mboost-dp1

Jul

Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
18. dec. 2002 10:29
Nr 1 :D

Men anyways

Glæder mig til juleaften :) det er nu hyggeligt nok
Gravatar #2 - DiZaster
18. dec. 2002 10:31
Hader jul. Glæder mig bare til det er overstået, men ferien er da ok :-) (Har ca. 5 ugers ferie)
Gravatar #3 - MadMartigan
18. dec. 2002 10:33

Enig, spild af tid og penge...
Gravatar #4 - west
18. dec. 2002 10:41
Snebajeeeeeeerrr !!!!! #D
Gravatar #5 - BurningShadow
18. dec. 2002 10:41
Jul er for nisser... Jeg er ikke en nisse...
Gravatar #6 - Disky
18. dec. 2002 10:42
Burning:
Jeg er sikker på at et julemandskostume ville klæde dig, imens du gik rundt og sagde 'ho hoooo' 'ho hoooo'
Gravatar #7 - Ju9or
18. dec. 2002 11:10
Weeeee....
Endelig en afstemning.. :o)

Jeg holder ikke jul. Skal arbejde juleaften 13-23. Må nok indrømme at jeg ikke har været i julehumør de sidste 4-5 år...
Gravatar #8 - BurningShadow
18. dec. 2002 11:37
Men mangler der ikke en mulighed????

"Det strider mod min manglende tro"
Gravatar #9 - Ju9or
18. dec. 2002 11:38
Hører det så ikke ind under "holder det ikke" ?

Ellers kan man jo blive ved med at smide muligheder op... :o)
Gravatar #10 - cowboy
18. dec. 2002 11:40
Hvad snakker i om.....
Hygge, gaver, eventyr, nissepiger og god mad. Hvordan kan man hade julen?
Gravatar #11 - Staeren
18. dec. 2002 11:44
Så det jul igen, så det jul igen.
Naj hvor er det dejligt - det er jul.

Der blir ikke råd til julegaver,
det er koldt og det har sneet,
oliepriserne er steget.

Huhaj, hvor det går,
det blev jul 'os i år.
Gravatar #12 - Ju9or
18. dec. 2002 11:45
Hader den ikke....
Gider bare ikke holde noget som ikek siger mig noget...
Man bliver jo træt af julen inden den overhovedet kommer igang.
Jeg kender nogen der starter på de første julegaveindkøb allerede i September!!!!
Jul er overvurderet og butikkerne skulle forbydes at pynte op flere måneder i forvejen...
Gravatar #13 - Acro
18. dec. 2002 12:12
Jeg nægter at stemme til der kommer en mulighed for "Kapitalistisk og medieophøjet hyklerisk forsøg på at skabe en total uinteressant materialistisk imperialist-fest, som desuden er tyvstjålet fra den nordiske mytologi"!

Hektor, o.a., kan vi få det - på forhånd tak.
Gravatar #14 - TR|X
18. dec. 2002 12:13
Mangler en mulighed... "Ahhh... Ferie!", men personligt synes jeg at Julen er en god tradition. Altid hyggeligt, når man den ene gang om året ser hele sin familie. Men ferien er dog det bedste ved Julen!!! =)
Gravatar #15 - sphinx
Hvis jeg ikke havde min datter, ville julen bare være en ny helligdag for mig. Jeg har holdt de jul der kan tilkomme mig, så afskaf det forbandede hysteri, jeg er bedøvende ligeglad.

Men sådan ser min datter ikke på det. Hun har ikke oplevet så mange jul endnu. Så nå hun er hos mig juleaften, er det skide hyggeligt.

Hun bor iøvrigt hos til hverdag, men juleaften uden hende, er sq bare en aften som alle andre.
Gravatar #16 - Acro
#8:
Du kan ikke have en manglende tro. Ikke at tro på noget er også at tro - hvorfor er det så svært at forstå?

Tror du at du denne gang vil tro på hvad jeg siger til dig, og huske det næste gang du taler om tro.
Gravatar #17 - BurningShadow
18. dec. 2002 12:14
Nej, jeg tror heller ikke på dig ;)
Gravatar #18 - Acro
18. dec. 2002 12:15
#16:
Så støt mig i det mindste for indlæg nummer 13.
Gravatar #19 - Ju9or
18. dec. 2002 12:17
Du er jo syg i bøtten... :o)

Hvad tror du selv på?

Jeg ved snart ikke om jeg tror på Gud (staves han med stort?)
Han har aldrig vist sig for mig, og jeg har svært ved at tro på noget som jeg ikke kan se/danne mig et billede af.
Men jeg giver dig ret i at der ikke er nogen som ikke tror på noget. Alle tror på et eller andet.

Jeg tror på videnskaben...
Gravatar #20 - Acro
18. dec. 2002 12:22
#19:
Nej, jeg vil gerne have den mulighed (og glæder mig til at se hvordan det ændrer designet) - jeg står fuldt inde for hvad jeg skrev.

Jeg mener dog at julen er hyggelig, men det har ændret sig til at være et dække for at skabe en masse behov for os. Vi skal bare bruge penge, og det er ikke meningen med en højtid.

Jeg er Gud, og jeg tror på mig selv. Spørgsmålet er om det gør mig selvsikker eller religiøs?

Jeg ved ikke hvad jeg tror på, jeg tror helt sikkert der er noget med en større kraft, men jeg ved ikke om det er en enkelt, eller der er flere der varetager opgaven.

Det vil være for urealistisk hvis der ikke er et eller andet af det som vi kalder overnaturligt. Om man så kalder det Gud eller Buddha ved jeg ikke, de fleste har sikkert ret - det er bare et tolkningsspørgsmål.

Desuden staver man jo kun personer og steder med stort, så hvis du staver Gud/gud med stort, så må det også være udtryk for at du et eller andet tror på ham/hende/den/det.
Gravatar #21 - Ju9or
18. dec. 2002 12:28
Tjaeh... Hader at give dig ret..

Var der ikke engang en klog mand der sagde noget lignende:
"Det svære er ikke at opfinde noget ubrugeligt. Det svære er at skabe et behov for det ubrugelige."

Det er sådan jeg forholder mig til de fleste ting, deriblandt mobiltelefoner og Jul...
Har/holder ikke nogen af delene...
Gravatar #22 - Acro
18. dec. 2002 12:33
#21:
Det virkelig svære må vel være at overtale sin 11-årige lillesøster til at forstå at hun virkelig ikke har behov for nogle af de ting - overhovedet.

Jeg har selv en mobiltelefon, men det er begrundet - og jeg vil aldrig anskaffe mig en fastnettelefon, jeg synes mobilen er smartere - og den har ændret mit behov.

Så mig skal de sgu ikke nare, hvis de tilbyder mig noget nyt bliver det bare på bekostning af noget andet.
Gravatar #23 - BurningShadow
18. dec. 2002 12:34
Naturligvis har du ret i #13
Gravatar #24 - Ju9or
18. dec. 2002 12:36
Youp - De fleste ting i vores hverdag er ikke noget der er der fordi vi mangler det, men fordi vi er blevet forvænte.

Så er der selvfølgelig de ting og sager som er udviklet til rumfart og/eller krig. Dem får man på et tidspunkt glæde af også. Men de er stadig ikke til andet end at gøre livet lettere for os.

Men, igen... De er rare at ha'...
Gravatar #25 - Slacz
18. dec. 2002 12:38
Snebajser..! Den eneste grund, og desuden blev Jesus, (ca.) født i maj, ifølge en fandens masse mennesker der har forstand på stjerners placering, historikere osv.. Nåeh ja, meget praktisk at ligge det oveni vintersolvhverv..
Men.. JULEØL!

-Slacz-
Gravatar #26 - Slacz
18. dec. 2002 12:38
Jaja.. 2x

-Slacz-
Gravatar #27 - Ju9or
18. dec. 2002 12:43
Tror nok Julen kommer af en eller anden solhverv-fest eller noget...
Gravatar #28 - Slacz
18. dec. 2002 12:44
....vinterSOLhverv..Læs hvad jeg skriver..

-Slacz-
Gravatar #29 - TYBO
Mangler et felt hvor der står fødselsdag...jeg har fødselsdag juleaften :)
Gravatar #30 - BurningShadow
jeps, og jeg kunne henvise til et par sider, man da tonen er lidt anderleden, end her, så gør jeg det ikke.
Gravatar #31 - Ju9or
18. dec. 2002 12:47
Jeg læste hvad du skrev: "vintersolvherv". Det er garanteret en slåfejl, men anyway så skrev du ikke en dyt om at Julen er en muteret solhvervfest... Det er ordkløveri så det batter, men du får ret og jeg får ro...

Trist for dig. Så får du kun gaver 1 gang om året.

Jeg takker
Gravatar #32 - Slacz
18. dec. 2002 12:49
#31 - jeg henviste til #13.. Undskyld stavefejlen (Hektor-aspirant), jeg regner dog med du vidste hvad jeg mente. Sig aldrig "du får ret og jeg får ro" til en af mit køn.. I alle fald ikke højt. Så bliver det bare værre..

-Slacz-
Gravatar #33 - Ju9or
18. dec. 2002 12:51
I know... Men det er sjovt alligevel, for "De kønne" bliver så pissearrige... :o)

Godt råd knægte:
Sig aldrig "Du får ret, jeg får ro", mens I tager kvinden bagfra. Det giver... hvad skal jeg sige? Bagslag.... :o)
Gravatar #34 - VIA
18. dec. 2002 12:56
Hader personligt også at alle butikkerne pynter op i midten af August måned, og derudover kommer der jo en fandens masse ekstra arbejde(i hvert fald der hvor jeg er).

Men alt i alt er der nu flere gode ting ved julen:
¤ Ferie
¤ Ferie
¤ Ferie
¤ Nå ja, og så lige alle julefrokosterne(staves det såen Hektor?)
¤ Snaps (det smager ikke godt, men man bliver fandme stiv)
Gravatar #35 - Gruesome
18. dec. 2002 13:24
/me nusser Acro

Du er da også kommet i julestemning kan jeg se på http://www.judoo.dk/ ;)

Men jo, du fik lige liret #13 af inden jeg fik checket op på siden, og det er lige præcis hvad det er. Heldigvis er det ikke lige så slemt med alle de andre "højtider" i Danmark som i USA, endnu...

Der er faktisk et utroligt sigende Simpsons afsnit på det her, men jeg gidder ikke lige slå op efter det.
Gravatar #36 - Acro
18. dec. 2002 13:39
#35:
Synes du at jeg skal bruge billedet fra http://www.isollusions.dk/images/julehjerte.gif istedet? Det var udkastet til det du nu finder på Judoo!
Gravatar #37 - Gruesome
18. dec. 2002 13:49
Jada, det ligner noget jeg kunne ha' tegnet.
Gravatar #38 - Dextah
18. dec. 2002 14:06
Det koster af lort, men er nu meget hyggeligt. Og efter jul er der kun 7 dage til at man skal være mere stiv/skæv end man har været på et helt år.
Gravatar #39 - [KAFK]Tharqa
18. dec. 2002 14:11
Selvfølgelig findes Julemanden da :)
Gravatar #40 - [MåNsEr]
18. dec. 2002 14:36
Holder det ikke, men jeg synes da at det er meget sjovt at se jer ateister rende rundt og bruge en fandens masse penge på gaver og mad, som om i var dybt kristne!!!
Gravatar #41 - BurningShadow
18. dec. 2002 14:41
Ja, det er faktisk vildt morsomt.
Bedre bliver det dog for andre grupper af mennesker. Prøv at tænke på alle dem der fejre Yule/Jól den 22. og er ”tvunget” til at fejre Jul med familien den 24.

Selv fejrer jeg Julen, fordi den er der, og ikke fordi den betyder en hujende skid for mig. Jeg er bare lidt træt af at jeg ikke har råd til at tage til Yulefest i Aarhus, for det bliver sq humor.

At man ikke selv er troende er ikke undskyldning nok for at ignorere muligheden for at modtage gaver fra andre. Eller en fest for den sags skyld.
Gravatar #42 - Cluq
18. dec. 2002 15:02

Fordi julen har nemlig vildt meget med kristendommen at gøre....

1) Jul blev holdt før kristendommen kom til danmark (Solfest/Solhverv).
2) Julemanden er opfundet af Coca-Cola.

Jul handler om hygge med familie og venner...
Gravatar #43 - Yasw
18. dec. 2002 15:04
Jeg ser julen som noget opreklameret kommercielt et eller andet. Man udnytter en religiøs højtid til at tjene penge, og det er ikke ret mange af os som virkelig tror på den religion det hele stammer fra, Kristendommen.
Selvfølgelig finder jeg hulen hyggelig og alt det der, men generelt synes jeg man pumper det hele op til noget helt andet end det det egentlig handler om.
Gravatar #44 - ESKIMO
18. dec. 2002 15:43
Hvis der er én ting jeg hader ved jul, så er det at musikindustrien udgiver de samme gamle julesange på en ny cd... og folk bliver ved med at købe det gamle lort i en ny indpakning.
Gravatar #45 - kallekunen
18. dec. 2002 16:09
damn, kunne den person der lavede stemmeboxen ikke lige have slået "overvurderet" op i en ordbog. "Overvuderet" ser ret nasty ud.
Gravatar #46 - K_Jr
18. dec. 2002 16:16
Julen er dum i år :(

Fik bilforsikringsregning igår, nogen har smadret sidespejlet på øsen i nat, og var til syn med den idag :P

Udover det, blir det en lækker jul. Skal til England til min kæreste og holde jul og nytår KUN hende og jeg. :)

weeeeeeeee

Glædelig Jul('mænd og nissepi'r) ;)
Gravatar #47 - Acro
18. dec. 2002 16:41
#42:
Nej, Julemanden fik sin farve af Coca-Cola.

Vupti, og så var Julemanden rød.
Gravatar #48 - SPiR
18. dec. 2002 17:19
Kanon hyggeligt da...
Gravatar #49 - [KAFK]Tharqa
18. dec. 2002 17:48
Hm der mangler da en valg mulighed nemlig: "Jule Frokost" det sys jeg sq da oz hører julen til :)
Gravatar #50 - Net-Meister
18. dec. 2002 18:03
Julen sux... såns er det.... Det er der værste fis der findes... Fejrer da juleaften for at få non gaver men så heller ikke mer!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login