mboost-dp1

WoW: Cataclysm er ude - lever det op til dine forventninger?

Gå til bund
Gravatar #1 - fjols
8. dec. 2010 07:09
Jeg synes det er lidt for tidligt at sige noget om endnu.
De færreste er level 85 endnu og meget få (hvis nogen) har prøvet at raide de nye raids eller spillet rated BG/arena endnu.
Gravatar #2 - BuzzLightbeer
8. dec. 2010 07:45
Stemte blank.

Manglede en option der hedder:
Har ikke købt spillet.. :)
Gravatar #3 - Makey
8. dec. 2010 07:47
BuzzLightbeer (2) skrev:
Stemte blank.

Manglede en option der hedder:
Har ikke købt spillet.. :)

Og klassikeren: "WoW? Hvad er det?"
Gravatar #4 - fidomuh
8. dec. 2010 07:55
Jeg finder det lidt skraemmende at Worgen start-omraadet er super epic nice stemningsmaessigt og storyline-wise, men goblins er, mildest talt, shit.

Det hjaelper lidt at komme ud paa de smaa oeer, men jebus fuckshit.
Der kunne Blizzard godt have gjort noget mere ud af det -.-

Plus at Worgen .. Varulve .. er super nice .. Men goblins er jo bare en re-skinned gnome -.-

Ellers synes jeg at aendringerne i durotar og de omkringliggende steder er ret nice, samt at Mount Hyjal er ret godt lavet - og dog.
Bugs. Bugs. Bugs. Bugs. Bugs.

Vi sad en 5-6 gutter og gamede igaar aftes og en af os kunne konsekvent bare ikke aflevere quests, markeringerne paa kortet passede ikke med lokationen, etc, etc, etc.
Og det er ret slemt naar man lige har koebt det og gerne vil se lvl 80+ content, men for at komme derhen, skal man lave en pre-quest ... som bugger og ikke kan afleveres.
HAn var ikke glad, for at sige det mildt.
Gravatar #5 - Mads47
8. dec. 2010 08:37
Af hvad jeg har fået spillet ind til vidre syndes jeg det er super nice, jeg er dog ikke løbet ind i nogen bugs af nogen art, tror jeg skal hjem og prøve worgens i løbet af idag :)
Gravatar #6 - OpenSourceCookieKid
8. dec. 2010 14:24
Er faktisk rigtig positiv overrasket!

Uhm..Hvorfor findes der ikke en "Newz" Guild? :D
Gravatar #7 - Smoug
8. dec. 2010 14:56
Skal lige hjem og rive 78-80 så jeg kan komme igang.

Lige kommet tilbage, er jo gammel vanilla spiller med BWL og MC på kappen :)
Gravatar #8 - Cavort
8. dec. 2010 15:20
Aldrig spillet WoW. Stemte blankt.
Gravatar #9 - Kosire
8. dec. 2010 15:42
Vil da mene der mangler en "Jeg spiller ikke WOW" / "Jeg har ikke købt WOW" mulighed..
Gravatar #10 - Shorts
9. dec. 2010 04:23
Indtil videre er jeg rigtigt godt tilfreds. De nye zoner og dungeons er super flot lavet og der er nogle rigtigt fede quests og fights i mellem. Glæder mig meget til at prøve kræfter med de nye raids og pvp.

Kan ikke med sikkerhed sige at jeg bliver tilfreds med Cataclysm på lvl 85 før jeg har prøvet det, men de har i hvert fald gjort et godt arbejde med rejsen dertil.

Har selv holdt en lang pause i WOTLK og begyndte at spille igen for 1½ måneds tid siden. Kan klart anbefale gamle spillere at vende tilbage og prøve kræfter med det nye.
Gravatar #11 - Loke76
9. dec. 2010 08:39
Synes det er super fedt indtil nu. Oplever ingen bugs. Dungeons er rigtigt fede og ikke længere faceroll bosser. Lækre quests. Det nye "undervands" område synes jeg var rigtigt spas. Rammer 85 i aften og burde begynde raids og rated BG i næste uge, bliver super spændende.
Gravatar #12 - AzCii
9. dec. 2010 14:37
Ser rigtig godt ud med alle de nye ting, men jeg har også fundet det buggy as hell, ud over problemenet med at nogen quests ikke kan completes, så måtte jeg også indse at pga. problemer med alt for lav spawn time på mobs i det nye worgen område skulle vi være 3 for at kunne klare lvl 6 quests.
Gravatar #13 - Nielson
9. dec. 2010 21:24
Det er rigtig godt so far. Men det er lige før jeg er mere imponeret over det makeover deres side har fået hvor man kan følge ens guild, guild perks, venner og så meget andet.

Det er genialt og en stor grund til at Blizzard er en af de bedste spil udviklere imo.
Gravatar #14 - ignuz
9. dec. 2010 21:31
Jeg har spillet en del WOTLK som fury warrior og havde derfor i catalysm tænkt mig at rerolle til prot warrior. Men syntes virkelig det er skuffende at så vidt jeg kan se får de ikke en eneste ny ability (udover mastery), og de nye talents er heller ikke særlig interessante. Er jeg den eneste der syntes at prot warriors mangler fornyelse i forbindelse med cata ? Men vil give de andre ret i at områderne er flotte og at der er fornyelse i nogle quest og bosser.
Og hvad er grunden til at der kun er en anmeldelse af det på http://www.metacritic.com/game/pc/world-of-warcraf... ?
Gravatar #15 - Smoug
10. dec. 2010 05:27
Puha ha. 3 levels i streg. Tror jeg vil sove nu
Gravatar #16 - AlienDarkmind
10. dec. 2010 06:55
ignuz (14) skrev:

Og hvad er grunden til at der kun er en anmeldelse af det på http://www.metacritic.com/game/pc/world-of-warcraf... ?

Det er et MMO, folk gidder ikke at læse en anmeldelse af en der har spillet et mmo i en uge og så bedømmer det på den uges erfaring:)

Topic: Fik først udvidelsen i går, men er godt nok imponeret, var ret skeptisk da man jo fik en kæmpe del af udvidelsen gratis i form af verden der blev ændret, men syntes de har ramt en rigtig god single player stil til det (Worgen start området er virkelig godt gennemført)
Gravatar #17 - Andens999
10. dec. 2010 07:26
Kosire (9) skrev:
Vil da mene der mangler en "Jeg spiller ikke WOW" / "Jeg har ikke købt WOW" mulighed..

Hvorfor så overhovedet poste noget? Læs dog hvad afstemningen hedder...

Ontopic: Ja 100% syntes faktisk ikke de skal pille alt for meget ved mere, måske lige tweakes men det var så det:)
Gravatar #18 - PJP
10. dec. 2010 08:18
1½ dag efter release ramte jeg 85, som den første i min guild aswell :P dog hele natten havde der været Realm first's^^ til alle de gamle TBC spillere og før det, Dungeons er ikke længere piece of cake og SLET IK HEROIC'S!... forsatan T_T det er helt skønt at de har lavet noget udfordrende :D nu er tiden at komme tilbage ;)
Gravatar #19 - codezero
10. dec. 2010 09:36
Det lever totalt op til mine forventinger. Jeg har ikke hørt fra mine WoW-venner siden det udkom... just kidding!

Jeg spillede WoW i 2-3 uger da det udkom (vanilla) og har ikke rørt det siden.

(stemte selvfølgelig ikke)
Gravatar #20 - ignuz
10. dec. 2010 11:49
Darkmind (16) skrev:
Det er et MMO, folk gidder ikke at læse en anmeldelse af en der har spillet et mmo i en uge og så bedømmer det på den uges erfaring:)

Kunne jo være at de havde været med i betaen, men kan se at der også er begyndt at komme lidt flere nu. Men til eksempelvis WOTLK kom der 47 anmeldelser kan jeg se. http://www.metacritic.com/search/all/world+of+warc...
Gravatar #21 - smiley
10. dec. 2010 20:15
Endelig en afstemning uden de ligegyldige "Jeg spiller det ikke" muligheder. Seriøst folk der ikke spiller wow er mere fanatiske med at få det sagt end folk der spiller det. Who gives a flying fuck hvis I ikke spiller det?

Eller med andre ord;
Jeg kan ikke lide fodbold.
Jeg bryder mig ikke om programmering.
Jeg spiller ikke EVE Online.
Jeg har aldrig sprunget i elastik snor.
Jeg har ikke en bil.
Jeg bryder mig ikke om klipklapper.

Rager det dig, som læser, overhovedet hvad jeg lige har skrevet?
Nej?

Godt så, så er der heller ikke nogen grund til at der er en "Jeg spiller ikke WoW" mulighed.

/rant

Ontopic:
Jeg er meget tilfreds med udvidelsen indtil videre. Content er godt, dungeons er udfordrende og der er stor underholdningsværdi i rent faktisk at spille spillet nu.

Har ikke prøvet at raide endnu, men jeg kan forestille mig der er noget at komme efter.

Jeg elskede Goblin zonen, modsat nogle andre, men kan godt forstå nogen synes det er plat. Worgen delen er suveræn, rigtig god start.

De fleste zoner er lavet meget om og der er mange flere engagerende quests der giver dig en vigtig rolle midt i det hele.
Desværre kommer man til TBC content på et tidspunkt, som er lidt af en pinefuld affære.

Men en suveræn udvidelse med *kvalitet*.
Gravatar #22 - GoBBLeS666
11. dec. 2010 16:09
Har slet ikke købt det endnu, men ændringerne som kom til woltk med talents og landskaber med nye quests osv. er super fede.. Bare talents ændringerne har gjort at jeg faktisk synes wow er sjovt nu.. :p
Gravatar #23 - thethufir
11. dec. 2010 19:38
#14 Prot warrior's tanking er lavet helt om, før i tiden skabte du threat på multi targets ved at tabbe og bruge devastate (plus thunderclap og cleave) Idag smider du Rend på det første target, hvorefter din thunderclap gør at alle targets bliver affected af Rend, (som derved skaber en masse threat).

Jeg mener da også at alle specs har fået 1 nyt spell? Har ikke lige kigget da jeg spiller på min Disc-priest.

Ontopic:
Jeg synes rigtig godt om den nye expansion! Den tvinger folk til at lære at spille igen, og ikke bare facerolle gennem instances. Indtil nu virker det som om healers har den største udfordring i dungeons (ihvertfald indtil DPS lærer at interrupte, CC o.lign) Jeg render ihvertfald OOM på hveranden pack på trods af at jeg har i omegnen af 82k mana pt.
Gravatar #24 - Makey
11. dec. 2010 21:32
thethufir (23) skrev:
Den tvinger folk til at lære at spille igen, og ikke bare facerolle gennem instances.

[url= :p
Gravatar #25 - Suduki
12. dec. 2010 01:54
Makey (24) skrev:
[url= :p

Gravatar #26 - starn
13. dec. 2010 05:17
Mine erfaringer med Cata indtil videre er positive. Der har da været en bug eller to, som jeg er rent ind i. Bla. andet en quest i worgen starting area, "Battle for Gilneas", som aldrig startede.

Jeg er meget tilfreds over hvordan de nye zoner er, og at der er kommet liv i The Old World igen. Det kan dog være noget lort på PvP servere, når der kommer en lvl 85 flyvende ned at ganker dig midt i en quest.
Gravatar #27 - Smoug
13. dec. 2010 08:33
starn (26) skrev:
Det kan dog være noget lort på PvP servere, når der kommer en lvl 85 flyvende ned at ganker dig midt i en quest.

Thats me.

Når jeg er i kø for random heroics så laver jeg ikke andet end at flyve rundt og ganke alliance for at få lidt lolz.

Rekorden er 8 ganks i træk på samme person.
Gravatar #28 - terracide
13. dec. 2010 08:38
#27:
Hvis så bare at personen mistede sit gear og du kunne plyndre liget ville der være lidt mening...men i "WoW - We are all winners" giver intet mening...
Gravatar #29 - Smoug
13. dec. 2010 08:46
Gider ikke have hans lorte gear :)

Har nok i at vide at der sidder en eller anden og slår i keyboardet, imens jeg brøler "FOR THE HOOOORDE"
Gravatar #30 - fidomuh
13. dec. 2010 11:21

Det er ikke alle der synes det er fedt at et spil foeles som et slave arbejde, men whatever floats your boat da :)
Gravatar #31 - smiley
13. dec. 2010 11:51
Du mener ligesom Darkfall hvor lige så snart du går i gang bliver du overfaldet af andre i pvp og strippet for alt hvad du ejer?

Det må være rimelig ærgerligt at betale for det.

Konsekvens er fint, men hvis ens brugergruppe er fyldt med røvhuller er der slet ingen pointe i det. Men jeg begynder at se hvorfor du kan lide at spille EVE Online, det må være for at få alle frustrationerne ud på folk uden at komme i spjældet.
Gravatar #32 - terracide
13. dec. 2010 12:05
#31:
Modsat vatpikke har jeg ikke noget ønske om at skade folk...eller komme bag tremmer.

På den anden side gider jeg ikke spil med en "I-Win-Button", hvor ens handlinger ingen konsekvens har...ZZzzzZZZzzZZZzzzzZZZZ....så hellere en god film.
Gravatar #33 - Smoug
13. dec. 2010 12:08
Ville dog sætte pris på hvis der blevet lavet en slags oversigt over hvor mange gange man har nakket de forskellige spillere.

Kunne eventuelt være fedt hvis man kunne sætte bounty på folk fra den anden race eller noget lignende.

Syntes der er brug for mere world PvP.

Giver dig ret i at ens handlinger burde have en konsekvens. Spørgsmålet er dog hvilken, da WoW ikke er bygget op som EVE (der er ingen safezones i WoW).

Det er alt for nemt at gå ud og ganke lowbies i WoW. I EVE er det lidt sværere og der kan være backup forholdsvis hurtigt (i WoW er kampen ovre på 10 sekunder eller mindre).

Så hvordan skal det bygges op?

Han gear er intet værd, så skal det være noget af hans guld, eller skal det være en form for et dignity tabel som man mister på hver gang man dør af en modstander og får hvergang man nakker ham tilbage?
Gravatar #34 - smiley
13. dec. 2010 12:09

Nej, det er jo præcis det jeg siger, du får netop dine frustreringer ud på et spil :) Prøv at følge lidt med en gang.
Gravatar #35 - Loke76
13. dec. 2010 13:45
29+30+31+33+34

Please stop feeding the sad sad little troll.
Gravatar #36 - Smoug
13. dec. 2010 14:22
#35 syntes faktisk det er en interesant tanke om at der skal være konsekvenser som i EVE.

Syntes også Auction house burde udvides og måske flere muligheder for at sælge ting via contracts eller lignende istedet for bare at spamme trade channel.

Folk har brug for flere muligheder for at tjene guld, andet end bare at queste og farme.
Gravatar #37 - Loke76
13. dec. 2010 14:37
Smoug (36) skrev:
#35 syntes faktisk det er en interesant tanke om at der skal være konsekvenser som i EVE.

Syntes også Auction house burde udvides og måske flere muligheder for at sælge ting via contracts eller lignende istedet for bare at spamme trade channel.

Folk har brug for flere muligheder for at tjene guld, andet end bare at queste og farme.

Du mener andet end at queste, farme, crafte, løbe dungeons, raids, AH playing og BoE drops?????
Gravatar #38 - Smoug
13. dec. 2010 14:41
BoE = Raide = Queste = Farme = Crafte (uden brug af AH) det er alt sammen mere eller mindre det samme. Du skal ud og kæmpe.

AH playing og så videre så jeg gerne blev udvidet og mere avanceret.
Gravatar #39 - Smoug
13. dec. 2010 14:45
Der er dog mange ting som jeg gerne så blive ændret.

Er træt af folk der leaver bare fordi man wiper på en ny boss i en heroic. Det er en ny expansion, selvfølgelig wiper man i pug på nye bosser, der skal flere forsøg til.

Så syntes der skal være større straf for at leave, måske lidt lige som i HoN hvor man får en leave procentage.
Så man kan undgå alle børnene som leaver hele tiden.
Gravatar #40 - Loke76
13. dec. 2010 14:45
Smoug (38) skrev:
BoE = Raide = Queste = Farme = Crafte (uden brug af AH) det er alt sammen mere eller mindre det samme. Du skal ud og kæmpe.

AH playing og så videre så jeg gerne blev udvidet og mere avanceret.

jeg kunne da godt tænke mig at høre konkrete forslag til hvad du mener? Svært ellers at forholde sig til det du siger.

Smoug (39) skrev:
Der er dog mange ting som jeg gerne så blive ændret.

Er træt af folk der leaver bare fordi man wiper på en ny boss i en heroic. Det er en ny expansion, selvfølgelig wiper man i pug på nye bosser, der skal flere forsøg til.

Så syntes der skal være større straf for at leave, måske lidt lige som i HoN hvor man får en leave procentage.
Så man kan undgå alle børnene som leaver hele tiden.

Med 12 mille spillere er det svært at undgå fjolser.. Det er dog dejligt at se at mange af de AOE fest tanks der dukkede op i LK er forsvundet igen. Gik sikkert ind i den første Cata dungeon, fik klask på første trash pack og droppede tanking..

Desværre bliver jeg bare en sad lazer kylling når der er 41 min ventetid på LFD.. Godt man har guild grupper.
Gravatar #41 - Smoug
13. dec. 2010 14:52

Vil gerne have at det f.eks. bliver muligt at lave f.eks. buyorders så man kan sætte en buyorder op på AH. Ligesom i EVE

Så hvis jeg mangler en Jewel eller et eller andet så sætter jeg bare en ordrer op på AH så kan folk se om de gider lave den til mig.

Eller f.eks.
Jeg ønsker mig et chest piece fra en tailor
Ligger contracten op på AH
Så kan en tailor tage den med fuldt ansvar og samle mats samt lave den.

Eller han kan vælge kun at lave den og så kan man købe resten via en buyorder i kontrakten.

Gravatar #42 - Loke76
13. dec. 2010 14:57
Smoug (41) skrev:

Vil gerne have at det f.eks. bliver muligt at lave f.eks. buyorders så man kan sætte en buyorder op på AH. Ligesom i EVE

Så hvis jeg mangler en Jewel eller et eller andet så sætter jeg bare en ordrer op på AH så kan folk se om de gider lave den til mig.

Eller f.eks.
Jeg ønsker mig et chest piece fra en tailor
Ligger contracten op på AH
Så kan en tailor tage den med fuldt ansvar og samle mats samt lave den.

Eller han kan vælge kun at lave den og så kan man købe resten via en buyorder i kontrakten.

Lyder ikke helt tosset faktisk. Flytte en stor del af tradechat ind på AH. Lyder dog som en meget minimal ændring og er vel ikke anderledes end hvad vi kan nu, sådan i store træk.
Gravatar #43 - Smoug
13. dec. 2010 15:02
Loke76 (40) skrev:
Med 12 mille spillere er det svært at undgå fjolser.. D

Nej det kan man umuligt.
Det er dog muligt at lade de fjolser spille i en gruppe for sig selv :)
Ville altså ikke være så svært at lave leave procent. Det ville gavne alle.
Gravatar #44 - fidomuh
13. dec. 2010 15:03

Det er dog muligt at lade de fjolser spille i en gruppe for sig selv :)
Ville altså ikke være så svært at lave leave procent. Det ville gavne alle.

Der er 30 minutters "du kan ikke bruge LFG systemet"-penalty i dag.

Du faar naeppe noget bedre end det, uden at miste *SERIOEST* mange subscribers.

Folk der gamer WoW, goer det fordi det er casual.
Gravatar #45 - Smoug
13. dec. 2010 15:16
Ja men en leaver procentage gør jo de stadig kan gå i instances med de andre tabere
Gravatar #46 - Andens999
14. dec. 2010 06:53
Smoug (45) skrev:
Ja men en leaver procentage gør jo de stadig kan gå i instances med de andre tabere

Det vil så sige at hvis din percentage er lav kommer du kun til at runne med fjolser hvad er det så lige det gør dig til???

#44:Der er 30 minutters "du kan ikke bruge LFG systemet"-penalty i dag

Det kommer jo lidt an på hvor længe du opholder dig i Instancen er du den sidste der fks smutter får man jo ingen straftid men syntes det er et okay system så undgår man at skippies kommer til hele tiden:D
Gravatar #47 - Smoug
14. dec. 2010 08:21
hvis din percentages er lav kommer du sammen med andre med lav procentage.

Hvis du leaver meget kan du komme ind og leget med de andre som leaver meget.

Præcis ligesom i HoN.
Gravatar #48 - Andens999
14. dec. 2010 09:17
Smoug (47) skrev:

Præcis ligesom i HoN.

Hvilke % er det lige du snakker om?
Gravatar #49 - Loke76
14. dec. 2010 09:52
Smoug (47) skrev:

Præcis ligesom i HoN.

Det er jo bare at komme lidt længere ind i en expansion. LFD prøver at matche folk med ca samme GS og fjolserne bliver kvast i deres første heroic.

Synes en leave % er en dum ting. Jeg skal ikke straffes for at leave når jeg kommer i gruppe med en tank der ikke aner hvad los pull eller CC er og samtidigt pull´er 3-4 grupper af gangen.
Gravatar #50 - Smoug
14. dec. 2010 11:37
Andens999 (48) skrev:

Hvilke % er det lige du snakker om?

F.eks, hvis du har leaved mere end 8% af dine dungeons uden der var gennemført en vote om at opgive så er du en leaver og kan kun spille med andre der har en høj 8% eller spillere der accepterer at spille med dem med høj leaver 8% for så tilgengæld at komme hurtigere in i dungeon (flere spillere i den kø, da de kan spille med alle)

-
Det er dejligt nok den prøver at matche, jeg er dog kommet bagud med GS, da der er 40 minutters kø til dungeons.
Så har kun 337, hvilket så er gjordt op med alle gem, reforge og enchants som er mulige.
Dette forbedre dog ikke min gear score, så kommer stadig i instances med kiddies som jeg gerne kan toppe med 2k dps mere end nummer 2.

Har kun været heldig 1 gang og kommet i en gruppe der fattede noget, hvilket betydede vi rev 3 random heroics i træk.

Mangler sku en guild :(
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login