mboost-dp1

Navnet på en transportabel USB flash storage?

Gå til bund
Gravatar #51 - Skobbolop
25. mar. 2008 14:35
samme som #3..

USB nøgle eller USB pind... stemte "andet"

tror jeg ville sige USB key hvis jeg snakkede med nogen er ikke talte dansk...
Gravatar #52 - Joyzer
25. mar. 2008 17:09
Jeg bruger "Huske-pind" ~ "memory-stick" =)
Gravatar #53 - Dungdae
25. mar. 2008 17:53
Troede det var flash stick:'(
(alt det skide logik sætter mig på afveje..)
Gravatar #54 - -sippo-
25. mar. 2008 19:41
Jeg havde en mediefag lære der kalde det en Flash Bird
og en usb hub var en Front Loader
og adobe premiere Adobii
...

og så generelt bare en masse tyske ordsprog, selv om han ikke var tysker. men på den anden side kunne han heller ikke finde ud af at bruge en computer... eller lære mig noget..
Gravatar #55 - Hůňděštějlě2
25. mar. 2008 20:01
5 skrev:

USB key/nøgle - a hva'? Det er ikke noget man låser op med. (Måske er der en nøgle-fil på USB-dimsen, men det er noget andet.) Jeg ved hvad folk mener, men navnet giver ingen mening.

De hænger tit i en nøglering og har samme aflange form som en nøgle. Desuden stikkes de ind i USB porten i stamme stil som en nøgle, derfor er det da et meget passende navn.

Personligt kalder jeg dem vist lidt af hvert, alt efter hvad der først falder mig ind.
Gravatar #56 - julu
25. mar. 2008 21:45
Huskefugl kalder jeg dem :)
Gravatar #57 - myplacedk
25. mar. 2008 22:00
56 skrev:
Huskefugl kalder jeg dem :)

Jamen hvor $*€ kommer det "bird" fra? Det kan godt være "key" ikke giver meget mening, men "bird" giver da slet ingen mening.
Gravatar #58 - Lobais
25. mar. 2008 22:23
Utroligt at "USB diskette" har fået en procent af stemmerne.

USB nøgle eller USB dims.
Gravatar #59 - Aske Uhd
25. mar. 2008 22:44
til dem der var på CeBIT , så måtte det jo sandes at det kan være mange andre ting end et stick, men bold og terning og ligefrem USB mad.
Gravatar #60 - Magten
26. mar. 2008 07:40
57 skrev:
Jamen hvor $*€ kommer det "bird" fra? Det kan godt være "key" ikke giver meget mening, men "bird" giver da slet ingen mening.
Så vidt jeg husker hed min første fra Fujitsu Siemens (mener jeg da det var) en "MemoryBird".. Don't ask why :)

De hedder det vist stadig: http://notebooksalg.computersalg.dk/produkt.html?v...
Gravatar #61 - sonicwave
26. mar. 2008 09:15
Normalt er "stick" nok for mig...:)
Gravatar #62 - knasknaz
26. mar. 2008 15:00
Jeg har aldrig hørt nogen kalde det for en fugl før nu! Men på den anden side, så ser man USB-hukommelsesdippedutter udformet på de mest absurde måder efterhånden: Sushi-madder, dinosauruser, træpinde, fingre, sære dyr m.m. Ikke engang fantasien har sat grænser denne gang...
Gravatar #63 - David Munch
26. mar. 2008 15:41
Memory stick, da dens primære funktion er memory, og det er på en stick.

Hvorfor nogle kalder det en USB et-eller-andet er beyong me.
Gravatar #64 - myplacedk
26. mar. 2008 17:58
63 skrev:
Hvorfor nogle kalder det en USB et-eller-andet er beyong me.

Fordi hele pointen med den er USB-interfacet. Fx. et SD-kort kræver en SD-kort læser. Og en Memory Stick(TM) kræver en Memory Stick læser. Og det er ikke noget man kan forvente at have tilgængeligt hvor som helst.
Men en USB-port (og understøttelse for USB Mass Storage) er næææsten noget man kan tage for givet.

DERFOR er "USB" vigtigt. Hvis du giver mig en Memory Stick med filer på, kan jeg ikke bruge den til andet end at lægge under et bord der vipper. Men en USB-whatever kan jeg koble til enhver computer jeg bruger til dagligt.
Gravatar #65 - luuuuu
26. mar. 2008 20:48
Andet -> buttplug
Gravatar #66 - dummyddd
26. mar. 2008 23:19
USB fætter!

Ingen diskussion!
Gravatar #67 - Magten
27. mar. 2008 06:49
Tror du misforstod emnet.. Det er ikke "Ting jeg ejer"...
Gravatar #68 - larsp
27. mar. 2008 08:04
Der mangler klart en mulighed:

usb børge
Gravatar #69 - hgul
27. mar. 2008 09:52
Så ved vi da hvor #65 opbevarer sin USB stick :-P

Umiddelbart vil jeg dog mene, at det går ind under kategorien to much information ;-)
Gravatar #70 - Kisbye
27. mar. 2008 11:56
Man kalder det da slet og ret for en Birdie
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login