mboost-dp1

Pepsi eller Coca-Cola?

Gå til bund
Gravatar #1 - Jace
18. dec. 2005 23:02
Coca-cola all the way...
Gravatar #2 - Razzia
18. dec. 2005 23:06
Jeg savner "Ligemeget". Jeg drikker gerne begge dele. Dog vil jeg gerne skifte lidt mellem dem, har jeg drukket mange Coca-cola en dag, så vil jeg gerne have en Pepsi som afveksling.
Gravatar #3 - m910q
18. dec. 2005 23:06
Pepsi!... For meget brus i Coca Cola, og man bliver hæs af den. Og ja prisen gør det heller ikke ligefrem bedre!
Faktisk er Coca Cola den der ligger sidst på listen ved mig lige bortset fra Frem cola.
Gravatar #4 - nitram
18. dec. 2005 23:16
Coca-Cola dog får jeg hals brand med det samme næsten når jeg drikker det, så drikker næsten udelukkende mælk :D? dog meget cola når der er lan...

Denne poll har da været oppe før, så lidt sjovt at se om folk har skiftet mening ..?
Gravatar #5 - T-Hawk
18. dec. 2005 23:49
Klart Coca-Cola...
Pepsi smager som død cola... Hvis man overhovedet kan sammenligne Pepsi og Cola ;)

Coca-Cola: Drink of the Gods
Gravatar #6 - bobslaede
18. dec. 2005 23:52
Kaffe, masser af kaffe
Gravatar #7 - mazing
18. dec. 2005 23:52
Hvad der er mere interessant er at der lige har været en poll, om hvad ens favorit flame-war var... og der var coca-cola vs. pepsi med :P

Anyways... Jeg er helt klart en Coca Cola mand - når jeg ikke drikker kaffe :)
Gravatar #8 - ParusMajor
18. dec. 2005 23:56
Det undre mig lidt at Jolly Cola ikke står der, den store danske sodavand der var ved at besejre Coca Cola.

Dog en klar Coca Cola fra mig, selvom jeg har skåret ned fra 1½ l om dagen til 1½ om ugen.
Gravatar #9 - amokk
19. dec. 2005 00:14
Jeg vil dog sige, at hvis man drikker sukkerfri cola (som er en del sundere pga. den ikke indeholder nævneværdig energi) så smager Pepsi Max altså bedre end Coca Cola light...
Gravatar #10 - buch
19. dec. 2005 00:17
Klart dansk pilsner fra fakta, de der VIP øl i superbedst de er godtnok klamme, de smager af lunken harboe;)
Gravatar #11 - Norrah
19. dec. 2005 00:23
#9 jeg havde den samme holdning som dig, og jeg drikker oftere light end normal, da jeg foretrækker at få cancer frem for at blive en fed diabetiker(det kunne ske), men når folk køber normal cola så drikker jeg det. Og som den altvidende amokk har sagt, så smager Max smager bedre end light, men jeg drikker light lemon, som smager bedre en pepsi twist, og fordi jeg har den for mig selv. Med andre ord.

Cola Cola > Pepsi
Coca Cola Light < Pepsi Max
Coca Cola Light Lemon > Pepsi Twist
Frisk presset Juice > Alt

Men kunne aldrig finde på at købe en coca cola light, så det er reelt set 2:0 til cola :P

#10 Spørgsmålet lyder: Coca-Cola eller Pepsi: og du svare; "helt klart en dansk pilsner fra fakta" Hva fanden er du på? og hvor kan man finde det henne, for kæft en brændert....
Desuden, hvis spørgsmålet lyder: "Coca Cola eller Pepsi" hvorfor er der så en mulighed der hedder andet? Hvis spørgsmålet lyder: "1 eller 2" så giver det vel heller ikke en mening at give muligheden pi?
Gravatar #12 - buch
19. dec. 2005 00:35
#11 jeg er på dansk pilsner?

jeg stemte andet, da jeg ikke drikker nogen af de ovenstående ting.
Gravatar #13 - KaW
19. dec. 2005 00:43
Pepsi. Det er ikke for sjov jeg engang har haft nicket "Mr. Pepsi" på diverse chat-sider tilbage i '98 :).
Jeg synes den er bedre end Coca Cola, jeg ved ikke helt hvorfor den er lidt sødere og normal og lidt kedelig som en Coca Cola.

Men jeg drikker skam også en del cola, min far er lige kommet med nye forsyninger (2Lx6=12L Coca Cola). Så det er nok bare når jeg har lyst til noget anderledes så køber jeg Pepsi, og til tider køber jeg Pepsi Twist som også smager godt.

Jeg har en gang smagt Pepsi Max, og det smagte så galt at jeg måtte spørge ekspedienten i butikken om jeg ikke nok måtte bytte den og det måtte jeg godt. Jeg vælger at gå op i smag når jeg nu skal drikke noget lettere usundt, end min sundhed. Jeg er ikke tyk, men trænger måske til lidt motion som jeg også får stillet til tider (Når jeg kommer for sent op og bussen går lige efter).
Gravatar #14 - bugger
19. dec. 2005 01:09
#10 Hov mester! Harboe er gudebryggeriet. Hvis jeg skal drikke sodasprøjt så bliver det satme ikke de der amerikanske sukkervand, så skal jeg have en Harboe Cola, der også smager langt bedre.

Harboe Julebryg, er bedste julebryg siger de årlige folkeafstemninger.

Harboe Klassikeren i Netto. En kasse excl. pant 36 kr, Jo Tak! og så smager det bedre end alt de billige gærbryg man ellers kan købe under 2 kr pr 33cl. Harboe Guld er mesterbryggen. En HG'er kan man altid få plads til... det er et kompliment til VIP hvis den smager som en lunken HG'er for det er da den eneste bajer jeg har kunnet nyde mens den var varm.

Ehm.. drikker sgu mest Kaffe, har jeg altid gjort. Siden jeg var 8 har der i gennemsnit røget et par kander indenbords om dagen. Er jeg sammen med vennerne står den på øl, så sodavandsindustrien tjener ikke for meget på mig.
Gravatar #15 - buch
19. dec. 2005 01:21
#14 får du meget lav SU;)?
Gravatar #16 - Windcape
19. dec. 2005 02:17
Cola :D Har lige købt 5 rammer til privat forbrug, burde holde til næste tyskerlandstur som er omkring d. 15 januar.

3L cola om dagen skal man jo have.

Og husk det nu, Coca Cola = Cola, Pepsi = Sodavand , Pepsi != Cola.

Så simpelt :P
Gravatar #17 - Linkitch
19. dec. 2005 06:19
Coca-Cola all the way!
Køber 40x1.5L hver gang jeg løber tør og der ellers er tilbud på det.
Gravatar #18 - manisto
19. dec. 2005 06:40
#16, det er nemlig rigtigt mht. ligningerne! =) Og man får det rigtig skidt af at drikke Pepsi. Jeg fik engang bare en lille smule i en dobbelt Long Island Icetea, og det var nok til at jeg fik hovedpine og kvalme dagen efter... =)
Gravatar #19 - sparrez
19. dec. 2005 07:08
Pepsi Light på dåse fra Tyskland holder 100%...... :)
Gravatar #20 - Budda-X
19. dec. 2005 07:16
Hvorfor er "andet" der, når poll'en hedder "Pepsi eller Coca-Cola?"?
Gravatar #21 - kongen
19. dec. 2005 07:54
dem der siger at coca-cola er for dyrt, whiner godt nok for groft.. i tyskland koster pepsi 100 kr. for 3 rammer og coca-cola 120 kr for 3 rammer (de dyre steder).
coca-cola er bedre pga flere ting.
1. smagen
2. de holder brusen længere.
3. de gav julemanden den røde farve.

mvh.
Gravatar #22 - rpey60
19. dec. 2005 08:08
COOOOOOOOOOOOLLAAAAAAA!!!!!!!!11one.
Og det skal IKKE være light..
Kan til nød drikke pepsi hvis det er absolut umuligt at drikke fremdrive cola.
Rigtige nørder drikker cola!

Stemte forresten Coca-Cola =P

Flame Flame Flame!
Gravatar #23 - ulrikn
19. dec. 2005 08:25
Hellere en varm cola end en kold Pepsi

:o)
Gravatar #24 - procrastinator
19. dec. 2005 08:29
Smagsmæssigt er jeg også mest til Coca-Cola, men jeg undgår alt fra Coca-Cola så vidt muligt alligevel. Jeg har ikke lyst til at støtte et firma der ikke betaler skat i vores land, udnytter folk og overtræder menneskerettighederne.

Derfor drikker jeg helst Pepsi.
Gravatar #25 - Disky
19. dec. 2005 08:39
Ja simpel afstemning, men lidt for simpel, eftersom der findes flere udgaver af de forskellige mærker.

Pepsi max er f.eks. den ultimative cola.

Men hvis jeg skal vælge imellem Pepsi (med sukker) og Coca Cola (med sukker) vinder Coca Cola.

Men Coca Cola Light er bedre end både Pepsi (med sukker) og Coca Cola (med sukker), men Pepsi Max er endnu bedre.

Men en ting er sikkert, sukker skal der ikke være i, det giver sådanne en vammel eftersmag, sjovt nok beskriver sukker fans Light udgaverne på samme måde :)

p.s. Det skal siges jeg i mange år var stor fan af Coca Cola Light, men så prøvede jeg en Pepsi Max og måtte overgive mig.
Gravatar #26 - andeo
19. dec. 2005 08:51
Ved mig vinder Coca-Cola også, hvis det bare skulle stå ved valget af de to som sådan (for under "Andet" forstår jeg anden for for drikkelse).

Men som nogle siger, så er der varianter af de to produkter der ville påvirke min afstemning.

For min helt klare favorit er "PEPSI TWIST". Den slår endda øl og sprut...
Gravatar #27 - mat
19. dec. 2005 09:06
Børn drikker cola, voksne drikker KAFFE! (og bajere) o<;o)
Gravatar #28 - zly
19. dec. 2005 09:07
De 2 liters harboe fra føtex holder hele vejen. Langt bedre smag end både coca og pepsi, og så er der nul pant ^_^
Gravatar #29 - Dreadnought
19. dec. 2005 09:38
CC på glasflaske. Nærmere kommer man ikke en rigtig cola.

OG

Pepsi = Karamelsprøjt.
Jolly og alt det andet = brun sukkervand.
Gravatar #30 - hr. værk
19. dec. 2005 09:46
HARBOE COLA er det der rykker....
Det opfylder de vigtige krav:
1) Det er billigt!
2) Det smager bedst
3) Det smider ikke sindssyge konkurrencer og reklamer i fjæset af kunderne i tide og utide!
....
dog skal det nævnes at jeg har skåret væsentligt ned på mit forbrug efter de har indført de nye MØG flasker....
papir-tynde 2L flasker der krøller mellem fingerene -NEJ TAK
1½L flasker af tykt plast YESS SIR!

Så i bund og grund fuck alle de andre... ISÆR coca cola...
hvis de da bare stadig havde haft coca så kunne man da overveje det... for der var jo coca extrakt i engang...
Gravatar #31 - BurningShadow
19. dec. 2005 09:51
Mjød!

Hvis vi ser bort fra de 4,5 liter Coca Cola, der står ved siden af mig, så drikker jeg normalt Jolly. Hvorfor er det lige at man skal støtte det dyreste cola-brand, når de ikke engang giver betale skat?

[edit]
Jeg troede atjeg havde 4,5 liter Coca Cola, ved siden af mig, men det havde jeg ikke... Endnu en grund til ikke at drikke Coca Cola; Det er der aldrig når man har brug for det...
Nu smutter jeg ned i Super Brugsen, efter noget Jolly...
[/edit]
Gravatar #32 - Dreadnought
19. dec. 2005 09:52
Lidt historie om Cola-drikken.

(Linket er på engelsk.)
Gravatar #33 - bjerh
19. dec. 2005 09:55
Harboe Cola!!!
Gravatar #34 - ZkiiFreak
19. dec. 2005 10:06
"Sig Jolly til din Cola" <-- Siger vist det hele ;)
Gravatar #35 - Disky
19. dec. 2005 10:11
Det er da meget nemt at svare på.

Jolly Cola smager ganske enkelt ikke særligt godt, den har en ulækker bismag der minder om blomster eller noget i den retning

At de ikke betaler skat er jeg ligeglad med, sæ længe de overholder dansk lovgivning.

Bortset fra det smager Pepsi Max alligevel bedst.
Gravatar #36 - D_V
19. dec. 2005 10:15
Jolt cola all the way

"Because it provides energy to work throughout the night, Jolt Cola is a favorite energy drink among many gamers, computer programmers, hackers, and at LAN parties."
Gravatar #37 - Spook
19. dec. 2005 10:28
#20, og andre: "Andet" er der fordi vi ikke alle drikker cola. Jeg rører det f.eks. ikke, da jeg er allergisk overfor farvestof. Så indtil crystal pepsi kommer tilbage, så er jeg ikke på den vogn. Næh, Schweppes lemon el Orangina til mig, tak!
Gravatar #38 - Eniac
19. dec. 2005 10:29
Drak tidligere (indtil for et år siden) 2-4 liter cocacola om dagen.
Jeg droppede det så aht. tænderne+vægt, men måtte opgive cola light - det smager hæsligt.
Jeg prøvede i stedet pepsi max, og det var helt ok, specielt efter det kom med lemon.

Jeg ved godt at bla. syren i pepsi (ligesom i cola) heller ikke er godt for tænderne, men jeg har da fjernet sukker-faktoren, og får i stedet selvlysende børn af pga de kemiske sødestoffer ;-)
Gravatar #39 - Cyberguyen
19. dec. 2005 10:50

"Jeg vil dog sige, at hvis man drikker sukkerfri cola (som er en del sundere pga. den ikke indeholder nævneværdig energi) så smager Pepsi Max altså bedre end Coca Cola light..."

Man kan ikke sige noget er sundere, når begge dele ikke er sundt.

Måske skulle man sige at light/max er mindre usundt.

Lidt ligesom at sige "prince light" er sundere at ryge end alm. prince.
Gravatar #40 - BurningShadow
19. dec. 2005 10:55

Du skal man heller ikke undervurdere blærerøvs-effekten i at have et kabinet med lys i, i stuen, og selvlysende børn, der leger i haven :-)
Gravatar #41 - winburn
19. dec. 2005 11:36
hvorfor drikker folk ikke bare kaffe???:S
Gravatar #42 - franke1
19. dec. 2005 11:47
Jolly all the way,
syntes både Coca-Cola og Pepsi smager alt for meget af tjald, og så er det oven i købet kun hver anden gang de gør det - så indtil de får styr på smagen, så det smager ens hver gang så holder jeg mig til Jolly!! (Der ikke smager af Tjald)
Gravatar #43 - The-Lone-Gunman
19. dec. 2005 11:55

Måske er det bare dig der har fået for meget tjald?
Gravatar #44 - Cyberguyen
19. dec. 2005 11:59
Synes at det ikke har været det samme at drikke coca cola efter at de skiftede rensemiddel på deres genbrugsflasker for 5-6 år siden.
Man kan bare lugte det fra gevinden når man åbner en cola - Bvadr!
Det er værst med 1½ liters flaskerne.
Gravatar #45 - lqml
19. dec. 2005 12:33
Jamen hvad er der at diskutere??? Coca-Cola all the way!!!
Gravatar #46 - Jokse
19. dec. 2005 13:08
Faxe Kondi!
Gravatar #47 - henne
19. dec. 2005 13:15
Er det meningen at polls bare skal være sidste uges fra en ende af?!?

Ikke at flamewars ikke er dejlige at spilde tiden på, men lidt predictable måske...
Gravatar #48 - Regus
19. dec. 2005 13:30
Mælk helt klart!
Gravatar #49 - dvaske
19. dec. 2005 13:44
Coca cola self.

Men hvad med klar cola, det kan jeg huske man engang kunne købe, totalt mystisk med en cola uden farve.
Er der nogle af jer der ved om man stadig kan få det og evt hvor??
Gravatar #50 - raptus
19. dec. 2005 13:44
hmm...!
ligner en poll jeg havde foreslået for et stykke tid siden..
der mangler bare nogle flere muligheder.. Kaffe..!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login