mboost-dp1
Hvornår fik du Internet derhjemme?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Det står en smule uklart, men jeg mener at min far endelig besluttede sig for at prøve det der "internet" i 1999. Åh ja, det var tider. 56k, modem-støj og en lille boks som man puttede penge i, afhængigt af hvor mange minutter man havde været online :)
Og ja, pengene var meget mere værd dengang, og sneen nåede os op til skuldrene hver vinter!
Og ja, pengene var meget mere værd dengang, og sneen nåede os op til skuldrene hver vinter!
Mener det var tilbage i '93 hvor forbindelse var med 2400 baud og gennem UNI-C til hvad der minder om en mindre formue.
Iøvrigt var alt "surfing" via Gopher... Ihh, ja! Det var sgu tider! ;o)
Iøvrigt var alt "surfing" via Gopher... Ihh, ja! Det var sgu tider! ;o)
Uha, tror det var i 1997... Det var i hvert tilfælde via et helt splinternyt og megadyrt 14.4k modem. Det var jo en sindssyg forbindelse!
Uh, man kommer rigtigt til at tænke tilbage på de gode gamle dage med filepile som startside og hvor firewall og antispyware var helt ukendte.
Uh, man kommer rigtigt til at tænke tilbage på de gode gamle dage med filepile som startside og hvor firewall og antispyware var helt ukendte.
Må have været 1995 eller 1996.
Hvem kan huske da ISDN begyndte at vinde indpas og CC havde "FastPris" (som det vist hed)? Det var gode tider! Online 24/7 længe før ADSL :)
Indtil de blev sure og det kom til at hedde FastPris 120 - 2 timer online om dagen.. Yay :/
Og til samme pris.
Hvem kan huske da ISDN begyndte at vinde indpas og CC havde "FastPris" (som det vist hed)? Det var gode tider! Online 24/7 længe før ADSL :)
Indtil de blev sure og det kom til at hedde FastPris 120 - 2 timer online om dagen.. Yay :/
Og til samme pris.
Første gang jeg selv betalte for min internetforbindelse var vist i 2001.
Før det havde jeg klaret mig med kollegie-internetforbindelser.
Men første gang jeg lavede en dial-up forbindelse til en BBS var vist tilbage i 1993. Boede stadig hos de gamle dengang...ak hvor blev de sure over den første tlf-regning :-)
Før det havde jeg klaret mig med kollegie-internetforbindelser.
Men første gang jeg lavede en dial-up forbindelse til en BBS var vist tilbage i 1993. Boede stadig hos de gamle dengang...ak hvor blev de sure over den første tlf-regning :-)
Kan ikke huske det, kan dårligt huske hvad jeg stemte :/
Kan dog huske glæden da jeg fik slået højtaleren fra 36.6 modemet, så hele huset ikke blev vækket når jeg lige skulle et smut på sent.
For der var telfon afgiften billigere og der var der alligevel ikke nogen der ringede :)
Kan dog huske glæden da jeg fik slået højtaleren fra 36.6 modemet, så hele huset ikke blev vækket når jeg lige skulle et smut på sent.
For der var telfon afgiften billigere og der var der alligevel ikke nogen der ringede :)
Kom til at svare 98', men efter en hurtig overvejelse så finder jeg frem til 96'.. Det var tider dengang, spam var stadig bare dåsemad dengang:)
Marts 96... Splinter nyt 33.6 Lasat Opasia Internet Modem
Og min mor har bandet og svovlet mig langt ned i helvedet lige siden grundet telefonregningen :D
Og min mor har bandet og svovlet mig langt ned i helvedet lige siden grundet telefonregningen :D
Jeg tror det var omkring år 1997 da vi førstegang fik Internet derhjemme.. (33K modem). Desværre så boede jeg så langt ude på landet at forbindelsen hele tiden faldt af pga. støj i kablerne.. :D
Det var først da vi endelig fik ISDN at linien kørte fejlfrit, og med 2 kanaler så kom der virkelig fart på! (14KB/s tror jeg det var?)
I dag sidder jeg på en 2048/512 og nyder det. :D Syntes dog at den er ved at være lidt langsom?
Det var først da vi endelig fik ISDN at linien kørte fejlfrit, og med 2 kanaler så kom der virkelig fart på! (14KB/s tror jeg det var?)
I dag sidder jeg på en 2048/512 og nyder det. :D Syntes dog at den er ved at være lidt langsom?
Jeg havde en dial-up til Datashopper i starten af '95, hvorfra jeg så kunne tilgå internettet.
På det tidspunkt kørte jeg ikke TCP/IP helt til min egen computer.
På det tidspunkt kørte jeg ikke TCP/IP helt til min egen computer.
Hmm det må have været 1995 eller tidligere, for da jeg var 17 havde vi det i hvert fald. Og er '78'er såe.
Og kan huske abonementet. Det var Danmark Online til 25 kr. om måneden, med først 9600 og 14.4 modem. Og jeg blev smidt af konstant :(
Og kan huske abonementet. Det var Danmark Online til 25 kr. om måneden, med først 9600 og 14.4 modem. Og jeg blev smidt af konstant :(
Jeg mener jeg fik internet engang i 95.
Min første udbyder hed DIA (Dansk Internet Adgang) og lå i Sønderborg hvor jeg også selv boede.
Det betød nemlig lokaltakst og var ikke helt uvæsentligt.
I 1996 blev jeg ansat hos TDC i deres Opasia support (jeg undskylder de lange ventetider hehe) og fik selvf. et opasia abn.
Jeg bruger stadig det samme 12 cifrede kundenummer som jeg fik dengang på min ADSL idag.
Jeg var dog lige et smut hos CC og deres "fri forbrug" abn. til 500kr i måneden tilbage i 98/99.
Jeg fik TDC Pro@ccess ADSL 512/512 i 2000 mener jeg... det var lige kommet frem.
I dag har jeg en 2048/512 linje fra TDC.
Min første udbyder hed DIA (Dansk Internet Adgang) og lå i Sønderborg hvor jeg også selv boede.
Det betød nemlig lokaltakst og var ikke helt uvæsentligt.
I 1996 blev jeg ansat hos TDC i deres Opasia support (jeg undskylder de lange ventetider hehe) og fik selvf. et opasia abn.
Jeg bruger stadig det samme 12 cifrede kundenummer som jeg fik dengang på min ADSL idag.
Jeg var dog lige et smut hos CC og deres "fri forbrug" abn. til 500kr i måneden tilbage i 98/99.
Jeg fik TDC Pro@ccess ADSL 512/512 i 2000 mener jeg... det var lige kommet frem.
I dag har jeg en 2048/512 linje fra TDC.
Kan sq ikke helt huske det.
Kan nogen huske hvornår TDC kom ud med det der fejlskud "Opasia- genvej til internettet"?
Det var dengang jeg fik det første gang. Kan huske jeg tænkte ORV hvor fedt da jeg så hele den 3D by og troede det var sådan internettet så ud.. :-)
Edit: Åh kadann har skrevet det. Men så var det jo rigtigt jeg skrev 1996 :D
Kan nogen huske hvornår TDC kom ud med det der fejlskud "Opasia- genvej til internettet"?
Det var dengang jeg fik det første gang. Kan huske jeg tænkte ORV hvor fedt da jeg så hele den 3D by og troede det var sådan internettet så ud.. :-)
Edit: Åh kadann har skrevet det. Men så var det jo rigtigt jeg skrev 1996 :D
#9 Ah ja.. Det var rigtig nok. Man kunne ikke ringe til andre, og omvendt, mens man brugte modemmet.
Men der var det så "smart", at vi da bare lavede en ekstra telefonlinie, til modemmet. Altså før ISDN'en kom til landet. :)
Så kunne man både ringe OG være på nettet samtidig. :)
Men der var det så "smart", at vi da bare lavede en ekstra telefonlinie, til modemmet. Altså før ISDN'en kom til landet. :)
Så kunne man både ringe OG være på nettet samtidig. :)
Det var i 1997. Jeg fik et 33.6 modem brugt.
Det var dengang man brugte email mere end surfing og chat-programmer såsom ICQ (ak ja) eller MSN var utænkelige at bruge fordi det kostede spidsten af en rumstation at være online
Det var dengang man brugte email mere end surfing og chat-programmer såsom ICQ (ak ja) eller MSN var utænkelige at bruge fordi det kostede spidsten af en rumstation at være online
mig var i sensommeren.. 1996.. i et tilbud i bilka hundige.. med et headset og et 33.6 modem fra Cybercity.dk de reklamerede med at man kunne chatte med hele verden over microsoft netmeeting hehe... skægt.. jeg kan stadig huske mit gamle bruger navn.. ccc14507 :-D
(og så har jeg været Cybercity borger lige siden...)
(og så har jeg været Cybercity borger lige siden...)
Fik mit første modem. et Lasat 56k d.23-12-97. men det blev hurtig skiftet ud med ISDN og en Zyxel router. den 20-9-99 fik jeg så Netexpress 512/128 fra TDC. husker at det kostet små 4000 kr. at få det ind ad døren. og 1200 i kvatalet + 300mb. og 25 øre pr.mb. udover de 300. men det var vildt fedt at game Quake2 lithium inde på TV2 med adsl. jeg tro der var mange som var lidt misundelige på mig :o)
Jeg har i dag Webspeed 4096/512 fra TDC
Jeg har i dag Webspeed 4096/512 fra TDC
1997 nørdede internet på skolen
1999 Fik jeg dejlig 56k forbindelse. (CC HELT ned til 3 øre pr min.)
2001 kom jeg på efterskole, hvor der var 2048/512.
2002 gik jeg på teknisk skole, hvor jeg boede på skolehjem.
2003 delte vi 8192/1024 på kollegie.
2004 købte jeg selv 2048/256
flyttede fra kollegie, og fik tdc.
Nu sidder jeg på en 4096/768.
1999 Fik jeg dejlig 56k forbindelse. (CC HELT ned til 3 øre pr min.)
2001 kom jeg på efterskole, hvor der var 2048/512.
2002 gik jeg på teknisk skole, hvor jeg boede på skolehjem.
2003 delte vi 8192/1024 på kollegie.
2004 købte jeg selv 2048/256
flyttede fra kollegie, og fik tdc.
Nu sidder jeg på en 4096/768.
Jeg synes det er lidt påfaldene at der er flest der har sat kryds ved "95 eller tidligere". Det stemmer ikke særlig godt overens med den relativt lille procentdel af befolkningen der faktisk havde en netforbindelse dengang.
Så enten er vi alle übergeeks herinde eller også er der nogen der husker lidt dårligt ;)
Så enten er vi alle übergeeks herinde eller også er der nogen der husker lidt dårligt ;)
Tja, mine forældre købte den første PC i 1991, og hvis jeg ikke tager meget fejl fik vi internet (dvs. en modemforbindelse til server på krydsfeltet i Herning, som var sat op af en af min fars kollegaer) i enten slutningen 1994 eller begyndelsen af 1995 (kan nemlig tydeligt huske at vi brugte win3.11 med mosaic browseren, og da jeg fik win95 samme uge som det blev frigivet i lille dk må det jo være før den dag).
Kan tydeligt huske at det var et internt 14.4 modem. Senere fik vi et Lasat 14.4 modem (COM-port, meget bedre oppetid) og i 1999 fik vi ISDN, og hold da kæft de gamle blev sure når man surfede med begge linjer :-)
Jaja, det var tider, da news-groups var det fedeste, og et lille snollet billede på 50x50 pixels tog en krig og syv istider at hente, men ville dog være træt af at hente med den hastighed i dag... (emerge sync ville da vist lige tage i overkantet af en måned).
Kan tydeligt huske at det var et internt 14.4 modem. Senere fik vi et Lasat 14.4 modem (COM-port, meget bedre oppetid) og i 1999 fik vi ISDN, og hold da kæft de gamle blev sure når man surfede med begge linjer :-)
Jaja, det var tider, da news-groups var det fedeste, og et lille snollet billede på 50x50 pixels tog en krig og syv istider at hente, men ville dog være træt af at hente med den hastighed i dag... (emerge sync ville da vist lige tage i overkantet af en måned).
Mener det var i 1993 på min gamle Amiga via modem og UNI-C.
Kan stadig huske at jeg brugte Gopher indtil jeg fik fat i Mosaic browseren..
Senere fik jeg et 14k4 LASAT modem (B&O design!), hvilket virkeligt var noget der ville noget. Endnu senere fik jeg et USRobotics Courier 33k6 modem for noget i retning af 4000,-!! men det kunne så også flashes til 56k da det endelig kom på markedet.. hvilket virkeligt sparkede røv.. lige indtil at TDC besluttede sig for at sænke max hastigheden man kunne connecte med til ca 42k for at det ikke skulle presse deres ISDN forbindelser for meget på prisen.
Da Stofanet så kom med deres Stofa Studienet hoppede jeg på det, indtil de nedlagde det, hvorefter jeg har haft StofaNet lige siden, og har været tilfreds med det =)
Kan stadig huske at jeg brugte Gopher indtil jeg fik fat i Mosaic browseren..
Senere fik jeg et 14k4 LASAT modem (B&O design!), hvilket virkeligt var noget der ville noget. Endnu senere fik jeg et USRobotics Courier 33k6 modem for noget i retning af 4000,-!! men det kunne så også flashes til 56k da det endelig kom på markedet.. hvilket virkeligt sparkede røv.. lige indtil at TDC besluttede sig for at sænke max hastigheden man kunne connecte med til ca 42k for at det ikke skulle presse deres ISDN forbindelser for meget på prisen.
Da Stofanet så kom med deres Stofa Studienet hoppede jeg på det, indtil de nedlagde det, hvorefter jeg har haft StofaNet lige siden, og har været tilfreds med det =)
Efterårsferien '97 - kan huske det, da vi flyttede der og min far fik det gennem sit arbejde... nøj hvor var det vildt... hentede bl.a en demo af AoE(age of empires), det tog det meste af natten, men hvor var det dog vildt... og sikke spændende opasia chatten var(ja, jeg var 10 dengang :P)
Mener det var i '95 at jeg foerst kom online via et 9600 baud modem dette blev dog hurtigt opgraderet til et 14.4 fax/modem koebt paa tilbud i Bilka.
Sidder idag paa en fiber 10Mbit/10Mbit linje med smart telecom til 40 euro/mdr :-)
Sidder idag paa en fiber 10Mbit/10Mbit linje med smart telecom til 40 euro/mdr :-)
97 eller 98.. stemte 98.. 56k modem på telia 1010.. ned til 6 øre i min...
Det var tider med irc og icq chat.. (kan stadig huske mit icq nummer.. 9617936 :-) brugte det sidst i 2001 tror jeg det var. :)
så kom isdn i 2001 og adsl i 2003.. (ca)
2048/512 kbit nu..
og nogle gange 16/1 Mbit (når er jeg i sverige)
Det var tider med irc og icq chat.. (kan stadig huske mit icq nummer.. 9617936 :-) brugte det sidst i 2001 tror jeg det var. :)
så kom isdn i 2001 og adsl i 2003.. (ca)
2048/512 kbit nu..
og nogle gange 16/1 Mbit (når er jeg i sverige)
Hmm... Jeg kan huske at hele folkeskolen havde én computer med internetadgang. Den stod på skolens bibliotek, og man skulle kontakte bibliotikaren og komme med en studierelevant undskyldning for at få lov at benytte internettet.
Jeg kan faktisk ikke huske hvornår vi kom på nettet derhjemme, men det var relativt sent. Tror det var i 98 eller 99.
Nu sidder jeg på et af landets hurtigste forbindelser, da jeg kører gennem Århus Universitets internetopkobling. Og ikke nok med at den er hurtigt, den er også stabil for forskerne kan selvfølgelig ikke acceptere ventetid, hvis linjen forsvinder ;)
Jeg kan faktisk ikke huske hvornår vi kom på nettet derhjemme, men det var relativt sent. Tror det var i 98 eller 99.
Nu sidder jeg på et af landets hurtigste forbindelser, da jeg kører gennem Århus Universitets internetopkobling. Og ikke nok med at den er hurtigt, den er også stabil for forskerne kan selvfølgelig ikke acceptere ventetid, hvis linjen forsvinder ;)
Fik i-net året før jeg blev færdig med gymnasiet og flyttede hjemmefra.... så jeg stemte 1996.
Det var vistnok et 28.8 modem...
Det var vistnok et 28.8 modem...
86 eller 87 - Hjalp til i en computer forretning, ejeren fik et par modems(af den type hvor man lage telefonrøret på) hjem til test, hvoraf det ene fik jeg med hjem, samt en bog med komandoer som man skulle bruge på internettet(kan ikke komme i tanke om hvad man kaldte det dengang) der kørte man kun BBS og computeren ringede en anden computer op
*****HURRA for WWW*****
*****HURRA for WWW*****
jeg har en meget dårlig hukommelse, men jeg er sikker på at der er mange der gerne vil rette mig hvis jeg tager fejl.
I 1998/99 fik jeg Stofanet i Århus.
Det var billigt, hurtigt (1 eller 2 mbit) og vigtigst af alt, så var der internt netværk (10Mbit) for alle der købte den hurtigste forbindelse. Se det var tider.
Før det var det kun på skolen at der var internet og efter jeg flyttede fra Århus stod det på ISDN :-(
I 1998/99 fik jeg Stofanet i Århus.
Det var billigt, hurtigt (1 eller 2 mbit) og vigtigst af alt, så var der internt netværk (10Mbit) for alle der købte den hurtigste forbindelse. Se det var tider.
Før det var det kun på skolen at der var internet og efter jeg flyttede fra Århus stod det på ISDN :-(
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.