mboost-dp1

Yndlings pizza-ingrediens?

Gå til bund
Gravatar #1 - Barkane
29. nov. 2007 05:12
Jeg svarede pepperoni fordi det er stortset det eneste jeg vælger når jeg skal spise pizza. Men jeg vælger da også skinke en gang i mellem :)
Gravatar #2 - leGnu
29. nov. 2007 06:00
Hvor er tomatsauce? :P
Gravatar #3 - trylleklovn
29. nov. 2007 06:16
Fuldstændigt absurd, at skulle vælge, en pizza kan aldrig have forkerte ingredienser på imo.

Foretrækker dog kebab+salat+dressing pizza, så mit valg faldt på Dressing. Mest fordi almindelige kebab pita-brød er for små, så jeg kan lige folde pizzaen på midten og *tada.wav* så er der stor pita pizza.
Gravatar #4 - Geek.Lund
29. nov. 2007 06:17
Ost er klart min foretrukne Pizza ingrediens. Kunne jeg stemme to gange havde Skinke fået den anden stemme!
Gravatar #5 - Reinke
29. nov. 2007 06:28
Ananas (ftw) naturligvis. Hader at spise salat pizzaere.
Gravatar #6 - MortVader
29. nov. 2007 06:53
Hvor er kebab?
Kebab mangler!
fail!
Så må jeg stemme hvidløg..
Gravatar #7 - vision-dk
29. nov. 2007 06:55
Ost, man kan sq da ikke spise pizza uden ost, men afstemningen er jo "langt ude i hampen", da det er den rigtige blanding af ingredienser der skaber en god pizza (udover naturligvis en god bund).

Der er faktisk kun to ting jeg ikke kunne finde på at vælge fra listen, nemlig "Ananas" og "Jeg spiser ikke pizza", resten kan give en del gode pizzaer. Dog mangler tomatsauce, som tidligere nævnt.
Gravatar #8 - [Phr3ak]
29. nov. 2007 07:09
Mmm pizza
min ynglings livret,

den fedeste feature er hvis man begynder at blive små-træt af det (kan man det?) så kan man bare udskifte fyldet / stedet man bestiller fra - eller endda selv lave en.

Genialt sir jeg bare!
Gravatar #9 - reefermadness2
29. nov. 2007 07:11
Der kommer for det meste pepperoni på min pizza, men en med kebab, salat og dressing er heller ikke dårlig...

Jeg må indrømme jeg ikke altid har gode erfaringer med "skinke" på pizzaer, nogle pizzariaer har ikke den store respekt for svinekød :(
Gravatar #10 - Disky
29. nov. 2007 07:13
Pepperoni smager okay, men pizzaen bliver alt for ulækkert fedtet af det.

Nej det vigtigste er helt klart en god (læs stor) mængde Jalapeño's
Gravatar #11 - Modvig
29. nov. 2007 07:16
H V O R E R K E B A B ?
Gravatar #12 - Drakhan
29. nov. 2007 07:20
Spaghetti eller kebab (især med salat og dressing til) ftw.
Gravatar #13 - Zubject
29. nov. 2007 07:23
Det kommer også helt an på om det er et godt italiensk pizzaria (som vi heldigvis har røvmange af på frederiksberg), eller en tyrkisk shawarma pizzagrill, især når det f.eks. kommer til skinke, der er verdener til forskel. Stemte dog Ost, da en god ost og bund er de vigtigste kriterier for at en pizza bliver god i min bog :).
Gravatar #14 - holmen
29. nov. 2007 07:47
Det var da en modbydelig afstemning. Man beder jo heller ikke en nybagt tvillingemor om at vælge sit yndlingsbarn?

Men jeg stemte chili, da det er højeste fællesnævner.
Om det er lige meget hvilken pizza det er, så skal der chili på.

Top 3:

#1:
Ost, oksekødstrimler, champignon, hvidløg, chili og creme fraische dressing. (Oh yes, ingen tomatsauce)

#2:
Tomat, ost, kebab, peperoni, champignon, chili, creme fraische dressing, rå løg og jalapeño.

#3:
Tomat, ost, kebab, salat, creme fraische dressing og chili.
Gravatar #15 - speedii69
29. nov. 2007 07:53
Der mangler EN vigtig ting på den liste. Bearnaise sauce <--- Det perfekte element til den perfekte spise.
Gravatar #16 - mr anderson
29. nov. 2007 08:04
Hvor er oksekød? Det er min yndlings ingrediens.... eller måske mel og vand, for uden mel og vand ingen pizza dej!
Gravatar #17 - paradise_lost
29. nov. 2007 08:29
Hvor er kebab
Gravatar #18 - DarX
29. nov. 2007 08:34
Ost, Skinke og Ananas.. aka en Hawaii.. Og synes tit at den ligger på nr. 4. :D
Gravatar #19 - Staeren
29. nov. 2007 08:40
Ost siger jo ligesom sig selv, det er godt nok et fesent pizzaria man køber pizza, hvis de ikke propper ost på deres pizzaer som standard...

Ud over det, så er jeg dybt, dybt forarget over, hvor få herinde som har valgt "bacon" som deres foretrukne topping.

Kan det virkelig passe, at 89% af de besøgende herinde er kvinder (eller vegetarer, hvilket i buind og grund er det samme), for rigtige mænd spiser masser af bacon.

Næ nej, behold nu bare jeres pepperoni og ananas fis, det eneste som holder, er en pizza med en sprød bund af bacon, et tyndt lag baconsauce, bacon skiver, hakket bacon, og lidt bacon drysset henover pizzaen efter den er bagt...

Og som tilbehør skal der være en let baconsalat, bestående af bacon, bacon, hakket bacon, bacon og med en fyldig bacon dressing.

Se DET er mad for _rigtige_ mænd...
Gravatar #20 - andeo
29. nov. 2007 08:51
Jeg kan ikke lide denne afstemnig fordi den tvinger mig til at gøre et valg.

Det ønskede jeg ikke, men valgte skinke.

Hvorfor kunne man ikke bare svare KØD generelt! The more the marrier :P
Gravatar #21 - Huleboeren
29. nov. 2007 09:22
Apropos pepperoni pizza - hvorfor hedder det pepperoni i Danmark når pepperoni i udlandet er peberfrugter. . . . og salami er pepperoni :S
Gravatar #22 - DEEF
29. nov. 2007 09:35
Pepperoni har været øverst på min liste i mange år, men er blevet lidt træt af det (ja, det er utroligt ikke?), så nu står den på skinkehjul. :D
Gravatar #23 - vision-dk
29. nov. 2007 09:36
mht. Chili/Jalapeño, så prøvede jeg engang på et hidtil uafprøvet pizzaria at sige der skulle rigeligt på. Det viste sig så at de havde hældt peperoncino på. Jeg skal hilse og sige, at selv om jeg er glad for Chili/Jalapeño, så fik jeg så "hatten passer".
Gravatar #24 - dasbutt
29. nov. 2007 09:57
Gorgonzola.
Gravatar #25 - MortenAA
29. nov. 2007 09:57
Kebab ffs!!! :)
Gravatar #26 - Hundestejle
29. nov. 2007 10:04
Ost er en så basal ingrediens i pizza at det ikke burde være på listen, ligesom brød og tomatpure heller ikke er nævnt.
Jeg er mest vild med pepperoni, så fed og ulækker som muligt, men salat er heller ikke at kimse af.
Gravatar #27 - Staeren
29. nov. 2007 10:05
#24:

Jeg bestilte engang en pizza med tomat, ost, skinke, coktailpølser og bearnaise... Det er en fantastisk pizza, som jeg sagtens kan anbefale...

Har dog engang været ude for, at et pizzaria fuckede det op og puttede gorgonzola på istedet for coktailpølser (hvordan det end er sket), fy for fanden...

Gorgonzola = teh sux
Gravatar #28 - Videbæk
29. nov. 2007 10:24
Jalapeños eller bähnckes creme fraice dressing (den man finder i pizzariaerne, som ikke bliver solgt i butikkerne)

Værste pizza oplevelse var, da jeg skulle prøve et nyt sted, hvor de havde en pizza med skinke, pepperoni og bacon.
Da pizzaen kom frem var der _kun_ bov på den. Bov i strimler, ristet bov i flager, og rund bov skåret i skiver.
Hvem fanden sælger de pizza til normalt, hvis de tror folk ikke opdager det...?!?
Behøver jeg at sige, at pizzaen ikke blev spist, og at jeg aldrig har bestilt fra dem siden...?
Gravatar #29 - 02y21
29. nov. 2007 10:36
Oksekød og Kebab mangler selvfølgelig, men når de to ikke var der måtte jeg jo ty til Pepperoni.

Ynglings Pizzaen

Tomatsauce
Kylling
Oksekød
Kebab
Jalepeños
Ost

Smager uhyggeligt godt.
Gravatar #30 - 02y21
29. nov. 2007 10:36
og Pepperoni ARGH!
Gravatar #31 - Staeren
29. nov. 2007 10:45
#29/30 HVOR ER BACONEN?!?!?!!??! Fyyyyyyyyy
Gravatar #32 - jakobdam
29. nov. 2007 10:46
En pizza uden hvidløg er som en kvinde uden bryster. Det kan virke - men i virkelighedens verden.... naaaa! :)
Gravatar #33 - chris
29. nov. 2007 11:06
nu kommer folk nok til at hade mig ik??

men jeg er veganer..
såååh
ingen ost
og ingen kød til mig

til gengæld er der super mange lækre grøntsager

og hvis jeg selv bager den bruger jeg en oste-substitut :D
YeeeHaw
Gravatar #34 - Huleboeren
29. nov. 2007 11:10
#33 no offence, men du må leve et kedeligt mad liv :p
Gravatar #35 - Kragmose
29. nov. 2007 11:18
Skinke + oksekød + kebab (og bacon, hvis muligt.)
Oooh yeah.
Gravatar #36 - chris
29. nov. 2007 11:26
#34...

i lige måde-agtigt...
Gravatar #37 - Zredna
29. nov. 2007 11:28
Tja, nu er jeg vegetar, og kan ikke fordrage ost, men chili og hvidløg er i hvert fald ikke til at komme udenom. Stemte hvidløg fordi det også har den fordel, at folk omkring mig kan nyde godt af det længe efter jeg er færdig med at spise min pizza.

Det staves forresten pizzeria - ikke pizzaria.
Gravatar #38 - sKIDROw
29. nov. 2007 12:05
Helt klart chili.

Og husk at en rigtig chili brænder to gange... ;)
Gravatar #39 - MetteVoldum
29. nov. 2007 12:46
Jeg stemte Pepperoni, fordi det simpelthen skal være der, MED MINDRE, man bestiller en nr. 3 -Tomat Sauce +Dressing på Durup pizzeria, ost, cocktailspølser, majs og dressing :D
Gravatar #40 - reefermadness2
29. nov. 2007 12:52
#33 - Det kom ik rigtig bag på mig at du er veganer...

Her er noget interessant læsning hvis du tror du "reder" dyr ved din livsstil

http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=sp...

FOR EVERY ANIMAL YOU DONT EAT I WILL EAT THREE!
Gravatar #41 - reefermadness2
29. nov. 2007 13:08
og her http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=gr...

(nok den bedste jomindre du er så veganer at du ikke spiser hvede, og kun æder rådden nedfaldsfrugt)
Gravatar #42 - hgul
29. nov. 2007 13:18
#33 Men det er nu synd du spiser dyrenes mad ;-)

Der skal naturligvis kød på en pizza, og gerne en masse. Ananas, majs, alt godt fra havet og hvad de ellers finder på hører ikke til på en pizza, det gør skinke, pølser, oksekød, kebab m.v. derimod i stor stil.

Salat hører kun til hvis vi snakker durum/pitabrød, og det er jo ikke helt pizza.

Følte mig nødsaget til at stemme ost, for det var da ond afstemning, og det er jo nærmest umuligt at tage stilling til.
Gravatar #43 - DarcZide
29. nov. 2007 14:01
#38: sKIDROw
Helt klart chili.

Og husk at en rigtig chili brænder to gange... ;)

Jeg begynder at blive lidt bange for hvordan du fandt på dit nick :)

Hvorfor må man kun vælge 1?
Jeg ville gerne vælge alt, minus Spaghetti og Champignon, men plus kebab og oksekød :)

Valget faldt defor på ost.
Gravatar #44 - chris
29. nov. 2007 14:17
# 40

well..
egentlig er det mest fordi at det forurener mere at spise kød end at spise grøntsager..
samtidig med at den methangas køer udleder er 22gange så potent en drivhusgas som C02...
(det optages heller ikke i naturen ligeså hurtigt som CO2... )
samtidig er de fleste dyr vi spiser dårligere til at omsætte mad til væv... f,eks en ko optager kun 4 % af alt det den spiser
hvorimod et menneske optager 20%
- de mest effektive dyr er dog insekter og larver..
men det betyder at der skal 5 gange så meget mad til at lave 1 kilo ko som der skal til at lave 1 kilo menneske...
det betyder også at når vi sætter vores kødforbrug op så skal der bruges mere opdyrket jord til at lave det der soya- og majs- fodder man giver dyrene i dag.... derfor fælder man f.eks regnskov i bazilien for at få fodder til mere kvæg...
SUPER FEDT - eller
samtidig betyder stordrift at dyrene bliver stressede og syge af trange kår i staldende
det betyder at man holder dyrene oppe på smertestillende og antibiotika...
noget at det lagres i kroppen sammen med de væksthormoner man giver dem for at blive større hurtigere...
- dem får man også når man spiser køerne..
og jeg kan ikke forestille mig at det er sundt at indtage væksthormoner beregnet på større klovdyr...

en anden ting
det er et kendt fenomen at nogle af de hormoner der findes - specielt i rødt kød, samt nogle af aminosyrene kan have en negativ indvirkning på dit humør... f.eks folk der spiser meget rødt kød har en tendens til at blive opfarende og aggressive...
da jeg i forvejen har en psykisk lidelse er kød nok ikke den smarteste ting at indtage (sagde diætisten på psykiatrisk hospital i risskov)

#33 der ville ikke være så mange køer hvis vi ikke "holdt" dem i live...
der har aldrig nogensinde været så meget kvæg på jorden som der er lige nu... og det er jeg bange for jorden ikke er bygget til... desuden er der mad nok til alle hvis vi bare deler :)

# 41
inden du flamer andre folks livsstil...
vil du så ike være sød at kunne definitionerne på det først..
dem der kun spiser frugt, nødder, og korn (ikke grøntsager) det er fruktarer...
mange af dem er igen wiccanere så det er noget religiøst bestemt
Gravatar #45 - dasbutt
29. nov. 2007 14:28
Pis med dig.
Bearnaise på en Pizza? Føj for satan.
Gravatar #46 - gentox
29. nov. 2007 14:28
Er ikke veganer men vegetar selvom du taler godt for din sag.

Elsker artiskok , svampe og asparges på min pizza.
Men der skal selvfølgelig også tomat, ost og hvidløg på :)
Gravatar #47 - Stingfury
29. nov. 2007 14:32
Fuldstændig åndsvag afstemning, da alles yndlings-"toppings" jo selvfølgelig er Kød/bearnaise sovs! :P
Gravatar #48 - TwoZero
29. nov. 2007 14:48
Hvor f***** er æg??

Total favorit pizza:
- Pepperoni
- Kebab
- Skinke
- Kylling
- Æg (som et spejlæg)
- Godt med hvidløg og chili

... Nu bliver jeg jo nød til at bestille en!
Gravatar #49 - Mr. Q
29. nov. 2007 14:55
For satan jeg bliver sulten af at læse det her, og der er bare flere timer til jeg bliver sulten igen.. Damn you newz.dk!!!
Gravatar #50 - sonicwave
29. nov. 2007 14:58
Snøft... Hvad er der dog sket for vores pizza-kultur...?;)

Er selv mest til rigtige italienske pizzaer - ost, tomat, parmaskinke, champignon og oliven - så bliver det altså ikke bedre:)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login