
Ja Lotus Notes (the client from hell), er faktisk ganske ok når det er sat rigtigt op, og man har vænnet sig til at bruge det. Mht. opstarts problemet, synes jeg faktisk ikke at det er særligt slemt. Jeg har mange andre programmer der tager væsentligt længere tid at åbne... F.eks. min Vista's "Windows Mail".
Gravatar #7 - NFX
16. nov. 2006 00:13
Hvis du bruger Opera browseren er den indbyggede klient også rimelig fornuftig til hverdagsbrug (for mig, hvertfald) - og vældig hurtig.
Gravatar #8 - vinten
24. nov. 2006 17:04
Måske The Bat er noget for dig...
Gravatar #9 - themuss
24. nov. 2006 17:10
Lav din egen webbaserede løsning med noget squirrelmail?
Gravatar #10 - j_jorgensen
24. nov. 2006 17:15
Outlook (2003 / 2007) er da hurtig - min starter op på ca 2 sekunder første gang? Er der andet galt med Udkig?
Gravatar #11 - BurningShadow
24. nov. 2006 17:23

Jeg tror ikke at han mener hurtig til at strate. Det er nok mere at han ikke gider vente på at den loader en mail-boks (eller et mail-dir).
F.eks. bruger Foxmail 2 sek. på at loade en mail-boks med 7K+ mails, og det bliver lidt træls hvis man sidder og skifter mellem flere mail-bokse af den størelse :(

Det er rettet nu. Tak :-)
Foxmail forbliver nu Foxmail, og ikke Foksmail :)
Gravatar #12 - tgr
24. nov. 2006 17:28
#11 mailbokse, postbokse.

Heldigvix bruger danxk stadig flext sk-ord end x-ord. Jeg får kriller når jeg ser en tøjforretninger have udxalg på buxer eller en slagter sælger oxe kød.

Voldtag det danske sprog. Mere. Nu.
Gravatar #13 - themuss
24. nov. 2006 18:06
#12 Er oxo enig!
Gravatar #14 - j_jorgensen
24. nov. 2006 19:45
Jamen jah, jeg kan nu stadig ikke se problemet :) Er det pop3, imap, exchange den snakker med? Det gør jo også en forskel. Især også hvis det ligger på en remote mailserver.
Gravatar #15 - Deternal
24. nov. 2006 20:29
Outlook bliver som regel ret langsom hvis du også har antivirus som scanner dine mails i outlook.
Gravatar #16 - I.F.F.
25. nov. 2006 03:00
pegasus mail
Gravatar #17 - McC
29. nov. 2006 21:29
#1 En IMAP-server og Thunderbird er rigtigt hurtigt. Bruger det selv.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login