mboost-dp1

Navnet på en transportabel USB flash storage?

Gå til bund
Gravatar #1 - searchia
24. mar. 2008 16:18
Er USB stick og USB key ikke det samme???
Gravatar #2 - lost-viking
24. mar. 2008 16:20
1# der står Navnet på en transportabel USB flash storage? Så altså det er hvad du kalder såden en ting... så USB key og stick er ikke det samme..

Jeg plejer at kalde det et USB Stik.. men stick kommer tæt nok på.. :)
Gravatar #3 - The-Lone-Gunman
24. mar. 2008 16:36
Stemte andet, da hverken "usb pind" eller "usb nøgle" er på listen.
Gravatar #4 - j_jorgensen
24. mar. 2008 16:39
USB dims! .
Gravatar #5 - myplacedk
24. mar. 2008 16:58
USB stick/stik/pen er mine foretrukne.

USB flash drive/flash drev - kan gå. Jeg ser det ikke som et drev, men jeg kan godt se at den blive mountet med et drev-bogstav i Windows og sådan.

USB key/nøgle - a hva'? Det er ikke noget man låser op med. (Måske er der en nøgle-fil på USB-dimsen, men det er noget andet.) Jeg ved hvad folk mener, men navnet giver ingen mening.

USB disk/disc/diskette - Nej! Teknologien har intet med noget fladt og rundt at gøre. Og heller ikke en diskette.

Memory stick - Det har ikke noget med USB at gøre, den går ikke.

Flash bird - og hvis den er på over 20 gb er det en flash struds? Det navn giver da slet ingen mening for mig.
Gravatar #6 - Saxov
24. mar. 2008 17:05
USB stick, dog hvis det er en ekstern harddisk med usb connectors, kan jeg godt finde på at kalde det for en USB disk.

Af en eller anden grund adskilder jeg om det er en flash eller harddisk baseret storage. (Selv om jeg nok også ville smide en SSD harddisk med USB connector ind under USB disk...)
Gravatar #7 - myplacedk
24. mar. 2008 17:23
6 skrev:
Af en eller anden grund adskilder jeg om det er en flash eller harddisk baseret storage.

Selvfølgelig. Harddisken kan ikke være i lommen, og er langt mere følsom for fysiske påvirkninger. Og så kræver den ekstern strømforsyning. Til gengæld har de langt mere plads.

Jeg ser det som to helt forskellige ting, som dækker helt forskellige behov, selv om computeren godt nok ser det som det samme.

Eller findes der harddisk-baseret transportabel storage uden de ulemper?
Gravatar #8 - Niklas H
24. mar. 2008 17:50
#7 en 2,5" ekstern harddisk kan i de fleste tilfælde nøjes med strøm fra en eller to USB stik.
Gravatar #9 - Jakob Jakobsen
24. mar. 2008 17:55
der findes mange USB-diske med 2.5" harddiske. De kan sagtens være i lommen og kræver ikke ekstra strømforsyning, så længe den er tilsluttet en powered USB-hub.
Med hensyn til shock, kan de fleste diske tåle over 150G så længe de er slukkede.
Gravatar #10 - stargate
24. mar. 2008 17:57
Min kærste har en dildo med USB i (1 GB) og hun bruger den ... ja også USB'en . men fuck hvor de unge fyre kiggede da hun hev den op fra tasken nede på HG
Gravatar #11 - Xill
24. mar. 2008 18:03
"USB Memory stick" eller "USB flash storage"

men da jeg ikke kunne vælge det måtte det blive "USB stick"

mener det i normal tale er vigtiger at sige hvad interface, som storage enheden benytter, end det er at sige hvordan datagen gemmes.
Gravatar #12 - Magten
24. mar. 2008 18:14
Så det er en USB dildo? Sejt..

Andet - Stick ?
Gravatar #13 - Freakzter
24. mar. 2008 18:46

Jeg kan altså ikke være enig i din kritik af Memory Stick. For mig at se er det fuldstændig irrelevant at det er lykkedes Sony at få et så latterligt patent som på navnet Memory Stick, da dette netop er den mest jordnære betegnelse for hvad pokker dimsen kan og ser ud.

Den mest anvendte betegnelse på engelsk, i daglig tale, er nemlig også memory stick da især amerikanere har en tendens til at vælge den betegnelse der er nemmest og hurtigst at sige. Dette er USB stick netop ikke.

Nu har jeg virkelig en fornemmelse af at jeg er begyndt at vrøvle :S ak ja, sådan går det jo når man har haft ferie.
Gravatar #14 - Dreadnought
24. mar. 2008 19:28
Det kommer helt an på hvem jeg snakker med. Men ellers USB-nøgle eller -pind.
Gravatar #15 - XERXES
24. mar. 2008 19:45
Før hen kaldte jeg dem kun USB dongle, men nu er det bare enten USB pen drive eller USB flash drive.
Gravatar #16 - Yens
24. mar. 2008 20:11
Min vejleder kalder det en læbestift :) Men han er også 80...
Gravatar #17 - owrflow
24. mar. 2008 20:26
Kiks eller USB kiks
Gravatar #18 - TullejR
24. mar. 2008 21:01
Helt klart "kiks".

At kalde dem memory sticks er i hvert fald faktuelt forkert, hvordan kan en nørd gøre det?

Hvordan "usb disc" kan være foreslået aner jeg heller ikke.. en "disc" er sådan en rund en, hvornår har i sidst set en rund usb kiks?

Anyways, når folk ikke fatter hvad kiks er for noget, så plejer jeg at sige usb disk.
Gravatar #19 - TullejR
24. mar. 2008 21:03
10 skrev:
Min kærste har en dildo med USB i (1 GB) og hun bruger den ... ja også USB'en . men fuck hvor de unge fyre kiggede da hun hev den op fra tasken nede på HG

1GB plads? Så er det en ret lille dildo, right? Altså under 5cm.. Er det for at du ikke skal blive misundelig? :D
Gravatar #20 - Xill
24. mar. 2008 21:11
#19 .. du ved da ikke om den benytter 3 eller 4 D batterier, til selve dildo funktionen.
Gravatar #21 - Magten
24. mar. 2008 21:24
At kalde dem memory sticks er i hvert fald faktuelt forkert, hvordan kan en nørd gøre det?
Fordi stort set alle fatter det i forhold til hvis man siger flash drive.. :)

Hvor kommer kiks lige ind i billedet? Har jeg aldrig hørt nogen kalde dem før.. Det kan da næppe være mere rigtigt end stick? :-)
Gravatar #22 - TullejR
24. mar. 2008 21:38
20 skrev:
#19 .. du ved da ikke om den benytter 3 eller 4 D batterier, til selve dildo funktionen.

Batterier? Så skulle det jo være en vibrator.. :P
Den kunne jo også få strøm fra usb-porten. Så kan Stargate læse newz.dk og kigge på booth babes, mens damen ligger ved siden af med sin -kiks- -usb ben-, dildo!
Gravatar #23 - TullejR
24. mar. 2008 21:39
21 skrev:
Hvor kommer kiks lige ind i billedet? Har jeg aldrig hørt nogen kalde dem før.. Det kan da næppe være mere rigtigt end stick? :-)

Jeg tror det er noget internt mellem nørder, men det er i hvert fald hurtigere at sige "kiks" end noget andet.
Gravatar #24 - Montago.NET
24. mar. 2008 22:11
Jeg har de sidste 4 år haft et bijob i Elgiganten og har hørt alle variationer af navnet på en "USB Memory Key"

jeg må ærligt tilstå at jeg selv kalder dem forskellige navne...

cirka 50% af kunderne spørger efter en "USB" eller "USB Stik"... og 90% af gangene mener de en "USB Memory Key" - nogle få hentyder til en Bluetooth Dongle eller et kabel til en printer.

at spørge efter en "USB" i en butik, hvor ALT køre på USB, er lidt trættende i længden, for det leder til at man skal spørge kunden om de nu mener en "USB Stick", "Flash Key" eller noget mere kreativt.

det er sjovt i starten, men efter at have haft 1000 kunder med netop dét spørgsmål, er man lidt træt

jeg håber at ISO, kunne definere et ultimativt navn som ALLE fremover skal bruge. idet det virker tåbeligt med så mange navne for ét produkt !
Gravatar #25 - Stois
24. mar. 2008 22:18
Hvordan kan ISO definere noget, og så få alle til at bruge det bagefter... jeg kan forstå standarder, men udtryk, det jeg tror jeg umiddelbart, bliver en kende sværer :-D
Gravatar #26 - Stois
24. mar. 2008 22:19
25 skrev:
Hvordan kan ISO definere noget, og så få alle til at bruge det bagefter... jeg kan forstå standarder, men udtryk, det jeg tror jeg umiddelbart, bliver en kende sværer :-D

Men vil nu lige sige, at jeg kan sagtens forstå hvad du mener, det er fuldkommen latterligt at folk ikke bruger et udtryk, og af samme grund prøver jeg at undgå dem... folk... generelt ... :-)
Gravatar #27 - Stois
24. mar. 2008 22:23
Mit tidligere indlæg er et tydeligt eksemple på at man ikke bør midnats forum surfe...
Gravatar #28 - Bornslippy
24. mar. 2008 22:26
Der mangler disse valgmuligheder:
[list=1]
[li]USB Kæp[/li]
[li]USB Gren[/li][/list]
Det er mine mest brugte ord for den.
Men må da sige jeg også har kaldt den de fleste andre på tidligere tidspunkter :D
Gravatar #29 - Zuu
24. mar. 2008 22:47
Hvorfor ikek bare kalde tingesten det den er, nemlig USB Flash Drive!

Den forbindes via USB
Den benytter Flash teknologi
Og det er et drev i traditionel forstand

Usb stick, kunne være hvad som helst som er aflangt og sidder i usbporten, deriblandt Bluetooth dimser og wireless dimser til mus og andet.

Usb key er bare lamt.

Memory stick, trods det at folk fatter hvad det er, så er 'memory' noget 'temporary' i computerverdenen.

Usb pen, kan man tegne på papir med den? Ikke i almindelig forstand så vidt jeg ved.

Usb, Øøhh.. skal man så kalde et køretøj for 'rat' bare fordi det er det man styrer det med?

Usb disk, Fint navn, dette indebærer dog mere end blot Flash drives, så som externe 3½" harddrives og sager.

Memory key, Intetsigende.

Flash stick, dette er vel et ok navn.

Flash bird, Folk der sætte de to ord ved siden af hinnanden burde bare slappes.

Usb diskette, Dette har intet med en diskette at gøre

Mobile drive, kan vel gå an, det lyder dog lamt
Gravatar #30 - procrastinator
24. mar. 2008 22:54
I forlængelse af #24 giver USB-stick (især hvis man konsekvent staver det uden c'et) da også anledning til forvirring hvis man nu også bruger USB-stik (I ved, den slags der nogle gange sidder på kabler, andre gange på et USB-drev).

Lyder det urealistisk? Tænkt situation: Du sidder og er ved at lægge sidste hånd på den opgave som du har brugt tre måneder på, og som ligger på dit USB-drev som det eneste sted. Opgaven skal afleveres en halv time senere, og du siger til din ven: "Hey Svenning, tager du ikke lige USB-stikket ud når du tager din printer med?" Vupti, så har Svenning taget dit USB-drev og er rejst til Svalbard, mens du står med et ubrugeligt printerkabel i hånden. Træls. Kald det dog et USB-drev.
Gravatar #31 - kba
24. mar. 2008 23:07
"Andet", jeg siger Flash disk. Utroligt så mange forskellige ting folk i grunden kalder det.
Gravatar #32 - Denn
25. mar. 2008 05:48
Jeg kalder det godt nok bare en "USB" og hvis vi snakker ekstern harddisk bliver det kun til "ekstern".

Det er så meget nemmere i hverdagen.
Gravatar #33 - stargate
25. mar. 2008 07:18
22 skrev:
Batterier? Så skulle det jo være en vibrator.. :P
Den kunne jo også få strøm fra usb-porten. Så kan Stargate læse newz.dk og kigge på booth babes, mens damen ligger ved siden af med sin -kiks- -usb ben-, dildo!
'

Jamen jeg vil mene den er ca 18 cm når den liner en dildo og kun 12 når du tager toppen af.

Og det er ikke altid jeg kan være i sengen med hende, og jeg gider hellere ikke dyrke 7-10 gange i ugen. og der er ingen batterier i

den er købt under en ferie i spanien (og inden i snakker om farlige stoffer i den dildo skal det siges hun bruger gummi på alle hendes "ting")

"godt hun ikke læser newz.dk"
Gravatar #34 - smiley
25. mar. 2008 07:23
memory stick eller USB disk.
Gravatar #35 - CableCat
25. mar. 2008 07:32
Har også hørt udtrykket "memory bird".

Goddag jeg skal bruge en:
(USB )?(flash|memory )?(drive|drev|stick|key|bird)?
Gravatar #36 - Magten
25. mar. 2008 07:46
Jeg tror det er noget internt mellem nørder, men det er i hvert fald hurtigere at sige "kiks" end noget andet.
Det er også hurtigere at sige "tis", men det gør det vel ikke mere korrekt?
Gravatar #37 - lorric
25. mar. 2008 08:09
På mit arbejde besluttede vi at oversætte memory stick til hukommelseskæp. Så det hedder de hos os nu.
Gravatar #38 - vision-dk
25. mar. 2008 08:10
USB key

Ikke nogen lange redegørelser, sådan er det bare blevet.
Gravatar #39 - TullejR
25. mar. 2008 09:19
#36: Hvorfor skal noget være korrekt, hvis alle i gruppen er enige om den pågældende lingo?
Gravatar #40 - Magten
25. mar. 2008 09:33
Det ved jeg ikke? Du fik det bare til at lyde som om det var mere korrekt at sige kiks end så meget andet.. :)
Gravatar #41 - myplacedk
25. mar. 2008 09:45
24 skrev:
jeg håber at ISO, kunne definere et ultimativt navn som ALLE fremover skal bruge. idet det virker tåbeligt med så mange navne for ét produkt !

Det ultimative korrekte navn kunne være "flash-based pock-sized USB mass storage device", eller måske bare "USB mass storage device", da resten typisk enten er ligegyldigt eller indforstået.
Gravatar #42 - tgr
25. mar. 2008 09:50
Jeg har altid synes at det amerikanske udtryk thumbdrive passede bedst.
Gravatar #43 - Borg[One]
25. mar. 2008 10:24
Stemte andet - sådan en fyr hedder da en Computer-dims, og ligger lige ved siden af computer-dimmeren der bruges til at styre computer-pegeren rundt på den store flade computer-flimmer.
Gravatar #44 - knasknaz
25. mar. 2008 10:41
At kalde det for en "key" er da mega ulogisk. Flash storage låser jo ikke noget op. :)
Gravatar #45 - knasknaz
25. mar. 2008 10:47
Tilføjelse: Jeg kender en pige som kalder det for en "huskepind". Fantastisk navn.

#24: En af mine venner arbejde i Brinck elektronik. Han blev tit spurgt af kunder om han havde en "adapter" - uden nærmere angivelse af, hvilken type adapter der var tale om. Er det mon en strømforsyning? SCART til s-video? IDE til SCSI? Phono til jack? Ethernet til 220 volt? Anything goes.
Gravatar #46 - Thalion
25. mar. 2008 12:04
USB flash drive/flash drev

Er det jeg normalt kalder det, det kommer så tit ud som usb flash thingy/ting. Så ved de fleste hvad jeg mener...
Gravatar #47 - hgul
25. mar. 2008 12:32
Hvor jeg befinder mig bliver det hovedsageligt kaldt for en USB stick - det ved de fleste hvad er, og så er man fri for at forklare alt for mange hvad man snakker om ;-)

21 skrev:

Det er vel fordi de har problemer med at huske navnet på det spil de spiller mest? :-P
Gravatar #48 - rwzxy
25. mar. 2008 13:51
flash bird.. u kidding me?
Gravatar #49 - Haut
25. mar. 2008 13:57
Hvad hvis jeg hellere vil kalde den for Kiks?
Syntes jeg er blevet snydt i den her afstemning!
Gravatar #50 - Friwwies
25. mar. 2008 13:58
jeg bruger ofte usb stick, men da de bruger jeg har med at gøre ikke som jeg, tænker engelsk. så tror de med dest samme at der er tale om et usb stik, altså kabel eller porten.

så jeg er stor tilhængere af USB Pen eller usb hukommelses drev, for de helt dumme.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login