mboost-dp1
Ville du benytte en app/mobil-site af newz.dk og søstersider, hvis en sådan eksisterede?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Yenzen (2) skrev:Ville foretrækker en mobil version af siden over en app
+1 Har ikke rigtig brug for alt det gejl der måtte være i en app - blot bedre læsbarhed på smartphone-skærm.
Ja, vil tit gerne lige tjekke newz fra min iPhone, men det er bare for trættende at skulle scrolle rundt og til siderne, og så virker login ikke på mere end 2 (?) ip adresser, så skal altid logge ind igen, så jeg dropper det bare. Kommer måske til at læse en nyhed eller to, men at kommentere er helt håbløst så det gør jeg sjældent.
ja måske, det kommer sgu da an på, om det er en applikation man kan bruge! Lige nu, fungerer rss feeds udemærket.
Synes seriøst spørgsmålet mangler svarmuligheder... hvad med:
- måske
- nej, vil ikke læse newz på min telefon
Jeg ville umiddelbart svare den sidste... og hvis jeg endelig ville begynde at læse det på den, ville jeg nok hellere foretrække en applikation som ikke blot viser newz.dk men altså også nyheder fra andre medier. Dette kunne være ved hjælp af rss, men jeg ville nok helst foretrække at det visuelt ville blive i stil med "dr nyheder" på android market...
- måske
Jeg ville umiddelbart svare den sidste... og hvis jeg endelig ville begynde at læse det på den, ville jeg nok hellere foretrække en applikation som ikke blot viser newz.dk men altså også nyheder fra andre medier. Dette kunne være ved hjælp af rss, men jeg ville nok helst foretrække at det visuelt ville blive i stil med "dr nyheder" på android market...
Mobil site - og den skal selv kunne detect hvis man kommer fra mobil. Automatisk gå ind på mobil site osv.. Dog skal det være muligt at komme til fuld version fra mobil site.
Derudover skal man kunne gå direkte fra et rss feed til den mobile version af newz.dk eller RSS feed skal indeholde den fulde artikkel så man slet ikke skulle gå videre på mobilsite / newz.dk
Derudover skal man kunne gå direkte fra et rss feed til den mobile version af newz.dk eller RSS feed skal indeholde den fulde artikkel så man slet ikke skulle gå videre på mobilsite / newz.dk
Newz RSS SUX totalt fordi man ikke kan
A. læse hele artiklen
B. diskuttere artiklen
et mobil site med det essentielle ville være rart
ps. Fuck jer spassere som ikke tillader at man kan logge ind automatisk med Cookie... som #8 siger...
A. læse hele artiklen
B. diskuttere artiklen
et mobil site med det essentielle ville være rart
ps. Fuck jer spassere som ikke tillader at man kan logge ind automatisk med Cookie... som #8 siger...
waterdog (13) skrev:Synes seriøst spørgsmålet mangler svarmuligheder... hvad med:
- måske
"Måske" muligheden er irrelevant. Hvis man ikke har en holdning kan man lade være med at svare.
"Måske" er ikke noget brugbart svar hvis det ikke er betinget af noget.
"nej, vil ikke læse newz på min telefon" kan heller ikke rigtigt bruges til noget, hvis svarene skal indgå i en vurdering af, om man skal lave en mobil version, til de folk der bruger siden fra deres telefon.
Hvis man ønsker at svare dette, kan man benytte muligheden "Nej, bruger ikke smartphone" og så lege at der står "til at læse newz.dk" bagefter.
Eftersom du ikke vil benytte siden via mobilen, er din mening ligegyldig i denne sammenhæng.
Jeg synes i øvrigt også ovenstående seriøst.
Jeg ville, ligesom andre i debatten, foretrække en god mobilversion af siden. Selvom mobilversioner af hjemmesider måske lidt går imod idéen med at der er udviklet gode browsere til smartphones :-)
Men jeg ville stadig benytte mig flittigt af en app. Besøger news.dk jævnligt fra min mobil. Og ethvert tiltag der gør det nemmere for mig er velkomment.
Men jeg ville stadig benytte mig flittigt af en app. Besøger news.dk jævnligt fra min mobil. Og ethvert tiltag der gør det nemmere for mig er velkomment.
Plindstrup (21) skrev:Selvom mobilversioner af hjemmesider måske lidt går imod idéen med at der er udviklet gode browsere til smartphones :-)
Ork nej.
Hvad angår "traditionelle" hjemmesider (som kræver en desktop-skærm), er browsere til håndholdte enheder er beregnet til at få det bedste ud af en skidt situation. Men det bliver aldrig så godt som en hjemmeside som er designet til at være kompakt.
Hvordan kan man være modstander af en apps for Newz? Det er som at være modstander af baby sæler.
Ville godt kunne lide at jeg har en app hvor jeg kan tjekke headlines, eller sådan, en der gemmer info lidt ligesom gmail på min mobil, selv om jeg ikke er online kan jeg få lov at se de mails den hentede sidst jeg var online.
Ville godt kunne lide at jeg har en app hvor jeg kan tjekke headlines, eller sådan, en der gemmer info lidt ligesom gmail på min mobil, selv om jeg ikke er online kan jeg få lov at se de mails den hentede sidst jeg var online.
Medallish (24) skrev:Hvordan kan man være modstander af en apps for Newz? Det er som at være modstander af baby sæler.
Jeg har 16 nyhedsfeeds på mobilen samlet i min nyhedslæser, jeg gider ikke at have 16 forskellige apps at checke.
Hvis der udgives en newz apps, gider jeg ikke at hente den, hvis der kommer en mobil venlig version vil jeg bruge den når jeg ser en historie på nyhedslæseren der virker interessant.
Men nu må du undskylde mig imens jeg henter min kølle, der er babysæler der endnu ikke har fået en omgang.
Grisly (27) skrev:Jeg synes det er træls at newz ikke er mere dynamisk, at man kan bruge sin fulde skærmbrede (1680) bare fordi det også skal kunne bruge til smartphones og andet småkravl. Kunne være fedt hvis sitet tilpasser sig ens skærm.
Det er ikke specielt behageligt at læse kolonner, der er for brede. Desuden kunne du udnytte din brede skærm til at have flere vinduer ved siden af hinanden? Det gør jeg.
Nu har I jo flere gange, min. siden 2008 lovet at en mobil version var på vej, så glæder mig da til at der forhåbentlig snart rent faktisk sker noget. Almen side virker desværre ikke reelt med opera mini på min fon.. Ikke at den ellers er særlig nem at læse på med mobilos.
Synes min mobile browser fungerer fint på newz.dk, men hvis det kom en app ville jeg da bruge den, såfremt den er bedre end browseren (burde ikke være så svært at gøre det bedre). Synes de mobile sider i browseren er alt for ringe, de er som regel designet til 320x240 opløsning på en grps forbindelse, når de fleste mobiler i dag har en opløsning på 800x480 og kører wifi/3g på +7Mbit/s...
Mobilside +1
App -1
Gider ikke 27 forskellige apps til nyheder - har heller ikke TV2 News, DR News etc etc.
Jeg har min Newsreader Wiget og hender RSS feeds - bare lidt træls at der kun står 150 tegn eller lign, så engang i mellem hopper jeg til hjemmesiden - bare ikke så tit, når det er Newz.dk pga dårlig navigation/visning på min HTC Desire.
App -1
Gider ikke 27 forskellige apps til nyheder - har heller ikke TV2 News, DR News etc etc.
Jeg har min Newsreader Wiget og hender RSS feeds - bare lidt træls at der kun står 150 tegn eller lign, så engang i mellem hopper jeg til hjemmesiden - bare ikke så tit, når det er Newz.dk pga dårlig navigation/visning på min HTC Desire.
Jeg ville elske en mobil version af Newz der også indeholder muligheden for at bruge kommentar-funktionen.
For mig består Newz nemlig ikke kun af nyheder, men også den anden del, diskutionen der følger med, og de ofte ret uddybende og informative indlæg fra vores egne små eksperter på de forskellige områder, faktisk finder jeg oftest det mest interessante i en nyhed ved at scrolle lidt ned og finde ud af folk synes og har af uddybende sidenotes.
Det er kun MEGET sjældent, en gang i måneden måske, jeg bruger Newz fra min iPhone, simpelthen fordi siden i mine øjne er ELENDIG på en smartphone. Al den zoomen og scrollen rundt for at kunne læse den meget lille tekst er ikke til at holde ud.
Stemmer i koret med en mobilside i stedet for en app, det giver simpelthen bare mere mening at have det på den måde, grundet den større kompatibilitet med forskellige enheder.
Men husk lige kommentar/forum-delen, den er rar at have med. Sådan noget som profil-indstillinger o.lign. behøver i til gengæld ikke at bakse med at porte, det kan man ordne fra en computer.
For mig består Newz nemlig ikke kun af nyheder, men også den anden del, diskutionen der følger med, og de ofte ret uddybende og informative indlæg fra vores egne små eksperter på de forskellige områder, faktisk finder jeg oftest det mest interessante i en nyhed ved at scrolle lidt ned og finde ud af folk synes og har af uddybende sidenotes.
Det er kun MEGET sjældent, en gang i måneden måske, jeg bruger Newz fra min iPhone, simpelthen fordi siden i mine øjne er ELENDIG på en smartphone. Al den zoomen og scrollen rundt for at kunne læse den meget lille tekst er ikke til at holde ud.
Stemmer i koret med en mobilside i stedet for en app, det giver simpelthen bare mere mening at have det på den måde, grundet den større kompatibilitet med forskellige enheder.
Men husk lige kommentar/forum-delen, den er rar at have med. Sådan noget som profil-indstillinger o.lign. behøver i til gengæld ikke at bakse med at porte, det kan man ordne fra en computer.
Zigma (9) skrev:Ja, hvis der også er kommentarer i app'en.
De er indimellem vigtige at få med.
Enig. Kommentarerne er faktisk det bedste ved newz. Isaer mine.
jeg har et spørgsmål til alle deltagere i denne debat så, hvor mange af jer ville faktisk skrive, relevante, informative indlæg til den givne nyhed, jeg ved da selv, at efter de tre første gange eller noget så ville jeg blive træt af at skulle bruge så lang tid på at skrive, ligegyldigt hvor vidt det er en smartphone eller symbian, når det går tre gange hurtigere på computer.
Ser spørgsmålet som værende relevant, da jeg umiddelbart ikke lige læser nogen nævne noget på dette punkt, det er meget fint at kræve, men er der så også behov?
Ser spørgsmålet som værende relevant, da jeg umiddelbart ikke lige læser nogen nævne noget på dette punkt, det er meget fint at kræve, men er der så også behov?
Mobil-site: Nay!
Android-app: Yay!
Mobilsider er noget der hører fortiden til, med gamle monokrome mobiltelefoner med en 128x128 opløsning. Nutidens mobiltelefoner kan håndtere det. Selv de gamle med hjælp fra Opera Mini.
Med den begrænsede interesse der er her i tråden for en app vil jeg ikke have noget imod at smide 50-100 kr efter sådan en app, til at hjælpe med at finansiere den. Men så skal den indeholde; nyheder, forum, indlæg og muligheden for at oprette indlæg.
Android-app: Yay!
Mobilsider er noget der hører fortiden til, med gamle monokrome mobiltelefoner med en 128x128 opløsning. Nutidens mobiltelefoner kan håndtere det. Selv de gamle med hjælp fra Opera Mini.
Med den begrænsede interesse der er her i tråden for en app vil jeg ikke have noget imod at smide 50-100 kr efter sådan en app, til at hjælpe med at finansiere den. Men så skal den indeholde; nyheder, forum, indlæg og muligheden for at oprette indlæg.
Cervio (46) skrev:jeg har et spørgsmål til alle deltagere i denne debat så, hvor mange af jer ville faktisk skrive, relevante, informative indlæg til den givne nyhed, jeg ved da selv, at efter de tre første gange eller noget så ville jeg blive træt af at skulle bruge så lang tid på at skrive, ligegyldigt hvor vidt det er en smartphone eller symbian, når det går tre gange hurtigere på computer.
Fordi det er rart når man er on-the-move. Bare forestil dig hvilken som helst situation hvor du ikke lige har adgang til din computer en hel dag, måske endda hele weekenden, så er det rart. For eksempel familiefødselsdage, så kan man godt lige få brug for sit Newz-fix. Det ville også gøre det nemmere lige at samle op på gårsdagens uafsluttede diskution mens man sidder i toget på arbejde.
Hvorvidt det er behageligt at skrive tekst i browseren på din telefon er vidst din telefon der har et problem mere end Newz.
Vi kan godt blive enige om at man sagtens kan bruge Newz på sin mobil nu, men det er ikke videre behageligt.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.