mboost-dp1
WTS: Dansk WoW Powerleveling!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
fidomuh (48) skrev:#43
Som jeg forstaar det paa vores finansgut paa arbejdet, saa anses det ikke for at "foere virksomhed" (...)
Det er nok fordi en omsætning på under 50.000 er ufatteligt lidt. Selv for en nystartet virksomhed.
Hvis vi siger at vores virksomhed tjener 200 pr. arbejdstime. (Heraf skal udgifter osv. dækkes naturligvis)
50.000,- / 200,- = 250 timer (om året)
250 / 52 = 4,8 timer om ugen. Det er mindre end et gennemsnitligt bi-/studiejob. (vil jeg tro)
Hvis virksomheden så kun tjente det halve, altså 100,-/time. Ja så er det 9,6 timer/uge. Men så er der heller ikke meget plads til evt. udgifter.
kblood (49) skrev:Men man kan vel først modregne momsen på de ting man har købt, med den moms på ting man har solgt, når at man er blevet momsregistreret?
Når man køber noget i sin virksomhed betalerne man momsen til sælger, lige som alle andre (privat personer).
Når momsregnskabet så skal gøres op. Kan man trække sin udgående moms fra den indgående.
fidomuh (48) skrev:Som jeg forstaar det paa vores finansgut paa arbejdet, saa anses det ikke for at "foere virksomhed", at man udfoerer tilfaeldigt arbejde for andre, men hvis du fx skriver kontrakter med folk, udfoerer et fast arbejde, etc, saa skal du ansoege om et CVR nummer.
Man skal ikke have CVR-nummer for at lave arbejde for andre folk.
I princippet må man kalde sig selv for en virksomhed, når man har lyst. Man må også gerne ansøge om et CVR-nummer, selvom ens omsætning er under 50.000. Det afhænger af hvilken branche man er i, om man får det eller ej.
Kort sagt - der er intet galt i at føre virksomhed uden CVR-nummer, så længe omsætningen er under 50.000, eller man ikke har ansatte.
Det er altså heller ikke nødvendigt at skrive CVR-nummer på ens powerleveling-site, da man ikke kan forvente at ramme 50.000 i omsætning årligt.
Afhaenger det ikke af om man skriver fast kontrakt med en part?
Ja, jeg har et og min omsaetning er under 50k :P
Er det ikke ens for alle brancher?
Det er vel heller ikke noedvendigt, hvis man ikke har et i foerste omgang :D
Man skal ikke have CVR-nummer for at lave arbejde for andre folk.
Afhaenger det ikke af om man skriver fast kontrakt med en part?
I princippet må man kalde sig selv for en virksomhed, når man har lyst. Man må også gerne ansøge om et CVR-nummer, selvom ens omsætning er under 50.000.
Ja, jeg har et og min omsaetning er under 50k :P
Det afhænger af hvilken branche man er i, om man får det eller ej.
Er det ikke ens for alle brancher?
Kort sagt - der er intet galt i at føre virksomhed uden CVR-nummer, så længe omsætningen er under 50.000, eller man ikke har ansatte.
Det er altså heller ikke nødvendigt at skrive CVR-nummer på ens powerleveling-site, da man ikke kan forvente at ramme 50.000 i omsætning årligt.
Det er vel heller ikke noedvendigt, hvis man ikke har et i foerste omgang :D
ISCS (52) skrev:Når man køber noget i sin virksomhed betalerne man momsen til sælger, lige som alle andre (privat personer).
Når momsregnskabet så skal gøres op. Kan man trække sin udgående moms fra den indgående.
Ja, men spørgsmålet var om det også gælder før at man er blevet momsregistreret?
kblood (55) skrev:ISCS (52) skrev:Når man køber noget i sin virksomhed betalerne man momsen til sælger, lige som alle andre (privat personer).
Ja, men spørgsmålet var om det også gælder før at man er blevet momsregistreret?
Hvis du ikke er momsregistreret har du ikke indgående moms, og kan derfor heller ikke trække udgående moms fra.
Når man ikke har et CVR, opgør man slet ikke moms-regnskab med E&S.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.