mboost-dp1

PlayStation 3, skal du have en?

Gå til bund
Gravatar #1 - The-Lone-Gunman
19. apr. 2007 20:29
Næ.

Hvis jeg skulle købe en konsol, så ville det blive en Wii, eller evt. en Xbox pga. mediacenter-funktionerne.

Det er dog synd Nintendo ikke engang har ladet Wii'en kunne afspille DVD. Det burde også være muligt at streame content fra en pc, når nu den har wi-fi.
Gravatar #2 - holmen
19. apr. 2007 20:32
Nej, sikkert ikke.

Ikke fordi jeg ikke vil, har sværget til playstation lige siden jeg/vi fik den i stedet for den gode gamle amiga cd 32. Nåede aldrig at købe en 2'er, da jeg altid har kunnet bruge pengene på noget bedre. Det samme kommer sikkert til at gøre sig gældende med 3'eren...

Lige nu hedder de næste større indkøb fladskærm og signal- og højttalerkabler...

Men jeg glæder mig sgu til at få prøven PS 3'eren
Gravatar #3 - steglich
19. apr. 2007 20:33
PS3 er for fed!:D jeg har den sq selv. og grafisk set er den for vild! Og det bliver kun bedre når Blu-Ray vinder
Gravatar #4 - Man in Black
19. apr. 2007 20:39
Nej, sikkert ikke

Mangler muligheden "Nej, er ikke til konsoller"

Hvis jeg alligevel i et anfald af vanvid en dag vil have en konsol... så bliver det en PS3!
Gravatar #5 - gentox
19. apr. 2007 20:39
Måske..

Hvis den en dag ryger ned under 2500,- og der er et spil jeg absolut må have...
Men så skal det dæleme også være godt ;-)
Gravatar #6 - MadsKaizer
19. apr. 2007 20:48
wii'en er sgu den eneste konsol der er værd at eje hvis man har en pc, ellers kunne jeg jo bare købe et joypad til min pc.
Gravatar #7 - Modvig
19. apr. 2007 20:55
Indtil videre står min konto næsten i minus, så når jeg engang kan betale den med rugbrød og bananer, helt sikkert!
(x) Ja, når den engang er til at betale
Gravatar #8 - Adducere
19. apr. 2007 20:58
Jeg har købt en Wii. Jeg vil have en spillekonsol, ikke et medie-supercomputer-vejer-et-halvt-ton-og-koster-kassen-monster. Nintendo har forstået at det handler om gameplay, og ikke en potensforlænger i form af regnekraft.

Meeen hvis jeg engang om nogle år fik tilbudt én brugt til nogle billige penge, så ville jeg da overveje det for at lege med linux på den. Og Cell-processoren er bestemt ikke uinteressant.
Gravatar #9 - Snoop
19. apr. 2007 21:05
Jeg har kun haft en konsol i min tid. En Wii. Solgte den da jeg brugte den for lidt.
Skulle jeg have en PS3 skal den kunne erstatte en PC under tv'et. Altså kunne streame ALT musik/video fra en PC og have en fed onlinedel med eks demoer (dette har Wii desværre ingenting af).
Kan få en ny PS3 til en rimelig pris, men har ikke hørt at den skulle kunne streame ting endnu.
Gravatar #10 - Svindleren
19. apr. 2007 21:08
nej, sikkert ikke.... kan ikke se nogen grun endnu... senere måske
Gravatar #11 - <3Thinkpads
19. apr. 2007 21:14
Nej sikkert ikke.

Min næste konsol er en Wii eller X360 Elite, Playstation har aldrig sagt mig noget. Den eneste grund til at købe en PS, har været Tekken.
Gravatar #12 - Simm
19. apr. 2007 21:28
Nej jeg har en XBox360 jeg er godt tilfreds med :)
Gravatar #13 - Scavy
19. apr. 2007 21:38
Nej, sikkert ikke.

Har ikke behov for en playstation.. Men hvis det skulle være, så ville jeg gå efter en Xbox 360 Elite på grund af mediecenter extender mulighederne. Og så selvfølgelig muligheden for at tilslutte et billigt eksternt HD DVD drev =).
Gravatar #14 - mazing
19. apr. 2007 21:40
Sikkert ikke..

Det er pisse sjovt at tæske en kammerat i kampspil på konsol, men intet slår Keyboardet og musen (+Skype eller LAN) ;)
Gravatar #15 - trylleklovn
19. apr. 2007 22:52
Nej.

Hvis jeg skal have en konsol, så bliver det en Wii. Mest for at kunne game nogle oldschool nintendo spil.

Men i øjeblikket har jeg masser af andre ting jeg hellere vil bruge penge på.
Gravatar #16 - Mulpacha
20. apr. 2007 00:44
Naar PS3 er nede i en pris jeg vil betale, saa er den foraeldet, og til den tid vil PC spil vaere meget mere avanceret. Jeg holder mig til min PC.

Hvis jeg skulle faa lyst til noget mere socialt end PC spil, saa maa det blive en Wii, der faar man jo meget mere valuta for pengene. Hvem taenker paa grafikken naar man alligevel sidder halvstiv sammen med vennerne og kaster rundt med ens controller.
Gravatar #17 - Dreadnought
20. apr. 2007 03:34
Ja, når den falder i pris. Mindst 1000,- samt at der er nogle interessante dedikerede Linux distroer til den.
Gravatar #18 - TGS
20. apr. 2007 05:44
enig med #8 ejer en wii. skal IKKE have en konsol der bruger masser af strøm og generelt set ikke kan noget mine computere/mediecentret (for storskærmsoplevelsen) kan klare :-)
Gravatar #19 - cnr
20. apr. 2007 05:53

WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Så er der vidst ingen grund til at tærske mere langhalm på det :)
Gravatar #20 - Dee.Kay
20. apr. 2007 06:54
Har en XBOX 360, og med spil som Gears of War, Ghost Recon 1+2, kommende Halo 3, GTA 4 (begge konsoller) og andre fantastiske spil gør ikke jeg skal have andre konsoller. Fantastisk
Gravatar #21 - KaW
20. apr. 2007 06:55
Måske - Kunne godt tænke mig at købe en på grund af at den kan køre Folding@Home og folde proteiner. Men på den anden side gider jeg heller ikke røre noget der har blu-ray med en ildtang.
Gravatar #22 - klh
20. apr. 2007 07:18
PS3 er da en ganske fantastisk maskine - når man går rund i Fona og keder sig! ;)

Jeg synes det er en stor og klodset konsol, som jeg med al respekt for PS3-fans og hardcore konsol-gamere mener er for opreklameret.

You know, konsoller er ikke for rigtige nørder! ;)
Gravatar #23 - xandax
20. apr. 2007 07:42
Ingen konsoller i mit hus, nogensinde. :D
Gravatar #24 - Trentors
20. apr. 2007 08:00
Jeg forstår det ikke...

Hvorfor laver folk ikke andet end at lovprise Wii? Det er som om man bliver lynchet bare man siget noget skidt om den lille trendy hvide konsol. Men så spændende er den altså ikke!

Jeg har selv en Wii og har købt Rayman og Zelda til den (udover Wii Sports som jo følger med). Twilligh Princess var uden tvivl det bedste Zelda spil so far (langt bedre end Wind Waker) men grafikken er teknisk set elendig og musikken er dårlig MIDI (de fleste SNES soundtracks lyder bedre men den lydchip var ironisk nok også lavet af Sony) - desuden føles Wiimotens kontrol lidt mere eftertænkt og indgår ikke optimalt i designet.

Men helt ærligt ud over Zelda - som jo er et Gamecube spil og ligeledes kan fås til denne konsol - så er der INGEN ordenligt singleplayer spil til denne maskine. Og der ser ikke ud til at komme nogen foreløbig. Om et halvt år kan vi "se frem" til Super Paper Mario som også har Gamecube grafik og en masse flot tekst til at fortælle sine dybe historie om f.eks. den altid interessante Princess Toadstol. Er jeg den eneste som ikke er imponeret?

Bevares. Wii er da sjov når man samles nogen stykker for at bowle men det er Singstar og Buzz til PS2 også. Men hvorfor er der ikke et eneste ordentligt singleplayer spil som ikke er en gammel GameCube portering?

Og Xbox360 er heller ikke min kop the. Dens store titler består primært af shootere og det fungerer altså langt bedre på en PC.

Så hvad spiller man så for tiden som konsol-gamer? Tja PS2 har Final Fantasy XII og God of War 2 lige på trapperne. FFXII er IMO det bedste Final Fantasy spil lavet indtil videre (ja det slår altså VII syntes jeg og også den overratede X'er) og hvis God of War 2 bare er halvt så godt som det første så er det en sikker vinder. Så PS2'en er klart den stærkeste platform lige for tiden. Om et halvt år tror jeg at PS3 har overtaget denne stilling...

PS2 er interessant fordi den har en lang række unikke spil som ærlig talt lammetæsker meget af det som findes på de andre maskiner og disse spil fortsætter på PS3.
Nintendo er mildest talt overrated - som tidligere Nintendo fanboy ved jeg hvad jeg snakker om. Før i tiden stod jeg altid på paraderne til at forsvare alting hvad Big N gjorde. Jeg husker hvordan jeg brugte Nintendos egne ord når jeg forsvarede at de stadig brugte cartridges på N64 og hvordan jeg altid forsvarede deres designvalg og tekniske begrænsninger. Nu er jeg blevet lidt mere objektiv og grimmes idag ved Nintendo fanboys der forsvarer Zeldas MIDI musik med det er et bevidst designvalg og at de lyder godt (selvom instruktøren og komponisten har beklaget sig over at de ikke kunne lave rigtig symfonimusik men de kunne ikke nå at implenterer det). Men Nintendo er dag alles darling og Sony er offer for had. PSP er ond - DS er nuttet. Wii er nyskabende - PS3 er dyr, ond og stor.

Jeg er ved at brække mig over denne flok-mentalitet - især fordi mange af dem som udtaler sig ikke har ordenligt grundlag for det men baserer deres "viden" på at de har prøvet en konsol i Fona og hvad de ellers læser sig til. Wii er sjov. I 10 minutter. Gennemfør Zelda og du tager kun den maskine frem når der er gæster og alkohol involveret! De eneste spil man kan se frem til er Nintendos egne og det vil sige Zelda, Mario og Smash Brothers. Og ligesom på Gamecube kommer der til at gå laaaaaang tid imellem disse udgivelser og kan man ikke lide det næste Mario spil er man lost. Vi så denne tendens tydeligt på Gamecube og den konsol var en ørkenvandring for gamere. N64 led ikke af disse problemer fordi Rare supplerede med de bedste spil.

Og lad os da kigge på lidt på hvad vi havde af ekslusive AAA-titler på Gamecuben og PS2 (og nej listen er ikke 100% komplet):

Gamecuben havde følgende gode spil fra Big N selv:
Super Mario Sunshine
Zelda - 2 spil
Super Smash Bros.
Metrod - 2 spil
F-Zero
Eternal Darkness

PS2 havde følgende ekslusive title:
Jak & Daxter - 4 spil
Ratchet and Clank - 4 spil
God of War - 2 spil
Shadow of the Colossus
Ico
Final Fantasy - 2 spil
Gran Tourismo - 2 spil
Orikami

Listen er ikke komplet men det er tydeligt at der findes en del bedre spil til PS2 end Cuben som kun havde nogen virkelig få titler den red højte på. Kan man ikke lide Mario - var der ikke meget af komme efter. Desuden har spillene til PS2 langt højere production value end Nintendos der ofte stadig syntes at MIDI er fedt og at dialog skal komme i form af tekst. Nintendo var suveræne for 7-8 år siden. Desværre har de ikke rykket sig fra dengang og den tendens fortsætter. En ny smart kontroller ændrer ikke på dette.

Kejserens nye klæder!
Gravatar #25 - fidomuh
20. apr. 2007 08:20

Og der ser ikke ud til at komme nogen foreløbig. Om et halvt år kan vi "se frem" til Super Paper Mario som også har Gamecube grafik

Du har tydeligvis misforstaaet pointen med en Wii.. Det er _IKKE_ grafikken der betyder noget, det er selve gameplayet.

Zelda blev lavet til GC, derfor er grafikken ogsaa derefter..
Derudover synes jeg nu at Zelda er rigeligt kraes til at jeg gider at se paa det :)

Derudover: 1. Jun faar cd-wow Metroid Prime 3, Super Mario Galaxy, Super Mario Party 8 og Smash Bros. Brawl til salg.

Det er da rimeligt okay ? :)

Gamecuben havde følgende gode spil fra Big N selv:
Super Mario Sunshine
Zelda - 2 spil
Super Smash Bros.
Metrod - 2 spil
F-Zero
Eternal Darkness

PS2 havde følgende ekslusive title:
Jak & Daxter - 4 spil
Ratchet and Clank - 4 spil
God of War - 2 spil
Shadow of the Colossus
Ico
Final Fantasy - 2 spil
Gran Tourismo - 2 spil
Orikami

Og da ingen af PS2 spillene var fra Sony, saa taeller de jo heller ikke med.. :)
Arj joke aside..

PS2 var langt mere mainstream end GC nogensinde blev, resultatet deraf var at mange valgte at udvikle deres spil til playstation.

Saadan er det.
Wii er markedsfoert med sjove partygames for at faa en masse til at koebe dem, derefter kan de komme med lidt mere serioese spil

Derudover er Zelda og Metroid Prime3 grund nok til mig :D

Desuden har spillene til PS2 langt højere production value end Nintendos der ofte stadig syntes at MIDI er fedt og at dialog skal komme i form af tekst.

Tjah, det haenger nok sammen med at det skal passe ind i "universet" som spillet er lavet i .. Og stemningen skal vaere helt speciel..

Nintendo laver sjaeldent spil i stil med fx God of War ( som er uber fedt btw ), fordi det ikke er den slags spil de interesserer sig for.
Det er Zelda, MEtroid, spil som er specielle og ikke noedvendigvis kun handler om uber realisme og vold :)

Nintendo var suveræne for 7-8 år siden. Desværre har de ikke rykket sig fra dengang og den tendens fortsætter. En ny smart kontroller ændrer ikke på dette.

Salgstallene for Wii'en taler ret meget imod dig her og den eneste kommentar jeg ellers har er at innovative tanker oftest er en satsning.
Wii-mote var en klar satsning, hvis den fejlede saa var det det, men det gjorde den tydeligvis ikke..

Og selv hvis den flopper om et aar, saa har Nintendo tjent styrtende paa den og kan maaske tillade sig at gaa skridtet op til HD-next-gen :P

Alt i alt er jeg glad for min Wii.. Men helt klart, man skal koebe konsol efter de spil man gad at spille..

PS3 og Xbox360 har derfor ogsaa en del opmaerksomhed fra mig..

PS3 er bare for dyr, og Xbox360 giver mig bare en foelelse af at jeg sidder foran en normal pc ... :/
Gravatar #26 - Borg[One]
20. apr. 2007 08:48
Nu har diskussionen kørt en del gange, og jeg vil give #24 ret i, at man ofte er blevet flamet, hvis mn har stillet sig lidt kritisk overfor Wii.

Som jeg erindre jeg har påpeget tidligere er Wii-hypen ret basalt set - en controller.

Hverken lyd, grafik eller regnekraft i Wii er noget som kan få nogen til at løfte øjenbrynene.
De fleste klapper over prisen på Wii - men som #1 undrer sig over, hvorfor har den ikke engang fået DVD-dev. Tjaehh man får altså lidt hvad man betaler for.

Mht gameplay - jeg synes Wii lyder som en sjov partymaskine, men hvor meget gameplay er der i et bowling-spil?
De seriøse titler - jamen, jeg har det sådan idag, at hvis lyd og musik ikke understøtter spillet så kan ideen bag spillet være nok så blændene, jeg gider ikke at se på firkanter der hopper rundt, til 16 stemmers midi-musik.

Hvor mange her, finder nogle af de gamle tekst-baserede adventure-spil frem, og synes det er eveigt lykke - og hvor mange mener at spillene faktisk er mainstream, og er det folk vil ha'?

Jeg har ingen konsol derhjemme - jeg ved at Wii er for primitiv til at jeg synes den er pengene værd, så valget står mellem X360 og PS3. Som fido skriver, så er der lidt meget PC over x360, og hvis det var det jeg ville have, så kunne jeg selv strikke en pc sammen der kunne bruge fjerneren.

Så står jeg reelt tilbage med PS3, og kan så håbe at nogen laver en kopi af Wii's controller - jeg mener hvor svært kan det være?
Gravatar #27 - Trentors
20. apr. 2007 09:12
Du har tydeligvis misforstaaet pointen med en Wii.. Det er _IKKE_ grafikken der betyder noget, det er selve gameplayet.

Zelda blev lavet til GC, derfor er grafikken ogsaa derefter..
Derudover synes jeg nu at Zelda er rigeligt kraes til at jeg gider at se paa det :)

Hvorfor har de så opdateret den i forhold til Gamecube? Jeg er godt klar over jeg ikke skal forvente HD grafik på en Wii men den samme grafik som Gamecube er altså nitte. Så kunne de bare havde lavet Wiimoten som en controller til Gamecube hvis det er på den måde de vil lege.

Zelda er pænt rent artistisk. Men teknisk er det ikke - se f.eks. på den texture der udgør himlen. Den er jo total low-res.

Derudover: 1. Jun faar cd-wow Metroid Prime 3, Super Mario Galaxy, Super Mario Party 8 og Smash Bros. Brawl til salg.

Det er da rimeligt okay ? :)

Øhhh jamen de udkommer jo ikke der! Så det må være nogen hjemmelavede titler og derfor er deres kvalitet tvivlsom ;-) Nintendo Danmark har ikke selv nogen frigivelsedato for de spil og i Japan forventes de at komme til jul. Men nu er Nintendo spil ALTID forsinkede (Twillight Princess - 2 år) og det kommer ofte laaang tid efter i Europa. Tror mig - ingen af de spil kommer i år - og flere af dem heller ikke i 2008. Se evt. på deres frigivelser og husk lige hvordan Nintendo plejer at være. Der er ikke engang en dato på Super Paper Mario som ER udkommet i USA. Dog har jeg hørt flere sige at det er sat til november. Endnu en ørkenvandring...

Og da ingen af PS2 spillene var fra Sony, saa taeller de jo heller ikke med.. :)
Arj joke aside..

PS2 var langt mere mainstream end GC nogensinde blev, resultatet deraf var at mange valgte at udvikle deres spil til playstation.

Der er kun 3 spil på den liste som ikke er udgivet og udviklet af Sonys egne udviklere (Final Fantasy spillene og Orikami). F-Zero er lavet af Sega og Silicon Knigths lavede Eternal Darkness - begge udviklere er ikke Nintendos egne og lave heller ikke ekslusivt Nintendo spil.

Jeg mange 3. parts udviklere valgte Sony. Men som 1. part udvikler så er Sony stadig langt større end Nintendo. De udgiver flere, bedre spil med langt højere production value. Og spillene er tilmed mere varierede - Nintendos stil er ofte ret ensformet hvor at Sony eksperimenterer mere og udforsker spil mere som en kunstform (Ico og SoTC).

Tjah, det haenger nok sammen med at det skal passe ind i "universet" som spillet er lavet i .. Og stemningen skal vaere helt speciel..

Nej nej nej. Det er denne form for fanboy forsvar jeg er træt af. De gjorde det ikke fordi de syntes det var sejt eller bedre passede til spillet (hvilket jo er absurd - jeg rider rundt på en hest og hvad er mere passende end MIDI og syntetiske strygere???!). De kunne ikke nå det - trods spillet var forsinket flere år! http://wii.ign.com/articles/771/771715p1.html

Salgstallene for Wii'en taler ret meget imod dig her og den eneste kommentar jeg ellers har er at innovative tanker oftest er en satsning.
Wii-mote var en klar satsning, hvis den fejlede saa var det det, men det gjorde den tydeligvis ikke..

Jamen den er også billig og selv mine forældre syntes den er sjov. De har et helt nyt marked med den - folk der ikke normalt spiller. Og det er fint - problemet er for os som SPILLER I FORVEJEN. Der er maskinen ærlig talt ret kedelig som jeg prøver at forklarer i #24.

Wiimoten var en satsning. Hele maskinen bygger jo denne gimmick. Desværre bygger den ikke på andet :-(

Og som Borg[One] skriver i #26 så er denne oldschool grafik heller ikke fedt nok - ellers behøvede man jo ikke nye spil. Der er masser af gamle spil som folk ikke har prøvet endnu - det er jo bare at gå igang men Final Fantasy og en SNES. Men det er der næppe mange som gider hvis det ikke var for nostalagi'en i det - og så har de jo spillet det i forvejen ;-)

Er i øvrigt enig med dig med Xbox360. Og også i at PS3 er for dyr - især hvis man ikke har et HD-TV og derfor ikke just har meget brug for Blu-ray. Men en dag så kommer den til at stå under mit fjernsyn imens min Wii samler støv :-(
Gravatar #28 - XtcKilla
20. apr. 2007 09:24
ja, når prisen falder...
SU'en understøtter ikke PS3 på nuværende tidspunkt, mon ikke jeg bliver mere kompatibel om et par år? ender nok med at blive mere casual gamer, og dermed kunne jeg godt ende med at spille lidt konsol istedet for pc, hvilket er tilfældet nu (surprise!)...
Gravatar #29 - Kennethxyz
20. apr. 2007 10:07
Jeg har både Wii OG PS3

Og jeg mener uden tvivl (dette er fakta ikke kun min holdning)
PS3 er SÅ meget bedre end wii, for den har allerede mange flere spil og mange flere på trapperne end wii, og det næste ordentlige spil der kommer til wii ventes til oktober.

Men hvis man ikke har noget guld, så spar op og lad være med at sige det er en dårlig maskine, til prisen for det er det ikke, den er alle pengene værd og mere til.

Hvad angår xbox 360 har de lavet en konsol med forældet optisk teknologi, da man ikke kan lægge spil på HD DVD da det ikke er standard.
Gravatar #30 - fidomuh
20. apr. 2007 11:04

Hvorfor har de så opdateret den i forhold til Gamecube? Jeg er godt klar over jeg ikke skal forvente HD grafik på en Wii men den samme grafik som Gamecube er altså nitte. Så kunne de bare havde lavet Wiimoten som en controller til Gamecube hvis det er på den måde de vil lege.

Hvorfor _IKKE_ opdatere den?
Den er paenere og mindre end GC, og har en masse ekstra features og bagudkompatibilitet..

Basalt set er det en GC++ :)

Og igen, det er _IKKE_ samme grafik som til GC, det er kun Zelda ( og andre spil som ikke udnytter HW endnu :) )

Zelda er pænt rent artistisk. Men teknisk er det ikke - se f.eks. på den texture der udgør himlen. Den er jo total low-res.

Det er jeg godt klar over, men jeg kigger sjaeldent paa himlen i spillet da jeg hellere vil spille det end at gaa paa sightseeing :D
Saalaenge de ting som rent faktisk kraever din opmaerksomhed er flot lavet, saa er jeg ligeglad :)

Øhhh jamen de udkommer jo ikke der!

Dunno, CD-WoW paastaar det, og da jeg ikke har hoert noget om at de skulle vaere forsinkede ( udover Paper Mario ), saa forholder jeg mig ukritisk indtil videre :D

Og cd-wow er ioevrigt en webshop i UK.

Nintendo Danmark har ikke selv nogen frigivelsedato for de spil og i Japan forventes de at komme til jul.

Trist, men nu maa vi se..
Hvis det endelig er saa slemt saa gennemfoerer jeg Zelda og koeber en PS3 :P

Men nu er Nintendo spil ALTID forsinkede (Twillight Princess - 2 år) og det kommer ofte laaang tid efter i Europa. Tror mig - ingen af de spil kommer i år - og flere af dem heller ikke i 2008.

Har ikke haft en nintendo siden SNES, saa dunno :)
Men tvivler staerkt paa at de ikke kommer foer 2008, men det maa tiden jo vise :)

Se evt. på deres frigivelser og husk lige hvordan Nintendo plejer at være. Der er ikke engang en dato på Super Paper Mario som ER udkommet i USA. Dog har jeg hørt flere sige at det er sat til november. Endnu en ørkenvandring...

Sidste ting jeg hoerte er Oktober.. Men dunno :)

Der er kun 3 spil på den liste som ikke er udgivet og udviklet af Sonys egne udviklere (Final Fantasy spillene og Orikami). F-Zero er lavet af Sega og Silicon Knigths lavede Eternal Darkness - begge udviklere er ikke Nintendos egne og lave heller ikke ekslusivt Nintendo spil.

Aner ikke hvilke der er 1. part eller 3. part, men du skrev at det var 1. part, og skrev saa intet paa sony's, saa det forholdte jeg mig til :D

Mange 3. parts udviklere valgte Sony. Men som 1. part udvikler så er Sony stadig langt større end Nintendo. De udgiver flere, bedre spil med langt højere production value. Og spillene er tilmed mere varierede - Nintendos stil er ofte ret ensformet hvor at Sony eksperimenterer mere og udforsker spil mere som en kunstform (Ico og SoTC).

Jada, Sony er en milliard gange stoerre end nintendo, hvad havde du regnet med?
At nintendo lige hyrede 10000 kodere til at lave random spil?

Det goer hvad de kan for at pumpe spil ud, det er lidt langsommere end sony, det er da klart :)

Men ideen i Wii'en er jo at Nintendo vil udforske nye slags spil, saa lad os nu se :D

Nej nej nej. Det er denne form for fanboy forsvar jeg er træt af.

Waaaah, hans mening er ikke ligesom min ! FANBOY! ...

Plz, kom med noget bedre..

De gjorde det ikke fordi de syntes det var sejt eller bedre passede til spillet (hvilket jo er absurd - jeg rider rundt på en hest og hvad er mere passende end MIDI og syntetiske strygere???!).

Saa du mener altsaa at "galop galop" og ingen musik ville vaere bedre?

Realisme down the shit hole plz, jeg synes at musikken og udfoeringen af musikken virker fint. Og det giver mig bestemt et nostalgisk praeg af Zelda.

At det ikke er intentional goer ikke mig noget :D

De kunne ikke nå det - trods spillet var forsinket flere år! http://wii.ign.com/articles/771/771715p1.html

Dunno, interesserede mig ikke for GC spil foer jeg fik min Wii, og goer det heller ikke nu :D

Jamen den er også billig og selv mine forældre syntes den er sjov. De har et helt nyt marked med den - folk der ikke normalt spiller. Og det er fint - problemet er for os som SPILLER I FORVEJEN.

Yeah, en billig toyota er heller ikke fed for dem som har raad til en ferrari, men kan du se at toyotaen ikke er markedsfoert til dig ? :)

Som Nintendo har udtalt flere gange, saa har de ofret den "hardcore konsol gamer" lidt ifht. nye konsol spillere.

Dog har de ogsaa sagt at der vil blive kraeset for de hardcore lidt senere, bla i Metroid Prime 3 .. :)

Der er maskinen ærlig talt ret kedelig som jeg prøver at forklarer i #24.

Jow, men din forudsaetning for at den er kedelig er ikke markedsfoeringsgrundlaget, derfor whiner jeg :D

Jeg synes nu at zelda er sjovt nok i flere timer af gangen, men wii sport og wii play er udelukkende drunken party games :)

Wiimoten var en satsning. Hele maskinen bygger jo denne gimmick. Desværre bygger den ikke på andet :-(

Mjah, den bygger videre paa GC fundamentet, og dem som godt kan lide GC-spillene.
Bare fordi man ikke er en kaempe mainstream producent behoever man ikke give op.

Satset paa "gimmick'en" har fungeret umaadeligt godt for Nintendo og man kan roligt sige at Wii er en success..

Saa hvis denne "gimmick" er nok, hvorfor saa smide alt muligt dyrt lort i den, som jo vil fjerne hele argumentet for at koebe en Wii..?
Prisen var deres salgspointe.. Dog er den ret dyr herhjemme ifht. japan og USA .. :(

Og som Borg[One] skriver i #26 så er denne oldschool grafik heller ikke fedt nok - ellers behøvede man jo ikke nye spil.

Heh, der er jo nogle som spiller for at faa historien med, og ikke bare for at se paene textures.
Hvad er pointen i at genspille gamle spil som mangler features og ! brugbar ! grafik? :)

Der er masser af gamle spil som folk ikke har prøvet endnu - det er jo bare at gå igang men Final Fantasy og en SNES.

Men spillet mangler features og anvendelighed.. Hvorfor er det at folk kun tror at gamle spil har gammel grafik? UI og generelt muligheder in-game er vaesentligt foraeldede ogsaa..

Men det er der næppe mange som gider hvis det ikke var for nostalagi'en i det - og så har de jo spillet det i forvejen ;-)

YEah, men nu har jeg jo fx gennemfoert Final Fantasy VIII og X, VIII - to gange da der er en bug midt i spillet ... Naar man skal sejle rundt med sin klamme by, kan man ikke dock'e igen ... -.-

Er i øvrigt enig med dig med Xbox360. Og også i at PS3 er for dyr - især hvis man ikke har et HD-TV og derfor ikke just har meget brug for Blu-ray.

Jeg har lige koebt et HD-TV og skal da klart have min underbo's Xbox op og lege med ! :D
Og det er ogsaa derfor at PS3 er begyndt at lokke.. Der kommer en del titler til PS3 som ser lovende ud imo :D
Det goer der dog ogsaa til Xbox.. Fx Too Human og Massive Effect :D

[quote]Men en dag så kommer den til at stå under mit fjernsyn imens min Wii samler støv :-([quote]

Mjah, min Wii er faktisk kun koebt som et gamble.. Lidt som party maskine og som Zelda-box.. Jeg ville have koebt en GC hvis ikke Wii var fuldt bagudkompatibel, saa jeg kan laane de gamle Zelda spil og proeve dem af ;)

Saa udsigten er rimeligt ens for mig :)
Gravatar #31 - vision-dk
20. apr. 2007 11:12
Nej, sikkert ikke.

Gider ikke spille på konsoller. Føler mig bedre hjemme på min PC. Eneste grund kunne være at knægten presser nok på, men har planer om han også skal have en PC snart, så mon ikke vi klarer den på den måde.
Gravatar #32 - holmen
20. apr. 2007 12:03
fidomuh, ville du ikke foretrække wii'en med samme grafik som det PS3'eren kan præstere?
Gravatar #33 - fidomuh
20. apr. 2007 12:11

Ikke hvis Wii'en saa kostede 6.000 ....

Hvis den kostede 2000, saa joda.. Helt klart, hvorfor ikke?

Men jeg tror min mor er ret ligeglad, de virker fint tilfredse med PS2 grafik :)
Gravatar #34 - holmen
20. apr. 2007 12:24
Ikke hvis Wii'en saa kostede 6.000 ....
Der er mere end grafikken til forskel...
Gravatar #35 - Trentors
20. apr. 2007 12:24

Mario Party 8
Udgivelse: TBA 2007
Information: http://en.wikipedia.org/wiki/Mario_Party_8
Officeielt Nintendo link (EU): http://wii.nintendo.co.uk/7400.html

Super Mario Galaxy
Information: http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Mario_Galaxy
Officeielt Nintendo link (EU): http://wii.nintendo.co.uk/293.html

Metroid Prime 3
Information: http://en.wikipedia.org/wiki/Metroid_prime_3
Officeielt Nintendo link (EU): Ikke på den officielle liste.

(Bemærk: "Nintendo of America President Reggie Fils-Aime stated in a 2007 interview that the game was "not going to ship by June".")

Super Smash Bros. Brawl
Udgivelse: TBD
Information: http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Smash_Bros._Bra...
Officeielt Nintendo link (EU): http://wii.nintendo.co.uk/300.html

Og oven i hatten har Super Paper Mario ikke nogen officiel EU release date endnu: http://en.wikipedia.org/wiki/Super_paper_mario

Nu skriver du selv at du ikke har været på Nintendo-vognen i nogen år men tro mig - det her stunt laver de ALTID. Måske ser du snart Mario Party 8 (hvilket ikke just tænder mig) men de andre kan snildt forsinkes MANGE måneder. Zelda var forsinket i over et år. Min forventning er Mario Party og Super Paper Mario i slutningen af året. Ingen af de andre spil kommer før 2008 - Godt at jeg ikke kun har min Wii ;-)

Og igen, det er _IKKE_ samme grafik som til GC, det er kun Zelda ( og andre spil som ikke udnytter HW endnu :) )

Hvilke spil udnytter så denne nye hardware? Ingen jeg har set endnu. Man laver endda om en remake af Resident Evil 4 - mere Gamecube grafik :-(

Det er jeg godt klar over, men jeg kigger sjaeldent paa himlen i spillet da jeg hellere vil spille det end at gaa paa sightseeing :D
Saalaenge de ting som rent faktisk kraever din opmaerksomhed er flot lavet, saa er jeg ligeglad :)

Hehe ja okay men hvad så med Eponas lave polygontal? Den manglende teknologi er overalt. Stilen er fantastisk og især hen mod slutningen bliver tingene mere og mere imponerende. Men de tekniske begræsninger er pinligt åbenlyse - f.eks. virker kampen mod Ganon i Hyrule Castle ikke begrænset af det forholdsvis lille areal den udspilles på. Især når man tænker på den afsluttende kamp imod ham i Ocarina of Time. Den var næsten større og mere imporende.

Og Zelda HANDLER om at gå på sightseeing. Ellers opdager man ikke alle de nødvendige skatte der er - så det er nok derfor du ikke har gennemført det endnu ;-) Men der er absolut ikke nogen grund til at rushe igennem det heller. Spillet er genialt og skal nydes til trods for den haltende teknik.

Jada, Sony er en milliard gange stoerre end nintendo, hvad havde du regnet med?
At nintendo lige hyrede 10000 kodere til at lave random spil?

Det goer hvad de kan for at pumpe spil ud, det er lidt langsommere end sony, det er da klart :)

Men ideen i Wii'en er jo at Nintendo vil udforske nye slags spil, saa lad os nu se :D

Ja da :-) De sælger massevis af konsoller, har nogen fantastiske udviklingshold og har masser af penge og goodwill i branchen. Glem ikke Nintendo er en bedre foretning end Sony da de faktisk giver overskud. Men de er altid håbløst konservative når det gælder teknologi - deres store titel til deres nyeste konsol bruger MIDI og har ingen stemmer til deres figurer. Hvornår er teknisk begrænsning blevet en stil?

Saa du mener altsaa at "galop galop" og ingen musik ville vaere bedre?

Realisme down the shit hole plz, jeg synes at musikken og udfoeringen af musikken virker fint. Og det giver mig bestemt et nostalgisk praeg af Zelda.

At det ikke er intentional goer ikke mig noget :D

Jeps - det gør Shadow of the Colossus. Og så smider det et fantastisk soundtrack efter dig når der sker noget action. Et godt soundtrack med ordentlig lyd har intet med realisme at gøre (der er ikke et soundtrack til min hverdag når jeg bevæger mig rundt). Men syntetiske strygere lyder altså ikke rart og især ikke når man tænker på at de faktisk lød BEDRE på SNES er der altså tale om et skridt tilbage. Er det nostalagi at musikken er low fidelity? Jamen hvorfor så ikke grafikken og gameplayet? Hvorfor så ikke bare spille Link To The Past? Det argument holder altså ikke og det eneste grund til folk er så overbærende med det er at de er ligeglad med spilmusik - desværre er Nintendo tilsyneladende også :-(

Yeah, en billig toyota er heller ikke fed for dem som har raad til en ferrari, men kan du se at toyotaen ikke er markedsfoert til dig ? :)

Nej det ved jeg godt. Men folk råber heller ikke op at Toyota'en er bedre end Ferrarien hele tiden vel? ;-)

Jow, men din forudsaetning for at den er kedelig er ikke markedsfoeringsgrundlaget, derfor whiner jeg :D

Jeg synes nu at zelda er sjovt nok i flere timer af gangen, men wii sport og wii play er udelukkende drunken party games :)

Tja du har igen ret. Men så er konklusionen at jeg som tidligere Nintendo fan er ladt i stikken. De har svigtet dem som har holdt fast i dem igennem to konsol-generationer hvor de ikke havde overhånden. Og som fan der KAN forholde sig kritisk til Big N kan jeg altså godt gå at sige at som konsol er Wii intet værd? Det er en party-machine - ikke andet??

Ja Zelda ER sjovt. Men det kan altså godt gennemføres og selv det er enormt (tog mig 50-60 timer) så holder det ikke et år.

Satset paa "gimmick'en" har fungeret umaadeligt godt for Nintendo og man kan roligt sige at Wii er en success..

Saa hvis denne "gimmick" er nok, hvorfor saa smide alt muligt dyrt lort i den, som jo vil fjerne hele argumentet for at koebe en Wii..?
Prisen var deres salgspointe..

Ja den har virket godt for dem. Og på grund af gimmicken behøver de heller ikke smide alt muligt i den. Men bare fordi Nintendo er smarte og kan koge supper på en sten så behøver vi ikke at falde over halen over det. Wii'en er en god ide foretningsmæssigt men længere er den ikke. Der er ikke noget nyt for fans - eller folk som er vant til konsoller.

Heh, der er jo nogle som spiller for at faa historien med, og ikke bare for at se paene textures.
Hvad er pointen i at genspille gamle spil som mangler features og ! brugbar ! grafik? :)

Hvorfor så ikke bare læse en bog hvis det hele bare er tekst? Historien er god i mange FF spil men du kan finde MANGE fantasy bøger som har en bedre historie og er mere velskrevet.

Men spillet mangler features og anvendelighed.. Hvorfor er det at folk kun tror at gamle spil har gammel grafik? UI og generelt muligheder in-game er vaesentligt foraeldede ogsaa..

Næ egentligt ikke. Ocarina of Time og Twillight Princess er ikke så forskellige. I OoT har du en Ocarina som giver nogen helt unikke spilmuligheder og i Majoras Mask er gameplayet totalt unikt (i øvrigt også et fedt spil).

Jeg ved måske jeg lyder hård ved Nintendo, men som fan igennem mange år har jeg lov til at forholde mig kritisk. Men det er bare svært fordi Nintendo har mange fanboys (selvom du som ny spiller - højst sandsynlig ikke er en af dem) der ligesom Apple fans forsvarer alt hvad de gør. Musikken i det nye Zelda er et godt eksempel. Den er ringe. Nintendo ved det og Koji Kondo selv er ked af den blev som den gjorde. Men alligevel forsvarer folk det med at det er designvalg og at det passer godt. Svarer lidt til at en kunstmaler kom til at spilde kunst på sit maleri og alle syntes at lige netop den klat er genial. Det er indbegrebet af Kejserens nye klæder og det er sgu idiotisk når selv et lille barn kan høre at det lyder som deres BR-keyboard.

Jeg elskede Nintendo - især under SNES og N64 tiden. Men problemet er at de ikke har Rare mere til at supplerer med spil og at de stadig bruger den samme model og endda musik fra dengang. Og de bliver samtidig kaldt inovative....hmmmm.

Anyways så håber jeg da på det bedste (ellers havde jeg ikke købt Wii'en) og håber ingen af vores maskiner kommer til at samle støv ;-) Men det har tunge usigter... :-(
Gravatar #36 - fidomuh
20. apr. 2007 12:54

Og?
Skal vi saa regne med at Nintendo ikke ville saelge til underskud, saa koster den >10.000 :) ?:)

Eek, det ser ikke just lovende ud med spillene saa :/

PS3 bliver nok et "snarligt" koeb saa :)

Hvilke spil udnytter så denne nye hardware? Ingen jeg har set endnu. Man laver endda om en remake af Resident Evil 4 - mere Gamecube grafik :-(

Dunno, der gik saa vidt jeg ved ogsaa lidt tid foer GC'en blev udnyttet helt :)

Hehe ja okay men hvad så med Eponas lave polygontal? Den manglende teknologi er overalt. Stilen er fantastisk og især hen mod slutningen bliver tingene mere og mere imponerende. Men de tekniske begræsninger er pinligt åbenlyse - f.eks. virker kampen mod Ganon i Hyrule Castle ikke begrænset af det forholdsvis lille areal den udspilles på. Især når man tænker på den afsluttende kamp imod ham i Ocarina of Time. Den var næsten større og mere imporende.

Har lagt maerke til Epona, men generelt synes jeg ikke det generer mig :)
Men skal da nok kigge lidt naermere efter :P

Og kan ikke rigtig sammenligne med GC'en da jeg ikke har haft en :(

Og Zelda HANDLER om at gå på sightseeing. Ellers opdager man ikke alle de nødvendige skatte der er - så det er nok derfor du ikke har gennemført det endnu ;-)

Men det HANDLER ikke om at gaa og stirre paa skyerne .. Ikke endnu ihvertfald :D

Men der er absolut ikke nogen grund til at rushe igennem det heller. Spillet er genialt og skal nydes til trods for den haltende teknik.

Jow, og skal da nok ogsaa whine hvis jeg synes noget i Zelda er daarligt lavet :D

Hvornår er teknisk begrænsning blevet en stil?

Jeg ved rent faktisk ikke om MIDI er det eneste Wii'en kan praestere.. Men min fornuft fortaeller mig at den kan smide bare lidt bedre lyd ud..

Men imo passer det fint i Twilight Princess.. Bevares, hifi lyd kunne da sikkert ogsaa passe fint, men nu er det ikke saalaenge siden jeg spillede A Link to the Past, saa jeg er godt nostalgisk :P

Det argument holder altså ikke og det eneste grund til folk er så overbærende med det er at de er ligeglad med spilmusik - desværre er Nintendo tilsyneladende også :-(

Mjah, spoergsmaalet er om Nintendo helst ville saelge Zelda, eller lade det sylte i et halvt aar mere.. Bare for lydsiden..

Selvom det ville goere det til et bedre spil, saa tror jeg ikek at folk whiner saa meget over det som du goer :D

Nej det ved jeg godt. Men folk råber heller ikke op at Toyota'en er bedre end Ferrarien hele tiden vel? ;-)

Det er der heller ikke nogen der goer her, men hvorfor kalde toyotaen for en yugo, naar det er en toyota? :D
Hvorfor kraeve at toyota laver ferrarier, naar det slet ikke er det de oensker? :D

Og som fan der KAN forholde sig kritisk til Big N kan jeg altså godt gå at sige at som konsol er Wii intet værd? Det er en party-machine - ikke andet??

En konsol er IMO en party-maskine.. Intet andet :)
At MS gerne vil lege medie center og andet bavl er mig en gaade..
Hvis folk gaar op i at have et medie center, saa har de et ved siden af som kan langt mere :D

Ioevrigt forholder jeg mig fint kritisk til Nintendo, min personlige mening om Wii'en er blot at det er et godt koeb for mig :)

Ja Zelda ER sjovt. Men det kan altså godt gennemføres og selv det er enormt (tog mig 50-60 timer) så holder det ikke et år.

Tjah, som sagt, naar det er gennemfoert saa kigger jeg paa hvad jeg ellers skal have.. Hvis der ikke er noget spaendende saa koeber jeg nok noget andet :)

Men bare fordi Nintendo er smarte og kan koge supper på en sten så behøver vi ikke at falde over halen over det. Wii'en er en god ide foretningsmæssigt men længere er den ikke. Der er ikke noget nyt for fans - eller folk som er vant til konsoller.

Det siger Nintendo jo heller ikke der er .. De siger netop helt praecist at den er markedsfoert til "de andre" .. Derudover saa siger de jo at GC fans "ikke vil gaa forgaeves", saa der kommer jo nok noget som goer den bedre end GC'en i det mindste.. :)

En god forretningsmaessig ide, som har kaempe success, er et godt produkt.
Man kan ikke rigtig maale det paa andre maader.. Langt de fleste jeg kender som har en Wii er umaadeligt tilfreds med den.. De har faaet det de betalte for, og saadan er det :)

Hvorfor så ikke bare læse en bog hvis det hele bare er tekst? Historien er god i mange FF spil men du kan finde MANGE fantasy bøger som har en bedre historie og er mere velskrevet.

Og din pointe er? Jeg er pt igang med A Song of Ice and Fire, bind 3. Boeger er ikke interaktive og mange gange er det sjovt at styre bare lidt selv..

Næ egentligt ikke. Ocarina of Time og Twillight Princess er ikke så forskellige. I OoT har du en Ocarina som giver nogen helt unikke spilmuligheder og i Majoras Mask er gameplayet totalt unikt (i øvrigt også et fedt spil).

Og Wii'en har givet mig mulighed for at spille NETOP de to spil, uden problemer og endda med en original GC controller, saa hvad er pointen?

Ioevrigt var min plan fra starten at jeg skulel gennemfoere Ocarina of Time og Wind Waker efter Twilight Princess..

Samt se om der er andet til GC jeg skal proeve :P

Jeg ved måske jeg lyder hård ved Nintendo, men som fan igennem mange år har jeg lov til at forholde mig kritisk. Men det er bare svært fordi Nintendo har mange fanboys (selvom du som ny spiller - højst sandsynlig ikke er en af dem) der ligesom Apple fans forsvarer alt hvad de gør.

Mjah, har lidt svaert ved at vaere fanboy naar jeg selv har ting som jeg er skuffet over.. Fx er Wii Play vaesentligt mere "simpelt" end jeg regnede med.. Det samme er Wii Sport..

Men der er potentiale i det, og spoergsmaalet er bare om de kan faa noget ud af det :)

Musikken i det nye Zelda er et godt eksempel. Den er ringe. Nintendo ved det og Koji Kondo selv er ked af den blev som den gjorde. Men alligevel forsvarer folk det med at det er designvalg og at det passer godt.

Hehe, jeg gik faktisk ud fra at det var et design valg da jeg ikke har hoert om spil som fik "nerfed" lyd fordi de "ikke kunne naa mere" foer :D
Men udover det saa synes jeg stadig det er fint nok.
Det kunne da vaere bedre, ja, men det passer mig fint stemningsmaessigt :D

Jeg elskede Nintendo - især under SNES og N64 tiden. Men problemet er at de ikke har Rare mere til at supplerer med spil og at de stadig bruger den samme model og endda musik fra dengang. Og de bliver samtidig kaldt inovative....hmmmm.

Men deres konsol og controller bliver kaldt innovativ fordi de har taget en anden vinkel til det.
En vinkel som MANGE har bedt til i laaaaang tid.

Mindre konsol, som rent faktisk er paen.
Controller som er "unik" fremfor bare at vade i det samme gamle.. *host*sony*host*.. :D

Anyways så håber jeg da på det bedste (ellers havde jeg ikke købt Wii'en) og håber ingen af vores maskiner kommer til at samle støv ;-) Men det har tunge usigter... :-(

Jow, men jeg er jo ikke mere "fanboy" end at jeg koeber noget andet hvis Wii'en ikke traekker spilmaessigt..

Og det tror jeg ogsaa Nintendo vil erfare.. Hvis de "flopper" wii'en, saa vil naeste generation have husket dem for det og en Wii2 vil nok ikke blive koebt.. Alene fordi folk er bange for at se samme problemer med spiludbudet..

Men ja, vi har jo kun lidt sjov indtil der kommer mere sjov, saadan er det.. Hvis der ikke kommer mere, saa maa vi soege det andre steder :P
Gravatar #37 - ulrikn
20. apr. 2007 13:22
Hvis jeg køber den er det kun fordi det er en billig Blu Ray afspiller... Underligt nok....
Gravatar #38 - KaW
20. apr. 2007 15:35
Er det bare mig eller minder denne afstemning ret meget om den fra http://hol.dk den er som følger:

Playstation 3, skal du have en?

4093 personer har stemt.
- JA, for pokker
18%
- Ja, når den engang er til at betale
20%
- Måske
18%
- Nej, sikkert ikke
22%
- Aldrig nogensinde.
22%
Gravatar #39 - GodFella
20. apr. 2007 15:42
Ja, når den engang er til at betale = Når det nye GTA kommer, og så skal jeg helt klart eje sådan et bæst =)
Gravatar #40 - gentox
20. apr. 2007 15:54
GTA IV, er sikkert lige så godt på en Xbox 360, og så sparer du lidt penge ;)

Og hvis du ikke var klar over det, udkommer det samtidigt til begge platforme.
Gravatar #41 - -xero-
20. apr. 2007 16:24
Nej, sikkert ikke.

Dels kræver det et ordentligt fjernsyn (ser aldrig fjernsyn, og min computer har surround så jeg kan se film der), og dels synes jeg det er langt sjovere at spille spil på compen.

#39, #40

GTA IV udkommer jo også til comp, så en konsol er ikke nødvendig hvis man vil spille det.
Gravatar #42 - holmen
20. apr. 2007 16:39

Og?
Skal vi saa regne med at Nintendo ikke ville saelge til underskud, saa koster den >10.000 :) ?:

Ehm... Det virker som om du er meget glad for den, imo ringe grafik hos wii, så spurgte jeg om du ikke ville foretrække PS3's grafik.
Dit svar til det er, at det ville du ikke, hvis den så skulle koste 6.000. Hvis wii'en med PS3 grafik derimod kostede 2k ville du godt købe den.

Du giver udtryk for at grafikken ikke er de 4k mere værd. jeg pointerer bare at det ikke kun er på grafikken PS3 er wii'en overlegen...
Gravatar #43 - gentox
20. apr. 2007 16:47
Du har helt sikkert ret i at det udkommer til PC, men hvornår?

De 2 foregående spil udkom i USA på følgende datoer:
Vice City PS2, 27. oktober 2002
Vice City PC, 12. maj 2003

San Andreas PS2, 26. oktober 2004
San Andreas PC, 7. juni 2005

Så hvis tendensen fortsætter, så ser vi tidligst en PC udgave af GTA IV, maj 2008.
Gravatar #44 - fidomuh
20. apr. 2007 17:24

Du giver udtryk for at grafikken ikke er de 4k mere værd. jeg pointerer bare at det ikke kun er på grafikken PS3 er wii'en overlegen...

Men resten er heller ikke de 4k vaerd. :)

Jeg er ikke typen som gaar ud og giver 5k for en blu-ray afspiller, ever.

Tilgengaeld kan jeg godt finde paa at koebe PS3 naar den rammer 3k, eller hvis jeg kan faa den fra .uk til 3k :)

Grafikken er imo ikke det der goer konsollen laekker.. Det er bla spiludvalget ( Zelda var hovedaarsagen til at jeg koebte Wii :P ) og saa til dels blu-ray :)

Saa ja, det ender nok med at jeg koeber en PS3, men ikke til den pris.
Jeg ville heller ikke koebe en "Wii-PS3" til 5.5k selvom der var zelda til ;)
Gravatar #45 - merdistaneren
20. apr. 2007 23:29
hvordan skulle jeg nogensinde få råd til ps3 med alle de killer apps til min 360 ? (og hvorfor skulle jeg egentlig have lyst til at have sådan en fætter)

Bare i den nærmeste fremtid:

Mass Effect
Forza motorsport 2
Brothers in Arms: Hell's Highway
Shadowrun
The Darkness
Two Worlds
Colin McRae: DIRT
FlatOut: Ultimate Carnage

for ikke at tale om senere i år (pff Halo3, Too human)

Nej jeg tror sku jeg spiller lidt Gears of war i stedet.
Gravatar #46 - andeo
20. apr. 2007 23:30
Jeg skal have en når jeg har råd til den + lidt overskud til ekstra controller og spil.

Synes PS har et bredere spilsortiment af den SEJE slags, simpelthen derfor ...
Gravatar #47 - Zombie Steve Jobs
21. apr. 2007 13:26
Jeg skal nok ikke have en.

Jeg er overrasket over resultatet, troede det ville være omvendt.
Gravatar #48 - osiron
21. apr. 2007 14:21
Jeg har vist stadig et princip som forbyder mig at bruge voldsomt mange penge på en dedikeret spillecomputer... derfor "Aldrig nogensinde".
Gravatar #49 - Cyrack
21. apr. 2007 17:12
Ville hellere have en Wii... er super meget mere social og så får man motion :-)
Ud over det så er Zelda da helt klart et spil der skal spilles når Wii Sports er blevet kedeligt (if ever!).
Gravatar #50 - simonsweb
21. apr. 2007 18:09
Er desværre ikke så vild med playstation :(, er mere vild med mac tilgengæld :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login