mboost-dp1

Min mobiltelefonudbyder er:

Gå til bund
Gravatar #1 - BitterGammelMand
25. aug. 2003 07:27
Hvor var muligheden "Fuldstændig ligegyldig"?
Gravatar #2 - bitnissen
25. aug. 2003 07:52
Har en telefon og den virker :) Så er jeg tilfreds... Bruger den alligevel kun til at ringe efter taxi'er sent fredag nat...
Gravatar #3 - Ronson ⅍
25. aug. 2003 07:58
Der stod "TELIA DK" på displayed, så jeg valgte Telia. Håber det var rigtigt.
Gravatar #4 - TYBO
25. aug. 2003 08:20
Har en med TDC og en med Telmore...skifter snart den TDC til Telmore :)

Er faktisk overrasket over så mange af jer som bruger Telmore :)
Det må være nørdernes Nr1 :)
Gravatar #5 - sKIDROw
25. aug. 2003 08:29
Har selv CBB og det har jeg været tilfreds med fra dag et.. :)
Lave priser og INGEN skjulte omkostninger.
Intet krav om at man skal ringe for et minimum pr måned, selvom det ikke ville påvirke mig dog.
Og selv den gang vi kunne nå at trække kontoen en anelse i minus kostede det helle ikke gebyr.
Alt i alt kun et selskab jeg kan anbefale.
Gravatar #6 - goof78
25. aug. 2003 08:40

Og så er prisen jo også lav, en hel øre billigere end Telmore, både per. sms, og minut-takst.

Heller ikke jeg har haft nogle problemer med dem, så også et anbefalelsesværdigt selskab, set med mine øjne.
Gravatar #7 - Cyrack
25. aug. 2003 08:41
Bruger Telmore... kan godt lide at man har et webinterface hvor man kan styre det hele fra, og at man slipper for ubehagelige regninger, og så har man TDCs dækning... :)
Gravatar #8 - XorpiZ
25. aug. 2003 09:24
/Me bruger Orange..

Glimrende dækning, fin kundeservice (Er i hvertfald min erfaring), gratis abonnement, 1 kr i min og 20 øre pr sms :D
Gravatar #9 - stone
25. aug. 2003 09:56

personligt vil jeg fraraade debitel, alene paa den baggrund at de diskreminerer kunder. eksempelvis blev jeg afvist som kunde, kun paa baggrund af min adresse - om det er lovligt ved jeg ikke, men det burde ikke kunne forekomme.

/stone
Gravatar #10 - Thig
25. aug. 2003 11:12
Jeg har Telmore i min mobil iøjeblikket. Men skifter nok snart til CBB. Har både pluser og minuser ved det. Et minus er at man ikke har TDC's gode dækning. Men det største plus er at CBB IKKE vil blive overtaget af TDC hvis de ikke kan skaffe nok kunder til Mixit.
Gravatar #11 - kyndal
25. aug. 2003 11:16
#7 Ditto

#10 jeg er glad for telmore. intet abonoment. og fair priser!
websms er smart!
men der skal IKKE gå mere TDC i det!!

/kyndal
Gravatar #12 - LocWork
25. aug. 2003 13:47
#11:

TDC's medejerskab har ikke resulteret i nogen som helst ændring af pris- eller abonnementsstrukturen indtil nu, så hvad du kan mene med "gå TCD i det", ved jeg virkelig ikke.

Det kan da kun være positivt med et firma som TDC i ryggen, de har jo enorme ressourcer som Telmore kan trække på.
Gravatar #13 - Xcabe
25. aug. 2003 13:49
Det eneste man kan sige ud fra den her poll er at man er nørd hvis man har Telmore :D og kun seminørd hvis man har TDC
Gravatar #14 - ktg_dk
25. aug. 2003 15:20
Telmore ER bare nr. 1 der er ikke så meget at rafle om :-)
Gravatar #15 - Thig
25. aug. 2003 16:04
#11:

CBB har heller ikke noget abonnement og er 1 øre billigere med både SMS og minut takst end Telmore.
Jeg har dog også selv været tilfreds med Telmore, indtil fornylig.

#12:
En teleanalytiker, mener han hedder John Strand, har sagt at han mener at en af årsagerne til at TDC købte sig ind og derved sikre sig veto ret i en lang række sager og option på at købe de andre aktier i Telmore er en slags sikkerhedsline hvis nu at Mixit ikke klare sig godt. For så kan de altid overtage Telmore for at få fat i discount kunderne.
Gravatar #16 - Joatmon
25. aug. 2003 16:25
[Benytter et andet selskab] Hvem? Kan ikke lige komme på nogen.
Har selv TDC, men det er fordi at det er en firmatelefon, ellers havde jeg nok Telmore.
Gravatar #17 - goof78
25. aug. 2003 16:40

Jeg ved at hvertfald DLG(http://www.dlg.dk/dk/index.asp?navigate=kommunikation) udbyder telefoni, også et mindre kendt firma her i Silkeborg har vovet sig ud på den sti, så at du ikke har hørt om det, er ikke ensbetydende med de ikke findes. Grunden til jeg har valgt dem fra, er pga. månedelig abonnement.
Gravatar #18 - Cyrack
25. aug. 2003 16:56
#17 - goof78

Og DLG's installationer og net leveres af.... TDC! Samme vare, ny indpakning + en dåse 'Ny bil', så er det solgt...
Gravatar #19 - goof78
25. aug. 2003 17:03

Det er jo nærmest det samme med ALT telefoni/internet. Det er jo altsammen TDC's ledninger vi bruger. DLG står inde for kredit-information, så TDC hæfter bla. ikke for dårlige betalere.

Telmores mobiltelefoni leveres via hvem?
Gravatar #20 - kinetic
25. aug. 2003 18:37
hehe de fleste skriver jo sådan noget med,
'Jeg bruger firmaet, og er tilfreds.'
Jah, eller synes jeg også du skulle tage og skrive, det er jo ved lov muligt at beholde både mobil og fastnet telenr når med flytter selskab, så der er vel ingen undskyldning for ikke at flytte hvis man ikke kan lide det.

jeg kan bare godt lide ikke at få regninger med posten.
Gravatar #21 - goof78
25. aug. 2003 20:15
Kom nu CyRack.

Jeg venter da stadig på modspil, siden din tolkning af mit indlæg.
Gravatar #22 - Cyrack
25. aug. 2003 21:44
#21 - goof78

Rolig nu, ikke alle idler konstant på newz.dk... ;p
Men ja, i mange tilfælde er det TDCs net der bliver brugt, men andre udbydere (som fx telia, sonofon osv.) har udover deres egne net også montører, mens DLG faktisk kun står for kreditværdigheden (jeg ved godt det er forenklet, men jeg har ikke lige de specifikke oplysninger her). Svjh er en del af DLGs kunder også trætte af den løsning, da de ikke får noget for de penge de betaler extra (ud over en faktura med DLG-logoet istedet for TDC-logoet...)
Gravatar #23 - <3Thinkpads
25. aug. 2003 22:33
@Xcabe:
Dvs. jeg er 33% jf. tabel sonofon og min kæreste er altså en nørd så.. Sjovt nok så tror jeg ikke det holder.. Ligeså vel som folk selv bestemmer hvornår de vil skifte undertøj, bestemmer de også selv hvilken teleskab de vil have.. Det er _meget_ forkert at segmenter folk i sådanne gruppe..
Gravatar #24 - Michael2107
26. aug. 2003 00:32
#23 er det ikk kedeligt altid at være alvorlig og aldrig ku se det sjove i ting?
Gravatar #25 - Xcabe
26. aug. 2003 06:42
McNasty
tag det som en joke :D

jeg kedede mig bare og så kom det op ...

Men newz.dk er "nyheder for nørder" og hvis man påstår det ... så vil dem der giver deres vote's også være nørder ... eller ?
Gravatar #26 - Disky
26. aug. 2003 08:21
De 2 eneste selskaber der bare er lidt fixe er Telmore og CBB.

Og af de to er vinderen helt klart Telmore, ene og alene fordi de bruger det netværk der har den bedste dækning i Danmark, nemlig TDC's netværk.

CBB er måske infitisimalt billigere, men deres netværk (sonofon) dækker ikke særligt godt i randområderne.
Gravatar #27 - Kadann
26. aug. 2003 09:41
CBB her..

Jeg er ganske tilfreds med priser og kundeservice hos dem. Jeg håber dog lidt på at de skifter netudbyder, da Sonofons net ikke altid er en hurra-oplevelse.
Gravatar #28 - goof78
26. aug. 2003 10:05

Idler nu heller ikke ret meget, men når jeg deltager i en debat, ønsker jeg at se om noget nyt er at skrive, derfor tjekker jeg af og til;p

Da jeg i sin tid ville have CC internet, gæt hvem der monterede ledningerne i kælderen. Når jeg satte mit tidligere Telmore, SmartTalk sim-kort i en gammel mobillos, gæt hvad der stod som netværks-operatør.

Tdc sidder stadig højt til vejrs, efter deres lange monopol, og det bliver de ved med, indtil nogle nye folk graver kabler ned.

DLG, står for kredit-værdighed, de har også en del "gode" tilbud, og sidst jeg tjekkede var prisen for deres forsikringer samt telefoni, væsentlig billigere end de store firmaers.

Jeg har/vil ikke have DLG, jeg skrev bare at der var andre selskaber end de listede, som "Joatmon" efterlyste.

Edit
---------------------------------

Men skal der så kun stå Sonofon,(Telia, som jeg mener bruger Sonofon's net), og TDC på listen, da andre benytter allerede opsatte master/"HW"?
Gravatar #29 - Kadann
26. aug. 2003 10:09
#28 -

Med hensyn til kablerne i jorden.. ja, der står TDC for det hele, fordi REGERINGEN valgte at sælge kablerne med, da de solgte firmaet i sin tid. Det forhindrer dog ingen andre i, at selv grave nogle kabler ned i jorden.

Med hensyn til mobiltelefoni, så har TDC, Sonofon, Telia og Orange deres eget mobilnet/master, så der kan du ikke just tale om monopoltilstande. Ja, der er nogle andre udbydere som bruger TDC's mobilnet.. der er også nogle udbydere der bruger Sonofons mobilnet.. f.eks. CBB og Debiltel.. Men, det er jo så bare deres valg, da de vil ind på det danske marked og ikke har en licens til at sætte antenner op, som TDC, Sonofon, Telia og Orange har.. så simpelt er det.
Gravatar #30 - goof78
26. aug. 2003 11:01

Det er da godt du giver mig ret.

Det var jo NETOP det jeg skrev, du brugte bare andre ord.

Orange har da brugt Sonofons antenner indtil meget nyligt så, for da jeg brugte det, roamede jeg via Sonofon. Telia ligeså, men der kan ganske vidst være sket meget i de tre år jeg ikke har brugt det.

Jeg skrev:
"Tdc sidder stadig højt til vejrs, efter deres lange monopol, og det bliver de ved med, indtil nogle nye folk graver kabler ned."
Du svarede:
"Med hensyn til mobiltelefoni, så har TDC, Sonofon, Telia og Orange deres eget mobilnet/master, så der kan du ikke just tale om monopoltilstande."

Just tale om? Det er dig der taler om det, såeh fatter ikke lige meningen.
Gravatar #31 - KozmoNaut
26. aug. 2003 15:42
Der står "Telmore" i displayet på min telefon...

Sidste måned brugte jeg hele 15 kroner og fik smidt et ekstragebyr på 7 kroner (mener jeg) i hovedet fordi jeg brugte for lidt ;)

Så man kan vist roligt sige at den mest bliver brugt til hvis jeg skal ringe efter en taxi og den slags.
Gravatar #32 - RuFFNeCK
26. aug. 2003 16:28
hmm.. CBB har nu fin dækning.. :)

Her hvor jeg bor har TDC NUL dækning, og det er enda i en rimelig stor by.. Løgstør hvis nogen kender den..

men lige her hvor jeg bor, 0 Signal på min 5210 med Telmoer (TDC).. men 4 Signal med CBB (Sonofon)..

Såeh.. :)
desuden er CBB nice nok.. kan ikke rigtig sige noget imod hvorfor Telmore er dårligere end CBB eller omvendt.. de er lige gode!.. :) har bare valgt CBB pga jeg har fuld signal her hvor jeg bor.. så deeet!
Gravatar #33 - ZOPTIKEREN
26. aug. 2003 19:05
[De 2 eneste selskaber der bare er lidt fixe er Telmore og CBB.]
Hvorfor? Man kan da få telmore abonnement hos alle udbyderne. De reklamerer bare ikke med det. Det kan skam også arrangeres så fint at man ikke skal betale mere for at bruge teleDKs net :)

telia her. Synes det ville være bløt at skifte for at få det samme abonnement som hos telmore
Gravatar #34 - stut3
26. aug. 2003 20:54
Nu har Sonofon jo også lige lavet deres lavpris-selvskab, Selvhenter.dk

Udklip fra www.gnw.dk: "Nu er Sonofon med på vognen, hvad angår de billige mobilpriser og selvbetjening over nettet...... Priserne hos Selvhenter er som TDC Mixit's priser: 1 kr. pr. minut, 20 øre pr. sms og 0 kr. i abonnement."
Gravatar #35 - derb
27. aug. 2003 04:09
jeg siger nøjagtig det samme som #3
Gravatar #36 - Disky
27. aug. 2003 06:53
ruffneck:
Det er jo også derfor man skal vælge det ene eller det andet firma ud fra hvem der har bedst dækning der hvor man bor eller opholder sig.

jeg har bare haft gentagne ganges dårlig erfaring med Sonofon's dækning (eller mangel på det samme)
Steder med problemmer:
Det indre københavn
Nørrebro
Kysterne omkring langeland
Kegnæs (en halv ø ved als)
Vest for Ribe
Og vejen fra Sønderborg til Åbenrå

Men hvis TDC's dækning i Løgstør er dålig, ville jeg bestemt ikke vælge et selskab der anvender deres net.
Gravatar #37 - tryl
27. aug. 2003 08:25
Jo, men de er bare skjult godt nok.
CBB har den regel at man skal indbetale hvert ½ år, ellers lukker de abonnementet. Det er uanset om man kom til at sætte for meget ind sidste gang, og har været en god kunde.

Tricket er, at de lover at sende et par SMS'er som advarsel først. Det gør de bare ikke, så med mindre man er god til at huske datoer, lukker de ens telefon uden varsel og kræver 400 kr bare for at man kan få lov til at flytte nummeret til et andet teleselskab. Har selv prøvet det (og mange andre).

Så hvis man kun ringer efter en taxa fredag nat (lørdag morgen?) er CBB noget skod, for én eller anden fredag kan man pludselig ikke ringe.

Nu kører jeg Telmore, og de tager kun 7,5 pr. måned når man ikke klarer minimumsbeløbet.
Gravatar #38 - BlackDesert
27. aug. 2003 10:07
Hej!!!

Der står ikke nogen steder at CBB vil lukke din abonnementet hvis du ikke bruger det i ½ år det er løgn.

Da jeg så at de fleste har telmore blev jeg overrasket for det er ikke det billigste mere. CBB er det billigeste og grunden til at jeg ikke valgte telmore er det her....

Undtagelser og særregler:
Minimumsforbrug: TELMORE kræver et minimumsforbrug på 50 kr. over 3 måneder. Dit nummer bliver dog ikke lukket, hvis du ikke opnår dit minimumsforbrug. I praksis betyder det, at TELMORE hver måned kontrollerer, om du i de seneste tre måneder har haft et forbrug på mindst 50 kr. Hvis dette ikke er tilfældet opkræver TELMORE 7,50 kr. i administrationsgebyr.
Service- og særnumre som f.eks. 118 koster 1 kr. pr. min. + udbyders takst. Hvis du ringer til TELMOREs kundesupport, og får os til at tanke taletid for dig, opkræver vi et gebyr på 5 kr for denne optankning.

jeg ved ikke med jer andre men jeg synes CBB er det bedste jeg har haft endtil videre og det billigste.
Gravatar #39 - Disky
27. aug. 2003 10:46
blackdesert:
Den infitisimale smule de er billigere betyder intet.

Og stadigvæk er der vist ingen tvivl om TDC's dækning set over hele landet er bedre end Sonofon's
Gravatar #40 - BlackDesert
27. aug. 2003 13:20
Disky:

okay alle har deres egen mening men jeg synes nu Sonofon er lige så godt som TDC der er intet forskel.
Prisen har altså noget og sige det er det samme hvis man køber F.eks. benzin til 7.30 men man kunne købe det til 7.00 et andet sted når man så skal have flere liter så i den sidste ende har du sparet lidt og når man kan spar hvorfor ikke gør det. Hvis vi siger at vi kun spar 5 kr. om måneden prøv og se hvor meget det bliver på et helt år det da også peng.
Gravatar #41 - w3ird0
27. aug. 2003 13:57
#39 / Disky

Sonofon har den bedste dækning i danmark !!!!!!

Hvis du nu kiggede på deres hjemmeside så kan du se at de dækker ca. 98,5%.

HERE U GO:
http://www.sonofon.dk/index.asp?page=/service_og_p...
Gravatar #42 - ZOPTIKEREN
27. aug. 2003 16:30
TeleDk dækker bare i zimbabwe og på færøerne, tag den. Og så også lige mellem shetlandsøerne og skotland :)
Gravatar #43 - Disky
27. aug. 2003 17:36
blackdesert:

Du snakker om en stor prisforskel jeg snakker om den minimale forskel der er her:

CBB er 1 øre billige på SMS'er, og 1 øre per minut.

Så hvis du ringer i 3000 minutter på en måned så har du råd til en øl til i byen (altså hvis øl koster 30,- der hvor du bor)

Den infitisimale forskel, vil jeg gerne betale for den bedre dækning der hvor jeg bruger min telefon.
Men igen det afhænger af hvor man bor.

w3ird0:
Hvis jeg nu laver et teleselskab of skriver på firmaets hjemmeside at vi har 99.99999% dækning tror du så også på det ?

At stole på et firma's beskrivelse af sig selv er sjældent særligt godt.

Eller tror du også at det passer når Microsoft, eller firmaer betalt af dem siger Windows er uendeligt mere sikkert end f.eks. BSD ?

Hvis sonofon's kort skal være korrekt, skal de havde målt signal/støjforholdet på samtlige punkter i danmark, hvilket de med sikkerhed ikke har gjort.
De ved hvor deres master er, hvor kraftigt de sender, og ved hvordan danmarks højdekurve er. Men tager de også hensyn til ting som skov, bygninger osv ?
Gravatar #44 - goof78
27. aug. 2003 17:49

Gør TDC?
Gravatar #45 - BlackDesert
27. aug. 2003 18:42
Disky:

jeg vil da gerne have en extra øl hvem vil da ikke det jeg vil da have det billigste der er altså når jeg skal fyld benzin på min bil så leder jeg sq efter det billigste om det så kun er 2 øre forskel. det som om du siger at hvis nu du tager i Netto så kigger du på samme kiks som har samme kvalitet men du tager den dyre alligevel ???? men det må du selvfølgelig selvom.

men til næste punkt det du siger med at TDC dækker over hele danmark der vil jeg give goof78 ret gør TDC det måske?
altså jeg har haft mange problemmer da jeg havde TDC det er noget lort og det er dyrt. helt seriøst sonofon er meget bedre jeg anbefale CBB til alle men selvfølgelig hvis de er glad nok for det de har så er det bare fint.
Gravatar #46 - goof78
27. aug. 2003 18:59
#43 og lidt #45

Da jeg i sin tid camperede meget ude vest på, der var signalet nær Nr. Lyngvig, via TDC's antenner lig nul, det samme gjorde sig gældende på en strækning mellem Herning, og en by Vest derfra. Det var dengang der ikke var DualBand, og kun to selskaber, med Sonofon var den i vinkel hele vejen. Man kan selvfølgelig finde "fejl" ved begge udbydere, jeg mener bare ikke at Telmore skal have så meget rygklapperi, når andres(ligeså gode) arbejde bliver trynet i jorden.

Her hvor jeg bor nu, er antenneforhold ikke noget at tænke på, da jeg kan spytte hen til en maste hvor "begge" har master i, jeg har bare valgt det jeg fandt billigst, mest brugervenligt, og med den bedste kundeservice(med det mener jeg, at jeg ringede tre gange ind til kundeservice, og 66% af gangene kom jeg igennem hos CBB asap, hvor 0% var tilfældet hos Telmore).
Gravatar #47 - Disky
27. aug. 2003 19:56
#44 gør hvad ?

#45 Kører du rundt for at spare 2 øre, prøv lige at regn på hvad det koster dig.

Kører du også fra midjylland for at købe 2 kasser øl billigere i tyskland ? :-)

Jeg har aldrig sagt TDC dækker hele danmark, jeg siger bare de øde steder jeg til tider kommer, er der aldrig dækningsproblemmer med TDC, men der er med sonofon.

Nu har jeg ingen erfaring med at ringe til CBB, da de intet har at byde på som Telmore ikke også har.

Men de 3 gange jeg har måtte ringe til Telmore, er jeg kommer igennem straks, uden problemmer.

Men igen dette viser intet, da man kan havde været heldig/uheldig.
Gravatar #48 - John_P
28. aug. 2003 08:40
Jeg gidder ikke til at skifte til CBB fra telmore pga. at man skal betale 100kr (igen) for at kunne bruge sin mobil i udlandet.. og med mit forbrug tager det ca. 5år at tjene det ind... og lur mig om der ikke er sket noget med telemarkedet inden da..
Gravatar #49 - sKIDROw
28. aug. 2003 14:42
#37 tryl

[Jo, men de er bare skjult godt nok.
CBB har den regel at man skal indbetale hvert ½ år, ellers lukker de abonnementet. Det er uanset om man kom til at sætte for meget ind sidste gang, og har været en god kunde.]

Dette gælder ALT taletid.
Og gælder mig bekendt kun hvis man ALDRIG bruger den.
Altså ikke omkring indbetaling.

[Tricket er, at de lover at sende et par SMS'er som advarsel først. Det gør de bare ikke, så med mindre man er god til at huske datoer, lukker de ens telefon uden varsel og kræver 400 kr bare for at man kan få lov til at flytte nummeret til et andet teleselskab. Har selv prøvet det (og mange andre).]

Du kan nu altså ikke optage et nummer uden at bruge det, så er det fuldt rimeligt at de lukker dig.

[Så hvis man kun ringer efter en taxa fredag nat (lørdag morgen?) er CBB noget skod, for én eller anden fredag kan man pludselig ikke ringe.]

Du kan bare bruge din telefon i ny og næ, så de kan se den bliver brugt.

[Nu kører jeg Telmore, og de tager kun 7,5 pr. måned når man ikke klarer minimumsbeløbet.]

Intet ivejen med Telmore heller for den sags skyld.
Men de bør dog skilte med de 7.50 (IMO)
Gravatar #50 - DerMann
28. aug. 2003 15:28

Så synes jeg da det ville være vigtigere at skilte med opkaldsafgiften på 0,25 kr. Men selvfølgelig... Alle skilter størst med de gode nyheder.
En information som 7,50 per måned hører under deres information om pris, hvor den så tydeligt står nede i bunden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login