mboost-dp1

Pepsi eller Coca-Cola?

Gå til bund
Gravatar #51 - m_abs
19. dec. 2005 14:08
Bedste cola: Balbur "hvid" cola
Værste cola nogensinde: Vestfyn cola. Den smager som om den er møgnet, men sådan skal den smage.

Coca Cola er pt. nr. 2 eller 3, kan ikke helt finde ud af om jeg stadig foretrækker jolly over coca cola eller ej.
Gravatar #52 - ess^pe
19. dec. 2005 14:12
Pepsi da cola er for dyrt.
Gravatar #53 - fjols
19. dec. 2005 14:18
Helt klart coca cola herfra, men dog drikker jeg mest pepsi for tiden da den lokale kiosk har 2½ liter til 17kr hvorimod coca cola koster 17 kr for 2 liter. Og ja, det er lovligt den måde de sælger dem på.
Gravatar #54 - _VeNtUrAx_
19. dec. 2005 14:34
Der findes kun en nørd drik og det er Mountain Dew. Det er desværre ikke til at opdrive, med mindre man lige kender et par stykker, som er i USA og kan have det med hjem
Gravatar #55 - UltimateW
19. dec. 2005 14:39
Jeg kan ikke drikke pepsi mere, det smager bare ikke godt, men Max og light kan godt ryge ned, Coca cola og cc light er fint. Valget kommer nok an på dagen og i hvad anledning. Til divs. drinks ville coca cola klart blive valgt, til en pizza, Max eller CC light.. tjaa for ikke at falde i søvn Jolt :D.. sidste men ikke mindst så er Harboe Classic cola light valget af billig cola ;) eller en jolly fra Aldi!
Gravatar #56 - hgul
19. dec. 2005 14:41

Du kan så ikke sammenligne Coca Cola vs. Coca Coca Light med Prince vs. Prince Light da det faktisk er bevist, at Prince Light er mindst ligeså skadelige som Prince hvis ikke endda mere ..

LINK
Gravatar #57 - UltimateW
19. dec. 2005 14:43

Er det ikke typisk 100 kr for 3 kasser pepsi og 40 kr for en kasse coca cola, så det er 120 kr for 3 kasser, det burde ikke gøre valgt på den ene eller anden.... imho.
Gravatar #58 - Bubbi
19. dec. 2005 14:49
Hader Cola.. Om det så hedder Coca, Pepsi, Larsens, Baldur eller hvad de kan finde på at kalde det..

Nej du, Fanta eller Sprite all the way..
Gravatar #59 - XERXES
19. dec. 2005 15:14
Har ikke den store betydning for mig. På arbejde drikker jeg kun Pepsi, og der hjemme drikker jeg for meste kun Coca-Cola.

Hvis man spurgte en af mine venner ville han helt sikkert stemme Coca-Cola, eftersom han tror på vandrehistorien om at Pepsi er et akronym for "Pay Every Penny to Save Israel" eller "Pay Every Penny to the State of Israel". Ligesom nogle tror, at Adidas er et akronym for "All Day I Dream About Sex".
Gravatar #60 - larsp
19. dec. 2005 15:33
OMG. Hver gang jeg læser sådan en diskussion må jeg tage mig til hovedet af forundring. The Coca Cola Company og lign. sælger SUKKERVAND. De har virkelig skudt papagøjen med deres forretningsmodel: Vand+CO2+sukker+farvestof blandes, der tilføres marketing, og man har et produkt folk omtaler gudedrik. Et produkt folk drikker i uanede mængder og betaler det hvide ud af øjnene for, selvom man ikke får andet end tomme kalorier.

Bliver forbavset hver gang.

Jeg er faktisk af den overbevisning, at det er bedre (sundere) at tage en kop kaffe, eller sågar en pilsner, end at drikke en cola.

#14 - jep, Harboe er et fint bryggeri. Klassikeren er god at fulde sig på, når man er under SU.
- og hvis endelig man er sukkervandsaddict, så tag dog og støt et dansk bryggeri i det mindste :D
Gravatar #61 - Cloud02
19. dec. 2005 15:33
Og pepsi betaler skat i Danmark? sidst jeg hørte noget omkring det gjorde de nemlig ikke.
Gravatar #62 - mixen_dk
19. dec. 2005 15:50
Den gyldne drik, de ædle dråber... FAXE KONDI!
Gravatar #63 - thunderdwarf
19. dec. 2005 16:39
Jolly er den bedste cola!

Hvis jeg da skal drikke noget andet end mælk. Mælk er min yndlingsdrik fra dyr!
Gravatar #64 - madsensen
19. dec. 2005 19:03
Andet. Jeg er en sund nørd
Gravatar #65 - Chronos
19. dec. 2005 20:04
Vanilla Coke FTW!
Gravatar #66 - smiley
19. dec. 2005 20:15

Ja hva' ellers?? Blod?
Gravatar #67 - bugger
19. dec. 2005 20:16
#42 Du har faktisk ret, man kan godt få en Coca-Cola til at smage af tjald. Jeg kan ikke helt huske om det er blandingen af Coca-Cola og tyggegummi eller Coca-Cola og Nikotin, men jeg har også oplevet det ;)

Tjald uden Coca-Cola er nu engang bedre.
Gravatar #68 - drbravo
19. dec. 2005 20:33

Den svarer ikke :(
Gravatar #69 - Disky
19. dec. 2005 21:03
Det bedste ved Jolly Cola, var den reklame med hende den ret velformede unge pige :)
Gravatar #70 - knasknaz
19. dec. 2005 21:13
ØL !!!
Gravatar #71 - moestrup
19. dec. 2005 21:32
kulør, sukker og postevand - den er perfekt!
Gravatar #72 - truelz
19. dec. 2005 21:39
Jep, Mountain Dew, det er en sodavand der er til at holde ud.
Ellers drikker jeg ikke det sprøjt. Til gengæld ryger der temmelig tit en øl ned inden sengetid og ved (andre) festlige lejligheder.
Vi må have en poll engang med "bedste øl". Der er virkelig forskel på dråberne, selv på en almindelig pilsner.

Hvad er [spoiler]spoilertekst iøvrigt?[/spoiler]
Gravatar #73 - LunaPark
20. dec. 2005 00:33
HVOR FAEN ER JOLLY HENNE I SÅDAN EN UNDERSØGELSE ????

STOR STOR FEJL !!!!!

Pørgsmålet er da altid mellem de store udenlandske og vores eget dejlige danske Jolly Cola.
Gravatar #74 - WhiteSpider
20. dec. 2005 03:00
Coca Cola til mig... Hader smagen af sukkervand til pepsi...

Og nu når vi er ved øl, så Odense Classic til mig... Man er vel Fynbo!
Gravatar #75 - Denn
20. dec. 2005 06:04
Schwepps Lemon.. eller en kold Tuborg.. eller en varm kop sort kaffe til mig tak!
Gravatar #76 - Daniel.S
20. dec. 2005 06:37
Pepsi... Eftersom den lokale forhandler har Pepsi placeret nærmest, man er vel doven. Bevæger mig kun ekstra for en Jolly..

#74 Fynbo? Fanden, troede vi havde udjævnet det vejbump :-))
Gravatar #77 - exalter
20. dec. 2005 06:41
On topic: Coca cola er og bliver den eneste rigtige cola! Dens smag er perfekt, brusen tilpas. Pepsi er alt for sukkervands-agtig til mig :)

offtopic:
#54 - den fåes også i Tjekkiet :) Jeg fik 18L importeret her fornyligt derfra. I Danmark fåes det i specialbutikker, til mange penge for een dåse.

#76 - Ja, fynbo. Vi har både Pepsi og Coca Cola - jeg kan læse ud fra dit indlæg, at kongens kurrér åbenbart ikke har været forbi, der hvor du nu bor, med denne herlige drik endnu ... ;)
Gravatar #78 - neess
20. dec. 2005 08:04
Skal man være på lav SU for at synes godt om harbo.
Personligt er jeg også helt vild med harbo, både deres øl og sodavand. Og jeg er nu ikke på su.
Gravatar #79 - andeo
20. dec. 2005 08:49

Ja øl er sundere end sodavand, mens kaffe ikke er det.

Men det var ikke dette som fik mig til at bemærke din post omkring den såkaldte gudedrik[/].
"Vand+CO2+sukker+farvestof blandes,der tilføres marketing, og man har et produkt folk omtaler gudedrik." Hvad er der galt i det? Jeg kan ikke se det. Cola er en udemærket drink efter min mening og jeg har ikke fundet et alternativ.
Til fest er det jo selvfølgelig noget andet.

"Kaffebønner males og der hældes kogende vand gennem det, der tilføjes marketing og du har noget som mennesker kalder en [b]gudedrik
" - Kan du se at det faktisk er det samme som du siger bare med kaffe? OG kaffe smager forresten af noget der er løgn.

((Nogle argumenterer at kaffe er et opkvikkende middel til at vække en person op om morgenen eller holde denne person kørende, MEN vidste du at ÆBLER er bedre til dette formål end kaffe?))

Undskyld, men jeg kan bare ikke se hvad der er forkert ved at folk drikker cola ( pepsi ) eller andet, som du siger det, "sukkervand".

Jeg ser det sådan:
1. Det smager godt
2. Det smager bedre end kaffe
3. Det er opfriskende

så hvorfor ikke?
Gravatar #80 - hgul
20. dec. 2005 08:59

Jeg vil godt nok være ked af at spise æbler hele natten når jeg har mine 24 timers eksamner .. Så hellere drikke kaffe .. :P

Er helt klart til Coca Cola, og helst i light .. Pepsi Light kan også drikkes hvis det er på dåse fra Tyskland, eller de amerikanske af slagsen ..
Gravatar #81 - andeo
20. dec. 2005 09:01
Det maa i sku undskylde, det var ikke meningen det hele skulle være fedt, men havde en opgave jeg skulle løse for min chef og glemte at kigge efter jeg havde postet...

Jeg ville meget hellere spise æbler =)
Gravatar #82 - svappe
20. dec. 2005 09:05
[ /b]
Gravatar #83 - hgul
20. dec. 2005 09:08
Hvor mange æbler går der på en kande kaffe eller to?
Gravatar #84 - dyg
20. dec. 2005 09:18
Jeg er helt enig i de to, der siger Mountain Dew. Selv light-udgaven er super (og billig! 2 liter for $0.89). Damn jeg fik drukket meget sidst jeg var derovre.

Af mærker på det danske marked er min favorit Squash.
Gravatar #85 - andeo
20. dec. 2005 09:22
det ved jeg ikke, men et æble er nok for mig om morgenen, og hvis jeg spiser et om aftenen er det næsten dømt jeg får svært ved at falde i søvn. Afhænger vel også fra person til person...

MEn som sagt Pepsi Twist slår alt :P

edit: #82, ved det, men nåede ikke at redigere det før det var for sent, som du kan se står der [/] efter gudedrik, og var meningen at der skulle det ende... sorry for ulejligheden

edit2: Ja den skal være KOLD det er jeg klar over, men så er den sku også top...
Gravatar #86 - Disky
20. dec. 2005 09:23
Pepsi Twist er brugbar, men den skal dælme være kold, når den er lunken er den ulækker i smagen. :)

Dog er Pepsi Twist endnu bedre :)
Gravatar #87 - hgul
20. dec. 2005 09:38
Pepsi Twist er brugbar når den er kold, men Pepsi Twist er endnu bedre? Tror du har drukket for meget af et eller andet .. :P
Gravatar #88 - svappe
20. dec. 2005 09:51
Går nok :) - Sidder og keder mig grumt....

Det eneste jeg stadigt mener kan drikkes varmt varmt som i stil det i en bil, i solen og vent et par timer. Er coca cola.... Det andet bliver mere som en form for flydende sirup ....
Gravatar #89 - -xero-
20. dec. 2005 10:48
always, PEPSI ! :)
Gravatar #90 - raptus
20. dec. 2005 12:11

svært ved og falde i søvn, for et æble.. hehe

det er da bare og lukke øjnene..!
Gravatar #91 - Mr_Ventura
20. dec. 2005 12:22

"Man kan ikke sige noget er sundere, når begge dele ikke er sundt."

Hmm Jo man kan godt sammenligne sundhed...

Du tager to ting som er det samme (næsten, bortset fra en lille tilføjelse) og sammenligner... og nej der kan man nok ikke lige finde ideen.... generelt hader jeg at folk altid tager smøger op når man snakker sundhed. vi er nogle der er træt af at høre om smøger og deres dårlige tendenser. VI KAN LI AT RYGE OG SÅDANNE ER DET BARE.

Hvad er sundest:
Pomfritter eller sovs & kartofler....(de er begge kartoffel retter, og begge tilsat noget fedtstof. dvs (næsten)ens. Det skal lige siges med sovs menes der sovs og ikke sauce) begge retter usunde men du kan spørge enhver ernærings ekspert... og de vil sige sovs & kartofler. det hænger sammen med graden af usundhed. Der er sku ikke nogen der er helt igennem sunde... der vil altid være noget usundt i ens liv, noget der gør at risikoen for kræft, hjerte-kar sygdomme osv. bliver forøget. Derfor vil det også være mest logisk at snakke om hvad der er bedst for ens krop og helbred = sundest for en person, selvom om de ting man diskutere er usunde.

Eller et andet eksempel: Majs olie eller Oliven olie? de er jo begge olier???
Oliven olie er SUNDEST fordi en ikke får flere mættede fedtsyrer(dette er de mest usunde fedtsyrer) når den fx bliver opvarmet.

Så JO man kan sagtens sige hvad der er mere eller mindre usundt/sundt.

Stemte selv Pepsi-COLA!!!!, Coca-cola er noget bras, det smager sku elendigt. Det dur kun til at kurere ondt i maven,
Gravatar #92 - larsp
20. dec. 2005 13:00
Ja øl er sundere end sodavand, mens kaffe ikke er det.

Det kan vi jo så diskutere. Både kaffe og cola indeholder coffein. Men drikkes kaffe uden sukker, undgår man da det, og det alene gør kaffen sundere. Der er ALT for meget sukker i cola.

"Kaffebønner males og der hældes kogende vand gennem det, der tilføjes marketing og du har noget som mennesker kalder en gudedrik" - Kan du se at det faktisk er det samme som du siger bare med kaffe?

Forskellen er, at cola er et færdigt produkt man køber, kaffe er noget man selv brygger ud fra en råvare. Med din argumentation kunne man udvide argumentet til hvad som helst: "En ko slagtes og bøffen steges, og du har noget folk kalder en gudespise" :)

OG kaffe smager forresten af noget der er løgn.

SPEJL
Gravatar #93 - dyg
20. dec. 2005 14:36
#92 - Spejlsal! Kaffe er udrikkeligt, det svarer til at drikke sved fra Roseanne Barr's tæske smækre krop, der er blandet med en lastbil-fuld tjære.

Pfui!
Gravatar #94 - franke1
20. dec. 2005 17:18
#67 Jeg vil tro det er nikotin da jeg er ryger! ;-) men må lige købe noget cola og prøve det..
Gravatar #95 - mr ac
20. dec. 2005 22:55
Hvad har et glas koldt mælk nu gjort ?

Coca-Cola hvis jeg endelig skal vælge mellem "sukkerbombe" og "sukkerchok", og det er fordi det kun er Pepsi X ikke er på listen
Gravatar #96 - Windcape
21. dec. 2005 00:53

Cola er sundt ! Pepsi er usundt ! og kaffe er god til hovedpine efter for meget cola (dvs... 2-3 rammer)
Gravatar #97 - Disky
21. dec. 2005 08:45
hehe

Det har du egentligt ret i :)

Det er selvfølgelig Pepsi Max der er bedst :)
Gravatar #98 - benzo
21. dec. 2005 08:50
Jeg stemte Coca Cola, da det klart har den bedste smag, men for 1 år siden havde jeg valgt andet, da jolly dengang var klart den bedste
Gravatar #99 - crazybee
21. dec. 2005 11:58
#79 Æble, you say? Hvad med æblejuiuce så? :D

Anyway, JOLT IS THE SHIT! :D
Kan bare ikke findet det i det område jeg bor i (Omkring Billund), hvilket er yderst sørgeligt :(
Men når jeg er til Dreamhack, ryger der sku alt det Jolt ned, der er muligt :D!
Gravatar #100 - Disky
21. dec. 2005 13:03
Noget af det værste man kan få på dåse med bobler i er uden tvivl Dr. Pepper (eller hvordan det nu skrives) det smager mildest talt af l*rt. Bvadr.

Øv igen løbet tør for cola, snoook :(
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login