mboost-dp1

Næste krig for fred?

Gå til bund
Gravatar #1 - <3Thinkpads
7. apr. 2003 14:05
Hehe brugerne:) Måske også lidt Hektor..? :P
Gravatar #2 - mikbund
7. apr. 2003 14:07
UDRADER brugerne, nå nej, pis så bliver jeg sgu arbejdsløs...
Gravatar #3 - Cyrack
7. apr. 2003 14:07
Nu ville jeg gerne man kunne krydse af ved flere:
propræitært software
dumme admins
dumme brugere

Og så mangler vira også på listen (specielt ms vira (kræver en dum bruger, ms outlook og en uansvarlig admin der giver adgang til outlook), så jeg kunne vel bare krydse af der?!)
Gravatar #4 - <3Thinkpads
7. apr. 2003 14:09
Hvad med Hansa blå pilsnere? (Hvis man kan kalde det pilsnere)
Gravatar #5 - knasknaz
7. apr. 2003 14:09
Damn, den synes jeg godt nok var svær!!! LOL!
:-D
Gravatar #6 - sKIDROw
7. apr. 2003 14:14

software patenter!

dumme admins

dumme brugere

propræitært software

1st post tabere!
Gravatar #7 - <3Thinkpads
7. apr. 2003 14:15
#6:

1st post tabere!
Jeg føler mig truffet? :)
Gravatar #8 - mikbund
7. apr. 2003 14:16
Skidrow mente firstpost tabere aka wheeee 1 osv :P
Gravatar #9 - <3Thinkpads
7. apr. 2003 14:17
#8:
Ja jeg ved det, men ville bare lige fange stemmingen...:)
Gravatar #10 - The-Lone-Gunman
7. apr. 2003 14:18
sej vote...

dumme brugere... aka n00bs ;)
Gravatar #11 - halal
7. apr. 2003 14:35

"Fighting for peace is like fucking for virginity"
Gravatar #12 - angelenglen
7. apr. 2003 14:41
hvad er propræitært software ?

ps. ja ja ja flame mig bare fordi der er et enkelt ord der er smuttet i min opdragelse........
Gravatar #13 - Wolly
7. apr. 2003 14:50
MICROSOFT!!!!!

Slagt dem ned, og alle der har haft noget at gøre med udviklingen af det... Og for at være het sikker på at det er dødt, kan vi lige slagte de involdveredes famillier samtidig. Og hvis der skulle være nogen der demonstrerer for fred, skal de også slagtes:-)

- Wolly -
Gravatar #14 - DeSousa
7. apr. 2003 16:11
INTEL!!!!!!!!!!! det shit.
Gravatar #15 - Mysterio
7. apr. 2003 16:15
linux

af den simple grund at jeg kan bare ikke holde ud at høre på dem som hele tiden skal gøre alle som vil høre på det (og alle andre) opmærksome på at det bare er godt, bedre og bedst....

og så kan jeg ikke finde ud af det :)

MVH
-Kenneth
Gravatar #16 - bastion
7. apr. 2003 16:32
Dumme brugere? Er det ikke et redundant udtryk? ;)
Gravatar #17 - tipsen
7. apr. 2003 16:38
Det ville være rart med en lille krig, som kunne udrydde de mange sdavøfjæl (læs: stavefejl) på websites rundt omkring...

Det er eksempelvis bemærkelsesværdigt, at hele 8% af stemmerne går på at udrydde "<STRONG>propræitært </STRONG><B>software</B>", hvilket i forvejen slet ikke findes - men okay så er det selvfølgelig en kort krig :-) (#12 din ordbog er vist slet ikke så dum igen!)

Hvis man derimod ville kæmpe mod "<STRONG>proprietært</STRONG> <STRONG>software"</STRONG>, ville jeg nok bedre kunne forstå det (selvom jeg ikke dog ikke er enig).
Gravatar #18 - kg
7. apr. 2003 17:06
og til dem der ikke ved hvad det betyder, står "<STRONG>proprietært</STRONG> software" for det modsatte af open-source. Dvs lukket sourcekode samt lukkede ("hemmelige") protokoller og filformater (samt betaling for brug af denne)
Gravatar #19 - SaD
7. apr. 2003 17:35
Jeg stemte helt sikkert på "propræitært" software. For hvad er dog det?

Nu vil jeg spise min hofret:
Engelske bøffer - røde og blodige
Bagte kartofler - texas style
Chokolade/chili-sauce m. kaffe & en ½ god bajer

Ahhhhh :D
Gravatar #20 - Inum
7. apr. 2003 17:49
LOL fed afstemning
Vi skal have de dumme brugere væk.
:)
Gravatar #21 - Hektor
7. apr. 2003 17:53
#19 SaD:
"Nu vil jeg spise min hofret:
Engelske bøffer - røde og blodige
Bagte kartofler - texas style
Chokolade/chili-sauce m. kaffe & en &frac12; god bajer"

Det kunne være værre:
Bagte bøffer
Engelske kartofler
Gravatar #22 - Xanthia
7. apr. 2003 18:39

Tag dig sammen mester, <STRONG>enhver</STRONG> kan sgu da klemme en hel pils ned :D
Gravatar #23 - SKREWZ
7. apr. 2003 18:40
Som sagt, så har jeg en bedre ide:

Ham, som opfandt udtrykket "krig for fred"?
Gravatar #24 - kinetic
7. apr. 2003 18:52

Hvis man fjrener dumme brugere så ville jeg tro at propræitært software og Microsoft vil lide en krank skæbne.

Og det eneste dumme hardware valg er det man selv fortryder.
Gravatar #25 - kg
7. apr. 2003 19:42
#21>> og chili-kaffe med chokoladesovs?
Gravatar #26 - TWFH
7. apr. 2003 19:44
Dumme brugere... Det kan godt være jeg selv ryger, men mit offer vil være det værd ;)
Gravatar #27 - Mukke
7. apr. 2003 20:26
Kan vi ikke bare tage de dumme brugere og admins med mere over en kam og kalde det dumme mennesker?

Guderne skal vide der er nok af den slags til en lang krig. Men det vil være det hele værd, imho, selv med betydelige civile tab. :)
Gravatar #28 - annoia
7. apr. 2003 20:46
Bush
Gravatar #29 - McLeith
7. apr. 2003 21:20
eller hvad med kvinders idé om at de kører BEDRE end mænd fordi de ikke så tit laver ALVORLIGE ulykker???? var der nogen som sagde belastene og stressende kørsel? :-) bare lige noget helt andet...
Gravatar #30 - Jelu
7. apr. 2003 21:20

*lol*
Gravatar #31 - Samuraikaj
7. apr. 2003 21:52
Hvad er der galt i at være dum? Bare fordi, jeg ikke ved alt om en computer, behøver jeg da ikke at blive smidt langt ned i helvede...

Jeg synes hellere, at alle de der smart-asses, der synes, de er så seje, fordi de ved alt om computere, skulle hældes derned. De kunne i stedet begynde at være imødekommende, og hjælpe os mindre vidende folk, så vi også kan komme op på et (for dem) tilfredsstillende plan.

En dum bruger er altså IKKE en af de der, der skriver wee #1 (selv om de godt kan være det). At man er dum betyder, at man ikke ved så meget (ifølge min ordbog).
Det andet I nok leder efter er ordet irriterende, hvilket jeg mener, ville passe bedre ind her. Eller hvad... I synes nok, at vi er i én og samme båd, fordi I kloge computer-nørder bliver irriteret af vores uvidenhed.
Endnu en gang: Prøv i stedet at hjælpe os. Det hjælper faktiskt, hvorimod en sviner ikke gør. Det er også det eneste, der holder ude i det virkelige liv. Jeg vil f.eks. aldrig ansæte en, der bare sviner folk til, hver gang de ikke kan finde ud af et eller andet.

Der skal også være pladt til begyndere, der kun lige har fået øjnene op for computere.

Den eneste form for kritik, der fungerer er konstruktiv kritik. Så i stedet for at flame, kan i forklare os om tingene, eller fortælle os, hvor vi kan få mere at vide.

Kan I følge mig?

Jeg ærgrer mig lidt over, at der ikke er en option, der hedder "Flamende nørder"

-Samuraikaj-
Gravatar #32 - west
7. apr. 2003 22:20
#31 - Der er forskel på at være uvidende bruger og dum bruger.

- En uvidende spørger pænt. Muligvis "dumme" spørgsmål, men det er okay. Man kan ikke være expert i alt, og man lærer jo så længe man lever.

- En dum derimod, kommer ind og lader som om han/hun har styr på ALT, ved ALT, om du skal kræftedermame ikke prøve at sige noget andet for han/hun har nemlig en kusine's kæreste som ved en masse om computere. Og det er ikke den dumme bruger der har dummet sig, det må være servernes skyld at hans/hendes wallpaper ser forkert ud, skærmen er indstillet forkert og HotBar er gået i smadder i hans/hendes IE .... AAARRRGGGHHHH !!

Der har du forskellen.

Hehe.
Godt at få luftet lidt ud .. ;)
Gravatar #33 - west
7. apr. 2003 22:21
Konklusion: (gider ikk edit'e ..)

Dum er ikke et niveau som sådan.
Det er en indstilling.
Gravatar #34 - Dan
7. apr. 2003 22:34
Dumme brugere... Så ville der jo ikke være problemer...
Gravatar #35 - Deternal
7. apr. 2003 23:05
hmmm hvis man var en 'rettighedshaver' ville man nok mene det burde være AMD og Intel, for så kan vi ikke få chips til at stjæle alle de værker de ikke sælger mere....

anyway som nogle vist også har refereret til hænger nogle af de punkter sammen.

F.eks. ingen dumme brugere == ingen microsoft.
Ingen microsoft == ingen linux (folk ville køre OS/2 og være glade :P).
Kun OS/2 == rem n00b admins.

Nå anyway - mærker man et hint af politiske undertoner i newz.dk's votes?
Gravatar #36 - sKIDROw
7. apr. 2003 23:15
#35 Deternal

"Ingen microsoft == ingen linux"

Øhhh?
Hvad er det lige Linux har med Microsoft at gøre?
Gravatar #37 - nightH
7. apr. 2003 23:35
@ 31 : jeg må i store træk give dig ret, men du glemmer en vigtig "parameter", nemlig at størstedelen af brugerne ikke interesserer sig for computere, forstået på den måde at de bare vil have specifik hjælp til deres problemer, de er i bund og grund f*cking ligeglade med <STRONG>hvordan en computer virker.</STRONG>
og tro mig, med tiden bliver selv den mest tålmodige nørd modløs, og det viser sig, desværre, tit som nedladende svar/kommentarer. og jeg kan også godt genkende #32´s udlægning, men jeg elsker tilgengæld den type, når jeg har en dårlig dag, meget lidt kan slå det "rush" af velvære man føler når man kan pille den type helt ned på jorden, det bedste er hvis man kan gøre personen til grin foran andre. (det skal lige siges at jeg altid giver dem en chance for at "indse" deres fejl og lave en værdig "tilbagetrækning", men gør personen ikke dette så er jeg en ren BOFH ;P)
Gravatar #38 - Gruesome
8. apr. 2003 00:03

Ligesom her? http://gruesome.lir.dk/teamnl/

Jeg votede "dumme brugere" da jeg ser en stor forskel på at være dum og så uvidende (som west så dejligt beskrev det :). Det er rigtigt vi alle starter som "n00bs" og det er ok, men der er langt fra at være "n00b" eller uvidende til at være dum. For så vil man ikke lære noget selv men bare ha' andre til at lave alt arbejdet for en.
Gravatar #39 - nightH
8. apr. 2003 00:37
#38 tjaa.. hvis jeg havde en dårlig dag havde jeg nok pudset en af mine venner på ham (min ven er expert i at gøre sig gode venner med folk på meget kort tid..det bedste han har klaret er at komme ind i en kanal og 15-20 min senere var han OP ;P). han er også ganske ferm med botter/botnet, så det ville gå noget ligende dette her : han ville få OPs, joine med en 20-30 botter, smide alle ud af kanalen (han har et totalt dræberscript :P) sende en besked til personen om hvorfor dette skete, låse kanalen og efterlade en 3-5 botter, og så først fjerne hans botter efter noget tid (alt mellem 1 uge og flere måneder, alt efter hvor kendt kanalen er og hvor meget personen havde dummet sig)
Gravatar #40 - Mukke
8. apr. 2003 00:46

(min ven er expert i at gøre sig gode venner med folk på meget kort tid..det bedste han har klaret er at komme ind i en kanal og 15-20 min senere var han OP ;P).

15-20 minutter? no way.. det kan da ikke lade sig gøre? seeeejt!!!

blablabla

Wow.. Hvem der bare havde den slags venner!
Gravatar #41 - AMDPOWER
8. apr. 2003 02:08
LINUX skal udryddes fra jordens overflade.... det er da det værste lamer lort..... Jeg står for og støtter Microsoft......

Jeg er også 100% Windows XP supporter... og jeg er mand nok til at stå ved det...

MS ROXX LINUX SUXX
Gravatar #42 - Gruesome
8. apr. 2003 06:24

Takeovers kan jeg ikke sætte mig ind i. Det er kun EEN af de oppers der sad der inde som måske har lavet 20 mins arbejde på selve projektet imens nogen af de andre har lavet det rigtige hacking på projektet. Desværre så var det simpelt hen bare dråben over jeg ikke gad se på dem og deres projekt mere :O
Gravatar #43 - <3Thinkpads
8. apr. 2003 07:13
#41:
Hvorfor skal Linux udryddes?! Hvad med OS/2 og alle de andre? Skal der kun være et produkt tilbage? Skal folk ikke have lov til at vælge? Ville det være sjovt for dig når du skulle købe Cola at der er kun RiverCola fra Aldi fordi det var dem der havde vundet den globale-cola traktat (Gud lad det aldrig ske!)?
Gravatar #44 - Invader
8. apr. 2003 07:55
admins seføli :)
.........*HOOOOST*.....nævner ingen navne.........
Gravatar #45 - TcaT
8. apr. 2003 08:03
Det må være dumme admins.
For har de gjort deres arbejde tilfredsstillende ville den dumme bruger ingen problemer have.

Ville også hellere have muligheden for at stemme "dumme wannabee geeks", så kunne det være diverse fora kunne blive beståret kraftigt i brugerskaren og man slap for overfloden af meningsløse indlæg.

Så kunne ordret geek også få sin oprindelige betydning tilbage, i stedet for som nu, at være et skældsord.
Gravatar #46 - nightH
8. apr. 2003 08:46
#42 i dette tilfælde ville jeg nok gøre noget ligende dette :
hente botterne ind, smide gutten der havde banned mig ud, forklare de andre hvorfor, og hvis de godt kan se det forkerte i situationen, så lade dem få deres kanal tilbage. (jeg ville dog sætte en banmaske op på den bruger som startede alt dette). så ville det være op til de andre i kanalen om de vil fjerne den på et tidspunkt.
det skal dog også lige siges at det er yderst sjældent at jeg gør denne slags ting, men det sker vel 1-2 gange om året. for nogen gange er der altså bare folk der der er for belastende (og jeg har "en dårlig dag" 2-4 gange om året) :P
og som du nok kan fornemme, så går jeg efter at undgå "civile" tab, ie folk der ikke har noget at gøre med det, der er jo ingen grundt til at starte noget selv, med folk som ikke har gjordt noget.
Gravatar #47 - Deternal
8. apr. 2003 08:55
#36: sKIDROw:

"Hvad er det lige Linux har" ehm hping2? :P

Fed måde at kommentare andre folk på - ikke at tage essensen med. Thumbs up til dig....
Gravatar #48 - FnuGGel
8. apr. 2003 09:10
Øhhh Windows og Dumme brugere.. en af de to... det er der da ingen tvivl om!? :D:D:D
Gravatar #49 - sKIDROw
8. apr. 2003 09:41
#47 Deternal

Okay så udpensler jeg lige min pointe...
Hvad er meningen med:
Ingen Microsoft == Ingen Linux?
Det lignede for mig en antydelse af at Linux udspringer af Microsoft, hvilket det jo som sagt IKKE gør.
Jeg kan ikke forstå, hvad du finder så uforståeligt i mit tidligere indlæg...
Gravatar #50 - Raenil
8. apr. 2003 10:01
En dum bruger, er en bruger, der åbenbart ikke VIL fatte det her teknik (*Ej altså - hvis der skal strøm til, så kan jeg altså ikke finde ud af det*), og lukker hjernen ned i samme øjeblik der kommer en fejlmeddelelse. FX har vi en ellers normal sød og omgængelig receptionist - som bare ikke kan fatte at bruge et digitalt kamara. Ikke mindre end 12 gange har jeg sat mig ned og vist hende det - og hver gang har hun sagt: Det var da nemt. Sidste gang hun ikke kunne finde ud af det, spurgte jeg hende om hun havde tændt for kameraet. Nej, det plejde da ikke at være nødvendigt for at overføre billeder - hvorefter jeg sødt og forstående og roligt forklarede hende, at den ALTID var tændt, når hun før havde overført billeder. Hun holdt altså på, at det havde den aldrig været.
Jeg sagde "NÅ" og kørte ud til en kunde...
Suk!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login