mboost-dp1

WTS: Dansk WoW Powerleveling!

Gå til bund
Gravatar #51 - ISCS
13. jan. 2012 22:51
fidomuh (48) skrev:

Som jeg forstaar det paa vores finansgut paa arbejdet, saa anses det ikke for at "foere virksomhed" (...)

Det er nok fordi en omsætning på under 50.000 er ufatteligt lidt. Selv for en nystartet virksomhed.

Hvis vi siger at vores virksomhed tjener 200 pr. arbejdstime. (Heraf skal udgifter osv. dækkes naturligvis)

50.000,- / 200,- = 250 timer (om året)
250 / 52 = 4,8 timer om ugen. Det er mindre end et gennemsnitligt bi-/studiejob. (vil jeg tro)

Hvis virksomheden så kun tjente det halve, altså 100,-/time. Ja så er det 9,6 timer/uge. Men så er der heller ikke meget plads til evt. udgifter.
Gravatar #52 - ISCS
13. jan. 2012 22:58
kblood (49) skrev:
Men man kan vel først modregne momsen på de ting man har købt, med den moms på ting man har solgt, når at man er blevet momsregistreret?

Når man køber noget i sin virksomhed betalerne man momsen til sælger, lige som alle andre (privat personer).
Når momsregnskabet så skal gøres op. Kan man trække sin udgående moms fra den indgående.
Gravatar #53 - XorpiZ
14. jan. 2012 00:44
fidomuh (48) skrev:
Som jeg forstaar det paa vores finansgut paa arbejdet, saa anses det ikke for at "foere virksomhed", at man udfoerer tilfaeldigt arbejde for andre, men hvis du fx skriver kontrakter med folk, udfoerer et fast arbejde, etc, saa skal du ansoege om et CVR nummer.

Man skal ikke have CVR-nummer for at lave arbejde for andre folk.

I princippet må man kalde sig selv for en virksomhed, når man har lyst. Man må også gerne ansøge om et CVR-nummer, selvom ens omsætning er under 50.000. Det afhænger af hvilken branche man er i, om man får det eller ej.

Kort sagt - der er intet galt i at føre virksomhed uden CVR-nummer, så længe omsætningen er under 50.000, eller man ikke har ansatte.
Det er altså heller ikke nødvendigt at skrive CVR-nummer på ens powerleveling-site, da man ikke kan forvente at ramme 50.000 i omsætning årligt.
Gravatar #54 - fidomuh
14. jan. 2012 19:35

Man skal ikke have CVR-nummer for at lave arbejde for andre folk.

Afhaenger det ikke af om man skriver fast kontrakt med en part?

I princippet må man kalde sig selv for en virksomhed, når man har lyst. Man må også gerne ansøge om et CVR-nummer, selvom ens omsætning er under 50.000.

Ja, jeg har et og min omsaetning er under 50k :P

Det afhænger af hvilken branche man er i, om man får det eller ej.

Er det ikke ens for alle brancher?

Kort sagt - der er intet galt i at føre virksomhed uden CVR-nummer, så længe omsætningen er under 50.000, eller man ikke har ansatte.
Det er altså heller ikke nødvendigt at skrive CVR-nummer på ens powerleveling-site, da man ikke kan forvente at ramme 50.000 i omsætning årligt.

Det er vel heller ikke noedvendigt, hvis man ikke har et i foerste omgang :D
Gravatar #55 - kblood
15. jan. 2012 09:09
ISCS (52) skrev:
Når man køber noget i sin virksomhed betalerne man momsen til sælger, lige som alle andre (privat personer).
Når momsregnskabet så skal gøres op. Kan man trække sin udgående moms fra den indgående.

Ja, men spørgsmålet var om det også gælder før at man er blevet momsregistreret?
Gravatar #56 - ISCS
15. jan. 2012 10:56
kblood (55) skrev:
ISCS (52) skrev:

Ja, men spørgsmålet var om det også gælder før at man er blevet momsregistreret?

Hvis du ikke er momsregistreret har du ikke indgående moms, og kan derfor heller ikke trække udgående moms fra.

Når man ikke har et CVR, opgør man slet ikke moms-regnskab med E&S.
Gravatar #57 - Evade
16. jan. 2012 07:38
Hmm gad vide hvorfor han stadig ikke svare og siden stadig er nede, hans kunder må da være lidt bekymrede...

#1 Hvornår kommer din side op igen ?
Gravatar #58 - terracide
16. jan. 2012 07:41
#57:
Kan være hans webhost har pillet den ned for ham...*shrugs*
Gravatar #59 - Evade
16. jan. 2012 13:49
#58 men så må han da lige få det op hos en anden host så alle hans kunder kan få updates og købe mere af ham :D

Gravatar #61 - fidomuh
16. jan. 2012 15:26

GayTrain? :D
Gravatar #62 - terracide
16. jan. 2012 15:30
fidomuh (61) skrev:

Et Svenskt pågatog (regional-tog)...lappet med GAFFA!! :D
Gravatar #63 - Mnc
17. jan. 2012 08:43
Det er da det eneste rigtige at gøre.

Det koster jo penge at sende toget til rep. Der skal betales arbejdstimer og materiale, der skal findes et togsæt der kan overtage, etc. :P
Gravatar #64 - Evade
18. jan. 2012 07:29
#1 hvornår for jeg min lvl 85 ?
Gravatar #65 - arntc
18. jan. 2012 14:03
fidomuh (61) skrev:

Nej, hun hedder Birgit Nilsson og det var dén tid på måneden, så hun lækkede olie, hvilket skulle holdes inde, med gaffa!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login