mboost-dp1
Navnet på en transportabel USB flash storage?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Jeg havde en mediefag lære der kalde det en Flash Bird
og en usb hub var en Front Loader
og adobe premiere Adobii
...
og så generelt bare en masse tyske ordsprog, selv om han ikke var tysker. men på den anden side kunne han heller ikke finde ud af at bruge en computer... eller lære mig noget..
og en usb hub var en Front Loader
og adobe premiere Adobii
...
og så generelt bare en masse tyske ordsprog, selv om han ikke var tysker. men på den anden side kunne han heller ikke finde ud af at bruge en computer... eller lære mig noget..
5 skrev:
USB key/nøgle - a hva'? Det er ikke noget man låser op med. (Måske er der en nøgle-fil på USB-dimsen, men det er noget andet.) Jeg ved hvad folk mener, men navnet giver ingen mening.
De hænger tit i en nøglering og har samme aflange form som en nøgle. Desuden stikkes de ind i USB porten i stamme stil som en nøgle, derfor er det da et meget passende navn.
Personligt kalder jeg dem vist lidt af hvert, alt efter hvad der først falder mig ind.
til dem der var på CeBIT , så måtte det jo sandes at det kan være mange andre ting end et stick, men bold og terning og ligefrem USB mad.
Så vidt jeg husker hed min første fra Fujitsu Siemens (mener jeg da det var) en "MemoryBird".. Don't ask why :)57 skrev:Jamen hvor $*€ kommer det "bird" fra? Det kan godt være "key" ikke giver meget mening, men "bird" giver da slet ingen mening.
De hedder det vist stadig: http://notebooksalg.computersalg.dk/produkt.html?v...
Jeg har aldrig hørt nogen kalde det for en fugl før nu! Men på den anden side, så ser man USB-hukommelsesdippedutter udformet på de mest absurde måder efterhånden: Sushi-madder, dinosauruser, træpinde, fingre, sære dyr m.m. Ikke engang fantasien har sat grænser denne gang...
Memory stick, da dens primære funktion er memory, og det er på en stick.
Hvorfor nogle kalder det en USB et-eller-andet er beyong me.
Hvorfor nogle kalder det en USB et-eller-andet er beyong me.
63 skrev:Hvorfor nogle kalder det en USB et-eller-andet er beyong me.
Fordi hele pointen med den er USB-interfacet. Fx. et SD-kort kræver en SD-kort læser. Og en Memory Stick(TM) kræver en Memory Stick læser. Og det er ikke noget man kan forvente at have tilgængeligt hvor som helst.
Men en USB-port (og understøttelse for USB Mass Storage) er næææsten noget man kan tage for givet.
DERFOR er "USB" vigtigt. Hvis du giver mig en Memory Stick med filer på, kan jeg ikke bruge den til andet end at lægge under et bord der vipper. Men en USB-whatever kan jeg koble til enhver computer jeg bruger til dagligt.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.