mboost-dp1
WoW: Cataclysm er ude - lever det op til dine forventninger?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Loke76 (49) skrev:
LFD prøver at matche folk med ca samme GS og fjolserne bliver kvast i deres første heroic.
Kilde? Mig bekendt (i hvert fald pre-cata) matchede systemet folk som alt i alt havde en chance for at klare en dungeon. Man kunne dermed fint have tank og dps med godt gear, og så en healer der lige var kommet til lvl 80.
Faergemeister (52) skrev:Loke76 (49) skrev:
LFD prøver at matche folk med ca samme GS og fjolserne bliver kvast i deres første heroic.
Kilde? Mig bekendt (i hvert fald pre-cata) matchede systemet folk som alt i alt havde en chance for at klare en dungeon. Man kunne dermed fint have tank og dps med godt gear, og så en healer der lige var kommet til lvl 80.
Det er ved at være noget tid siden de tweakede LFD toolet. Var en nyhed om det på MMO Champion
Og så er vi vist tilbage til konceptet med at man kan postulere hvad man vil på newz.dk, og så bare bede folk om selv at finde kilder. Oh well. :P
Faergemeister (54) skrev:Og så er vi vist tilbage til konceptet med at man kan postulere hvad man vil på newz.dk, og så bare bede folk om selv at finde kilder. Oh well. :P
tag da en slapper. Hvis du er for doven til selv at finde det, så er det nok ikke skide vigtigt..
Der er også minimum GS requirement for dungeons nu, selv de almindelige.
Loke76 (51) skrev:Ja du mangler vist et guild.
2k dps er nu ikke megen forskel, ikke alle klasser har samme output på alle slags fights.
Vil nu mene det er rimelig stor forskel når vi snakker single target fights. Hvor LoL-aoe dps ikke spiller ind.
Oplevede så en DK der lige ownede 15k dps i hver fight :/ . damn så har man lidt vej endnu.
Ligger på 10.5k for en single target fight som ny startet fire mage (første dag som fire var igår)
Smoug (57) skrev:Loke76 (51) skrev:Ja du mangler vist et guild.
2k dps er nu ikke megen forskel, ikke alle klasser har samme output på alle slags fights.
Vil nu mene det er rimelig stor forskel når vi snakker single target fights. Hvor LoL-aoe dps ikke spiller ind.
Oplevede så en DK der lige ownede 15k dps i hver fight :/ . damn så har man lidt vej endnu.
Ligger på 10.5k for en single target fight som ny startet fire mage (første dag som fire var igår)
Fire...mage?
Spec Arcane, så skal du får single-button DPS for alle pengene! :D
Arcane mage, ja de har måske den højeste single-BUTTON dps. De har dog langfra den højeste DPS hvis man har lidt hjerne og bruger bare lidt mere end 1 knap, hvilket jeg håber du gør. Ellers bør du nok finde et andet spil :)
Bedste mage forum - så kan du læse om de forskellige specs.
Smoug (59) skrev:Arcane mage, ja de har måske den højeste single-BUTTON dps. De har dog langfra den højeste DPS hvis man har lidt hjerne og bruger bare lidt mere end 1 knap, hvilket jeg håber du gør. Ellers bør du nok finde et andet spil :)
Faktisk er det bedst at dual spec. Fire til aoe og mobility fights. Frost til single target, burst og utility ;) Hvilket elitist jerks også nævner
Arcane er klart sidst PT.
Har været frost indtil nu
Fire mage simcraft 27,5k dps
Frost mage 24.5k dps
Kilde Eliterjerks
Så ved ikke hvor du finder det du beskriver?
Hvor mange fights har du hvor du ikke skal bruge mobility, frostbolt kan du jo kun kast når du står stille i mere end ~1,8 sekunder.
Hvor imod fire har den mulighed at de kan yde op til 90% af deres max dps imen de er i konstant bevælges (samtidig med at de stort set ikke bruger mana da der benyttes scorch)
Sad på ~8k dps som frost
Er nu på 10.5k dps som fire og det er bare på dag 1.
Frost mage 24.5k dps
Kilde Eliterjerks
Hvor mange fights har du hvor du ikke skal bruge mobility, frostbolt kan du jo kun kast når du står stille i mere end ~1,8 sekunder.
Hvor imod fire har den mulighed at de kan yde op til 90% af deres max dps imen de er i konstant bevælges (samtidig med at de stort set ikke bruger mana da der benyttes scorch)
Sad på ~8k dps som frost
Spøjst, jeg troede arcane var bedst, stadig. Har dog ikke levelet min endnu. Har i hvert fald haft en mage som jeg ved er god, med i heroics og han giver mere skade med arcane end fire på boss-fights, med samme gear.
Men der er så også teoretisk bedst og faktuelt bedst. Det afhænger alt sammen af personen der spiller, fighten og det gear han har på. Mit eksempel ovenfor kunne forklares af at han ikke har særlig meget crit gear og at det er bedst for en arcane at have så meget mana som muligt(hvor en dungeon boss dør ret hurtigt i forhold til en raid boss).
Jeg antager I snakker om raid boss-fights.
Men der er så også teoretisk bedst og faktuelt bedst. Det afhænger alt sammen af personen der spiller, fighten og det gear han har på. Mit eksempel ovenfor kunne forklares af at han ikke har særlig meget crit gear og at det er bedst for en arcane at have så meget mana som muligt(hvor en dungeon boss dør ret hurtigt i forhold til en raid boss).
Jeg antager I snakker om raid boss-fights.
Smoug (61) skrev:Har været frost indtil nu
Frost mage 24.5k dps
Kilde Eliterjerks
Sad på ~8k dps som frost
Arcane is the lame duck spec this time around, with Fire reigning as the undisputed king of mobility and multi-target damage. Frost can match or exceed Fire's single target damage and bring superior burst and survivability. It's recommended to dual spec Fire/Frost and switch as needed.
http://elitistjerks.com/f47/t40824-mage_pve_catacl...
Loke76 (64) skrev:
Arcane is the lame duck spec this time around, with Fire reigning as the undisputed king of mobility and multi-target damage. Frost can match or exceed Fire's single target damage and bring superior burst and survivability. It's recommended to dual spec Fire/Frost and switch as needed.
Created by Vontre, 01/03/09 at 1:04 AM
Last edited by Vontre, 11/30/10 at 12:27 PM
Må jeg spørge hvordan du justificerer brugen af en kilde som er før selve udgivelsen af cataclysm?
Ser frem til at du finder en ny kilde.
Der kan jo ikke opstå ændringer fra beta til det går live?
Kunne da være spændende at se noget theorycrafting hvor frost har højere dps end fire på singletarget.
Vil igen henvise til det theorycrafting jeg linker til i min tidligere post, som er på et single target.
Syntes ikke rigtig frost slår fire?
Kunne da være spændende at se noget theorycrafting hvor frost har højere dps end fire på singletarget.
Vil igen henvise til det theorycrafting jeg linker til i min tidligere post, som er på et single target.
Syntes ikke rigtig frost slår fire?
Smoug (65) skrev:Loke76 (64) skrev:
Created by Vontre, 01/03/09 at 1:04 AM
Last edited by Vontre, 11/30/10 at 12:27 PM
Må jeg spørge hvordan du justificerer brugen af en kilde som er før selve udgivelsen af cataclysm?
Ser frem til at du finder en ny kilde.
Du bad om en kilde, du fik en kilde. Endda fra den side du selv kalder "det bedste mage forum"
Den er revideret under betaen, det er der intet usædvanligt i.
Som sagt er alle kampoe meget situations bestemt og disse theory crafts er baseret på perfekt spille stil hvilket det kun er de allerbedste raidere i verden der har. For 95% af spillere er alle specs brugbare i deres guild raids da de er langt fra max potentiale alligevel.
Plus, i 99% af alle guild raids, er der forskellige situationer hvor Fire eller Frost ville vaere bedst.
Det er kun Arcane som kan vaere lidt svaer at tage med, men der er sikkert ogsaa en plads til det :)
For 95% af spillere er alle specs brugbare i deres guild raids da de er langt fra max potentiale alligevel.
Plus, i 99% af alle guild raids, er der forskellige situationer hvor Fire eller Frost ville vaere bedst.
Det er kun Arcane som kan vaere lidt svaer at tage med, men der er sikkert ogsaa en plads til det :)
Loke76 (60) skrev:
Faktisk er det bedst at dual spec. Fire til aoe og mobility fights. Frost til single target, burst og utility ;)
Bad om en kilde der kan dokumenterer ovenstående, alt theorycrafting peger på at fire tæver frost på single target.
Loke76 (69) skrev:Du bad om en kilde, du fik en kilde. Endda fra den side du selv kalder "det bedste mage forum"
Fik ikke en kilde, fik et sted hvor de kom med en påstand som ikke blev dokumenteret.
Jeg kan også bare skrive:
ARCANE giver den vildeste dps når du lukker øjnene og spammer tilfældige taster, det er AWESOME!.
Der er jo brug for matematisk dokumentation bag en sådan påstand ellers er den jo ubruglig.
Du linker til en sætning, men link i stedet til BEVISET!
fidomuh (70) skrev:Plus, i 99% af alle guild raids, er der forskellige situationer hvor Fire eller Frost ville vaere bedst.
Hvilken boss fight ville Frost være bedre en Fire?
Smoug (73) skrev:Fire hopper og danser ikke, for så kan man ikke bruge fireball og yder derved kun 90% af ens max DPS.
Hvilken boss fight har du brug for frost til CC.
Fire har jo stadig massere af CC?
Tag det dog roligt menneske, der er ingen der angriber dit personlige valg af Fire. Der er bare ting der indikerer at i visse tilfælde, under visse omstændigheder vil Frost kunne slå Fire i visse aspekter af en kamp.
Sidder du og påstår det er umuligt?
Loke76 (74) skrev:
Tag det dog roligt menneske, der er ingen der angriber dit personlige valg af Fire. Der er bare ting der indikerer at i visse tilfælde, under visse omstændigheder vil Frost kunne slå Fire i visse aspekter af en kamp.
Kan bare ikke bruge postulater til noget i praksis, er også af den mening at frost kan være brugbart. Det er dog blot noget jeg har inde i hovedet som jeg ikke kan dokumenterer eller har oplevet i praksis.
Derfor vil jeg ikke påstå det, kan derimod dokumenterer at fire har højere dps på både stationary singletarget dps, samt moving single target dps.
Smoug (75) skrev:Loke76 (74) skrev:
Kan bare ikke bruge postulater til noget i praksis, er også af den mening at frost kan være brugbart. Det er dog blot noget jeg har inde i hovedet som jeg ikke kan dokumenterer eller har oplevet i praksis.
Derfor vil jeg ikke påstå det, kan derimod dokumenterer at fire har højere dps på både stationary singletarget dps, samt moving single target dps.
Er rimelig sikker på at en sticky tråd på Elitist ikke er helt forkert på den og der sikkert ligger en del Math bag.
Det kan du have helt ret i.
Den sætning sætter især fokus på CAN, det ville være noget helt andet hvis de havde skrevet:
Frost match or exceed Fire's single target damage.
Det de mener med can er at det kan gøre de engang imellem, altså de få gange hvor din crit chance med fire driller og du ikke får nogle crits ind og derved ikke får Hotstreaks kørende.
Chancen er lille for at det sker, men den er der.
http://elitistjerks.com/f47/t40824-mage_pve_cataclysmic_changes/ skrev:Frost can match or exceed Fire's single target damage
Den sætning sætter især fokus på CAN, det ville være noget helt andet hvis de havde skrevet:
Det de mener med can er at det kan gøre de engang imellem, altså de få gange hvor din crit chance med fire driller og du ikke får nogle crits ind og derved ikke får Hotstreaks kørende.
Smoug (77) skrev:Det kan du have helt ret i.
Ahh nu synes jeg du laver antagelser som teksten ikke berettiger
Loke76 (78) skrev:
Så følger du vist ikke med i hvor meget de vægter hver sætning.
Hvordan vil du ellers retfærdig gøre den udtalelse når den ikke bliver bakket op af en henvisning til beviset?
Du vil bare æde det råt fordi det kommer fra dem?
Smoug (79) skrev:Loke76 (78) skrev:
Så følger du vist ikke med i hvor meget de vægter hver sætning.
Hvordan vil du ellers retfærdig gøre den udtalelse når den ikke bliver bakket op af en henvisning til beviset?
Du vil bare æde det råt fordi det kommer fra dem?
Nej, men jeg vil sandelig heller ikke springe til vilde konklusioner
Smoug (59) skrev:Arcane mage, ja de har måske den højeste single-BUTTON dps. De har dog langfra den højeste DPS hvis man har lidt hjerne og bruger bare lidt mere end 1 knap, hvilket jeg håber du gør. Ellers bør du nok finde et andet spil :)
Spiller affliction/demo warlock, men synes nu bare det er ekstremt hvor meget DPS man får ud af en Single-button rotation, såment bare det ;)
Har faktisk svært til tider, med at slå Arcane mages i dps ):
Ja spiller selv mage.
EFter igår vil jeg gerne give frost sine rettigheder i visse kampe.
Var nødt til at respecce for at klare final boss i Grim Batol på Heroic.
Info:
Der kommer tog adds som ikke må nå hen til deres distination.
De er slowable men ikke stun/snare-able. Så frost kan benytte sig af 70k deep freeze crits samt sit slow. Så alle kunne koncentrer sig om den ene add hvor jeg kunne tage den anden ned solo.
Damn en fight. Grim Batol er ikke et sted jeg skal ind igen.
Ja spiller selv mage.
EFter igår vil jeg gerne give frost sine rettigheder i visse kampe.
Var nødt til at respecce for at klare final boss i Grim Batol på Heroic.
Info:
Der kommer tog adds som ikke må nå hen til deres distination.
De er slowable men ikke stun/snare-able. Så frost kan benytte sig af 70k deep freeze crits samt sit slow. Så alle kunne koncentrer sig om den ene add hvor jeg kunne tage den anden ned solo.
Damn en fight. Grim Batol er ikke et sted jeg skal ind igen.
Synes umiddelbart Stonecore er den værste af dem, tac-wise.
Grim Batol var umiddelbart rimelig nemt. En af de vildeste bosser indtil videre er til gengæld i SFK, tredje boss.
Han. Går. Amok. Med adds. Det lykkedes, men for satan det er hårde vilkår i den fight og vi havde sågar ingen melee med, så det skulle gerne være nemmere...
Grim Batol var umiddelbart rimelig nemt. En af de vildeste bosser indtil videre er til gengæld i SFK, tredje boss.
Han. Går. Amok. Med adds. Det lykkedes, men for satan det er hårde vilkår i den fight og vi havde sågar ingen melee med, så det skulle gerne være nemmere...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.