mboost-dp1
Min laptop er en ...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Som andre også skriver så er IBM toppen, og dertil vil jeg lige nævne laptops.dk, som sælger dem lidt billigere. Jeg har kun været tilfreds med de køb jeg har lavet hos dem.
Er ejer af en Dell Inspiron 8600c og jeg må sige jeg er meget tilfreds med den. Bevares, den hører ikke til den lette ende med en 15,4" UXGA Widescreen, men det er dælme rart med masser af plads.
På arbejde har jeg en Lattitude og den er lille, men jeg vænner mig ikke til den lille skærm.. det er skod, når man er programmør. Det er ihvertfald min mening :o)
På arbejde har jeg en Lattitude og den er lille, men jeg vænner mig ikke til den lille skærm.. det er skod, når man er programmør. Det er ihvertfald min mening :o)
#52 det er vel ik så meget at skærmen er lille, men mere det at den kører en lav opløsning der er problemet?
#51 jep IBM er toppen, men det er laptops.dk bestemt ikke, det er en rigtig fuskerbutik. Hvis man skal have noget billigt, som IBM i DK gerne vil servicere, så kan man købe med studierabat i tyskland på www.ok1.de, www.campuspoint.de og www.nofost.de - maskinerne har godt nok tysk tastatur, men layoutmæssigt er det magen til et dansk og kan bruges som et dansk når man vælger DK layout i Windows, så det er kun tegnene på tasterne der er anderledes
#42 du kan da blære dig med at den der Toshiba 3200 har plasmaskærm, det er der ikke mange laptops der har :-o
#51 jep IBM er toppen, men det er laptops.dk bestemt ikke, det er en rigtig fuskerbutik. Hvis man skal have noget billigt, som IBM i DK gerne vil servicere, så kan man købe med studierabat i tyskland på www.ok1.de, www.campuspoint.de og www.nofost.de - maskinerne har godt nok tysk tastatur, men layoutmæssigt er det magen til et dansk og kan bruges som et dansk når man vælger DK layout i Windows, så det er kun tegnene på tasterne der er anderledes
#42 du kan da blære dig med at den der Toshiba 3200 har plasmaskærm, det er der ikke mange laptops der har :-o
Dell Latitude D600.
Grunden til den hedder "tude" må være fordi den er til at tude over. Det er den værste bærbare jeg nogenside har haft i hænderne. Tastaturet lyder og mærker som plastik, og den bliver så varm at den ikke vil kører mere end 600 MHz. Og det holder bare ikke.
Derudover en ældre IBM bærbar også. Det er simpelhen kram. Den kører bare og ingen problemer med den.
Grunden til den hedder "tude" må være fordi den er til at tude over. Det er den værste bærbare jeg nogenside har haft i hænderne. Tastaturet lyder og mærker som plastik, og den bliver så varm at den ikke vil kører mere end 600 MHz. Og det holder bare ikke.
Derudover en ældre IBM bærbar også. Det er simpelhen kram. Den kører bare og ingen problemer med den.
Jeg har en Mitac M722.. Det er en lille subnotebook og er lidt mindre end IBM's X30 serie. Den er et par år gammel, men den er rigtig god til skolebrug :)
http://www.mo.com.ua/support/s_img/mitac/01b.jpg
http://www.mo.com.ua/support/s_img/mitac/01b.jpg
Zepto:
2.1 GHz Centrino M
2GB RAM DDR400/PC3200
60GB 7200 RPM 8MB cache HD
ATI Mobility Radeon 9700
DVD/CD brænder
Indbygget WLAN, Bluetooth, korlæser, PCMIA
2.1 GHz Centrino M
2GB RAM DDR400/PC3200
60GB 7200 RPM 8MB cache HD
ATI Mobility Radeon 9700
DVD/CD brænder
Indbygget WLAN, Bluetooth, korlæser, PCMIA
Fujitsu Siemens M1425
Centrino M 1.7 GHz
1GB Ram
80 GB harddisk
ATI Mobility Radeon 9700
DVD/CD brænder
11g trådløs
kortlæser
15,4" skærm
Købte den i foråret og har været rigtig glad for den. Lækkert finish, lydløs og kraftig.
Eneste anke er at harddisken kører med sølle 4200rpm, men den kan heldigvis udskiftes på et senere tidspunkt :)
Centrino M 1.7 GHz
1GB Ram
80 GB harddisk
ATI Mobility Radeon 9700
DVD/CD brænder
11g trådløs
kortlæser
15,4" skærm
Købte den i foråret og har været rigtig glad for den. Lækkert finish, lydløs og kraftig.
Eneste anke er at harddisken kører med sølle 4200rpm, men den kan heldigvis udskiftes på et senere tidspunkt :)
Jeg har en gammel (meget gammel) "bærbar" liggende og jeg kan ikke huske mærket på den men den har 1 ram så vidt jeg husker ;)
windåse 3.11 wruuuuuum!
windåse 3.11 wruuuuuum!
Åh ja, glemte at sige jeg kun har en gammel Toshiba Satelite Pro 4230 - har hele 64mb, men kører da snildt både Ubuntu og Win98 (w00h00, det windows de ikke laver så mange vira og så meget spyware til mere :P).
Jeg har en snart 2 år gammel Abook 3000tx, som jeg har været yderst tilfreds med. Det er samme grundmodel som Zepto benytter (Compal), men tænkte min stemme passede bedst under 'andet' også en lille forklaring...
d_n
d_n
Dell Latitude D800. Er godt tilfreds selv om man slider tastaturerne op.. Kan bruges i skødet til en stille aftenfilm i sengen uden at blive for varm.
Eneste fejl i mine øjne er placeringen af antennen til det trådløse, noget smartere i 810'eren..
Eneste fejl i mine øjne er placeringen af antennen til det trådløse, noget smartere i 810'eren..
Har en Zepto 4200, og det er virkelig kram. Den kører fantastisk godt, i forhold til mine forældres Dell Inspirion(I think), men der skal heller ikke meget til.
Det eneste der er at påpege, er tastaturet, der er af lidt tvivlesom kvalitet.
Der var endda en fornuftig leveringstid på den, så det kan jeg sagtens anbefale.
Det eneste der er at påpege, er tastaturet, der er af lidt tvivlesom kvalitet.
Der var endda en fornuftig leveringstid på den, så det kan jeg sagtens anbefale.
IBM R51, sponseret af jobbet :)Ufatteligt solid, lækkert tastatur, og god wlan-forbindelse. Men tung som bare fanden! Skal have fedtet (en del) for chefen, så jeg kan få mig en X40 i stedet.
Skulle jeg ud og købe en bærbar selv (for mine egne penge, that is) blev det en Zepto 120SL... mmmmmm magnesium! Den er nok ca. det lækreste jeg har set. Bevares, min R51 er solid, men den er fcking grim & tung! Passer dog meget godt til min bil, en Volvo 240. Tror det er samme designer der står bag...
Skulle jeg ud og købe en bærbar selv (for mine egne penge, that is) blev det en Zepto 120SL... mmmmmm magnesium! Den er nok ca. det lækreste jeg har set. Bevares, min R51 er solid, men den er fcking grim & tung! Passer dog meget godt til min bil, en Volvo 240. Tror det er samme designer der står bag...
Jeg har en dejlig gammel IBM Thinkpad 600 (233 MHz P2, ekstra ram+hd, trådløst net osv), købt i '98, dvs cirka 7 år gammel. Det er virkelig en fin maskine, som virkelig bare holder og holder.
Da jeg startede på mit studie for 3 år siden købte en masse af mine medstuderende bærbare som f.eks. Dell, VEGA, Medion, osv - og det er max sjovt at se hvordan de allerede er ved at gå i stykker, mens min oldnordiske IBM bare fortsætter og fortsætter :)
Og så er jeg endda kommet til at køre Thinkpad'en over med min motorcykel - kein problem, den var bare ligeglad :) (don't ask how)
Bevares den er lidt sløv, men kan uden problemer trække Windows 2000 og selvfølgelig en debian med gnome og det hele.
Håber da jeg kan have den de næste to år :P
Personligt tror jeg aldrig jeg vil købe andet end IBM - udover måske en mac, men dem kender jeg ikke så meget til.
Hvorfor? Jeg kender mange (mange mange) der har købt deres IBM'er der, og ingen har haft problemer med det.
Da jeg startede på mit studie for 3 år siden købte en masse af mine medstuderende bærbare som f.eks. Dell, VEGA, Medion, osv - og det er max sjovt at se hvordan de allerede er ved at gå i stykker, mens min oldnordiske IBM bare fortsætter og fortsætter :)
Og så er jeg endda kommet til at køre Thinkpad'en over med min motorcykel - kein problem, den var bare ligeglad :) (don't ask how)
Bevares den er lidt sløv, men kan uden problemer trække Windows 2000 og selvfølgelig en debian med gnome og det hele.
Håber da jeg kan have den de næste to år :P
Personligt tror jeg aldrig jeg vil købe andet end IBM - udover måske en mac, men dem kender jeg ikke så meget til.
jep IBM er toppen, men det er laptops.dk bestemt ikke, det er en rigtig fuskerbutik
Hvorfor? Jeg kender mange (mange mange) der har købt deres IBM'er der, og ingen har haft problemer med det.
Jeg har en IBM R40 og har været glad for den siden jeg fik den. Jeg bruger faktisk ikke andet. Mine stationære har ikke være tændte i lang tid, bortset fra min serverboks.
For lige at blande mig i laptops.dk-diskussionen, så kan jeg nævne at jeg ikke umiddelbart har meget til overs for den butik. Manglende produktkendskab, rippede HPA'er fra andre IBM'er - som ikke engang virker! Fejlforsendelser i stor stil og en masse "jeg-aner-ikke-hvad-jeg-taler-om-men-hvis-jeg-nu-
lyder-teknisk-så-slipper-jeg-nok-for-at-kunden-stiller-krav"
just my 2 cents.
For lige at blande mig i laptops.dk-diskussionen, så kan jeg nævne at jeg ikke umiddelbart har meget til overs for den butik. Manglende produktkendskab, rippede HPA'er fra andre IBM'er - som ikke engang virker! Fejlforsendelser i stor stil og en masse "jeg-aner-ikke-hvad-jeg-taler-om-men-hvis-jeg-nu-
lyder-teknisk-så-slipper-jeg-nok-for-at-kunden-stiller-krav"
just my 2 cents.
votede på 'andet'. jeg har en acer (noget gammelt lort).
men jeg synes bare at alienware laver de fedeste bærbare.
prøv bare lige at se designet:
http://www.hilary.com/reviews/images/alienware-lap...
http://www.ecommercetimes.com/images/article_image...
de er så pisse flotte... giv mig en? :)
hvorfor er der egentlig ikke flere mennesker der har sådan en?
men jeg synes bare at alienware laver de fedeste bærbare.
prøv bare lige at se designet:
http://www.hilary.com/reviews/images/alienware-lap...
http://www.ecommercetimes.com/images/article_image...
de er så pisse flotte... giv mig en? :)
hvorfor er der egentlig ikke flere mennesker der har sådan en?
Al den snak om Alienware... ta' hellere et kig her:
http://www.voodoopc.com/showRoom.aspx?categoryID=2
http://www.voodoopc.com/showRoom.aspx?categoryID=2
Alienware er ingenting i forhold til L.
http://go-l.com/home/index.htm
Hvis man altså vil have en stor klodset og tung desktop-replacement.
http://go-l.com/home/index.htm
Hvis man altså vil have en stor klodset og tung desktop-replacement.
#76 hvorfor stemme på Andet når du har en Acer?
#77, #79 hvad er det fede ved den alienware ud over at den er grøn og har lidt pynt? hvorfor er det så fedt at have en laptop en skrigende farve? det signalerer da bare at man er en brian...
næh, en IBM Thinkpad med sit matsorte neutrale og tidsløse design, DET ER SGU STIL
#80 Hmmmm troede L var gået neden om og hjem for længst? er de genopstået?
#77, #79 hvad er det fede ved den alienware ud over at den er grøn og har lidt pynt? hvorfor er det så fedt at have en laptop en skrigende farve? det signalerer da bare at man er en brian...
næh, en IBM Thinkpad med sit matsorte neutrale og tidsløse design, DET ER SGU STIL
#80 Hmmmm troede L var gået neden om og hjem for længst? er de genopstået?
http://go-l.com/
Jah, lige p.t. leder de efter 3 til 5 mio. dollars. Men de var/er de bedste, så jeg regner da med de kommer op igen :)
http://go-l.com/
Jah, lige p.t. leder de efter 3 til 5 mio. dollars. Men de var/er de bedste, så jeg regner da med de kommer op igen :)
google efter "alienware horror story" feks... det er et superusselt firma:
http://reviews.cnet.com/5208-7587-0.html?forumID=6...
http://reviews.cnet.com/5208-7587-0.html?forumID=6...
Har en IBM thinkpad nr. what-so-ever-its-god-damn-old og det er en ganske fin bærebar. Kan trække win98 og lige nøjagtig kører MSN. Batteriet kan sgu da holde mindst 1 time af gangen, medmindre den har lagt slukket en nat, så holder den 5 min.
Lyden er genial stereo ligefrem og selve skærmen kører helt op til 16 bit.
Købte den generelt til skolebrug da jeg ikke ville kunne spille på den, med de 500 mhz og 64 ram kommer man ikke langt.
Det var lige indtil jeg fandt ud af Transport Tycoon Deluxe stadig kunne fungere :P
Lyden er genial stereo ligefrem og selve skærmen kører helt op til 16 bit.
Købte den generelt til skolebrug da jeg ikke ville kunne spille på den, med de 500 mhz og 64 ram kommer man ikke langt.
Det var lige indtil jeg fandt ud af Transport Tycoon Deluxe stadig kunne fungere :P
ØH.
Jeg har bare købt mine stumper hos shg.dk og hvor det ellers var billigt, og derefter samlet dem i et Aopen kabinet. Så det må vel være andet.
Og så har ejg en gammel Ibook G3, der virker upåklageligt, udover at det stakkels batteri ikke holder mere end 1 time, hvis jeg er heldig.
Jeg har bare købt mine stumper hos shg.dk og hvor det ellers var billigt, og derefter samlet dem i et Aopen kabinet. Så det må vel være andet.
Og så har ejg en gammel Ibook G3, der virker upåklageligt, udover at det stakkels batteri ikke holder mere end 1 time, hvis jeg er heldig.
Apple PowerBook 15", kanon bærbar alt hvad jeg ønsker om en bærbar kan den, instant on når man åbner den hvor den kan holde sig kørende over 1 uge i "standby" tilstand så den er klar instant, batteri skift mens den er kørende etc :)
har haft dell etc før.
(er stadig pc bruger primært)
har haft dell etc før.
(er stadig pc bruger primært)
Min første laptop var en MiTac.. Den var billig i forhold til at den var hurtig (2.4 Ghz P4) - men christ!
Skærmen virker ikke, batteriet virker ikke, blæseren køler ikke nok, så den slukker. Nu er den skammoddet og kører server - det klarer den fint nok.
Min nye er en Toshiba Portége M200. Absolut bedste PC køb jeg nogensinde har gjort.
Skærmen virker ikke, batteriet virker ikke, blæseren køler ikke nok, så den slukker. Nu er den skammoddet og kører server - det klarer den fint nok.
Min nye er en Toshiba Portége M200. Absolut bedste PC køb jeg nogensinde har gjort.
ja, det ville det nok være, hvis jeg havde læst at der stop laptop, og ikke bildt mig selv ind at der stod desktop. %/ Doh....
Købte bundkort, processor, kabinet, SATA HD, ram osv, skærm osv havde jeg. Så samlede bare skidtet.
så er laptop vel en Apple.
ja, det ville det nok være, hvis jeg havde læst at der stop laptop, og ikke bildt mig selv ind at der stod desktop. %/ Doh....
Købte bundkort, processor, kabinet, SATA HD, ram osv, skærm osv havde jeg. Så samlede bare skidtet.
så er laptop vel en Apple.
Jeg ejer en SHG Note, som jeg ikke er 100% tilfreds med.
Nogle gange, når gud-ved-hvad, så ser det faktisk ud som om at alle pixels'ne på skærmen leger tagfat. De løber rundt om alle kanter i vinduer, startmenuen og rundt om konturen i et jpg billede, så det ligner et billede der er højt komprimeret.
Jeg kører med den nyeste driver til grafikkortet(link fra SHG Note) og jeg tror derfor det er en hardware fejl.
Det er godt nok den eneste fejl, men stadigvæk er det irriterende. Jeg valgte en SHG Note fordi jeg vil have noget som andre ikke har :P
Det er dog ikke af denne grund den lige nu er til reparation. Det er jo ikke altid man læser bagsiden af æsken på en strømforsyning(der kan forsyne den bærbare med strøm fra bilens cigarettænder), hvor der står med stort "UNDGÅ OMVENDT POLARITET".
Specs: http://www.shgcomputers.com/produkter/infobox.asp?...
Nogle gange, når gud-ved-hvad, så ser det faktisk ud som om at alle pixels'ne på skærmen leger tagfat. De løber rundt om alle kanter i vinduer, startmenuen og rundt om konturen i et jpg billede, så det ligner et billede der er højt komprimeret.
Jeg kører med den nyeste driver til grafikkortet(link fra SHG Note) og jeg tror derfor det er en hardware fejl.
Det er godt nok den eneste fejl, men stadigvæk er det irriterende. Jeg valgte en SHG Note fordi jeg vil have noget som andre ikke har :P
Det er dog ikke af denne grund den lige nu er til reparation. Det er jo ikke altid man læser bagsiden af æsken på en strømforsyning(der kan forsyne den bærbare med strøm fra bilens cigarettænder), hvor der står med stort "UNDGÅ OMVENDT POLARITET".
Specs: http://www.shgcomputers.com/produkter/infobox.asp?...
me har en lille Scumpaq Presario 1700 - 900mhz PII med speedstep, også er ram blevet udvidet til 256mb. Vil sige det sådan, så længe der er strøm til så kan den alt, men uden så er f.eks. lyden i en dvd film flere sekunder bagud henmod slutningen og q3 hakker voldsomt, men ellers en fin lille skolemaskine.
Min primære bærbar - Fujitsu Siemens Amilo M1425
Centrino M 1.8 GHz
1GB Ram
80 GB harddisk
ATI Mobility Radeon 9700
DVD/CD brænder
11g trådløs
kortlæser
15,4" skærm
Jeg valgte desuden at købe en udvidet service-garanti, der dækker alle tænkelige skader. Alle jeg kender, der har bærbar, har fået problemer med batteriet efter 1½-2 år - Udover batteriproblemet som alle har, har hver især altid en eller anden irriterende fejl. Den her garanti dækker ALT i 3 år, de penge synes jeg er godt givet ud.
Den bærbar er jeg virkelig glad for :) Kan godt lide dens "lydløs"-knap, hvor det er muligt at lukke røven fuldstændigt på bærbaren.
Sekundær bærbar - Medion 2 GHz
Pentium 2 GHz
256 MB ram
20 GB harddisk
Problemer med batteriet holder ca. 5 min. Har haft den til reperation 1 gang pga varmeproblemer, hvilket skyldes at den suger voldsomt meget støv ind, som den ikke kan komme af med. Desuden har den en løs forbindelse så den crasher hvis jeg rykker på den - Det bærbare er gået af den ;D
Centrino M 1.8 GHz
1GB Ram
80 GB harddisk
ATI Mobility Radeon 9700
DVD/CD brænder
11g trådløs
kortlæser
15,4" skærm
Jeg valgte desuden at købe en udvidet service-garanti, der dækker alle tænkelige skader. Alle jeg kender, der har bærbar, har fået problemer med batteriet efter 1½-2 år - Udover batteriproblemet som alle har, har hver især altid en eller anden irriterende fejl. Den her garanti dækker ALT i 3 år, de penge synes jeg er godt givet ud.
Den bærbar er jeg virkelig glad for :) Kan godt lide dens "lydløs"-knap, hvor det er muligt at lukke røven fuldstændigt på bærbaren.
Sekundær bærbar - Medion 2 GHz
Pentium 2 GHz
256 MB ram
20 GB harddisk
Problemer med batteriet holder ca. 5 min. Har haft den til reperation 1 gang pga varmeproblemer, hvilket skyldes at den suger voldsomt meget støv ind, som den ikke kan komme af med. Desuden har den en løs forbindelse så den crasher hvis jeg rykker på den - Det bærbare er gået af den ;D
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.