mboost-dp1

Skal du have en iPad efter aftenens keynote ?

Gå til bund
Gravatar #1 - JakJak
27. jan. 2010 21:43
Der mangler en "Jeg har stadig ingen interesse i den" valgmulighed
Gravatar #2 - gnаrfsan
27. jan. 2010 21:47
Jeg havde forventet noget nyt, ikke noget større af det samme.
Gravatar #3 - Coney
27. jan. 2010 22:50
Jeg havde mine forhåbninger på at den i det mindste ville køre OS X... Uden muligheden for at installere programmer som for eksempel LaTeX, kan jeg desværre ikke bruge den til andet end lir... Det bliver en HP Slate istedet...
Gravatar #4 - Bermann
27. jan. 2010 23:07
Den er for meget iPhone og for lidt Mac. Den har ingen tilslutningsmuligheder, og kører kun Apps. Jeg havde ærgerlig talt regnet med at den ville være lidt mere i stil med tablet-pc'er - en lille computer med touch skærm.
Gravatar #5 - fidomuh
28. jan. 2010 00:02
What #4 said.

Det er en fancy e-book reader.

Det er da fedt nok, men til 499$ ?
Jeg kan bruge den til ... well, intet.

Den er fed og fancy og jeg kunne da godt hygge mig med at laese paa den.
Jeg giver ~70kr for en bog? En ebog koster hvad? 30kr?

Saa jeg sparer 40kr per bog? Det er 100 boeger jeg skal koebe for at den har tjent sig selv ind :D
Gravatar #6 - SuperGeek
28. jan. 2010 00:55
Enig med #1, mangler en mulighed hvor der står, "Jeg har stadig ingen interesse i den"!
Gravatar #7 - themuss
28. jan. 2010 06:46
itampon? nej tak...
Gravatar #8 - Zombie Steve Jobs
28. jan. 2010 07:12
Hvorfor kan man ikke svare "nej"?
Jeg bliver ikke overbevist, jeg venter ikke på google, med andre ord, lad mig svare via denne grafisk fremstilling, der fint repræsenterer min holdning:
http://i.imgur.com/5vREa.png
Gravatar #9 - XorpiZ
28. jan. 2010 07:17
Jeg er utroligt skuffet over dette produkt.. det ligner en gang makværk.

Bevares, den er da nydelig. Men ingen multitasking? Sig mig, er Apple idioter eller tror de deres kunder er?

Selv min gamle SonyEricsson telefon havde multitasking..

Jeg vil gerne kunne høre musik, mens jeg surfer, læser avisen eller lign. på min tablet. Men næeh nej!

Og flash? Hvem bruger dog også den slags pjat? Ingen gider jo gå på youtube alligevel....

Hvis den ikke bliver ændret markant, så vil jeg gerne have lov at stemple købere som enten idioter eller fanboys.

Edit:

Og nåja - hvem gider dog bruge sit eget simkort i den? Lad os da hellere bruge microsim-standarden, som ingen kender og ingen bruger..

Det er sgu utroligt hvad Apple kan slippe afsted med.
Gravatar #10 - Norrah
28. jan. 2010 07:40
Det her produkt er nu ikke så dumt igen.

Se det som apples forsøg på at komme med en netbook.

Det største problem ved netbooks er at du har en brugerflade designet til en normal pc, klemt ned på en skærm hvorpå der ikke er den tiltænkte mængde plads. Man forsøger at tilpasse softwaren til hardwaren, i stedet for at designe noget software til hardwaren.

Apple har designet deres helt egen brugerflade.

Du skal ikke vente 5min på at en atom booter windows før du kan checke mails, gå på nettet eller se noget youtube.

iPad tænder instant og har applications du skal boote, hvilket gør den meget brugs specific. Den har 10timers brug på batteriet. Indbygget 3g. Det er ret gode kvaliteter i en netbook.

Det er korrekt at den som sådan ikke "løser" nogen pain. Den kommer ikke ind i vores liv, og løser behov vi havde, eller ikke vidste vi havde.
Men den samler en masse lette behov i et produkt, og gør det nemt og intuitivt.

Desuden så ser jeg stor potentiale i den, der skal nok hurtigt komme app's der gør den her nye enhed meget central anvendelig, når der kommer controller app's og lignende. Mediecenter control? Wake-on-lan pc control app.

Det er en ultimativ maskine til alt det løse.

Lad os nu se hvad den formår, før vi skyder den ned: "bare fordi" den ikke lever op til den hype vi har bygget op i os selv.
Gravatar #11 - Yd3
28. jan. 2010 07:41
Hvis du nu satte dig lidt ind i tingene, ville du se (på mange af screenshotsne faktisk) at sådan noget som nu YouTube har Apple altid en app til.
+ ALT der har indbygget ipodfunktionalitet kan afspille mens du arbejder med andet.

Men udover dit meget snævre syn på tingene, kunne man så ikke forestille sig den ville rigtig fed ekesempelvis indenfor sygehusene, eller andre steder hvor man har 1000 journaler og forskellige papire at holde styr på?
- Men umiddelbart er jeg heller ikke kerne-målgruppen..
Gravatar #12 - XorpiZ
28. jan. 2010 07:50
Yd3 (11) skrev:
Hvis du nu satte dig lidt ind i tingene, ville du se (på mange af screenshotsne faktisk) at sådan noget som nu YouTube har Apple altid en app til.

Ok, lige præcis YouTube var måske et dårligt eksempel. Men du snakker jo udenom. At udelukke flash er ren og skær idioti. Hvad hvis man gerne vil bruge en anden video-side? Bare ærgeligt.

Eller se dr.dk livetv? Mig bekendt bygger det også på flash.

Og hvad hvis man f.eks. gerne vil bruge Spotify, mens man surfer lidt? Det kan man vel heller ikke?

Der er intet snæversynet over det - det er kritikpunkter som mange anmeldere er enig i. Selvfølgelig, hvis man er fanboy, så er man jo ved at komme i bukserne, men det er sgu kun fordi, der står Apple på den, at folk kommer til at stå i kø for at købe en.

Om den kunne bruges på et sygehus? Det aner jeg ikke. Jeg kunne umiddelbart forestille mig, at de gerne vil kigge på mere end ét dokument af gangen......
Gravatar #13 - Tumleren
28. jan. 2010 08:12
Norrah (10) skrev:
Se det som apples forsøg på at komme med en netbook.

Det største problem ved netbooks er at du har en brugerflade designet til en normal pc, klemt ned på en skærm hvorpå der ikke er den tiltænkte mængde plads. Man forsøger at tilpasse softwaren til hardwaren, i stedet for at designe noget software til hardwaren.

Apple har designet deres helt egen brugerflade.

Du skal ikke vente 5min på at en atom booter windows før du kan checke mails, gå på nettet eller se noget youtube.

iPad tænder instant og har applications du skal boote, hvilket gør den meget brugs specific. Den har 10timers brug på batteriet. Indbygget 3g. Det er ret gode kvaliteter i en netbook.

At se den som et netbook løser ikke så meget. Apple har designet deres egen brugerflade - Ja, som de så bare har skaleret op til iPad'ens størrelse. Her måtte havde jeg da i det mindste forventet noget nyt (skifte baggrund? Wow, sikke en ting at fremhæve).
Ja, den er måske fin til lige hurtigt at tjekke noget, men en netbook er det sgu ikke. Den er alt for stor til at være lige så ultra-mobil - Den er jo lige så stor som min laptop!
En netbook kan også tænde instant (Sleep) og den har alt hvad du kan ønske dig af applikationer. Batteritiden er ganske vel ikke lige så god, men 3g var nyt og spændende for et år siden.

Jeg siger ikke det er et dårligt produkt, det er bare langt under hvad man kan forvente af både Apple og året 2010.

Jeg kan ikke forestille mig den bliver brugt til andet end at browse nettet og læse eBooks, og der er den altså hhv. for stor og for dyr.
Gravatar #14 - fidomuh
28. jan. 2010 08:24

Ok, lige præcis YouTube var måske et dårligt eksempel. Men du snakker jo udenom. At udelukke flash er ren og skær idioti.

Bare fordi Adobe er nogle idioter, behoever du vel ikke at vaere det? :)

'Flash' i iPhone OS er en noget laengere og kringlet sag. Saavidt det forstaaes er det ikke som saadan pga. Apple, men naermere at Adobe endnu ikke er faerdige med Flash til iPhone :)

Hvad hvis man gerne vil bruge en anden video-side? Bare ærgeligt.

Well, ja :)
Flash er noget lort anyway og har reelt set intet med video at goere.

Embed fungerer fint, med h.264 endda.

Eller se dr.dk livetv? Mig bekendt bygger det også på flash.

Ja, det er ogsaa meget failtastic. :)

Og hvad hvis man f.eks. gerne vil bruge Spotify, mens man surfer lidt? Det kan man vel heller ikke?

Du maa ikke bruge spotify i Danmark anyway.

Der er intet snæversynet over det

Masser, men du har ellers nogle helt fine kritikpunkter.

det er kritikpunkter som mange anmeldere er enig i.

Ja, selvfoelgelig, det er en forstoerret iPhone. Intet andet. Eller.. Forstoerret iPod Touch, faktisk :D

Selvfølgelig, hvis man er fanboy, så er man jo ved at komme i bukserne, men det er sgu kun fordi, der står Apple på den, at folk kommer til at stå i kø for at købe en.

Nu er jeg jo, her paa newz.dk, udraabt fanboyen over dem alle, men jeg skal ikke have en og kan aerlig talt ikke se noget jeg gad bruge den til.

Om den kunne bruges på et sygehus?

Der er en del sygehuse i USA som er skiftet til iPhone, netop pga journalstyring, etc. btw.

Det aner jeg ikke. Jeg kunne umiddelbart forestille mig, at de gerne vil kigge på mere end ét dokument af gangen......

Det kan de vel ogsaa?

Nu siger du at den ikke har 'multitasking', men det er jo, for det foerste, direkte loegn, men ogsaa en basal misforstaaelse af hvad der foregaar.
Jeg kan ikke rigtigt se noget problem i at have flere dokumenter aaben og der har vaeret udmeldinger om at Apple arbejder paa at lave multi-tasking for programmer ogsaa. Altsaa valgfrit, da nogle programmer allerede har det. :)

- Jeg skal heller ikke have en, btw, men der *ER* et markede for den, det er bare meget snaevert indtil 'lillemor' opdager hvor fantastisk det er at have en meget dyr, nerfed, netbook. :D
Gravatar #15 - XorpiZ
28. jan. 2010 08:57
#14 Fidomuh

Bare fordi Adobe er nogle idioter, behoever du vel ikke at vaere det? :)

'Flash' i iPhone OS er en noget laengere og kringlet sag. Saavidt det forstaaes er det ikke som saadan pga. Apple, men naermere at Adobe endnu ikke er faerdige med Flash til iPhone :)

Det er som sådan irrelevant, hvis skyld det er. Men mig bekendt er det Apple, der ikke tillader Flash-afvikling på deres telefoner. Hvorfor skal jeg ikke kunne sige :)

Well, ja :)
Flash er noget lort anyway og har reelt set intet med video at goere.

Embed fungerer fint, med h.264 endda.

Enig, men nu er virkeligheden jo sådan at langt de fleste video-sites bruger flash på den ene eller den anden måde.

Du maa ikke bruge spotify i Danmark anyway.

Men nu bliver iPatten jo også solgt i andre lande end Danmark :D

Nu siger du at den ikke har 'multitasking', men det er jo, for det foerste, direkte loegn, men ogsaa en basal misforstaaelse af hvad der foregaar.

Jeg læste bare et sted, at der ikke er deciderede "vinduer" som sådan, og at man kun kan have et program åbent ad gangen. Rygterne siger dog, at det kommer i v4.0. Men det er bare ufatteligt at folk finder sig i det.
Gravatar #16 - DanaKaZ
28. jan. 2010 09:45
XorpiZ (15) skrev:
Men mig bekendt er det Apple, der ikke tillader Flash-afvikling på deres telefoner. Hvorfor skal jeg ikke kunne sige :)

Fordi det ikke passer. Apple har intet problem med at du kører flash på iPhone, men du kan bare ikke lave det som et plugin til Safari Mobile, hvilket er det, der fik Adobe til at stoppe udviklingen.
XorpiZ (15) skrev:
Men det er bare ufatteligt at folk finder sig i det.

Finder sig i hvad? Der er ingen der er tvunget til at købe sådan en dimmer.
Gravatar #17 - Josso
28. jan. 2010 09:47
Hvis jeg skulle på gymnasiet eller på HF, så ville jeg helt sikkert sælge min MBP og købe en iPad + en stationær.

Men det skal jeg ikke, så i øjeblikket har den ingen interesse for mig.
Gravatar #18 - XorpiZ
28. jan. 2010 09:50
DanaKaZ (16) skrev:
Fordi det ikke passer. Apple har intet problem med at du kører flash på iPhone, men du kan bare ikke lave det som et plugin til Safari Mobile, hvilket er det, der fik Adobe til at stoppe udviklingen.

http://gizmodo.com/5374115/flash-101-full-flash-fo...

""Still a closed device and not much progress there," Adobe told us as they gleefully detailed that Flash was invading basically every other smartphone. Also, we gotta wait until mid-2010 for the full rollout."

Men anywho, det ændrer ikke på den pointe, at det er idiotisk af Apple ikke at tillade flash på iphonen.

Finder sig i hvad? Der er ingen der er tvunget til at købe sådan en dimmer.

Korrekt. Men folk bøjer sig jo forover, så snart der står Apple på en ting.
Gravatar #19 - Norrah
28. jan. 2010 09:56
XorpiZ (18) skrev:
Korrekt. Men folk bøjer sig jo forover, så snart der står Apple på en ting.

Hvad er forskellen egentlig på at man i forvejen er bøjet forover fordi der står microsoft på alt andet.

Lige meget hvad du vælger så går du på kompromi et eller andet sted, der findes ikke en universal perfekt løsning.

Anyway, iTab er et casual device.. den er ikke for dig.. Så køl nu lige ned. Den henvender sig til folk som min mor, der bruger sin bærbar i skødet inde i stuen hvor hun ser film, surfer, læser el. lignende.

Senere når appstoren har udvidet sit sortiment, så begynder den at være et device der kan samle din It til en helhed.

Men det er ikke et device der på nogenmåde gør noget du ikke kunne i forvejen. Den gør det med al sansynlighed bare mere æstetisk og brugervenligt.
Gravatar #20 - DanaKaZ
28. jan. 2010 09:57
XorpiZ (18) skrev:
Men anywho, det ændrer ikke på den pointe, at det er idiotisk af Apple ikke at tillade flash på iphonen.

Nu antager jeg at du mener Safari Mobile her og ikke iPhonen generelt. Men jeg er stadig uenig med dig, synes flash er noget hø og har altid flashblock installeret. At se den sammel flv fil kræver meget mindre cpu i fx vlc end i en flashplayer på nettet. Og på de telefoner hvor jeg har set at flash virker, forringer det mærkbart surf oplevelsen.
Gravatar #21 - Cloud02
28. jan. 2010 10:12
Jeg ville hellere have haft en CrunchPad :(
Gravatar #22 - XorpiZ
28. jan. 2010 10:19
Norrah:

Hvad er forskellen egentlig på at man i forvejen er bøjet forover fordi der står microsoft på alt andet.

Der er ingen der tvinger dig til at bøje dig forover, når man køber Microsoft-hardware. Køber du en Mac, en iPhone, en iPad etc., så kan du kun gøre det Apple tillader dig (jailbreaks mv. ikke medregnet).

Og jeg er skam ganske afslappet. Jeg forstår bare ikke at folk sidder og hiver sig selv i skridtet over, at der er kommet en iPhone i stor størrelse.

DanaKaZ:

Enig i at flash er træls. Men det ændrer jo ikke på, at det er voldsomt udbredt til videoer. Men den normale dansker vil nok ikke finde ud af, at det mangler, før han/hun får tilsendt et link til et flashspil, som ikke virker på den fine nye iPad.
Gravatar #23 - DanaKaZ
28. jan. 2010 10:23
XorpiZ (22) skrev:
Køber du en Mac, en iPhone, en iPad etc., så kan du kun gøre det Apple tillader dig (jailbreaks mv. ikke medregnet).

Hvad er det du mener at Apple ikke tillader dig at gøre med en mac?
Gravatar #24 - fidomuh
28. jan. 2010 10:55

I OS X Tiger var der ikke adgang til HW Mpeg2 dekodning for 3rd party udviklere!
Mener det ogsaa var saadan i Leopard, men der var hardwaren hurtig nok til at ingen naevnte det :D
Gravatar #25 - XorpiZ
28. jan. 2010 10:55
DanaKaZ (23) skrev:
Hvad er det du mener at Apple ikke tillader dig at gøre med en mac?

Kan godt li', at du springer let og elegant hen over de andre ting og kun kaster dig over den ene ting.

Burde nok have skrevet OSX istedet for Mac. I princippet kan man jo sagtens køre Windows 7 på en Mac, men det er ikke tilladt (ifølge eula'en) at installere OSX på ikke-Apple-hardware.

Summa summarum er dog, at Apple er helt tossede med at låse folk fast.
Gravatar #26 - fidomuh
28. jan. 2010 10:58

Og jeg er skam ganske afslappet. Jeg forstår bare ikke at folk sidder og hiver sig selv i skridtet over, at der er kommet en iPhone i stor størrelse.

Maaske er det brugere af de mange millioner iPhones der synes den er rigtig nice? :)

Burde nok have skrevet OSX istedet for Mac.

Hvad er det saa OS X ikke tillader dig at goere?

I princippet kan man jo sagtens køre Windows 7 på en Mac, men det er ikke tilladt (ifølge eula'en) at installere OSX på ikke-Apple-hardware.

Det kraever ogsaa en EFI chip, som ikke er standard paa i686 HW, btw.
Men ja, Apple kraever at du bruger Apple HW og ellers frafalder supporten.

Men saadan er det jo ogsaa hvis jeg koeber en MS licens, saa det er det samme stort set hele vejen rundt.

Summa summarum er dog, at Apple er helt tossede med at låse folk fast.

Joeh, de elsker iTunes, men hvor ellers? :)
Gravatar #27 - DanaKaZ
28. jan. 2010 10:58
#24 Okay, GPU acceleret eller?

#25 Jeg springer ikke over dem, jeg studsede bare over at du nævnte Mac.

Men hvad er du det mener der ikke er tilladt i OS X?

Hvordan bliver folk låst fast?
Gravatar #28 - Norrah
28. jan. 2010 10:59
XorpiZ (25) skrev:
Burde nok have skrevet OSX istedet for Mac. I princippet kan man jo sagtens køre Windows 7 på en Mac, men det er ikke tilladt (ifølge eula'en) at installere OSX på ikke-Apple-hardware.

Nu er Apple så også hovedsageligt et hardware firma.. Deres software er kun designet til at køre på en mac, den tager altså kun højde for den hardware de lever af at sælge.

Da Apple er et helheds produkt så ønsker de jo ikke at se deres software på maskiner de ikke kan garantere stabiliteten på. Det er da kun sund fornuft af ville pleje deres image.
Gravatar #29 - fidomuh
28. jan. 2010 11:01

Mjaeh, der kom jo HW Mpeg2 dekodning i mange GPU'er, samt paa visse motherboards.

Apple har haft HW Mpeg2 dekodning i stort set alle macs i laaaaang tid, men kun i Quicktime Player :)

Ingen adgang via API'et og det kraevede ret funky hacks for at faa adgang selv udenom API'et.

Det boer nok ogsaa naevnes at selvom EULAen siger "ZOMG YOU LOSE SUPPORT!", saa har du stadig fuld support paa hardwaren og selve softwaren.
Du har bare ikke 'konfigurationssupport', hvilket giver helt fin mening.

HP tilbyder heller ikke mig HW support paa min Acer, eller installationssupport af MS software.
Ej heller tilbyder MS mig installationssupport paa HW der ikke er paa deres 'supported HW' liste. :)
Gravatar #30 - XorpiZ
28. jan. 2010 11:20
Elsker når man bliver overfaldet af hele mac-banden <3

Point being:

Det er ikke tilladt at installere OSX på ikke-godkendt hardware. Du overtræder EULA'en. Det er ikke det samme som at sige, at man "bare" mister sin support. Om EULA'en så gælder herhjemme kan man så diskutere.

Muligheden for at opgradere hardwaren på sin iMac ser heller ikke ud til at være muligt for almindelige mennesker:

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=...

Men herre gud, hvis i gerne vil være bundet til jeres hardware, så be my guest. :)
Gravatar #31 - DanaKaZ
28. jan. 2010 11:26
#30 Så det er det eneste du mener ikke er tilladt med OS X?

Eftersom at en iMac mere eller mindre er en bærebar på stativ, så er det vel ikke så underligt at det er svært at opgradere hardware'n. Men nu er det jo ikke noget Apple forbyder dig at gøre.

Eller mener du også at Dell ikke tillader at man opgraderer hardware'n i deres laptop/all in one maskiner?
XorpiZ (30) skrev:
Men herre gud, hvis i gerne vil være bundet til jeres hardware, så be my guest. :)

Jeg er ikke mere bundet til min hardware end du er.
Gravatar #32 - XorpiZ
28. jan. 2010 11:29
DanaKaZ (31) skrev:
#30 Så det er det eneste du mener ikke er tilladt med OS X?

Eftersom at en iMac mere eller mindre er en bærebar på stativ, så er det vel ikke så underligt at det er svært at opgradere hardware'n. Men nu er det jo ikke noget Apple forbyder dig at gøre.

Eller mener du også at Dell ikke tillader at man opgraderer hardware'n i deres laptop/all in one maskiner?

Jeg er ikke mere bundet til min hardware end du er.

Jo du er. Jeg kan jo skifte ram, harddisk, bundkort, grafikkort - lige hvad jeg vil i min pc. Jeg kan købe mig en mac og installere mit styresystem derpå uden konsekvenser.

Men jeg er ikke interesseret i at komme ud i en diskussion med både dig og fidomuh igen. Jeg har stadig mareridt om alle de quote-tags, der blev misbrugt sidste gang.
Gravatar #33 - DanaKaZ
28. jan. 2010 11:33
#32 Jeg kan sagtens skifte min hardware ud, kan bare købe en anden maskine, jeg ikke bundet til de maskiner jeg har.

Nej, det blev også ret pinligt for dig sidst, så kan godt forstå du bare fortrækker med det samme.
Gravatar #34 - fidomuh
28. jan. 2010 11:36

Det er ikke tilladt at installere OSX på ikke-godkendt hardware.

Det er ikke tilladt af din licens, nej, selvfoelgelig ikke?
Loven siger at du fint maa, saa goer hvad du lyster.

Du overtræder EULA'en. Det er ikke det samme som at sige, at man "bare" mister sin support.

Det er det faktisk.

Om EULA'en så gælder herhjemme kan man så diskutere.

Eh, der er ikke lovhjemmel til at forhindre dig i at installere OS X paa din dildo, hvis du har lyst - Apple har bare ikke forpligtet sig til at goere det muligt eller understoette det/dig paa nogen maade.

Muligheden for at opgradere hardwaren på sin iMac ser heller ikke ud til at være muligt for almindelige mennesker:
http://discussions.apple.com/..

Det er fint tilladt. Om det er muligt er 100% op til dig. Men jeg kan forstaa paa dig at du aldrig koeber laptops, saa?

"OMG! En laptop laaser mig!" ... :D

Men herre gud, hvis i gerne vil være bundet til jeres hardware, så be my guest. :)[/quote[

Du kan bare koebe en Mac Pro?

[quote]Jo du er. Jeg kan jo skifte ram

Jeg har skiftet RAM i min iMac og min MBP.

harddisk

Har jeg ogsaa skiftet i begge.

bundkort

Har jeg skiftet i min iMac, fordi det gik i stykker.. Der er dog kun en HW producent.

grafikkort

Du skifter bare et embedded GFX kort i din laptop.

Eller vil du nu paastaa jeg ikke kan skifte GFX kort i en Mac Pro?

lige hvad jeg vil i min pc.

Altsaa, indtil videre det samme som i min Mac?
- uden at miste garantien, btw.

Jeg kan købe mig en mac og installere mit styresystem derpå uden konsekvenser.

Var det en ulempe?
Men hvordan installerer du Windows? Understoetter Windows 7 rent faktisk EFI ? :D

Men jeg er ikke interesseret i at komme ud i en diskussion med både dig og fidomuh igen.

Nej, du har ikke nogen argumenter endnu.
Og slet ingen der omhandler OS X?!

Saa hvad er det du fabler om?
Ja, Apple tillader ikke jeg installerer OS X paa non-Mac HW.
MS tillader ikke at jeg installerer Windows paa non-i386 HW.

Apple er mere specifikke med hvilken platform de understoetter, men MS ( og mange andre OS producenter ) goer det samme, spoergsmaalet er hvor mange platforme de understoetter.

Jeg har stadig mareridt om alle de quote-tags, der blev misbrugt sidste gang.

Yeah, du har stadig ikke laert at svare paa det der spoerges om. :)
Gravatar #35 - Coney
28. jan. 2010 11:46
#34 Offtopic: Kan det tænkes at han ligesom så mange andre bare ikke gider at diskutere med folk der quotesniper da det udelukkende bruges til at tage ting ud af kontekts, forvride meninger og på alle mulige måder bare være træls? Og ja, bare rate mig alt muligt tåbeligt, men jeg synes ligesom pointen skulle frem...
Gravatar #36 - fidomuh
28. jan. 2010 11:49

Jeg quote-'snipper' for at svare direkte paa det der skrives.
Hvis du mener jeg har misbrugt funktionen her i traaden, maa du jo sige hvorfor.

DanakaZ har 2? quotes? Er det for meget? Skal quote funktionen fjernes helt? Eller? :)
Gravatar #37 - Coney
28. jan. 2010 11:54
#35 Nej det er princippet quotesniping... Det er generelt opfattet som en utroligt dårlig debatteringsstil og nogle hjemmesider bortviser endda på det grundlag... Jeg selv gider bare ikke læse indlæggende, men det kan være svært for nogen hvis man er meget uenige:)
Gravatar #38 - DanaKaZ
28. jan. 2010 11:56
#37 Det kan desværre være nødvendigt for at få folk til at svare på spørgsmål. Skrev en gang også bare indlæg uden, men det er for nemt for folk bare at ignorerer de trælse spørgsmål.
Gravatar #39 - fidomuh
28. jan. 2010 12:14

At bortvise for at svare paa quotes er bare idiotisk.

Om man gider at laese indlaeggene, er 100% op til en selv :)

Jeg ved godt at det ikke er alle der bryder sig om det, men det er nu engang den maade jeg finder bedst til at svare folk direkte paa det de skriver.
Gravatar #40 - Coney
28. jan. 2010 12:16
#39 Jeg siger heller ikke du ikke skal blive ved:) Jeg nævner bare en mulig grund til at han ikke gider diskutere med dig... Vi to kan sagtens være uenige uden at jeg tager mig af det:)
Gravatar #41 - XorpiZ
28. jan. 2010 12:41
DanaKaZ (33) skrev:
#32 Jeg kan sagtens skifte min hardware ud, kan bare købe en anden maskine, jeg ikke bundet til de maskiner jeg har.

Nej, det blev også ret pinligt for dig sidst, så kan godt forstå du bare fortrækker med det samme.

Så hvis du skal opgradere hardware, så køber du en helt ny maskine? Flot.

Og nej, det var vist dig, det blev pinligt for sidst. Du ville ihvf. ikke indse, at du tog fejl. :)

Og fidomuh, som Coney skriver, så er det ufatteligt træls at diskutere med folk, der ikke evner at føre en diskussion uden at skulle quote hver eneste linje.

Jeg vil gerne tage en diskussion med dig (og danakaz for den sags skyld), men jeg orker ikke endnu en omgang, hvor i konsekvent dissekerer hver eneste sætning og omklamrer den med quote-tags.

Man kan man mig bekendt godt installere Windows 7 på en Mac vhja. bootcamp. Men det fungerer måske som en virtuel pc?
Gravatar #42 - DanaKaZ
28. jan. 2010 12:47
#41 Måske fordi jeg ikke tog fejl.

Og du ville ihvf. ikke indse, at du tog fejl.
Gravatar #43 - Barkane
28. jan. 2010 12:58
Hvis den kørte OS X, ja.
Med den operativ system, nej.
Jeg har allerede den operativ system i form a iPhone.
Gravatar #44 - XorpiZ
28. jan. 2010 13:45
<3 DanaKaZ
Gravatar #45 - fidomuh
28. jan. 2010 13:48

Og fidomuh, som Coney skriver, så er det ufatteligt træls at diskutere med folk, der ikke evner at føre en diskussion uden at skulle quote hver eneste linje.

Den eneste grund til at jeg goer det, er netop at folk som dig, har det med at tale udenom, eller bare undlade at svare.
Praecis som du goer nu.

Jeg vil gerne tage en diskussion med dig (og danakaz for den sags skyld), men jeg orker ikke endnu en omgang, hvor i konsekvent dissekerer hver eneste sætning og omklamrer den med quote-tags.

Det er dejligt at gemme sig bag den slags praeferencer, hva'? :)

Man kan man mig bekendt godt installere Windows 7 på en Mac vhja. bootcamp. Men det fungerer måske som en virtuel pc?

Det er skam native.
Problemet med EFI ligger i understoettelse fra MS' side af.
Saavidt jeg husker laver Apple noget BIOS-emulering for at du kan installere Windows XP/Vista paa den, mener faktisk at windows 7 har native EFI understoettelse :)

Men det er ikke saa interessant at debattere, naar det bare paaviser at Apple, som HW producent, netop er fleksible med hvad de tillader dig at installere.
Der er endda udgivet guides, fra Apple, til at installere Windows. :)
Gravatar #46 - XorpiZ
28. jan. 2010 14:35

Jeg taler skam ikke udenom, jeg orker bare ikke at lave 40 quote-tags for at svare på dine one-liners. :)

Så vidt jeg ved, så har Apple lavet en guide til Bootcamp ja. Kan man installere Windows 7 udenom OSX og Bootcamp og direkte på en Mac?
Gravatar #47 - fidomuh
28. jan. 2010 14:43

Du kommer nok ikke saa meget udenom Bootcamp hvis du vil have dual-OS, men hvis du bare vil wipe det hele, vil jeg tro du godt kan.

Ved det faktisk ikke :)
Gravatar #48 - XorpiZ
28. jan. 2010 14:49
fidomuh (47) skrev:

Du kommer nok ikke saa meget udenom Bootcamp hvis du vil have dual-OS, men hvis du bare vil wipe det hele, vil jeg tro du godt kan.

Ved det faktisk ikke :)

Næeh, jeg ved det heller ikke. Og så meget interesserer det mig heller ikke.

Men det lyder da som om jeg tog fejl ang. OSX og iMacs. :<

Det ændrer dog ikke på, at folk imho bliver forført af Apples design- og marketingsafdeling fremfor deres programmeringsafdeling.
Gravatar #49 - DanaKaZ
28. jan. 2010 15:24
XorpiZ (48) skrev:
Det ændrer dog ikke på, at folk imho bliver forført af Apples design- og marketingsafdeling fremfor deres programmeringsafdeling.

De bliver helt sikkert draget til af marketing, men de bliver pga. "programmeringen".
Gravatar #50 - Nagash
29. jan. 2010 03:38
Den skal først jailbrakes, men så kunne jeg bestemt også være interesseret.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login