mboost-dp1

TV-kort til computeren?

Gå til bund
Gravatar #1 - TwoZero
2. mar. 2008 13:55
Jep, har et Pinnacle PCTV Dual DVB-T Pro i mit mediecenter. Der er ikke så meget at sige andet end, at det virker upåklageligt.
Gravatar #2 - trylleklovn
2. mar. 2008 14:08
Nej, jeg ville gerne have et men har aldrig haft det prioriteret så højt, at jeg ville bruge penge på det. Og så gider jeg ikke skulle fiksfakse med, at få splittet tv kablet og ført det over til computeren og bla bla.
Gravatar #3 - Disky
2. mar. 2008 14:19
Har 2 af dem her:
http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.p...

Til mit Windows Medie Center der kører Vista Ultimate.

Det spiller bare 100% sammen, og alt er i digital kvalitet !
Gravatar #4 - MiniatureZeus
2. mar. 2008 14:28
Ja har et ok internt et, kan dog ikke huske hvad det hedder, en er ikke noget specielt. Det har dog både DVB-C og DVB-T med EPG og så kostede det kun en 130 kr ;-)
Jeg bruger det dog overhovedet ikke, da jeg, som trylleklovn, ikke gider at trække kabler osv, for at se på min dårlige skærm...
Gravatar #5 - themuss
2. mar. 2008 14:30
Hey disky... Er de firedtv-løsninger fremtidssikret ift digitalt tv i Danmark?

Jeg tænker her på det der med mpeg2 og mpeg4?

...Og til topic: har selv to cinergy 400 analoge kort og et pvr-500 dual-tuner kort.
Gravatar #6 - bjerh
2. mar. 2008 14:39
Det er desværre stadig eksternt, da jeg har problemer med at finde et god internt der er i lav-profil.. :(
Gravatar #7 - DEEF
2. mar. 2008 15:22
Har haft, men det blev hurtigt revet ud igen.
Gravatar #8 - Soze
2. mar. 2008 15:31
5 skrev:
Hey disky... Er de firedtv-løsninger fremtidssikret ift digitalt tv i Danmark?

Jeg tænker her på det der med mpeg2 og mpeg4?

...Og til topic: har selv to cinergy 400 analoge kort og et pvr-500 dual-tuner kort.

Ja det er den faktisk - eftersom det bare er en DVB tuner, og selve dekodningen er softwarebaseret (og de-scrambling er CA baseret).
Har selv FireDTV DVB-C løsningen og det fungerer også med Mpeg4 (h.264). Dog understøtter Windows MediaCenter ikke dekodning af Mpeg4 den vej endnu.
Gravatar #9 - mega2507
2. mar. 2008 15:50
Har selv ikke noget antenne signal, simpelthen valgt det fra, jeg klarer mig fint med DR on demand og H264 stream og samt sputnik. Det er alligevel bare et spørgsmål om tid før at alt TV bliver sendt over nettet, og jeg syntes det er lidt dyrt at investere i kvalitets TV kort. Indtil div. TV stationer får lavet HD stream via nettet, må jeg jo hente min serier ulovligt via bittorrent, da jeg ikke ser noget ordenligt alternativ.

I min by (Grenaa) hvor stofas kabel TV reagere, er der en 2-3 veje i byen der rent faktisk kan modtage digitalt TV gennem kabel, og med alle de problemer der er med deres zaptor box, samt ekstra abonnementer for bare at få noget der ligner DVB-T, for slet ikke at tale om investeringer for at få skidtet til at virke med ens media center tror jeg bare jeg springer over og venter på en internet basseret løsning.
Gravatar #10 - Disky
2. mar. 2008 15:55
Hejsa

Jeg er ikke 100% sikker, men de har været rigtigt gode til at updatere firmware, så den understøtter nye ting.

Men ud fra hvad #8 siger, skulle det bare spille :-)

Jeg er seriøst glade for mine 2 stk, også selv om jeg betaler 2 * CAM afgift til TDC :-(

Det virker også på Stofa net, kræver bare en anden dimstil kortet fra Stofa.
Gravatar #11 - Wikzo
2. mar. 2008 15:57
Nej, men kunne være lækkert at have.

Tilgengæld har jeg en harddiskoptager. Meget smart og praktisk :)
Gravatar #12 - BurningShadow
2. mar. 2008 15:57
Jeg stemte Nej, men det er sådan set ikke helt korrekt, da spørgsmålet er "TV-Kort til computeren". Jeg har et internt kort, der nu på femte år befinder sig eksternt (i en skuffe)...
Gravatar #13 - Hůňděštějlě2
2. mar. 2008 16:17
Tjoe, jeg har i min stationære der står og samler støv hjemme i mon mors kælder. Men intet i den bærbare, så jeg stemte nej.
Vi bruger dog s-vhs stikket i den bærbare til at se film på TVet.
Gravatar #14 - Neo1
2. mar. 2008 16:42
#13:

Super- Video Home System

Eller mener du evt. S-Video ;)?
Gravatar #15 - Hůňděštějlě2
2. mar. 2008 16:44
14 skrev:
#13:

Super- Video Home System

Eller mener du evt. S-Video ;)?

Okay så, s-video :)
Gravatar #16 - Norrah
2. mar. 2008 17:26
havde engang et pinnacle, Medie 100i eller sådan noget. Men softwaren var en omgang bras.
Gravatar #17 - Jace
2. mar. 2008 18:54
Jeps, har et Hauppauge PVR-250 i mit media center. Det kører MediaPortal så det virker perfekt med fjernbetjeningen fra tv-kortet:
http://jacobworsoe.dk/stuff/HTPC-1.jpg

Så mangler jeg bare lige et HTPC kabinet. Nogen der har noget brugt liggende? :I)
Gravatar #18 - NioBe
2. mar. 2008 21:41
Har et gammelt TV kort der burde sendes til Teknisk museum... Bruger det dog lidt endnu, til de gamle hjemme video'er fra mors gamle videokamera... Det er sQ guld værd at have sådan nogle minder digitalt i stedet for bånd...
Gravatar #19 - Magten
3. mar. 2008 07:54
Har både internt og eksternt..

Den her eksternt:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...
Og internt:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=397...

Rart med en USB tuner man kan smidei den bærbare :)
Gravatar #20 - Huleboeren
3. mar. 2008 08:10
Ja, internt
ALDI(Medion) computere kommer med alt :D
Gravatar #21 - gnаrfsan
3. mar. 2008 08:17
Næh, ikke noget TV-kort her. Min harddisk optager klarer den slags. Man kan jo alligevel ikke game og se fjernsyn samtidigt, med TV-kort, med mindre at man har to skærme. Og det giver stadig performance problemer.
Gravatar #22 - Bubbi
3. mar. 2008 09:30
Internt TechnoTrend-budget C-1500..
Til DVB-C og HDTV.. (Antenneforening)
Gravatar #23 - reschat
3. mar. 2008 13:10
Hvad består spørgsmålet helt præcist i?

"Har du TV-kort til computeren?"
eller
"Bør man have TV-kort til computeren?"
Gravatar #24 - Magten
3. mar. 2008 13:30
Kommentarerne fra folk har vist ledt det hen på om man har tv kort :)
Gravatar #25 - Dreadnought
3. mar. 2008 14:00
Jeg svarede nej, men jeg har egenligt en liggende. Noget Bilka hejs, som blev købt for over to år siden. Den ligger stadig i kassen.

Lidt on-topic: HDMI til Expresscard? Er der kommet noget?
Gravatar #26 - karga
3. mar. 2008 14:20
Stemte ja, intern, men ved nærmere eftertanke nej, for det er kun i mit mediecenter jeg har det.. Hvis jeg skulle se tv meget tæt på min computer ville jeg ha købt et fjernsyn
Gravatar #27 - Hack4Crack
3. mar. 2008 21:33
man har da aldrig været ægte sortseer hvis man ikk har haft et TV kort?
Gravatar #28 - madsensen
3. mar. 2008 22:11
rigtige mænd har da et tvkort
Gravatar #29 - stargate
4. mar. 2008 08:52
Jeg havde et for mange år siden

Men jeg søger efter et nyt måske kunne nogle af de "kloge" rare folk herinde på newz.dk fortælle mig hvad jeg skal købe

pris ide 4-800 kr
Gravatar #30 - mknielsen
4. mar. 2008 23:57
Min løsning: Mac Mini + EyeTV 610 med CAM og kort fra YouSee.

Min Mac Mini er en 2.0GHz Intel Core 2 Duo med 1 GB Ram. Den kan fint vise HDTV samt automatisk eksporterer til iPod m.v.

Desuden benytter jeg Miro til download af videopodcasts. Miro er efter min mening genialt, ikke mindst da det tillader mange videoformater.
Gravatar #31 - Trogdor
5. mar. 2008 00:17
Havde en pc med windows xp media center ting og et hauppauge kort med 2 tunere og mpeg enkodere på kortet.
Den var bare lidt for langsom og blev efterhånden lidt ustabil og jeg brugte ikke det at optage til noget.
Så nu har jeg en Mac Mini der kører osxbmc.
Gravatar #32 - Modvig
5. mar. 2008 08:17
Nej. Stage6 var et glimrende alternativ.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login