mboost-dp1

Min næste telefon får hvilket styresystem?

Gå til bund
Gravatar #101 - Windcape
6. aug. 2010 11:03
ghostface (97) skrev:
Hele hans argument ligger jo netop i at det ikke er op til Google at skubbe opdateringerne ud, de skal kun udvikle dem.
Og det er derfor, meget kort, jeg synes Android er noget skrammel.

Det er en dybt useriøs model. Google fralægger sig ethvert ansvar, men høster gerne pengene.
Gravatar #102 - nyx
6. aug. 2010 11:07
Hvor er muligheden: "Så længe den kan ringe og skrive en sms, er jeg ligeglad"?

For jeg er aldeles ligeglad - bruger ikke min telefon til andet...
Gravatar #103 - zin
6. aug. 2010 11:11
Windcape (58) skrev:

- Uniform design language for applications

Nice.

- Better business model for distribution applications

Arh, det er jeg sgu lidt ligeglad med. Min telefon skal sgu ikke i noget distribution miljø (a lá en PC med AD, Exchange og SCCM...).

- Trial API for letting users try-before-buy

Interessant ide. Gad vide hvor meget af en fordel det vil give, i sidste ende...

- More strict hardware requirements (= easier to write apps)

Gad vide om disse hardware krav ikke også er fordi Windows (generelt) er tungere at trække end konkurrerende OS'er (*nix, BSD og OS X)? Lyder som salgsgas. :-(

- Larger coverage of paid apps in Europe

Ih ja, den var svær... Eller. >_>

- Zune integration

Men eftersom man ikke kan købe musik til Zune (svjv) i EU er det lidt fail...

- Xbox integration

Woo... >_>

-- Xbox achievements (oh yeah!)

....

- No fragmentation in OS updates

Wait, what? Så du vil altid have samme version af WP7 uanset hvilken telefon du har? Så selvom en opdatering gør WP7 betydeligt tungere skal min 3 år gamle telefon stadig trække det - og derfor sløves ned?! BOO!

- Supports OTA updates from version 1

I dunno what that is. :D Over The Air updates? Det gør de nuværende konkurrenter vel i forvejen? WP7 er jo ikke ligefrem version 1...

- Better design and development tools (Expression Blend and XNA Studio specifically)

Det er vel subjektivt...
- Support for vector graphics

Nice, I guess? Eller no'et.

- Windows Live integration

Ellers tak. Men meget rart for nogen, I guess.

- Cloud storage

Fedt. Men det kan de fleste andre telefoner vel også...?

- Automatically ("it just works") sync with the PC.

Knowing Microsoft that's

- Automatically ("it just works") sync with the PC Windows.

Og det ville da være det mindste... (Men det gør min Android nu også...)

- Best platform for creating mobile games

Sure...

- Hubs

Wait, what?
Gravatar #104 - myplacedk
6. aug. 2010 11:17
nyx (102) skrev:
Hvor er muligheden: "Så længe den kan ringe og skrive en sms, er jeg ligeglad"?

"Andet"
Gravatar #105 - Windcape
6. aug. 2010 11:24
ZiN (103) skrev:
Gad vide om disse hardware krav ikke også er fordi Windows (generelt) er tungere at trække end konkurrerende OS'er (*nix, BSD og OS X)? Lyder som salgsgas. :-(
Nej. Google sætter også kravene op fra Android 2.4

Fordelen ved ens knapper er en ret for fordel vil jeg mene.

ZiN (103) skrev:
Ih ja, den var svær... Eller. >_>
Tjah, Android Market er jo stadigvæk ikke i DK vel?

ZiN (103) skrev:
Men eftersom man ikke kan købe musik til Zune (svjv) i EU er det lidt fail...
Det kan du så, i alle de første mange EU lande, fra launch i Oktober. Ikke i Danmark fra Oktober, men det kommer til alle de andre senere.

ZiN (103) skrev:
Wait, what? Så du vil altid have samme version af WP7 uanset hvilken telefon du har? Så selvom en opdatering gør WP7 betydeligt tungere skal min 3 år gamle telefon stadig trække det - og derfor sløves ned?! BOO!
Jeg gætter på en model mere ala. Windows, så der kommer en "WP8" når hardwaren ikke kan trække nyere versioner af WP7 mere.

ZiN (103) skrev:
I dunno what that is. :D Over The Air updates? Det gør de nuværende konkurrenter vel i forvejen? WP7 er jo ikke ligefrem version 1...
WP7 er version1. Og pointen var nu mere at Android ikke havde over-the-air opdateringer fra dag 1 (Faktisk først omkring et år senere, da 1.6 blev frigivet)

ZiN (103) skrev:
Det er vel subjektivt...
Nej. Der er slet ingen værktøjer som Blend og XNA Studio til Android. Der er dog Unity3D til iPhone, som kan konkurrene med XNA Studio.

ZiN (103) skrev:
Nice, I guess? Eller no'et.
Prøv at understøtte mange forskellige opløsninger, så vil du hurtigt forstå at vektor grafik er win. Plus det giver dig mere plads på telefonen, end når alle programmer skal gemme 4-5 størrelser af samme billede til hver eneste element!

ZiN (103) skrev:
Ellers tak. Men meget rart for nogen, I guess.
De knap 300 millioner Windows Live brugere måske? Verdens mest brugte chat netværk....

ZiN (103) skrev:
Fedt. Men det kan de fleste andre telefoner vel også...?
Nej. Du kan installere dropbox på Android, men det er ikke det samme som 25GB skydrive som automatisk sync'er alt du har på telefonen.

ZiN (103) skrev:
Og det ville da være det mindste... (Men det gør min Android nu også...)
Nej, vi snakker om at f.eks. billeder automatisk bliver sync'ed med din PC, uden at du skal bekymre dig om det. Android gør cirka intet automatisk.

ZiN (103) skrev:
Sure...
Du skal nok blive overbevist. Men vi snakker altså om muligheden for at bruge et professionelt framework, som bruges til AAA spil, til at udvikle spil til mobilen.

Det er ikke bare indie tosseri.

ZiN (103) skrev:
Wait, what?
http://www.kotancode.com/2010/07/23/hubs-vs-apps-wp7-ux/
Gravatar #106 - astor
6. aug. 2010 11:30
Windcape (96) skrev:
http://developer.android.com/resources/dashboard/platform-versions.html

Det interessante på denne link ligger faktisk længere ned på siden.
Man kan se hvordan 2.1 hurtigt kommer ind fra siden, og om 2.2. følger samme mønster så er 1.5-1.6 ~1% om 6 mnd
Gravatar #107 - Windcape
6. aug. 2010 11:36

Desværre ikke, da der ingen planer er for at opdatere alle telefonerne der oprindeligt blev solgt med 1.5/1.6 til en højere version end 2.1
Gravatar #108 - myplacedk
6. aug. 2010 11:37
Windcape (105) skrev:
Jeg gætter på en model mere ala. Windows, så der kommer en "WP8" når hardwaren ikke kan trække nyere versioner af WP7 mere.

Hvordan skulle den fragmentering være i og åh så meget bedre end den på Android, så Androids fragmentering er forfærdigelig mens Windows Phone er helt OK?

Du kan ikke undgå at have flere versioner kørende på samme tid, uden at tvinge alle kunderne til at bruge samme model, og skifte telefon på samme tid.

Windcape (105) skrev:
WP7 er version1. Og pointen var nu mere at Android ikke havde over-the-air opdateringer fra dag 1 (Faktisk først omkring et år senere, da 1.6 blev frigivet)

Nånå. Den første Android OTA kom ud før WP7 overhovedet blev udgivet, hvilket mig bekendt ikke engang er sket endnu.

Windcape (105) skrev:
Du kan installere dropbox på Android, men det er ikke det samme som 25GB skydrive som automatisk sync'er alt du har på telefonen.

Det er bare et spørgsmål om at lave en app til det. Der er intet der hindrer dette i at ske før WP7 kommer på gaden.
Gravatar #109 - astor
6. aug. 2010 11:38
De køber da self nye, eller rooter dem og installerer 2.2 :)

Er der nogen der har et link til "Android 2.4" som nogen refererede til tidligere? Jeg har ikke hørt om noget andet end Gingerbread, der er 3.0
Gravatar #110 - thomasmorkeberg
6. aug. 2010 11:41
myplacedk (108) skrev:
Hvordan skulle den fragmentering være i og åh så meget bedre end den på Android, så Androids fragmentering er forfærdigelig mens Windows Phone er helt OK?

Du kan ikke undgå at have flere versioner kørende på samme tid, uden at tvinge alle kunderne til at bruge samme model, og skifte telefon på samme tid.

Sad og tænkte præcis det samme... Utrolig så "forstyrret/forblindet" en person kan være når han ikke selv kan se hvor meget han hele tiden modsiger sig selv og hans argumenter.
Gravatar #111 - myplacedk
6. aug. 2010 11:41
Der har været lidt snak om at 3.0 sætter så store hardwarekrav, at det i en periode bliver svært at lave lavprismodeller, og at Google derfor vil arbejde videre på 2.x-branchen i et stykke tid.
Gravatar #112 - astor
6. aug. 2010 11:44
Nåh, ok, så er det godt jeg kan købe en dualcore når Gingerbread kommer ;)
Gravatar #113 - Windcape
6. aug. 2010 11:57
myplacedk (108) skrev:
Du har stadigvæk ikke fattet det, har du?

WP7 kontrolleres opdateringer ét sted fra. Det er ikke op til hardwareproducenten, men softwareproducenten. Det burde også være sådan for Android.

Selv Google har indrømmet det, hvorfor er at du stadigvæk er for dum til at fatte problemet?

myplacedk (108) skrev:
Nånå. Den første Android OTA kom ud før WP7 overhovedet blev udgivet, hvilket mig bekendt ikke engang er sket endnu.
Og endnu en Android fanatiker som snakker uden om igen. Intet nyt under solen.

myplacedk (108) skrev:
Det er bare et spørgsmål om at lave en app til det. Der er intet der hindrer dette i at ske før WP7 kommer på gaden.
Typisk Linux lommefilosofi "nogen skal bare lave en app til det".

Fordi det er slet ikke en fordel med et produkt som faktisk kan ting, you know, fra starten af? Nej nej, myplacedk er tilfreds med en terminal hvor han så kan installere alle programmer før telefonen faktisk kan bruges til noget.

Og hvis du "bare" laver en App til det, hvem betaler så 25gb plads til alle dem som installere programmet?
Gravatar #114 - myplacedk
6. aug. 2010 12:17
Windcape (113) skrev:
WP7 kontrolleres opdateringer ét sted fra. Det er ikke op til hardwareproducenten, men softwareproducenten.

Det ved jeg godt. Men hvilken interessant konsekvens giver det, som er så milevidt fra hvad du opnår med WP7's model?

Windcape (113) skrev:
Selv Google har indrømmet det, hvorfor er at du stadigvæk er for dum til at fatte problemet?

Hvad er det helt præcist Google har indrømmet?

Windcape (113) skrev:
Og endnu en Android fanatiker som snakker uden om igen. Intet nyt under solen.

Snakker udenom? Jeg synes det er en interessant pointe, at du kritiserer Android for at mangle en feature som WP7 har, på et tidspunkt hvor Android har featuren og WP7 ikke engang er færdig.

Fint nok at WP har OTA-updates fra dag 1. Det er bare ikke så imponerende når WP's dag 1 er så langt senere end Androids dag 1.

Men kald mig da bare fanatiker, og føl at dit foretrukne OS er bedst på det punkt alligevel.

Windcape (113) skrev:
Typisk Linux lommefilosofi "nogen skal bare lave en app til det".

Hvad ellers? Skal det være kodet ind i hjertet af OS'et, så det er sværere at vælge en konkurrent?
Ja, min holdning er nok typisk for Linux-brugere. Og hvad så? Prøver du at nedgøre min holdning ved at kalde det en "lommefilosofi"? Tror du at din holdning er mere værd end min?

Windcape (113) skrev:
Fordi det er slet ikke en fordel med et produkt som faktisk kan ting, you know, fra starten af?

Hvis "starten" var på samme tid, ville du have haft en god pointe.

Jeg vil hellere have en Android-telefon uden den feature (men til gengæld så pokkers mange andre), end at drømme om en telefon som endnu ikke eksisterer. Og er det ikke det du gør?

Windcape (113) skrev:
Og hvis du "bare" laver en App til det, hvem betaler så 25gb plads til alle dem som installere programmet?

Du har ret i at 25 GB er mere end de 2 GB Dropbox tilbyder. Pral du bare af dine 25 NÅR DU HAR DIN TELEFON.

Indtil da kan jeg fint klare mig med den plads jeg får gratis. Og skulle de 2 GB hos Dropbox ikke være nok, kan jeg jo altid synce med min SAN, og grine af dine sølle 25 GB.

Pointen her er at i et marked som bevæger sig utroligt hurtigt, sammenligner du Androids nutid med WP7's fremtid. Hvis jeg sammenligner Androids fremtid med WP7's nutid kan jeg nemt "vinde". Jeg kan faktisk sammenligne Androids nutid med WP7's nutid og grine dig hjem.

Måske skal vi sammenligne min gamle uopgraderede Android-telefon med din bedste WP7-telefon? Første målepunkt kunne være om den eksisterer. ;-)
Gravatar #115 - Windcape
6. aug. 2010 12:32
myplacedk (114) skrev:
Hvad er det helt præcist Google har indrømmet?
http://newz.dk/google-vil-rydde-op-i-android-udgivelser
Gravatar #116 - myplacedk
6. aug. 2010 12:44
Så hvis vi snakker tiden fra omkring første udbredte version til ca. nu:

Android: Et ungt system med mange store upgrades:
WP7: Eksisterer ikke.

I den nære fremtid:

Android: Et mere modent system, som langt sjældnere får store upgrades, hvilket betyder at en større andel vil have nyeste eller næst-nyere major version.
WP7: Langt mellem store upgrades, hvilket betyder at en større andel vil have nyeste eller næst-nyere major version.

Og holder du så på at WP7 er bedst, hvad dette angår? Eller kan vi blive enige om at Google har udgivet et produkt som er for umodent for nogle, men værdsat af andre?

I øvrigt kan jeg ikke se noget interessant i at Google er klar over hvad der er godt i et ungt system er skidt i et mere modent system. Men lad os da bare kalde det at Google har "indrømmet" at de har forstand på den udviklingsmodel de har valgt.
Gravatar #117 - Windcape
6. aug. 2010 12:56
myplacedk (116) skrev:
Og holder du så på at WP7 er bedst, hvad dette angår
Jeg holder på at WP7 er mere gennemtænkt ved launch, end Android var.

myplacedk (116) skrev:
Eller kan vi blive enige om at Google har udgivet et produkt som er for umodent for nogle, men værdsat af andre?
Ja.

Google's problem er jo at de ikke havde fantasi til at forestille sig hvordan hardwareproducenterne ville opføre sig. De havde jo nok forventet at alting ville blive opdateret uden problemer. Naivt, men ikke overraskende, da Google ikke havde erfaring på det punkt.

Hos Microsoft er det anderledes. De har erfaringen fra Windows Mobile, kontakterne, ved præcist hvordan de skal holde parterne i kort snor, og sikre at alting bliver ordnet på ordenlig forretnings-manér. Det er også hvad man kan forvente af dem.

Mit problem her at at Google ikke ønsker at bruge deres position til at presse hardwareproducenterne til at få alle Android telefoner opdateret til 2.1. Det er ødelæggende for hele Androids økosystem at der er så stor fragmentering mellem versionerne.

Jeg tror de fleste godt kan se at 2.1 er der hvor Android sådan rigtigt blev "done done". 2.1 er hvad der burde havde været det ideele springpunkt. Med 1.x serien som den unge fortløber, mest minded på udviklere og entusiaster.

Problemet er så bare, når man vælger at sige at alle dem som har hjulet Android til sin succes, bliver tvunget ud i at skulle bryde garantien og bøvle med custom ROMs, for at opnå en ordenlig oplevelse på telefonen.

Det burde ikke være acceptabelt, og her ønsker jeg virkelig at Google ville holde op med at sende bolden videre, og tage noget ansvar.

Men med Googles nuværende attitude om ikke at tage ansvar omkring Android, synes jeg virkelig ikke der er nogen grund til at købe Android telefon nummer to.

Specielt ikke når man ikke opnår noget de andre platforme ikke kan tilbyde.
Gravatar #118 - Zombie Steve Jobs
6. aug. 2010 13:20
#94 Du kan bare selv installere opdateringen, det gjorde jeg, gad ikke vente på at det blev min tur. http://www.geekword.net/manually-install-froyo-htc...

Vil nu også sige android. Er vildt glad for at hvordan det funger med google. Min private email / firma er hostet på Google og det virker glimrende synes jeg, med både kalender og kontakter. Det kører ganske godt og savner ikke E72 overhovedet.

#117 Synes nu jeg har haft rigtig mange telefoner fra både nokia og SE, der mere eller mindre var bricked out-of-the-box.
Gravatar #119 - terracide
6. aug. 2010 13:22
Emil (5) skrev:
Det er jeg klar over (jeg har oprettet pollen), men eftersom ikke alle ved dette, vil det give en mere retvisende afstemning, hvis navnet er til at genkende for alle de, der ønsker at svare det :)

Det er kært at i tager hensyn til Apple's målgruppe...*snickers*
Gravatar #120 - Aputech
6. aug. 2010 13:29
SlettetBruger (86) skrev:

Android er for nørder der kan finde orden i rod.

"I'm a bigger nerd than you."

Nice.
Gravatar #121 - arne_v
6. aug. 2010 14:51
Windcape (57) skrev:
Windows Vista var også godt -- men det havde unægteligt problemer, ikke sandt?

Vistas problemer var vildt overdrevne.

Og det er faktisk indtil videre det næstbedst sælgende OS i historien. Og selv når 7 overhaler det så er det stadig nummer 3 og vil formentligt forblive nummer 3 i lang tid.

MS må have solgt for ca. 25 B$ Vista licenser.
Gravatar #122 - arne_v
6. aug. 2010 15:06
Windcape (58) skrev:
Argumenter for hvorfor vil jeg vælge Windows Phone 7 over Android:

Windcape (58) skrev:
Uniform design language for applications

Min forventning er at WP apps vil blive lavet i både C# og VB.NET og XAML, mens iPhone apps laves i Objective-C og Android apps laves i Java.

Jeg har lidt vsært ved at se det uniforme.

Windcape (58) skrev:
Larger coverage of paid apps in Europe

Du kan idag købe Android apps i de store Europæiske lande. MS har lovet WP apps i alle lande.

1) leveret er bedre end lovet
2) det er næppe DK som kommer til at drive udviklingen i mobil apps

Windcape (58) skrev:
No fragmentation in OS updates

Det er vel indtil videre kun løfter/håb.

Og givet at der er heftig fragmentering på alle MS's øvrige platforme og mellem WP og tidligere mobil platforme, så lyder det ret optimistisk.

Windcape (58) skrev:
Cloud storage

Der er vel ikke noget i Android som forhindrer cloud storage??

Windcape (58) skrev:

I could go on, but what I think is really important, is that application and games development is easier than on any other platform. It's more rapid, with larger amount of tooling.
And this means more than people think.

Udvikling af kommercielle mobil apps drives af hvor marketing folkene ser muligheder for profit ikke hvor udviklerne har luyst til at arbejde.

Open source udviklerne er traditionelt mere Linux glade end MS glade.

Så tvivlsomt.
Gravatar #123 - arne_v
6. aug. 2010 15:09
Windcape (60) skrev:
Og hvis Google retter et problem eller sikkerhedsfejl i næste udgave af Android, er det jo ligegyldigt, da pga. fragmenteringsproblemerne, vil millioner af Android devices stadigvæk ikke blive opdateret.

De laver vel også security fixes til ældre Android versioner.

Windcape (60) skrev:
Google fokusere kun på at udvikle Android, ikke på de praktiske problemer, dem lader de hardwareproducenterne i OHA tage sig af. Og hardware producenterne er hamrende ligeglade.

Windcape (60) skrev:
Så længe det ikke er Google som rent faktisk står for opdateringerne af Android hos brugerne, så hjælper de ikke. Det er for nemt for Google bare at fralægge sig ansvaret.

Det ligner rigtigt meget modellen for Windows OEM licenser.

:-)
Gravatar #124 - arne_v
6. aug. 2010 15:15
astor (66) skrev:
Android 2.2 er i dag nær perfektion,

Og der er aldrig nogen som får brug for mere end 640 KB RAM?

Jeg tror roligt at du kan regne med en heftig udvikling indenfor smartphones de næste år og at om 5 år vil Android 2.2 virke meget langt fra perfekt.
Gravatar #125 - LinguaIgnota
6. aug. 2010 15:16
Android virker langt fra perfekt i dag...
Gravatar #126 - arne_v
6. aug. 2010 15:19
#opdateringer

Givet hvor hutigt mange folk skifter mobiltelefoner, så tvivler jeg på at det er et stort problem.
Gravatar #127 - arne_v
6. aug. 2010 15:21
Windcape (74) skrev:
Jeg har ikke haft fejl med Bluetooth, jeg har bare påpeget at Android 1.5 og 1.6 ikke havde mulighed for file-transfer via. bluetooth, da driverne først var udviklet til 2.1!

Bluetooth var kort sagt, ubrugeligt på de først millioner af telefoner.

Jeg ville ellers tro at folk brugte WiFi til fil overførsler og Bluetooth til handsfree ....
Gravatar #128 - terracide
6. aug. 2010 15:52
arne_v (124) skrev:
Og der er aldrig nogen som får brug for mere end 640 KB RAM?

En løgn/myte er et dårligt eksempel...
Gravatar #129 - Windcape
6. aug. 2010 16:31
arne_v (122) skrev:
Min forventning er at WP apps vil blive lavet i både C# og VB.NET og XAML, mens iPhone apps laves i Objective-C og Android apps laves i Java.

Jeg har lidt vsært ved at se det uniforme.
Jeg snakker design language. Mere specifikt "Metro". Det handler meget om design.

arne_v (122) skrev:
Udvikling af kommercielle mobil apps drives af hvor marketing folkene ser muligheder for profit ikke hvor udviklerne har luyst til at arbejde.
Når det handler om at få folk med på vognen på en ny platform, drives det meget af udviklerglæde. Det er hvad der driver WP7 i øjeblikket!

arne_v (122) skrev:
Open source udviklerne er traditionelt mere Linux glade end MS glade.
MSDN er et ret stort netværk, og er traditionelt ret MS glade!

arne_v (123) skrev:
De laver vel også security fixes til ældre Android versioner.
Nej, det gør de netop ikke, deri problemet!
Gravatar #130 - arne_v
6. aug. 2010 17:25
Windcape (129) skrev:
Nej, det gør de netop ikke, deri problemet!

Hm.

Det er vist ikke korrekt.

De foreskellige producenter sender løbende opdateringer ud.

Og det er vel rimeligt logisk hvis de opdateringer inkluderer security opdateringer.

Og det er iøvrigt også hvad de selv hævder:

http://www.motorola.com/staticfiles/Business/Corpo...

While Motorola has made a commitment to ensure that your phone meets current industry standards for data security, and will issue security updates from time-to-time to maintain such then current industry standards, the end user is responsible for applying updates for applications that they have downloaded to the devices on top of the original phone software. Third Party applications downloaded to the phone by the end-user are not covered as part of this Motorola commitment.

All Motorola phones built on the Android OS will be capable of delivering your security fixes through an OTA (over-the-air) method. These updates will be classified as "Critical" updates since they are aimed at protecting user security. We encourage you to not defer the installation of Critical updates. If deferred, you will be reminded periodically until the patch is applied.

Gravatar #131 - Windcape
6. aug. 2010 17:29
arne_v (130) skrev:
De foreskellige producenter sender løbende opdateringer ud.
Nej.

Der er en række få modeller som har modtaget en Android firmware opdatering i forbindelse med nyt version af OSet.

Ingen sikkerhedsopdateringer.

Plus, Google udvikler bare en ny version af Android, og siger "though luck", hvis du kører en ældre, og der er sikkerhedsfejl.

All Motorola phones built on the Android OS will be capable of delivering your security fixes through an OTA (over-the-air) method.
Så de lancerede ikke 1.5 telefoner, modsat HTC.
Gravatar #132 - Aputech
6. aug. 2010 17:34
Jeg tror, at Android får et kæmpe boost i den nærmeste fremtid. Når du nu er techskribent, tror jeg, at det godt kan betale sig at erhverve en af dem og en iPhone. Ala Wildfire/Legend + iPhone 4.

Der må være hold i rygterne om Google Me, deres sociale netværkstjeneste.
I dag har de lige tilføjet Slide til familien, som må antages at skulle spille en stor rolle i det. Dertil er der deres kæmpe investering i Zynga, deres kommende musik- og tvtjenester etc. etc. Planet Google.

iOS er hvad det er: det bedste økosystem med henblik på App Store, i mængde, kvalitet og udbredelse og iTunes + Store.
Det diskutabelt bedste UI, det diskutabelt bedste hardware, hvis man ser bort fra antenneproblemerne, og så er det meget spændende at se hvad det datacenter skal bruges til. Det skulle komme op og køre sidst på året.

De bliver nødt til at give den gas for at følge med Google.

Gravatar #133 - arne_v
6. aug. 2010 17:35
Windcape (131) skrev:

Så du mener at Motorola lyver på ders web site?

Windcape (131) skrev:

Motorola har solgt 1.5 telefoner!
Gravatar #134 - Magten
6. aug. 2010 18:34
Windcape (131) skrev:
Hvorfor er det du bliver ved med at påstå der ikke kom OTA opdateringer til 1.5?

Du har ovenikøbet en telefon hvor den kom!

http://en.wikipedia.org/wiki/HTC_Hero#Specifications skrev:
Operating system: Android 1.5 (with OTA update to 2.1 in June 2010) and HTC Sense

Du blev ret stille omkring dit bluetooth problem. Er den defekt eller har du bare siddet og overdrevet din telefons "fejl og mangler" i det andet topic jeg linkede til?
Gravatar #135 - gnаrfsan
6. aug. 2010 22:11
LinguaIgnota (125) skrev:
Android virker langt fra perfekt i dag...

Jeg tror aldrig at det bliver perfekt.
Gravatar #136 - Aputech
6. aug. 2010 22:13

What does, right?
Gravatar #137 - gnаrfsan
6. aug. 2010 22:14
Aputech (136) skrev:
What does, right?

Exactly. Hvis noget bliver perfekt, bliver det forældet og dør ud.
Gravatar #138 - Aputech
6. aug. 2010 22:17
Jeg er mere til at intet er eller bliver perfekt. Det er et stort ord ;)
Gravatar #139 - Slettet Bruger [2404676983]
6. aug. 2010 22:18
Perfekt er kedeligt.

#138 undtagen bryster
Gravatar #140 - Aputech
6. aug. 2010 22:20
Jeg har set og følt mange eksempler på det modsatte ;)

Edit: Jeg har set mange og følt nogle eksempler på det modsatte. Of course.
Gravatar #141 - Slettet Bruger [2404676983]
6. aug. 2010 22:27
Hm, kommer vel an på hvad der skal til før man kalder dem bryster.. versus sække, eller gamle læder tasker
Gravatar #142 - DiZaster
6. aug. 2010 22:54
Windcape (131) skrev:
Nej.

Der er en række få modeller som har modtaget en Android firmware opdatering i forbindelse med nyt version af OSet.

Jeg fik da en OTA opdatering på min Desire et par uger efter jeg havde købt den (Samme dag fik min kærestes Desire samme opdatering). Altså nogle måneder før Ver. 2.2 kom ud?

Sendte de bare en 30MB patch ud, uden at rette noget eller hvad mener du?
Gravatar #143 - myplacedk
7. aug. 2010 04:50
Windcape (117) skrev:
myplacedk (116) skrev:
Og holder du så på at WP7 er bedst, hvad dette angår

Jeg holder på at WP7 er mere gennemtænkt ved launch, end Android var.

Det var overhovedet ikke det jeg spurgte om. Jeg kan kun gå ud fra at du snakker uden om, som du plejer at gøre når det bliver ubehageligt.

Men ja, det er meget sandsynligt at du får ret. Det er jo en del af Google udviklingsmodel: Release early, release often. Nogle kan lide det, andre kan ikke.

Windcape (117) skrev:
myplacedk (116) skrev:
Eller kan vi blive enige om at Google har udgivet et produkt som er for umodent for nogle, men værdsat af andre?
Ja.

\o/

Windcape (117) skrev:
Google's problem er jo at de ikke havde fantasi til at forestille sig hvordan hardwareproducenterne ville opføre sig. De havde jo nok forventet at alting ville blive opdateret uden problemer. Naivt, men ikke overraskende, da Google ikke havde erfaring på det punkt.

Måske var de bare ligeglade. Hvis fx. HTC ikke kan finde ud af at opdatere sine telefoner, er det HTC's problem. Ikke kun dem som leverer OS'et, men også dem som leverer skærmen, diverse chips osv.

Nu hvor OS'et er mere modent vil de lave sjældnere releases (sådan fungerer udviklingsmodellen jo). En lille pressemeddelelse kan få det til at se ud som om de er blevet klogere, så nogle højrystede utilfredse kunder måske bliver lidt mere tilfredse.

Det er i hvert fald sådan jeg opfatter det, for jeg kan ikke se at de skulle have foretaget sig noget som falder uden for hvad de altid har gjort mht. release-politik.

Windcape (117) skrev:
Mit problem her at at Google ikke ønsker at bruge deres position til at presse hardwareproducenterne til at få alle Android telefoner opdateret til 2.1.

Hvis de presser producenterne til det ene og det andet, så er der ikke meget frihed i deres frie system. Så det er jeg glad for at de ikke gør.

Windcape (117) skrev:
Det er ødelæggende for hele Androids økosystem at der er så stor fragmentering mellem versionerne.

Ja, det siger du. Jeg kan sagtens give dig at du ikke er alene om at mene dette. Men jeg har stadig ikke set det store problem.

Windcape (117) skrev:
Jeg tror de fleste godt kan se at 2.1 er der hvor Android sådan rigtigt blev "done done". 2.1 er hvad der burde havde været det ideele springpunkt. Med 1.x serien som den unge fortløber, mest minded på udviklere og entusiaster.

Man kan diskutere om producenterne har markedsført Android 1.x-telefonerne fornuftigt. Men jeg synes det er fint at telefonerne kom på markedet, så folk som kan de den slags havde muligheden for at købe det.
Gravatar #144 - Windcape
7. aug. 2010 08:02
Magten (134) skrev:
Hvorfor er det du bliver ved med at påstå der ikke kom OTA opdateringer til 1.5?

Du har ovenikøbet en telefon hvor den kom!
Fordi at OTA først var muligt i 1.6, det var nødvendigt med en USB opdatering til 1.6 for at OTA kunne benyttes.

Magten (134) skrev:
Du blev ret stille omkring dit bluetooth problem. Er den defekt eller har du bare siddet og overdrevet din telefons "fejl og mangler" i det andet topic jeg linkede til?
Jeg har jo eksplicit forklaret at jeg synes det gør bluetooth ret meningsløst at telefonen ikke har support for fil-transfers i Android 1.x

Gravatar #145 - Windcape
7. aug. 2010 08:04
arne_v (133) skrev:
Så du mener at Motorola lyver på ders web site?
Jeg siger at Motorola endnu ikke har udsendt en opdatering af et Android device, som ikke har været en større OS opdateringer.

arne_v (133) skrev:
Motorola har solgt 1.5 telefoner!
Medmindre Motorola selv har lagt OTA support på 1.5 brancen, så har de ikke kunne sende opdateringer ud før at brugerne selv opdaterede til 1.6

Det var gældende for alle HTC telefoner der blev solgt med 1.5.
Gravatar #146 - Magten
7. aug. 2010 08:44
Windcape (144) skrev:
Jeg har jo eksplicit forklaret at jeg synes det gør bluetooth ret meningsløst at telefonen ikke har support for fil-transfers i Android 1.x
Jeg skulle bare lige have på plads at din ikke-fungerende bluetooth i det tidligere topic, rent faktisk virkede som den skulle, men at du alligevel ville fremstille den som defekt.

Windcape (144) skrev:
Fordi at OTA først var muligt i 1.6, det var nødvendigt med en USB opdatering til 1.6 for at OTA kunne benyttes.
Hmm ja, det er vist rigtigt nu du siger det.. Havde helt glemt den opdatering der kom sidste år :)
Gravatar #147 - kulviks
7. aug. 2010 12:10
#14 HAHA ja godt nok, har jeg iPhone, og kan rigtig godt lide den, men lige frem at forvente Steve Jobs smider sin arrogante attityde, er jo lidt lige som at håbe på verdens fred, eller evigt liv :D

Den man vil altid være arrogant, og han vil altid fremlægge sin produkter som det bare er det nyeste og eneste på markedet der kan de ting den gadget nu lige kan :)

On topic:
Stemte selv iOS, men vil også gerne have andriod, men kræver de åbner op for deres købe apps rigtigt, og at de laver en fon der ikke skal lades efter 2 dage bare man bruger den lidt.
Gravatar #148 - gnаrfsan
7. aug. 2010 16:13
kulviks (147) skrev:
og at de laver en fon der ikke skal lades efter 2 dage bare man bruger den lidt.

Det skal min iPhone.
Gravatar #149 - arne_v
7. aug. 2010 19:25
Windcape (144) skrev:
Fordi at OTA først var muligt i 1.6,

Det er jo lodret forkert.

Motorola sender OTA opdateringer ud til 1.5.

Google/HTC opdaterede G1 til 1.5 OTA.

Fra det sidste kan man udlede at OTA har været understøttet selv før 1.5.

Windcape (145) skrev:
Jeg siger at Motorola endnu ikke har udsendt en opdatering af et Android device, som ikke har været en større OS opdateringer.

Motorola har sendt opdateringer ud til 1.5 som ikke har bumpet nummeret.

Motorola har lovet at sende 2.1 ud OTA til nogle af 1.5 kunderne.
Gravatar #150 - elw00d^
8. aug. 2010 15:35
jeg vælger højst sandsynligt iOS (iphone) igen...(har dog lige modtaget en iphone 4)

de fire valgmuligheder som jeg ser dem

Windows Mobile/Phone: ser interessant ud, men efter mine tidligere windows tlf'er får jeg stadig krampetrækninger og røde knopper over det hele. Er nervøs for det underlæggende kernel/framework whatever... måske stadig er for windåse agtigt og ikke gearet til tlf brug som sådan. Men det er pt kun baseret på tidligere oplevelser, håber bestemt ikke det står mål med det, grundet det reboot windows mobile teamet har forsøgt. Men har min tvivl om det bliver mig der bruger winmo igen... spændende bliver det..

Android: Har potentiale, men pt. er mine oplevelser på denne kant heller ikke så gode, har oplevet markante slowdowns(på både legend og desire under browsing på nettet, formodenligt i forbindelse med multitasking) og små-forvirrende UI (er blevet vant til iOS sikkert)... Jeg elsker idé'en om 'frihed'/mod'ablity osv. men ikke på enhver bekostning... Samme måde som jeg har det min '*nix på desktops, i bund og grund super, men du skal være über-nørd for at låse op for det fulde potentiale...

iOS: simpelt, og til tider restriktivt... Men vil mam have det simpelt, og hurtigt... go for it. Selv uden jailbreak kan man efterhånden det meste, ikke alt, men meget. Min oplevelse af jailbreak sidestiller jeg med Android, der kan forekomme uregelmæssigheder osv. og man skal vide lidt om hvad man laver. Apple's arrogante og restriktive tilgang, er jeg politisk set ikke fan af, men jeg er fan af, det telefonen VIRKER, specielt for knap så teknisk mindede gamle som unge... det er NEMT at gå til, det er måske lidt en børnehave/petting-zoo måde at gøre det på, men det virker for mig. restriktionerne er der for at "beskytte" mod en selv. og tjaeh, det er måske klamt, men for en masse mennesker er det en god idé, så længe de er KLAR over det... apple skal være mere åbne omkring privacy, restriktioner, fravalg osv. så en forbruger er HELT klar over hvad de evt. vælge fra/til når man køber et apple produkt... der er dog nok stadig folk der vil have ondt i røver over apple... det er dejligt mere populært at hate på apple i dag end microsoft :) )

Symbian og alt andet: har ikke beskæftiget mig med det i et par år, og hver gang jeg får en nokia eller se tlf i hånden som køre andre OS end de nævnte græder jeg lidt indvendig. De er nok fine til folk som ikke skal have smartphone features og generelt er vant til nokia eller se's måde at gøre tingene på. alternativer som meego/webos osv. har stadig ikke imponeret mig synderligt, MEN har ikke nærstuderet det...

alt app store relateret = dunno, er en smule lige glad med kvantitet som sådan(meget lort på itunes) men android market og et kommende windows mobile market skal stadig op i omdrejninger og jeg tror det bliver svært,
apple har sat standarden years ago--- ipod/itunes/iphone... det er lidt ligesom google wave, myspace osv vs. facebook. nothing like the real thing, everything else is just a bad replica?

alt hw relateret, tjaeh har med vilje ikke blandet det ind i... fordi det starter meget andet, men kunne godt se vildere hw(evt dualcore) kan modvirke slowdown på winmo/andriod osv... skærm= tag i en telia/telenor/humac/eplehuset/3 og kig på en iphone 4 = daaaaaaaamn og blah blah blah...

hvert sit OS til forskellige mennesker, jeg er ikke mac fanboy as such, og har intet imod teknisk mindede/folk der er vokset op i den digitale tidsalder vil bruge android, go for it...

men vil man have noget simpelt og hurtigt(og en smule restriktivt)... svare jeg iphone/iOS...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login