mboost-dp1

Vil Mango-opdateringen få dig til at købe en WP7-telefon?

Gå til bund
Gravatar #51 - Magten
27. sep. 2011 06:51
Mnc (49) skrev:
Og jeg har endnu ikke forstået det med en SSH klient... At skrive kommandoer på et touch-tastatur må da være nederen, så hellere gribe en laptop og klare det derfra...
Men det kan stadig være brugbart og en befrielse at have på telefonen så man ikke behøver have laptop med sig.. Det var helt klart et plus i min bog da jeg så der var kommet en SSH klient.

Gravatar #52 - Hubert
27. sep. 2011 06:55
Mnc (49) skrev:
SSH og tiles. That's your gripe? Wow...

Og det var så det du kunne udlede af mit indlæg..?

Tiles er mest af alt en tilvænningssag. Jeg syntes også at det var kamp-underligt i starten, men nu har jeg vænnet mig til det.

Det er såmænd ikke fordi jeg ikke kunne vænne mig til det. Jeg mener bare ikke det er bedre end alt andet...
Gravatar #53 - Hubert
27. sep. 2011 06:59
XorpiZ (50) skrev:
Der er kommet en. :)

Men ang. GUI, så er det jo selvfølgelig en smagssag.

Nice. Jeg mente at have læst på et tidspunkt at MS ikke ville åbne op for at tilgå sockets. Men enten husker jeg forkert eller også har de ændret mening.

GUI'en er på ingen måde grim. Men jeg mener bare det er bedre med flere skrivebordre end blot det ene og så den applist man har på wp. Det bliver næppe lavet om i wp7.5.
Gravatar #54 - Barkane
27. sep. 2011 07:03
Hubert (46) skrev:
Det er muligt at det er blevet rettet. Jeg bruger ikke den omnia 7 mere så det skal jeg ikke kunne sige. Og ja den største ulempe for mig ved telefonen er sådan set wp...

Sælger du den så? Hvis ja, til hvor meget?
Gravatar #55 - XorpiZ
27. sep. 2011 07:14
Hubert (53) skrev:
Nice. Jeg mente at have læst på et tidspunkt at MS ikke ville åbne op for at tilgå sockets. Men enten husker jeg forkert eller også har de ændret mening.

Der var intet API til sockets pre-Mango - det er måske det, du tænker på.
Gravatar #56 - Brugernavn
27. sep. 2011 07:15
On topic:
Tjah, svært at sætte krydset.
Jeg ville købe en Mango telefon, hvis jeg ikke allerede havde en forholdsvist ny telefon. WP7 bliver IMO et "fuldvoksent" OS med Mango opdateringen. Så ja?!

Men jeg venter en generation til. 1 telefon om året må være nok.
Gravatar #57 - Hubert
27. sep. 2011 07:46
Spuce (54) skrev:
Sælger du den så? Hvis ja, til hvor meget?

Hah det kan jeg sgu ikke du. Det var en arbejdstelefon. :)
Gravatar #58 - Prozel
27. sep. 2011 17:41
Efter at have se Omnia W overvejer jeg det kraftigt. Især fordi den store Lingu ikke er fagdroid ligesom undertegnet, og det kan vi ikke have!
Gravatar #59 - bbb2020
27. sep. 2011 21:59
Stemte ja, da min gamle telefon snart trænger til udskiftning og jeg jo nok hellere må komme med på det der smartphone halløj.
Har faktisk kun gået og ventet på at Mango kom ud så jeg kunne tage springet.

Mit eneste problem er nu bare, at jeg er Sony Ericsson fan og nok må sande, at Sony Ericsson ikke kommer med en WP7 phone (foreløbig), så jeg overvejer at tage springet til Nokiaaaa << Mig der kaster op >>, men det er ikke nogen nem overvejelse.

Lidt lige som en der har kørt Ford hele sit liv og pludselig må se i øjene at hans næste bil, nok bliver en Opel (og ikke fordi jeg har noget imod Opel - Det var bare et bilmetafor eksempel).
Gravatar #60 - flywheel
28. sep. 2011 00:05
Nokia er vist ikke en del af fremtiden i mit grevskab.
Gravatar #61 - Target
28. sep. 2011 10:12
bbb2020 (59) skrev:
Stemte ja, da min gamle telefon snart trænger til udskiftning og jeg jo nok hellere må komme med på det der smartphone halløj.
Har faktisk kun gået og ventet på at Mango kom ud så jeg kunne tage springet.

Mit eneste problem er nu bare, at jeg er Sony Ericsson fan og nok må sande, at Sony Ericsson ikke kommer med en WP7 phone (foreløbig), så jeg overvejer at tage springet til Nokiaaaa << Mig der kaster op >>, men det er ikke nogen nem overvejelse.

Lidt lige som en der har kørt Ford hele sit liv og pludselig må se i øjene at hans næste bil, nok bliver en Opel (og ikke fordi jeg har noget imod Opel - Det var bare et bilmetafor eksempel).

Så køb da en Sony//Ericsson telefon med Android? :) De har da lavet nogle stykker efterhånden.
Gravatar #62 - Bermann
28. sep. 2011 10:14
Nej

Min iPhone 3GS fejler intet. På trods af de mange lækre nye ting der er kommet i forskellige smartphones siden dennes lancering, så er jeg ikke typen der opgraderer bare for at havde "det nye".

Men siden 3GS har andre på markedet godt nok oppet sig en del, så det er til overvejelse at den næste bli'r enten Android eller WP7.
Kan godt lide deres "tile-layout" og kunne godt tænke mig at iOS havde lidt bedre ease-of-acces til flere af dens funktioner, som fx når man skal tilslutte sig et WLAN eller aktivere Blutooth.
Synes godt det kunne være så simpelt som at klikke én-to gang(e) på menu-baren.

Jeg gider bare ikke skulle customize min tlf i en uendelighed før den endelig virker som jeg vil ha' det.
Simpelt er godt, og jeg gi'r ikke en fis for bling og blær og flyvende widgets og fancy animationer.

Det er nemt at tilføje ting til et produkt. Det er langt sværere at fjerne ting.
Gravatar #63 - 4dd0
29. sep. 2011 13:48
Har faktisk lige bestilt en Samsung Omnia 7.. Ikke fordi jeg har tænkt mig at erstatte min nuværende Android-telefon, men hvis man skal indgå i en debat om Android vs. iOS vs. WP7 på saglig vis, må man nødvendigvis have førstehåndserfaring med de forskellige systemer. Der er ikke noget mere dræbende for en debat end en tosse, der har baseret alt sin viden (Læs: negativitet) på andres erfaringer...

Bermann (62) skrev:
(...)Men siden 3GS har andre på markedet godt nok oppet sig en del, så det er til overvejelse at den næste bli'r enten Android eller WP7. (...)

Når det kommer til Android hænger den positive oplevelse i høj grad sammen med producenten. Personligt går jeg i en stor bue uden om HTC og LG, mens Samsung og Sony Ericsson har imponeret mig med deres seneste modeller.
Gravatar #64 - Mnc
29. sep. 2011 13:53
Wait... Har du købt en WP7 telefon for at kunne deltage i debatter om diverse telefon OS'er? :D
Gravatar #65 - nia
1. okt. 2011 13:03
Nej aldrig i livet!!!
Gravatar #66 - Hubert
1. okt. 2011 15:29
Mnc (64) skrev:
Wait... Har du købt en WP7 telefon for at kunne deltage i debatter om diverse telefon OS'er? :D

Det er da go' stil at han gerne vil have noget reel erfaring inden han udtaler sig. Noget man godt kunne ønske sig lidt mere fra en af de mere varme fortalere for wp...
Gravatar #67 - mihtnick
4. okt. 2011 07:44
Mango er kickass.. Så er det sagt. Jeg har ellers en iPhone4 som er begyndt at virke igen, efter den fik vand.. men har ingen trang til at gå tilbage til Apple. WP7 er det helt perfekte for mig.

P.S. Jeg har også en Android fra HTC, som arbejdstelefon.. så jeg har erfaring med både iOS, Android og WP7.
Gravatar #68 - froggiestone
4. okt. 2011 11:37
Jeg stemte nej, men jeg har den absolute i kikkerter, mangler bare det rigtige hardware så slår jeg nok til. Jeg er ved at være en smule træt af iphone, det er skam en fin tlf, men forandring fryder som man siger.

Jeg har dog endnu ikke haft mulighed for rent fysisk at afprøve nogle af wp 7 endnu, men af hvad jeg har set og læst ser det rigtigt fornuftigt ud.

Jeg har dog een forudsetning og det er at tlf'en ikke skal kræve tilslutning til en computer for at sync data.
Gravatar #69 - XorpiZ
4. okt. 2011 11:49
froggiestone (68) skrev:
Jeg har dog een forudsetning og det er at tlf'en ikke skal kræve tilslutning til en computer for at sync data.

Der er wireless sync i WP. Det har der været et års tid efterhånden (edit: siden release), så også der er Apple lidt bagefter :)

Man skal dog lige have sluttet telefonen til, når man skal have sat det op, men ellers så kører det trådløst.
Gravatar #70 - WeezY
4. okt. 2011 12:20
Mangler du ikke lige og sige at den skal side i en oplader før det virker... eller har de fjernet det med Mango
Gravatar #71 - XorpiZ
4. okt. 2011 12:56
WeezY (70) skrev:
Mangler du ikke lige og sige at den skal side i en oplader før det virker... eller har de fjernet det med Mango

Det skal den vist ja. Men den syncer stadig trådløst.
Gravatar #72 - LinguaIgnota
4. okt. 2011 14:01
Det er sgu da halvkomisk at have trådløst sync, der kun virker, når telefonen er tilsluttet en oplader. Om man sætter den i det ene eller det andet stik kan vel være det samme.

Det er ligesom et blowjob med kondom på. Klart, det er teknisk set stadig et blowjob, men altså...
Gravatar #73 - XorpiZ
4. okt. 2011 14:08
Arhhh.. Det er sgu da smart, at den lige syncer, når man alligevel lader den op om natten.
Gravatar #74 - LinguaIgnota
4. okt. 2011 14:12
Den oplader vel også, når den er tilsluttet computeren, som alligevel står tændt, fordi telefonen syncer, eller hvad?
Gravatar #75 - XorpiZ
4. okt. 2011 15:30
Ja.. men ens telefon skal jo være inden for rækkevidde, når man bruger den som vækkeur.

Alternativt kan man jo smide den i laderen, når man kommer hjem, hvis man skulle få lyst til det.

Om man vil bruge det trådløse eller ej er vel op til en selv - men muligheden er der, og det er rart.
Gravatar #76 - Windcape
4. okt. 2011 15:34
LinguaIgnota (72) skrev:
Det er sgu da halvkomisk at have trådløst sync, der kun virker, når telefonen er tilsluttet en oplader. Om man sætter den i det ene eller det andet stik kan vel være det samme.
Jeg er enig. Men som XorpiZ skrev, så var argumentet at den ville sync mens man ladede den op.

Jeg ville også gerne have rigtig wi-fi sync, som virkede når den ikke ladede op. Men det må vi jo se på i fremtiden.
Gravatar #77 - XorpiZ
4. okt. 2011 15:36
Der skal jo være noget til næste udgave. Det bliver sikkert Ballmers "ohh.. and one more thing." efteråret 2012 :D
Gravatar #78 - Manofsciencemanoffaith
4. okt. 2011 17:55
froggiestone (68) skrev:

Hvilke data tænker du på? Synkroniserer den ikke bare over internet?
Gravatar #79 - Slettet Bruger [1876270680]
5. okt. 2011 14:21
Mango har ødelagt WP7 oplevelsen synes jeg. Hvor alt inden Mango kørte smooth og dejligt.. Så har man nu fået smidt en bunke lort i hovedet.

Microsofts Facebook app stinker. Man kan ikke stole på at få de Push notifikationer man har valgt man vil ha. Måske ved 1/10 af gangene får man Toast eller tile counts.
'People' eller 'Me' delen har også fuckups i tilecounts.

Mangel på features er bedre end defekte features.

EDIT: og ja jeg sender dem feedback på det dagligt.
Gravatar #80 - Windcape
5. okt. 2011 14:59

Mango kører mere smooth end NoDo her. Meget mere. Specielt ved apps der er blevet re-kompileret til Mango, og nu har endnu mere smooth scrolling, og hurtigere app-switching.

Og hvem gider også bruge Facebook App'en, når man har People's tile? Som forresten har været bedre, i månedsvis. Facebook's API er generelt super tungt, og derfor virker Microsofts "cache" igennem Windows Live meget bedre.

Og min "Me" tile fungere da ellers helt perfekt. Jeg får alle Twitter og Facebook notifikationer der.
Gravatar #81 - Barkane
5. okt. 2011 20:34
Har WP7.5 tethering? Hvis ja, hvad for en mobil kan anbefales til heavy user?
Gravatar #82 - XorpiZ
5. okt. 2011 21:18
Spuce (81) skrev:
Har WP7.5 tethering? Hvis ja, hvad for en mobil kan anbefales til heavy user?

De nye har. De gamle får måske/måske ikke.

Om du er til HTC, Samsung, LG, Dell eller Nokia er vel et spørgsmål om smag :)
Gravatar #83 - Slettet Bruger [1876270680]
5. okt. 2011 21:24

Facebook messages.

+ du kan ikke se andre personer end dem på din venneliste. Hvad nu hvis jeg vil tjekke om en tøs der kommentere en kamerats status er hot?

Hvor kan du i 'people' appen søgeefter mennesker på facebook? sende venneanmodninger, sende en besked, poke?

Nope. igen skal man nøjes med det halve, som om det var Android.
Der er tider jeg er nød til at boote min stationære op fordi Hverken min tablet eller min telefon kan noget så simpelt som at notificere når der sker noget. (jo min transformer kan, men facebook appen her nægter nogengange at opdatere beskeder medmindre man genstarter den.
Gravatar #84 - Slettet Bruger [1876270680]
5. okt. 2011 21:28
og med at mango kører værre end NoDo menes der at inden Mango = ingen apps = det der var på telefonen kørte 100%.

efter Mango er der dømt android-niveau i selv Microsofts apps.
Gravatar #85 - Windcape
SlettetBruger (83) skrev:
Hvad nu hvis jeg vil tjekke om en tøs der kommentere en kamerats status er hot?
Er ikke en del af Facebook's API, mig bekendt.

Hvor kan du i 'people' appen søgeefter mennesker på facebook? sende venneanmodninger, sende en besked, poke?
Ikke ligefrem noget jeg finder synderligt relevant på mobilen. Jeg bruger den til social interaktion, alt det andet gejl kan gøres fra en bærbar.

Nope. igen skal man nøjes med det halve, som om det var Android.
Mest fordi at Facebook's API er lort, og halvfærdigt.

Og derefter fordi at det er super langtsomt. Og så til sidst fordi det simpelthen er besværligt at implementere de features du gerne vil have.

Gravatar #86 - Windcape
SlettetBruger (84) skrev:
og med at mango kører værre end NoDo menes der at inden Mango = ingen apps = det der var på telefonen kørte 100%.

efter Mango er der dømt android-niveau i selv Microsofts apps.
Jeg har kørt Mango siden Juni. Jeg har ikke oplevet noget.
Gravatar #87 - Slettet Bruger [1876270680]
6. okt. 2011 06:16
Dit vejr app fx... copy paste af billederne fra DGI. Der følte jeg at niveuet var højere inden Mango :)

Bottom line: Ingen facebook messages, problemer med notifikationer i people og facebook app.
Gravatar #88 - mihtnick
6. okt. 2011 14:52
SlettetBruger

Jeg må sige at jeg er helt enig med Windscape.

Mine egne erfaringer er, at det hele er blevet langt mere smooth og hurtigere efter Mango. Apps kører fint, og people har også gjort facebook app overflødig for mit vedkommende.

Jeg kan ikke genkende de udfordringer du har, men måske det har noget at gøre med telefon model/producent?
Gravatar #89 - Zeales
6. okt. 2011 15:23
Min Mango Facebook App virker fint både med beskeder og alt det der?

Det eneste jeg lige kan finde der går mig på er at App folk skal ind og åbne for de nye markeder som er blevet udgivet med Mango, og det er der desværre ikke mange udviklere der har gjort endnu (Blizzard Authenticater Argh!).
Gravatar #90 - izym
6. okt. 2011 19:23
Alt kører smooth og awesome. Pånær Facebook appen. Den kører virkellig ad helvedes til. Det er dog integreret godt ind i People-hubben, så det er lidt af en non-issue.
Gravatar #91 - XorpiZ
6. okt. 2011 20:36
Enig. Facebook-appen hakker helt ekstremt. Så det er heldigt People-hubben er der :D
Gravatar #92 - Windcape
6. okt. 2011 21:08
Jeg har ikke brugt Facebook app'en siden Juni (hvor jeg fik Mango), så om den er blevet værre på stå for egen regning.
Gravatar #93 - Mnc
6. okt. 2011 21:20
Jeg synes at enkelte ting tager lidt længere tid efter Mango (vi snakker tiendedele af sekunder) - det virker som om at det er med vilje, således at tingene virker mere smooth.
Det kan bare være en anelse irriterende at vænne sig til, når man er vant til "mindre" animation fra før Mango.
Gravatar #94 - Windcape
6. okt. 2011 21:23

Noget specifikt?
Gravatar #95 - Mnc
7. okt. 2011 07:08
Jeg kan ikke komme på noget / finde noget, lige pt.
Det er muligvis et spørgsmål om helhedsoplevelsen, eller når andet optager processortiden (Mozart).
Gravatar #96 - Moog
7. okt. 2011 13:06
Er der annonceret nogle high-end telefoner endnu?
Altså med specs der kan matche Galaxy S 2 eller iPhone 4(s)
Gravatar #97 - mihtnick
7. okt. 2011 18:05

Selv om Samsung stadig er foran med deres skærme, så kunne HTC Titan godt være et bud på en seriøs high-end model.
Gravatar #98 - Brugernavn
7. okt. 2011 18:13
Eller Samsung Focus S. Her er en smule om dem begge. Focus S er i bund og grund en single core Samsung Galaxy S, hvor kernen er hurtigere og telefonen ellers kører WP7.

Hey, se, XorpiZ... Jeg fik navnet rigtigt denne gang111!1
Gravatar #99 - Hubert
7. okt. 2011 21:30
Zhadow (98) skrev:
Eller Samsung Focus S. Her er en smule om dem begge. Focus S er i bund og grund en single core Samsung Galaxy S, hvor kernen er hurtigere og telefonen ellers kører WP7.

Hey, se, XorpiZ... Jeg fik navnet rigtigt denne gang111!1

Faktisk er det wp7.5 nu eller i daglige tale wp :p
Gravatar #100 - dub
7. okt. 2011 21:59
Hubert (99) skrev:
Faktisk er det wp7.5 nu eller i daglige tale wp :p
Microsoft - Branding er ikke vores stærke siden. Kan man ikke kalde Mango for WP7 nu? Alle undtaget nogen udvikler telefoner har 7.5?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login