mboost-dp1

Min næste CPU

Gå til bund
Gravatar #51 - Yasw
3. feb. 2003 21:57
Hvor står det at man stemmer på den BEDSTE CPU? Man stemmer på dem man regner med bliver ens næste CPU. Ikke noget med bedste. Du ser vist syner Acro!
Gravatar #52 - ns
3. feb. 2003 22:05
"Håber du lægger dine små ynkelige pcu-foreskelle-bemærkninger til siden, og kommer med noget mere kreativ snak."
YNKELIGE?? Læste du hvad jeg skrev? P4 performer DÅRLIGERE end P3 pr. Mhz. Ja, se dét er fandme ynkeligt. At du så ikke kan finde ud af at sætte din blæser på, det er en helt anden sag.
Gravatar #53 - smiley
3. feb. 2003 22:22

52#

<STRONG>Man er godt nok for dum, hvis man køber P4.. Medmindre man bare gør det for at kunne blære sig med hvor mange Mhz man har.</STRONG>
<STRONG></STRONG>
Det kalder du måske ikke en fuldkommen unødig kommentar?

Jeg er glad for at du har skiftet mening nu.
Det andet var sgu for belastende!

Det er min egen
fejl at jeg ikke fik sat den køler ordentligt på,
det indrømmer jeg, men det er også
første gang jeg nogensinde har sat mere
sammen end et par lego-klodser, eller
et PCI kort bagi. Så taget i betragtning
at det var stort set den eneste fejl,
så er jeg rimelig stolt hvis jeg skal sige det selv!

...Jeg anede faktisk ikke at den ydede mindre...
og jeg håber du tager fejl.
Men den yder stadig mere end den P3 900 jeg havde
før, og det hele kører smurt sammen med
mine RDRAM.
(Lidt forsvar >_
Gravatar #54 - PeterPlys
4. feb. 2003 06:14
Min næste cpu skal helt klart være en C3 933 eller den nye Nemiah (Garanteret stavet forkert). Hvorfor? -- En lydløs dual Filserver/webserver med lavt strøm forbrug :). bedre bliver det ikke. og når man så tager prisen i betragtning, så bliver det bare bedre idet et dual bundkort til Nemiah koster 700-800 kr.
Gravatar #55 - ToFFo
4. feb. 2003 07:38
Jeg fatter ikke alle INTEL folkene. det er sikkert bare en person der sidder og sletter cookies og stemmer igen og igen. Det hjælper jo ikke... Alle ved da at AMD ALTID har været bedre end INTEL. Intel stinker af lort, og det vil det altid gøre... når athlon-64 kommer, så er Pentium til at tørre sin røv i. og endda med dejlig varme til :)
Gravatar #56 - ToFFo
4. feb. 2003 07:38
OG HVA FANDEN ER EN DASK CPU!? Giver den slemme dask?
Gravatar #57 - Disky
4. feb. 2003 08:14
DASK er ikke en cpu, men danmark første computer, den er KÆMPE stor.
Gravatar #58 - Herskegut
4. feb. 2003 08:28
det er bla. folk som dig der får de smarte i hver "lejer" til at indse at der stadigvæk er en kæmpe bunke tåbe som bare ikke forstår at kunne give argumenter, jeg gætter nok på at du har en AMD og tror derefter at den er bare den bedeste.. det sjove her er jo bare at det ikke kun er cpu'en der styre hastigheden....
hvis du tager et kig på resten af hardwaren, bundkortet, chipsættet.. ramtypen osv osv... du kan ergo ikke finde en ortenlige måde til at sammenligne de her cpu'er på.. kun ved spekulationen, og det er fanme en tåbelig omgang lort du har lukket ud der må jeg sige... amd er jo først inden for de sidste par år kommet op på siden af Intel. og lige p.t er det jo amd der er håbløs langt bagud.. sååe jeg kan ikke lige helt se hvad det er du har at holde dine meninger i
Gravatar #59 - Juzz
4. feb. 2003 09:10
Der er en fejl i afstemningen - en PowerPC G4 betyder ikke nødvendigvis en Mac, der er jo også en AmigaOne-XE G4 (som jeg meget snart får opgraderet min AmigaOne-G3SE til ;-)
Gravatar #60 - Juzz
4. feb. 2003 09:24
Til dem, der er interesseret i en lydløs maskine/server, så kan jeg da informere, at AmigaOne maskinerne vil være ret lydløse, og stadig have godt med kræfter samtidig med, at de kun behøver passiv køling. Min AmigaOne-G3SE kører ganske fint og stabilt med en passiv køler og pt. linux installeret.
Gravatar #61 - M3z3iAs
4. feb. 2003 10:36
Rent faktisk er det sådan at en P4 faktisk yder mindre pr mhz end deres P3, samt at begge de cpu'er yder mindre pr mhz end en athlon. Så pt. vil jeg sige at det bedste ville være at købe en Athlon, hvis man går efter pris/ydelse, men hvis man har pengene i orden og vil have den hurtigste cpu, lige nu, så køb P4, men jeg venter personligt på enten Athlon Barton, for at se hvad den kan, eller Athlon Opteron eller igen, måske Athlon 64, kommer an på pris/ydelse.

Så konklusionen lyder:
Athlon hvis man går efter pris ydelse
P4 hvis man vil have den hurtigste cpu
Eller bare vente til amd's 8. generations cpu kommer på markedet...
Gravatar #62 - Devious
4. feb. 2003 11:04
mig fatter hat af det med CPU'er, men skal man ik ha et specialt motherboard for at bruge en p4?
Gravatar #63 - icewho
4. feb. 2003 11:47
Jeg valgte nu andet for der vare nok 2-3 år før jeg køber en ny comp igen og så er det jo nogen helt andre CPU'er der er på banen!
Gravatar #64 - Cyrack
4. feb. 2003 14:46
#56 - ToFFo
"OG HVA FANDEN ER EN DASK CPU!? Giver den slemme dask?"

http://www.dat.ruc.dk/~hbh/DASK/DASK1.html
Det var den gang man selv byggede sine RAM og klippede sine hulkort....
Gravatar #65 - rasmusm
4. feb. 2003 15:14
Min næste computer kommer nok til at indenholde en VIA C3, den er næmlig lækker lydløs (selv mon jeg godt kunde leve med lamen fra en alpha eller MIPS)
Gravatar #66 - ns
4. feb. 2003 15:33
Skiftet mening? Med hensyn til hvad?
Gravatar #67 - ns
4. feb. 2003 15:44
HÅBLØST BAGUD? Hvis der er nogen der er bagud, så er det INTEL, det er da klart for enhver.
Gravatar #68 - Blank
4. feb. 2003 16:14
jeg valgte anden!!!

jeg har en 800 mhz duron

men jeg har indtil videre ikke brug for noget hurtigere, eftersom at jeg ikke bruger min pc til at spille på, og det jeg bruger den til har jeg ingen probz med, så hvorfor skulle jeg opgradere, og når jeg så har tænkt mig at opgradere om2 år eller noget, så bliver det sq nok ikke til nog en af dem som er på listen, derfor valgte jeg anden!!!
Gravatar #69 - smiley
4. feb. 2003 17:43

Lad mig omformulere det.
Du snakker ren snak i stedet for trash nu, det var det jeg mente.

Intel er da ikke bagud?
De sidder trods alt med den hurtigeste processor
på markedet lige nu.
o.O

Anyway, gider ikke diskutere det mere, jeg har
sagt det jeg ville. Og det ser ud som om du
fattede hvad jeg mente, så alt er på
plads. Med mindre du tåbeligt vil diskutere
videre som en eller anden klovn, hvilket
jeg forventer at du ikke gør.
Gravatar #70 - ns
4. feb. 2003 20:17
whaaatever
Gravatar #71 - Blank
4. feb. 2003 20:23

jeg har lige fået hemmelige oplysinger fra Intel og amd
jeg har fået kildekoden til deres nyeste cpu'er

Shit:
Mov r0,#01101001b :flytter binær kode 01101001 til r0
cpl r0 : invertere r0
mov r1,r0 : flytter r0 til r1
cpl r1 : invertere r1
mov r0,r1 : flytter r1 til r0
jmp delay : hopper til delay på 2 min
jmp Shit : hopper til Label Shit:
Gravatar #72 - Invader
5. feb. 2003 08:48
jeg har selv været modstander af Pentium-maskiner, og jeg har altid sagt at pentium var noget lort, men da jeg så skulle ha en blærbar maskine...tænkte jeg at nu ville jeg sq se om de var så elendige......og min konklusion er denne:

min bærbar er en p4 2 Ghz,256 DDR RAM, 30 Giga HDD
og jeg må sq sige at den køre godt af en bærbar at være..

men pentium Vs AMD diskussionen, er lidt ala Gevalia kaffe Vs. Cirkel kaffe......"hvorfor drikker du det?.....fordi jeg godt ka li det"

-Invader-
Gravatar #73 - übergeek
5. feb. 2003 09:40
Min(e) næste CPU('er)?

Dual 1,42GHz PowerPC G4 i en Power Mac!
Gravatar #74 - sKIDROw
5. feb. 2003 09:47
Well
Er lidt ligeglad, så længe den er pingvin supporteret.. ;)
Hvilket heldigvis inkludere stortset alt der kan regne.. :)
Gravatar #75 - Acro
5. feb. 2003 09:55
#72:
Nej, det er det ikke - det er hvad folk tror. Hvis du kan holde to biler op imod hinanden og dokumentere hvad der kører hurtigst - så er det da efterfølgende også kun de dumme der vælger den langsomme fordi de mener den er hurtigst.

Til grunde for denne processordiskussion ligger der nogle velbegrundede videnskabelige fakta, som man ikke kan ændre på - blot fordi man har et yndlingsmærke. Det er latterligt at tro det.

Der er kun én der er hurtigst - og det har ikke nødvendigvis noget med det mærke man selv har valgt at tro på er det bedste. Den hurtigste hastighed er relativ - og hverken forbeholdt AMD eller Intel.
Gravatar #76 - henne
5. feb. 2003 11:16
#72 Man kan måle biler til at være hurtige på mange måder. Nogle er hurtige til 100 andre til 200, og det er komplementært.
CPU'er har det på præcis samme måde: det afhænger af anvendelsen. Vi kan jo nok blive enige om at sammenligninger på clockfrekvens alene er en smule groft, da det jo ikke tilnærmelsesvist fortæller noget detaljeret om en CPU's ydelse.

Derimod er det jo ren tro for de fleste, når de skal vælge en CPU der performer mest i de kategorier som de lægger vægt på. Her er clockfrekvens også alt for lidt at se på. Strømforbrug, nem montering, støjsvaghed og stabilitet er jo også en del af den afvejning. Så ja, det er tro/religion. For hvem kan også kortlægge deres anvendelse af en cpu 100%?
Gravatar #77 - pr1de
5. feb. 2003 12:30
Jeg har en 2100XP T-bred ja den køre sku godt nok.. efter som den er billig :)

Min næste CPU bliver nok også en Athlon, hvis ikke Intel kommer med noget der bare river mine øjne ud... :>

// over and out Pr1de - #Team-elysium @ Qnet
Gravatar #78 - Yasw
5. feb. 2003 12:56
#75 - Siden hvornår er folk begyndt at købe biler efter hvor hurtige de er? Vi har jo heldigvis fartgrænser, så om ens bil kan køre 350km/t er pisse ligegyldigt, når man kun kommer til at køre omkring en tredjedel af dette.

Lidt det samme med CPU'er. Der kan man jo også vælge at gå efter støjniveau, stabilitet, pris, cache eller noget andet.
Gravatar #79 - Narkoman
5. feb. 2003 13:07
Narkomaner
Gravatar #80 - Acro
5. feb. 2003 13:09
#78:
Støjniveauet har sgu da ikke en smule at gøre med CPU'en, så klem lige læberne sammen om ting du ikke har forstand på. Det er muligt at støjen er et produkt af den køler man har valgt for at aflede noget af CPU'en udledt varme. Men CPU'en larmer ikke, og det er op til folk selv at vælge en køler der er lydsvag - det fåes nemlig til alle CPU-mærker.

Stabiliteten er heller ikke noget problem, da ikke hvis man vælger en ordentlig og fornuftig køler - og hvis det er et problem, så er det fordi der er noget galt med produktet, altså en defekt - og dette sker for alle produkter af alle mærker. Erave humanun est - og processorerne er jo som bekendt lavet af mennesker!

Så lad venligst være at blande ting ind i det som du ikke har forstand på. Næste gang jeg skal købe en CPU, så vil jeg endnu engang købe det nyeste og det bedste - til dels for at være fremtidssikret, men også fordi at jeg simpelthen ikke kan få et AMD K6-2 bundkort med SATA - selvom processoren sikkert var god nok til det fremtidige formål.
Gravatar #81 - Yasw
5. feb. 2003 13:49
#80 - Det har alt sammen indirekte indflydelse. Om man har råd til at investere i et superkøleanlæg kommer vel også med i ens overvejelser, når man står og skal købe CPU. Eller om man har råd til at købe bundkortet som passer til osv. osv.
Gravatar #82 - henne
5. feb. 2003 14:47
#80 Hvis du nu holdt dig til ting du havde forstand, ville vi jo spare meget ævl herinde.

For som Yasw siger, det er indirekte en faktor, og at påstå det modsatte er unægteligt en smule dumt. Dermed ikke være sagt at du ikke straks indtager det standpunkt.

Hvis ikke økonomien er en begrænsning er hele denne tråd jo ligegyldig, da man så bare købte dem alle.

Og du undgår behændigt at kommentere dit fejlslagne argument om at der kun er en CPU som er hurtigst, for det er jo beviseligt forkert.

Og nej, jeg blander mig ikke udenom debatten herinde, før jeg møder værdige modargumenter. "Jeg har det største/bedste/mest oc'ede" er ikke et argument i min verden, da der som sagt er mange flere aspekter i valget af arkitektur.

Stabilitet kan diskuteres meget længe, da det jo er en trossag, og evt. ustabilitet kan ofte føres tilbage til forkert/manglende køling. Jeg forholder mig bare til det faktum at markedet for seriøse servere udelukkende anvender Intel.
På det bærbare område er AMD ved at brede sig, men hvad kan mon grunden være til at Intel har været der hele tiden? Det kunne jo f.eks. være strømforbruget og varme-udviklingen.

Hvis du som forventet skulle være glødende AMD-tilhænger, så sig lige til med samme, for en fortsat diskussion er jo i så fald nytteløs. Med fanatikere kan ikke diskuteres, bare tænd for en Mac vs. PC diskussion og se resultatet ;-)
Gravatar #83 - smiley
5. feb. 2003 21:02
Næsten 40% på Intel?.....

Der må være ngoet om snakken.

^_^
Gravatar #84 - flake
6. feb. 2003 08:07
#36 DER ER FANDME IKKE NOGET I VEJEN MED AT VÆRE HIPPIE, ELLER INTEL-LOWER.

hvis man skal ha en AMD skal den være dobbelt så god til samme pris som en intel (uanset hvad), for det pis bliver sq så varmt og kører så ustabil, så man skal ha et helt high tower, bare til cpu og køle-elementer, nej så hellere intel det kører godt, og sån skal det være

KEEP IT META OSTEKAGE SMAGER GODT
Gravatar #85 - Invader
6. feb. 2003 10:06
altid samme diskussion, det er sq til at brække sig over snart
Gravatar #86 - TWFH
6. feb. 2003 13:34
#82: "Jeg forholder mig bare til det faktum at markedet for seriøse servere udelukkende anvender Intel."
Det ved jeg nu ikke - mange af f.eks. Hotmail's servere kører med AMD processorer...

#84: Har du traumer du ikke har fået bearbejdet, eller ved du bare ikke hvad du snakker om?

Summa summarum: Der er AMD og der er Intel. Eftersom deres respektive chips yder forskelligt (Intel P4 med højeste clock, AMD Athlon med højest ydelse pr. clock), må den enkelte bruger gøre op med sig selv hvilken chip der passer til deres behov. Jeg kender flere der sværger til Intel i stedet for AMD af rent princip end omvendt, og det vil jeg mene er en fejl fra deres side, da de end ikke overvejer at undersøge om en AMD CPU ville kunne dække deres behov. Det er en latterlig diskussion med lige så latterlige argumenter, og indtil den er manet i jorden kan jeg ikke gøre andet end at sidde og grine ad dem som troligt holder sig til et mærke, uden at undersøge om der skulle være alternativer...
Gravatar #87 - Dan
6. feb. 2003 15:55
Jeg har et stykke af DASKs RAM-controller liggende i skuffen... Men hellere en TI-30 frem for DASK...
Selv om DASK nok ville være mere værd...
Gravatar #88 - Cyrack
6. feb. 2003 19:58
#87 - Dan
Findes der stadig en del af DASK som er operativ, eller er den pillet ned og brændt for mange år sidden?
Synes stadig det er fedt at de selv "syede" deres RAM og skrev koden i hånden... hehe...
Gravatar #89 - Xanthia
7. feb. 2003 04:03
Hey derude, nogen der sidder med et link til noget info om DASK. Ved kun at den blev bygget i 56-57 af dansk regnecentral :(
Gravatar #90 - west
7. feb. 2003 04:52
Gravatar #91 - dub
7. feb. 2003 09:06
PowerPC 970 er da klart den sejeste CPU i den afstemming ... hvis man bare kunne købe den nu
Gravatar #92 - tricker
7. feb. 2003 18:38
Min næste CPU skal være en 350mhz i den box jeg vil bruge til at kører plan 9.
Gravatar #93 - ns
7. feb. 2003 20:07
<STRONG>:D</STRONG>
<STRONG>#89</STRONG>
http://www.dat.ruc.dk/~hbh/DASK/DASK1.html
Gravatar #94 - Skobbolop
7. feb. 2003 23:59
overvejet at man ikke har tænkt sig at købe en ny cpu de næste mange år?
Gravatar #95 - oc
9. feb. 2003 02:20
man skal sku da mindst ha ny spand 1 gang om året totalt unødvendigt sikkert men ellers drikker man jo bare penge op eller bruger dem på kællinger.

en ting folk fuldstændigt overser når de køber cpu er , "hvad har jeg brug for"
er det en hurtig maskine en stabil maskine eller er det en med meget IO båndbredde sidstnævnte bliver tit overset men de fleste herinde bruger vel oxo alle deres megahertz til spil og her er bus hastighed jo stortset det vigtigste.

amd intel via , det der er relavant er hvad man har brug for og hvilke maskine der opfylder netop ens krav på tidspunkt for køb
Gravatar #96 - KokAmok
9. feb. 2003 03:08
Min næste computer skal være en 486 66mhz med 16 mb ram med MS dos og win 3.11.... så ved man sq hvor man står. Kom bare med Doom3 så........ :)

KokAmok
Gravatar #97 - TuXP
9. feb. 2003 08:48
snøft... Jeg er glad for min Celeron 900mhz...

<STRONG>#96 </STRONG>
Kan stærkt anbefalles at smide win3.1 på din comp... Har selv prøvet det med 768mb ram... det køre pænt stærkt...
<STRONG></STRONG>
/TuXP
Gravatar #98 - TwenY
9. feb. 2003 10:28
<STRONG>Hvorfor købe ny cpu når man har en 500 Mhz P3 i sin compaq multimedia pc?</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>Gi' mig en Amiga - total bedste comp. der er lavet til dags dato</STRONG>
Gravatar #99 - <3Thinkpads
9. feb. 2003 22:42
#97:
Kan kun give dig ret..:D Har en Celly <A href="mailto:700@882">700@882</A>, det er virkelig en drømme-CPU til de penge...;D
Gravatar #100 - sKIDROw
9. feb. 2003 23:20
Jeg har ikke noget imod Intel folk.
Men tag dog og drop det pis omkring varme og ustabilitet.
Intels chips bliver faktisk også pænt varme, og problemmer med ustabilitet sidder normalt omkring cpuen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login