mboost-dp1

Værste diktator?

Gå til bund
Gravatar #1 - BurningShadow
15. jul. 2006 12:22
Den værste diktator, er den der gemmer sig bag et røgslør af demokrati.

Ved at gemme sig bag et (ikke eksisterende) demokrati, kan de slippe afsted med hvad som helst. Og de gør det.
Gravatar #2 - gentox
15. jul. 2006 12:39
Josef Stalin, da han i modsætningen til Hitler, ikke havde nogen favorit befolkning, men deporterede millioner af russere til arbejdslejre, hvor stort set alle døde. Fordi de enten formodes at have et andet livssyn end ham, eller på anden måde kunne true hans "regering".

Der er dog ingen på den liste der hører under betegnelsen "hygge onkel"

Selvom Kim Jong-Il helt bestemt har noget underholdnings værdi. Så som hans golf talenter :)
Gravatar #3 - Kadann
15. jul. 2006 12:51
Pol Pot er min personlige favorit af flere grunde.

Først og fremmest er han, så vidt jeg husker, den diktator der har slået procentmæssigt flest af sine borgere ihjel. Hans forsvar bestod mest af at påstå at alle beviser var falske, uden at kunne bevise det selv og hans straf var.. husarrest..(!)
Gravatar #4 - bugger
15. jul. 2006 12:59
Undskyld, men den værste diktator er da en der er dårlig til at være diktator. Ghandi eller sådan en.
Gravatar #5 - ZOPTIKEREN
15. jul. 2006 13:00
Hvis man ikke kan verdens diktatorer, så er der hjælp at hente hos alexanderband som har lavet diktatorkortstpillet.

Jeg fik stemt på Stalin, men ved nærmere eftertanke burde jeg nok have stemt på Mugabe da han brillierer i at ødelægge et land på det afrikanske kontinent som har naturresourcerne til hurtigt at kunne blive til et godt land og samfund.
Gravatar #6 - MiniatureZeus
15. jul. 2006 13:12
Damn må da være min gamle 9. klasselærer.. det var en ren kz-lejr når vi havde diktat :S :S bare et enkelt pip, så blev man sat på kontoret!

Spurgte engang om hun ikke kunne snakke lidt højere, for det var lidt svært at hører hvad hun sagde bagerst i klasselokalet hvor jeg sad, og så blev jeg sat på kontoret fordi jeg afbrød og snakkede... Men heldigvis holdt rektor med mig, og sagde at hun var lidt bimmelims men en god dansk lærer... :S

-----
Af de rigtig slemme må det være dem som #1 BurningShadow snakker om...
Gravatar #7 - BurningShadow
15. jul. 2006 13:30

Eller Pervez Musharraf... Den mand kunne trænge til et aftenskole kursus i Diktatur for Begyndere. Eller måske skulle han læse Sam's Teach Yourself Dictatorship in 24 Hours.

(Gandhi havde aldrig nogen reel mangt, andet end den han fik, ved at folk lyttede til ham)
Gravatar #8 - Kadann
15. jul. 2006 13:31
Man kan også få lidt inspiration fra Slyngelsiderne, hvor man kan finde topnavne som Idi Amin og Alfredo Stroessner.

Amin var en herlig fætter, som bl.a. spiste sin kone og kan findes på film: http://imdb.com/title/tt0071544/
Gravatar #9 - kongen
15. jul. 2006 14:28
hvad er dette dog for en poll, alle de mænd der står på listen er jo forgangsmænd for det perfekte samfund, det eneste de kan kritiseres for er at de ikke var konsekvente nok til at overtage det hele og fjerne alle der stod i vejen for dem. det eneste vi kan håbe er at den kære leder Kim får sig taget sammen til at gøre, hvad de andre svæklinge ikke fik gjort ;)
Gravatar #10 - MiniatureZeus
15. jul. 2006 14:32
Ok stemmer på #9 kongen , som den værste diktator... :S :P
Gravatar #11 - Norrah
15. jul. 2006 15:15
Mig...!!
Derfor gik min stemme til anden!
Gravatar #12 - DampDennis O_O
15. jul. 2006 15:31
lyl, hvorfor værste? Bedste havde da været mere optimalt : D
Gravatar #13 - slmkbh
15. jul. 2006 15:44
anders fogh, start på politisk flame, jeg ved det godt
Gravatar #14 - sKIDROw
15. jul. 2006 16:05
[] Anden diktator:

Hvad var det nu den Admin hed?.... :D
[/joke]

Stalin og Hitlers tålmodighed mft politiske modstandere, og i det hele taget anderledes tænkende, lå nu i begges tilfælde på et ret lille sted. Den ene var bestemt ikke bedre end den anden på det punkt.
Gravatar #15 - executor
15. jul. 2006 16:20
Hvad menes der med dårligste diktator - Jeg mener en som gør mest skade på sit land gennem sine handlinger.

Det må så for mit vedkommende bliver Hitler. Hitler døede og der var bogstaveligt ikke noget Tyskland tilbage. Det var enda så lidt Tyskland tilbage at det blev delt i 2 i mange år. Enda på en sådan grufuld måde at man ikke bare kunne rejse mellem de 2 opdelte Tysklander.

Hitler ændrede folks sind så de ikke mere var Tyske men Hitlersk. Så ikke alene ødelagde han landet, han fuskede også med kulturen. Alt dette skulle nedbrydes og bygges op igen efter 2. Verdenskrig.

Havde Hitler opgivet kampen efter slaget i Ardennerne havde jeg ikke stemt på ham.
Gravatar #16 - iZone
15. jul. 2006 16:28
Jeg stemte på Mao Zedong. Hovedsageligt for at provokere min kinesiske kæreste :)
Og i mindre grad pga. de millioner af menneskeliv han havde på samvittigheden.
Gravatar #17 - Bubbi
15. jul. 2006 16:32
Har valgt en anden..
Godt nok topper Hitler nok listen..
Men synes nu igså Augusto Pinochet bør ligge meget meget højt på listen!
Gravatar #18 - BurningShadow
15. jul. 2006 16:32

Hitlers ødelæggelser ses stadig, også udenfor tyskland.
Havde Hitler ikke forfulgt jøderne, så havde det ikke været "åhh så synd" for dem, og så havde de aldrig kunne lave så meget ballade som de gør nu.
Det er Hitlers skyld, at mellemøsten er ved at eksplodere, i disse dage (og de seneste mange årtier). Hitler gav jøderne magt, og jøderne er et folk der ikke kan tåle at have magt.
Gravatar #19 - coday
15. jul. 2006 16:56
#18 "...og jøderne er et folk der ikke kan tåle at have magt."
Lyder du ikke lidt som hitler når du siger det? ( ikke flamebait)
Gravatar #20 - Nize
15. jul. 2006 17:01
#19 coday

Jeg synes at #18 BurningShadow har helt ret:

Palistinænsisk barn kaster sten på Israelsk kampvogn. Israels kampvogn angriber børnehave og dræber alle. Palistinænserer bliver sure og skyder på kampvogn med rifler. Israelsk kamphelikopter smadrer fem palistinensiske boligblokke og dræber mange, samt forhindrer palistinenserer i at komme til deres arbejdsplads via vejblokeringer. Israelske soldater voldtager lige et antal palistinensiske kvinder for at vise at de skam mener det.

Israelerne kan ikke styre eller forholde sig til magt.

jeg er glimrende klar over at det ikke er så sort/hvidt, men sådan er mønsteret generelt hver gang Israel rør på sig. Ikke alle palistinenserer er engle, men det er slet ikke så slemt som med Israel, som jo tror at de er guds egne børn, og derfor tror de må alt.
Gravatar #21 - blid
15. jul. 2006 17:08
#17 Nu må du tage dig sammen. Militær diktaturene i sydamerika dræbte mellem 30.000 og 100.000 systemkritikkere, mens et andet stor tal flygtede. Det er intet at regne for de små 1,5millioner Pol Pot og hans galninge dræbte. At vi høre så meget om Pinochets ugerninger skyldes hovedsageligt, at nogle havde interesse i at dreje fokus væk fra Ismernes galninge. Læs extrem komunisme og nazisme.

Og nej Pinochets har ikke englevinger, men han er den rene spejderdreng i forhold til dem på listen. Og så gik han forøvrigt frivilligt (efter at have give sig selv amnesti), men det er en anden sag.
Gravatar #22 - MiniatureZeus
15. jul. 2006 17:08
Nu gør det, det jo heller ikke meget bedrere at Israel i ryggen med hensyn til hver eneste skud de skyder, både fra rifler og diverse menneskelige vedhæng... Har absolut, tværtimod, noget imod at USA bruger Israel som dræbermaskiner (hvilket de jo i virkeligheden er, med den superprof hær de har) mod terror, som Talaban og Kim Jong II.
Gravatar #23 - coday
15. jul. 2006 17:17
#20 Hey jeg sagde "ikke flamebait" Så kan du ikke rate mig det, det står i reglerne :P

Men hvis vi er enige om at jøderne ikke kan styre sig så er vi vel også enige om at den kristene højrefløj i USA heller ikke kan styre sig?
Gravatar #24 - BurningShadow
15. jul. 2006 17:28
#19+#23

Faktisk har jeg intet imod jøder, når bare de opfører sig ordenligt. Det vil side, at i små mængder, så har jeg intet imod dem.

Og du har absolut ret, den kristne højrefløj i USA er ikke en skid bedre. Det er jo dem der sender våben til Israel.
Gravatar #25 - Jazzy182
15. jul. 2006 17:29
Ja, det er som om at Israelerne skal nå at få hævn for 2. verdenskrig inden noget gør det mod dem igen...eller inden nogen tager deres præcisionsbomber ud af deres fedtede fingre og servere er par velfortjente håndmadder til dem.
Gravatar #26 - DUdsen
15. jul. 2006 17:34
den eneste diktator der er slem nok til at værre nævnt i biblen, kejser nero mangler, og hvor er de rigtige slemme folk som attila, kong svend tveskæg, og napoleon bonaparte, listen ramser kun kun en flok kujoner der aldig selv turde gøre nogen noget op. Saddam er måske den eneste på den liste der selv kunne myrde folk.
Gravatar #27 - UltimateW
15. jul. 2006 17:35
Valgte Mao Zedong, da hans parti stadig styre en millard mennesker med hård hånd, gad vide, hvad der var sket havde Japanerne fået hele magten i Kina, så var B&O made in Danish province of Japan.. .eller noget
Gravatar #28 - Casper-2605
15. jul. 2006 18:17
Er det her ikk en lidt latterlig poll?
Gravatar #29 - procrastinator
15. jul. 2006 18:48
#18 og #20 Nu tager i jer sammen. At nogle ikke kan tåle at have magt har INTET med deres religion at gøre.
Gravatar #30 - Spook
15. jul. 2006 19:49
#28: Nej, den hører bare ikke til på Newz.dk. Hvad FANDEN har det her med nørder at gøre?
Gravatar #31 - hgul
15. jul. 2006 19:58
#30 Hvorfor skal de forskellige poll's have noget med nørder at gøre? De fleste er indsendt af brugerne, og derfor må man forvente, at dem der har indsendt dem mener de er interessante.

Personligt synes jeg det er fedt nok, at ikke alle poll's handler om mængden af ram eller hvornår man installerer softwareopdateringer, og hvis man ser på de emner der har været i år, så har andre det også sådan. Jeg kan i flæng nævne: "Hvilke slags bøger foretrækker du?", "Køn?", "Har du aftjent din værnepligt?", "Hvordan udnytter du den offentlige transport?" osv.

Hvis du virkelig ikke mener poll'en ikke hører hjemme her på newz.dk står det jo i øvrigt dig også frit for at ignorere den, lade være med at læse diskussionen og bare være totalt ligeglad - men det kunne du åbenbart ikke finde ud af.
Gravatar #32 - anderskusk
15. jul. 2006 20:29
Det var da den værste omgang bullshit du lukker ud BurningShadow, måske du skulle vælge andet end DKP/ML, DNSB og HAMAS som nyhedskilder for din viden. Anti-semetismen er så udbredt at det er helt ekstremt. Jøderne er hele verdens syndebuk når en nem fjende skal udpeges. Jeg tror ikke engang at jeg vil begynde en diskussion da du er så langt ude, det vil være spild af tid. Men jeg kan anbefale følgende: Se dokumentar filmen Pallywood(den ligger på google video og YouTube), læs www.nuerdetnok.dk, og dæmp volumen på dine Mein Kampf lydbøger ;)
Gravatar #33 - bugger
15. jul. 2006 20:31
[url]#32[/url] Sådan skal det være! En ægte diktator nægter at diskutere.
Gravatar #34 - BurningShadow
15. jul. 2006 20:40

Jeg har svært ved at tage et site seriøst, der starter sådan:
Her er hjemmesiden for alle dem, der synes, at nu kan det være nok med mediernes ensidige dækning af konflikten i Mellemøsten. At det er nok med dæmoniseringen af Israel og mistænkelig-gørelsen af jøder udenfor Israel.

A' hvad!!! Det plejer da godt nok at være de onde, onde, onde muslimer...
Det handler altid om hvor grusomme muslimerne er når de vil have deres land i fred...
Frihedskæmperene dernede bliver altid omtalt som "terrorister". Sjovt nok, så var det også hvad israelernes store forbillede; Nazi-tyskland, kaldte de nationale modstandsgrupper, hvis jeg husker rigtigt.

Det site er bare endnu et forsøg på at forblive i offerrollen, så de kan slippe afsted med alt.

Desuden så handler det ikke om jøderne udenfor Israel, for de fleste af dem gør ingen skade.
Gravatar #35 - übermench
15. jul. 2006 21:12
Sjovt nok, så var det også hvad israelernes store forbillede; Nazi-tyskland, kaldte de nationale modstandsgrupper, hvis jeg husker rigtigt.

Er det ikke lidt overdrevet at sige at evig og hver Israelers forbillede er Nazi-Tyskland?????
Generelisere du nu ikke også lige så meget som Sharon-typerne, Osama Bin-Laden, Bush og Hitler-typerne??

Ja der er onde Jøder, som der er onde Kristne, Muslimer, Scientologer, Budister og Hinduer, men det er ikke alle mennesker i en religion der er onde (medmindre man lytter til Radio Holger).
Men at sige at et helt land er ondt, der er i min bog hvad typer som Adolf Hitler gør.

I mellemøsten er der fredselskende mennesker og krigsliderlige klovne på alle sider, både i Israel, Palæstina og Libanon.
Men at alle mennesker i Israel er onde nazister er en stor gang lort.
Gravatar #36 - mrmorris
15. jul. 2006 21:16
Hvad h....... har dette med IT/teknologi/videnskab at gøre? Det mindste i kunne have gjort er da at smide Bill Gates eller Steve Jobs med!!!
Gravatar #37 - BurningShadow
15. jul. 2006 21:20

Problemet er at de gode tydeligvis er i mindretal i Israel (dermed ikke sagt a de ikke eksisterer). Ellers havde "krigen" vel ikke varet i flere årtier...

Faktum er at Israel nægter at holde sig indenfor 1948-grænserne.
Faktum er at Israelerne bruger deres religion som argument for at de "har ret til" at besætte andre lande.
Faktum er at Israel ignorere alle FN resolutioner, de ikke kan lide.
Gravatar #38 - procrastinator
15. jul. 2006 22:14
#37 At Israel fører en komplet åndssvag politik kan jeg kun erklære mig 100% enig i, men det har stadigvæk INTET at gøre med deres religion, og at du udfra det trækker konklusionen at "jøderne er et folk der ikke kan tåle at have magt" er komplet urimeligt.

Det det virker som om du adresserer er, at nogle mennesker, eksempelvis den amerikanske kristne højrefløj, sympatiserer med Israels forskruede politik over for palæstinenserne. Dette grunder i, at disse mennesker enten:
a) Er enig i Israels politik
b) Har svært ved at separere Israels politik i dag, og hvad der skete mod jøderne i anden verdenskrig

Og det virker netop som om at dine udtalelser også giver udtryk for at du tendenserer lidt til b'eren (i og med at du giver Hitler skylden for at nogle sympatiserer med Israels politik). Prøv at separere disse to emner, og så koncentrer dig om at kristisere Israels politik i stedet.
Gravatar #39 - übermench
15. jul. 2006 22:35
#37 - Der er nok mange andre lande der ignorere FN resolutioner; USA, Nordkorea, Rusland, Indonesien, Columbia, Kina, Iran, Saudi-Arabien, Somalia.... hvorfor er det lige Israel der er så gal..... der er mange andre lande der er lige så gale, inklusive Israels naboer der undertrykker mange etniske, relgeøse og politiske grupper; Egypten undertrykker og bekæmper det muslimske broderskab (med mange drab og mangeårige indespærelser uden beviser) og beduiner i Sinai-ørknen (men dette hører man ikke om i FN). Iran undertrykker alle der taler præstestyret imod (fængslinger, drab m.m.) og de undertrykker Kurdere, samtidig brugte de titusindvis af børnesoldater i Iran-Irak-krigen 1980-88. Saudi-Arabien er et af de strengeste diktaturer i verden. Tyrkiet undertrykker og forfølger det Kurdiske mindretal, dette hører vi ikke så meget om i FN. Syrien undertrykker og bekæmper det muslimske broderskab på ligefod med Egypten. Israels naboer gørde samme og nogle gange værre ting, hvorfor er Israel så værre?? Er det fordi de er Jøder?

Ingen af disse stater (undtagen Tyrkiet) er demokratier, men Israel er. Hvorfor er Israel så værre end nabolandene??

Hvis flertallet i Israel er Anti-semitiske jøder, som du hævder (ergo dit snak om at alle israelernes forbillede var Nazi-Tyskland), hvordan kan det så være de ikke dræber alle palæstinenserne?? Hvordan kan det så være at Israelerne så overhoedet ville trække sig ud af Gazastriben og de andre besatte områder??

Verden er ikke sort og hvid, det er mange nuancer.
Selvom du måske ikke tror det, så er alle jøder eller israelere ikke onde eller nazister, ligesom alle Muslimer ikke er terrorister.

Men hvad foreslår du så der skal gøres ved situationen??
Gravatar #40 - Lowkey
16. jul. 2006 00:15
Hvor er det forudsigeligt at Hitler topper listen.
Det må vel være fordi han var den der var tættest på vores eget lille land.
Stalin nakkede over dobbelt så mange mennesker som Hitler og for Maos vedkommende var det over tre gange så mange.
Hitler: 21 millioner mennesker
Stalin: 42 millioner mennesker
Mao: 73 millioner mennesker
(kilde R.J. Rummel )

I øvrigt mener jeg at det er meningsløst at snakke om antisemitisme når det kommer til konflikten mellem arabere og jøder, da begge grupper er semitiske folk.
Gravatar #41 - Sattie
16. jul. 2006 01:51
Hvor er forskellen på diktator, og idealist? :)

Stemte Mao da han nok var den mest ihærdige idealist, inden for sit land. Ingen skulle stoppe ham!

Stalin var mit næste valg...

Alle er lige, men nogle er mere lige end andre!
Gravatar #42 - doonesbury
16. jul. 2006 02:56
Hvem er Verdens største statsleder?
Josef Stalin er verdens største statsleder, hvis der er noget han er så er det det, det er ham, gu er det så, sgu!
Gravatar #43 - I.F.F.
16. jul. 2006 03:45
jeg har kun hovedrysten tilovers for folk som burningshadow.

#1 det er fakta at palaestinenerne i aartier har udoevet terror mod civilbefolkningen i israel det vaere sig raket angerb paa tilfaeldige civile omraader, selvmordsbombninger af civile maal saa som spisesteder skolebusser osv.

#3 ydermere er det fakta at israels styrker ikke gaar efter civilbefolkningen, men problemet er jo at disse militante palaestinensere jo netop er blandt civilbefolkningen, da de jo ikke som konventionerne siger, baerer uniform. derimod lever de iblandt de civile og har baser i civile byer. naar det er saadan man foerer krig, saa kan man ikke bagefter komme og klage over at der er civile tab. (desuden backes de jo op af den civile befolkning)

#3 og med hensyn til offerrollen er der jo nok ingen der spiller den bedre en palaestinenserne saa dit indlaeg giver slet ingen mening.

#4 hamas politiske dagsorden har altid vaeret at fjerne israel fra landkortet og drive alle joederne i havet.

#5 af de krige jeg erindrer fra nyere tid har det altid vaeret israels nabolande som var agressorerne.

jeg kan rent faktisk slet ikke se hvor du vil hen med dit indlaeg og desuden er det mig vitterligt en gaade hvorledes du kan have sympati med palaestinenserne.
Gravatar #44 - BeLLe
16. jul. 2006 03:45
interresant diskution den der om isral. uden at have sat mig noet særligt ind i tingene har jeg en ide om hvorfor isral kan tillade sig at overreagere så kraftigt som de gør når nogen (palæstinenserne i dette tilfælde) går dem i mod. Det kan de gøre fordi de lever højt på at alle er bange for at blive sammenlignet med nazityskland.
hvis et land (feks. danmark) fordømmer israls handlinger vil isral straks råbe nazi sympatasør og minde folk om at det er dem der er forfulgt af alle.*
på denne måde kan de slippe af sted med næsten hvad som helst fordi ingen vil sammenlignes med nazisterne. Dette tror jeg også er en af grundene til at FN ikke for længe siden har sat en styrke ind til at holde dem adskilt

*det er ikke den enkelte israeler der her omtales men staten som helhed.
Gravatar #45 - Budda-X
16. jul. 2006 04:32
Så vidt jeg lige husker så slå/arbejder Pol Pot ~25% af befolkningen ihjel under sit diktatur. Hvad det konkrete tal så lige ér ved jeg ikke, men 25% er sgu rimeligt godt klart imo.

<edit>
Der er vist delt mening om dødstallet. Men det siges at være 1.5 til 3 millioner menneskere der døede under hans diktatur. Det samlede befolkningstal skulle havde være omkring 8 mill. på det tidspunkt. </edit>
Gravatar #46 - anderskusk
16. jul. 2006 06:11
belledk, ja det kan høres at du ikke har sat dig ind i sagen.

Israel har overholdt stort set alle aftaler om tilbagetrækning fra områder. Områder som de har taget fra de lande som HAR ANGREBET dem. 3 gange har stort set alle lande omkring Israel prøvet at udslette dem, og alle gange har de slået dem tilbage.

FN vedtog i 1967 resolution 142 der sagde at Israel tilbagetrækker alle tropper fra de ovenstående nævnte områder hvis de omkring liggende lande anerkender Israel eksistens. Indtil videre har kun Egypten og Jordan gjort det.

Hvilket land i mellemøsten har både muslimer, jøder og kristne i regeringen? Hov, det er jo Israel. Hov hva.

Burningshadow, det er dit tab at du ikke vil se nuanceret på konflikten. Men verden har jo altid haft brug for en syndebuk, og jøderne er jo så nemme.
Gravatar #47 - crazybee
16. jul. 2006 07:57
Bill Gates!
Gravatar #48 - Caleb
16. jul. 2006 09:19
En død diktator kan vel ikke længere være den værste?! ;)
Gravatar #49 - buch
16. jul. 2006 09:38
offtpic

Nu er det jo sådan at b&o er et dansk firma, med dansk produktion i struer. Har du aldrig været forbi deres kontorbygning, det er den sorte glas bygning på højre side 2-3 km. udenfor struer. Drop alle små skovture, den bygning skal man have set ;)
Gravatar #50 - gertudby
16. jul. 2006 11:11

#43 -> #1 det er fakta at palaestinenerne i aartier har udoevet terror mod civilbefolkningen i israel det vaere sig raket angerb paa tilfaeldige civile omraader, selvmordsbombninger af civile maal saa som spisesteder skolebusser osv.

Og Israel har gjort præcist det samme, de sender bare raketter fra apache-choppers og kalder modtageren en terrorist (jeg sympatiserer ikke med terrorister, men i min verden er israel også en terrorist.

#43 -> #2 ydermere er det fakta at israels styrker ikke gaar efter civilbefolkningen, men problemet er jo at disse militante palaestinensere jo netop er blandt civilbefolkningen, da de jo ikke som konventionerne siger, baerer uniform. derimod lever de iblandt de civile og har baser i civile byer. naar det er saadan man foerer krig, saa kan man ikke bagefter komme og klage over at der er civile tab. (desuden backes de jo op af den civile befolkning)

Det er den eneste måde man skal give igen mod israel

#43 -> #3 og med hensyn til offerrollen er der jo nok ingen der spiller den bedre en palaestinenserne saa dit indlaeg giver slet ingen mening.

Israel har altid været et normade-folk og de skulle aldrig være placeret der hvor israel ligger nu, der er kun fordi de selv tolker at de er guds folk og hører til der...vrøvl (og selvfølgelig hjælp fra en amerikansk-jødisk indblanding)

#43 -> #4 hamas politiske dagsorden har altid vaeret at fjerne israel fra landkortet og drive alle joederne i havet.

Tror egentlig også at det er hvad Israel tænker som palæstina, de siger det bare ikke højt.

#43 -> #5 af de krige jeg erindrer fra nyere tid har det altid vaeret israels nabolande som var agressorerne.

Se situationen som nu, der er en soldat som er kidnappet og israel angriber på fuld styrke, de skal bare have en undskyldning.

jeg kan rent faktisk slet ikke se hvor du vil hen med dit indlaeg og desuden er det mig vitterligt en gaade hvorledes du kan have sympati med palaestinenserne.

Tror egentlig det som burningshadow siger er at israel er kun der hvor de er pga. en grundlæggende "det er synd for jer" efter Hilter. Hvis hilter ikke havde slagtet en ordentlig røvfuld jøder så var der ikke noget som hed israel.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login