mboost-dp1

Ville du benytte en app/mobil-site af newz.dk og søstersider, hvis en sådan eksisterede?

Gå til bund
Gravatar #51 - Bllets
17. nov. 2010 08:36
Dreadnought (48) skrev:
Mobil-site: Nay!
Android-app: Yay!

Mobilsider er noget der hører fortiden til, med gamle monokrome mobiltelefoner med en 128x128 opløsning. Nutidens mobiltelefoner kan håndtere det. Selv de gamle med hjælp fra Opera Mini.
Med den begrænsede interesse der er her i tråden for en app vil jeg ikke have noget imod at smide 50-100 kr efter sådan en app, til at hjælpe med at finansiere den. Men så skal den indeholde; nyheder, forum, indlæg og muligheden for at oprette indlæg.

Men allerede her har du problemet... For du skriver selv "Android" app... Og så skal der laves app til symbian, android, iOS og så videre :)
Gravatar #52 - Cervio
17. nov. 2010 09:02
syntes ikke helt du svarer på mit spørgsmål, på hvor vidt du faktisk ville tage dig den tid det tager at skrive et indlæg/kommentar.

måske har jeg formuleret mig forkert og i det tilfælde beklager jeg.
Gravatar #53 - Makey
17. nov. 2010 10:54
Cervio (52) skrev:
syntes ikke helt du svarer på mit spørgsmål, på hvor vidt du faktisk ville tage dig den tid det tager at skrive et indlæg/kommentar.

måske har jeg formuleret mig forkert og i det tilfælde beklager jeg.

Jeg havde håbet at det var ret åbentlyst fra mine kommentarer at diskutionen er en vigtig del af den måde jeg (og mange andre så vidt jeg kan se) bruger Newz på. Så ja jeg ville bruge forummet. Jeg ville også gerne nu, fra min mobil altså, men det er simpelthen for besværligt, har gjort det et par gange (SOMEONE WAS WRONG ON THE INTERNETZ!1!!one!) men ville være rart med en bedre måde at gøre det på.
Gravatar #54 - Dreadnought
17. nov. 2010 11:40
Bllets (51) skrev:
Men allerede her har du problemet... For du skriver selv "Android" app... Og så skal der laves app til symbian, android, iOS og så videre :)

Til hvilket jeg også skriver at jeg er villig til at smide penge efter sådan et. Fordi jeg er udemærket klar over, at der er mere arbejde i en app, da der er flere platforme.
Gravatar #55 - Lowkey
17. nov. 2010 12:56
LinguaIgnota (43) skrev:

CyberGoose (42) skrev:
Ja, men KUN hvis der IKKE er reklamer i den app??

Dine spørgsmålstegn forvirrer mig.

Første spørgsmålstegn gør hele sætningen til et spørgsmål.
Det andet spørgsmålstegn er spørgsmålstegn til det første og betvivler dermed at sætningen i virkeligheden er et spørgsmål.

Man regner altid spørgsmålstegn og udråbstegn ud først, så sætningen kunne også skrives således:

(Ja, men KUN hvis der IKKE er reklamer i den app?)*?

Du kan bare hæve parantesen ved at gange ? med ? efter formlen ? * ? = ! og så giver sætningen pludseligt mening:

Ja, men KUN hvis der IKKE er reklamer i den app!
Gravatar #56 - thmo
17. nov. 2010 13:48
En mobil side har der været skreget på før da newz's "Kom med en ide" platform kom frem i sin tid. Der skete dog ikke rigtigt noget :/

Et app kunne da være fedt, men hælder dog mest til et mobil site. Det må også være væsentlig nemmere at vedligeholde en 2-10 forskellige apps på forskellige platforme.

http://mobil.version2.dk/ - Fungere ganske glimmerende :)
Gravatar #57 - protoz
17. nov. 2010 13:59
Ja det ville jeg.. men så skulle den app også være iorden!
Dvs. der skal være mulighed for at f.eks at blokere billeder, men også at tillade dem. Dette skal gøres via en menu man har i programmet, hvor man bestemmer generelt hvad programmet skal gøre.
Så både folk som har store data pakker kan få alt det med de vil have, uden at de skal trykke f.eks godkend til hvert eneste billed. Men også så dem som ikke har datapakker / hurtigt internet, kan udelukke alle billeder generelt, og så bagefter loade dem de vil have selektivt.
Gravatar #58 - Yenzen
17. nov. 2010 14:04
Dreadnought (54) skrev:
Til hvilket jeg også skriver at jeg er villig til at smide penge efter sådan et. Fordi jeg er udemærket klar over, at der er mere arbejde i en app, da der er flere platforme.

Men hvor mange er villige til at betale? Lad os tælle:

iPhone og Android er selvfølger fra hvad jeg kan se i diskussionerne.
Symbian er der nok også en del brugere af.
Windows Phone stiger måske i markedsandel, det samme for Meego.

Og på et eller ander tidspunkt er der 5-6 apps med helt forskellig programmering der skal holdes up-to-date og enkelte smartphones som ingen app har alligevel.

Med hensyn til at mobilsider hører forsiden til:

Der er flere hjemmesider der har formået at lave mobilsider der er brugbare på selv mobiltelefoner med høj opløsning, se f. eks Version2/Ingeniøren og Engadget.

Rettelser: Fordi vi ikke alle kan gøre det rigtigt første eller anden gang ><.
Gravatar #59 - Anders Fedеr
17. nov. 2010 14:09
Dreadnought (48) skrev:
Med den begrænsede interesse der er her i tråden for en app vil jeg ikke have noget imod at smide 50-100 kr efter sådan en app, til at hjælpe med at finansiere den. Men så skal den indeholde; nyheder, forum, indlæg og muligheden for at oprette indlæg.

Hvad skal den kunne som et mobil-site ikke kan?
Gravatar #60 - Huleboeren
17. nov. 2010 14:21
Det er et must for en side af Newz.dk's kaliber
Mobil website yes, Mobil app no :)
Gravatar #61 - RQvsom
17. nov. 2010 14:41
Jeg bruger aldrig mobilversion af nogen sider, men jeg browser ofte rundt med min iphone. Hvis mobilversionen kan loades selv med TDCs elendige netværk, når jeg engang i mellem ikke er i centrum af byen hvor der er 3g, så vil jeg måske gerne have den som en mulighed. Måske kunne man lave en mobil.newz.dk, så kan man få vist newz.dk som normal site hvis man går ind på den.
Jeg gider ikke en app, jeg ville aldrig hente en app til nyheder, jeg har en velfungerende browser, hvorfra jeg kan navigere til en anden side bagefter. Det virker tåbeligt at skulle have en app til DMI, en til politiken.dk, en til wikipedia, en til sickipedia, en til stringemil.de osv - det er i mine øjne et skridt tilbage fra internettet - som at have et ikon til hvert spil i stedet for steam.
Gravatar #62 - Yenzen
17. nov. 2010 15:05
RQvsom (61) skrev:
Måske kunne man lave en mobil.newz.dk, så kan man få vist newz.dk som normal site hvis man går ind på den.

De fleste (gode) hjemmesider med mobilside disker automatisk mobilversionen ud hvis du har sat den mobile browser til at udnytte dette automatisk.

Så det er vel bare et spørgsmål om at slå visning af den mobile version fra i din browser når du ikke ønsker den mobile version.
Gravatar #63 - Yenzen
17. nov. 2010 15:05
Uheldig dobbeltpost.
Gravatar #64 - Windcape
17. nov. 2010 15:30
21% underlige mennesker på nuværende tidspunkt (helt ærligt, har i overhovedet prøvet siden på en mobil? det er horribelt med alt den spildplads).

Hvor svært kan det være at lave et stylesheet, og sætte dens media til mobile..
Gravatar #65 - Lowkey
17. nov. 2010 15:48

Det er åbenbart ikke alle mobile browsere der kan finde ud af at bruge "handheld", så vidt jeg har forstået.
Gravatar #66 - RQvsom
17. nov. 2010 16:12
#64: Som en af de underlige 21% vil jeg sige, at når jeg kommer ind på siden kan jeg lige præcist læse overskrifterne, med 2 tryk på min skærm ser jeg teksten præcist som jeg vil have den - hvis der er nogen overskrifter der interesserer mig. Ved ikke hvordan det ser ud på andre smartphones, måske er det mere besværligt på dem.
Du har ret i at spildpladsen er enorm, men jeg frygter at miste nyhedsoversigten i siden eller kun få en nyhedsoversigt og derefter trykke mig ind på en ny side hvor jeg kan læse nyheden. Jeg har stor glæde af nyhedsoversigten, og jeg vil hellere trykke de 2 gange end miste den.
Måske kunne man lave en mobilversion uden billedet i højre side, som står for en betragtelig del af spildet. På diskusions delen kan rating systemet fjernes, eller flyttes op ved siden af nummeret og navnet på posten.

Efter al den tænkning og skrivning er min mening ændret til, at en mobilversion designet i samarbejde med brugerne ville være en god ting. Der er nok mange andre (og mere kompetente) der gerne vil komme med idéer og meninger.
Gravatar #67 - Chewy
17. nov. 2010 16:53
@34
Men ville blive glad hvis man genindførte det gamle sort-blå tema

Hell yeah!!!!

@42
Ja, men KUN hvis der IKKE er reklamer i den app??

Hvis reklamer betyder at det bliver gratis at hente, så bring it!..
Kan personligt ikke se problemet. Specielt på Android er reklamerne tilpas diskrete... (Har endnu ikke lagt mærke til en eneste reklame, på trods af at de er i stort set samtlige af mine apps...)

@64
21% underlige mennesker på nuværende tidspunkt (helt ærligt, har i overhovedet prøvet siden på en mobil? det er horribelt med alt den spildplads).

På desktop er det horribelt..
På telefonen bliver det desideret hjernedødt....

Newz.dk er en ufattelig fed side. Men ikke en videre køn side...
Gravatar #68 - thorus
17. nov. 2010 19:49
alle former for extensions, moduler, apps etc. er sagen :) søger jævnligt i google market efter nye spændene apps til min android telefon
Gravatar #69 - Dreadnought
18. nov. 2010 05:33
Anders Feder (59) skrev:
Hvad skal den kunne som et mobil-site ikke kan?

Widget?
Gravatar #70 - zajac1661
18. nov. 2010 11:39
trylleklovn (29) skrev:
Det er ikke specielt behageligt at læse kolonner, der er for brede. Desuden kunne du udnytte din brede skærm til at have flere vinduer ved siden af hinanden? Det gør jeg.

At lave en side dynamisk, tager ikke mere end et par simple kommandoer i css sheet. lidt ærgeligt ja
Gravatar #71 - Staeren
18. nov. 2010 22:36
Jeg læser newz.dk og berlingske.dk på min iPhone hver dag, og jeg har tit tænkt på at skrive en henvendelse om en mobil app/version, ligesom berlingske.dk har, den fungerer faktisk helt vildt godt.
Gravatar #72 - allingdk
19. nov. 2010 08:05
Jeg sad så sent som i går i bussen på vej hjem fra arbejde og ventede på at newz.dk loadede på min mobil og tænkte: Hvorfor har de dog ikke en mobil side, det må da netop være nemt at lave sådan som deres news flow er opbygget.

Do it! :D
Gravatar #73 - Wiking
19. nov. 2010 09:48
Jeg bruger tit min HTC Desire til at læse newz.dk med. Det er meget nemt at zoome og navigere. Bare man double tabber, finder den selv frem til en passende størrelse.

Bannere og reklamer vises helt uden problemer, og man kan fint skifte mellem de fine flash oversigter i toppen af siden.

Skrevet fra min Desire.
;)
Gravatar #74 - Medallish
19. nov. 2010 09:54
Grunden til jeg ikke syns de skal lave en mobil side er oplevelsen jeg tit har med mobil sider er, jeg ved ikke hvor nogenting er, hvis jeg kommer ind på en mobil side vil jeg næsten altid se om ikke jeg kan skifte den over til desktop siden. mobil sider er som regel u-intuitive, selv på min gamle Nokia E51 vil jeg foretrække "Desktop siden". Men lige nu har jeg en Desire og som #73 siger, der er ingen problemer med at zoome eller se siden+ flash, så det er derfor jeg hellere vil ha' en App der evt. gemmer de 4 artikler på forsiden når online så jeg kan tjekke dem senere hvis jeg f.eks sidder og venter på en bus og jeg ikke gider bruge 3G lige der(Har ikke et ubegrænset net abbn. :( )
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login