mboost-dp1

Hvordan udnytter du den offentlige transport?

Gå til bund
Gravatar #51 - Trentors
16. apr. 2006 14:16
Alt er vel relativt, alle holdning er vel subjektiver. Doh! Men holdninger er det eneste man kan diskuterer da fakta jo som bekendt er fakta. Hvordan vi anskuer tingene er jo grundlaget for at der findes en knap som hedder "Diskuter denne poll".

Mange er vel et ret relativt begreb.. sidste jeg checkede, boede der omkring 500.000 mennesker i Københavns Kommune og priserne på eje- og andelsboligerne var stadigt stigende, hvilket jo tyder på at der stadig er udbud efter boligerne.
Hvor mange som bor i byen er jo ikke et tal for hvor mange som vælger ikke at bo der. Der bor 10 millioner mennesker i London - det fortæller jo ikke noget om hvor mange mennesker som bor uden om London men som arbejder derinde.

Men det var jo heller ikke min pointe. Jeg skrev at folk vælger at prioriterer andre ting end at bo tæt på deres arbejde fordi det ville være urealistisk andet (selvom det sikkert god kunne lade sig gøre). Hvis ALLE kun valgte at se ting ud fra et egoistisk synspunkt så ville det f.eks. gå ud over deres børn og ægtefælle. Det er jo ikke i samfundets interesse og derfor er det en offentlig pligt at sørge for at transport f.eks. ikke er et problem i DK.

Tillykke med din lejlighed, men jeg kender mange som ikke har været ligeså heldig...

Jeg ved såmænd godt at der er gifte folk og folk med børn derude og min situation i den henseende er jo latterligt ligegyldigt og et cheepshot, da du ikke har den fjerneste idé om hvem jeg er og hvad jeg gør med mit liv, så lad os holde os til den lidt mere saglige tone, ok?

Well det var jo et gæt og hvis du syntes at et gæt er et cheapshot så er jeg ikke enig. Men det ændrer stadig ikke på at det ikke ville være hverken fedt for din kone eller børn hvis du bor de steder du nævner og arbejder i Kbh. Du ville jo bruge mange timer på transport og derfor ville de højst sandsynligt blive forsømt. Jeg bruger selv op til 4 timer om dagen p.t. og det ville jeg ikke byde børn - eller en kone for den sags skyld.
Gravatar #52 - gentox
16. apr. 2006 16:50
Den artikel gør mig meget tilfreds med at jeg næsten aldrig bruger de offentlige transport muligheder.

Hvem siger at det er en pige der ville gnubbe sig op af dig? :P
Hvilket så er endnu en grund til IKKE at tage bussen eller toget :D
Gravatar #53 - desvaerre
16. apr. 2006 18:00
Crower^ 3 ord til dig: "Tag dig sammen!" Man er aldeles ikke racist blot fordi man ikke hilser på folk, det kan højest kaldes uhøflighed, hvis ikke personen har givet direkte udtryk og kaldt dig noget nedladende eller på anden vis givet til kende at du er af dårligere race end ham, så har du absolut INGEN rettighed til at kalde ham racist! Derimod er det DU fremsætter som bevis og krav, nærmest racisme, idet du mener du har ret til at få en hilsen og et smil fra "danskeren", selv når han er træt, og hvis han ikke føjer dette er han en racist!

Hvad med han bare er en udkørt bussemand?
Gravatar #54 - Svindleren
16. apr. 2006 19:39
Jeg kræver da ikke nogn hilsen eller noget ????
hvis han kan tillade sig at hilse på ALLE ANDRE og ikke dme der er af en adnen etnisk baggrund så vil du ikek sige det er racisme...har han en dårlig dag for hvergang der kommer en anden ind i bussen end lige dansk ???
det er da tydligt at se ? man behøver da heller ikke at hilse det siger jeg heller ikke at han skal, men at han skal kigge på kortet eller lige markere, at han ahr "opdaget" at der er en der stigert på bussen... jeg kalder ikke alle for noget jeg ikke ved de er.. jeg kommer heller ikke med påstande jeg ikke ved noget om eller ved at jeg ikke har ret i... synes bare det er MEGA Tydligt at se, og derfor jeg siger det.... men fair nok alle har hver sin mening, og fortolker tinegne anderledes.... så du kan selv tage dig sammen,,,,
Gravatar #55 - desvaerre
16. apr. 2006 20:53
#54 Vil du gerne give et bevis for din påstand?
hvis han kan tillade sig at hilse på ALLE ANDRE og ikke dme der er af en adnen etnisk baggrund så vil du ikek sige det er racisme...har han en dårlig dag for hvergang der kommer en anden ind i bussen end lige dansk ???

Sikke en gang lort at lukke ud.. ja undskyld sproget, men du kan satme ikke komme med sådan en udtalelse uden man er sikker på du er idiot.. Hvordan kan du vide han KUN gør det med dig og dine etniske venner? Det kan du nemlig ikke, for du ser det kun i nogle få sekunder, og ikke resten af hans arbejdsdag.

det er da tydligt at se ? man behøver da heller ikke at hilse det siger jeg heller ikke at han skal, men at han skal kigge på kortet eller lige markere, at han ahr "opdaget" at der er en der stigert på bussen... jeg kalder ikke alle for noget jeg ikke ved de er.. jeg kommer heller ikke med påstande jeg ikke ved noget om eller ved at jeg ikke har ret i... synes bare det er MEGA Tydligt at se, og derfor jeg siger det.... men fair nok alle har hver sin mening, og fortolker tinegne anderledes.... så du kan selv tage dig sammen,,,,

Tydeligt at se? Jeg kan kun se dit snæversynet syn på verden, jorden er ikke flad, og en buschaffør har aldrig været sød, og slet ikke overfor små møgunger som larmer og skriger, tænk på hvor dårligt et job det i grunden er.. Man sidder og har spildt sit liv på at køre andre rundt.. Så kan det godt ske nogle bare stirre ud i luften.
Og det oplever jeg tit selv, at de er på den måde overfor mig også, og ved du hvad? Jeg er sgu i grunden også ret så ligeglad, men det gør sgu ikke manden til en racist fordi han ikke gider glo på mit kort eller mig.

Og du burde snart indse at folk ikke er racister fordi du går og tror det, hvad med du tog dig sammen og spurgte manden næste gang du møder ham? Så får du nok et svar. Og bliv så lidt voksen og lær at indordne dig uden at betragte alle som er anderledes som racister, for så er du i grunden selv racisten.
Gravatar #56 - Cloud02
16. apr. 2006 22:06
#54 Crower^

Smil og verden smiler til dig (Med mindre de er racister ;D)
Gravatar #57 - Svindleren
17. apr. 2006 00:41
ERHM HVORDA NJEG KAN VIDE DET ??? jeg sidder i bussen oplever tingene ????+ er det måske ikke bevis nok IDIOT !! du kan seelv være idiot fordi jeg siger tingene som de er fat det ???? jeg er i den busse hvor de er med og ikke dig, så du kan jo ikek se det vel ??

jeg synes du skulle sætte dig mere ind i tingene,,,, du oplever ikke de samme ting som jeg gør, jeg er ikek snæver synet fat det....... jeg ved godt hvordan de buschauføre har det.... ved godt at der kommer nogle dage hvor de har en dårlig arbejdsdag.... DU VED TILFÆLDIGVIS hvordna de er , siden du forsvarer dem. det er ikke dig der oplever tingene inde i de busser som jeg køre mere... jo de kan have ne dårlig dag, men jsovt nok så er det LIGE PÅ DE TIDSPUNKTER JEG KOMMER IND I BUSSEN; OG LIGE PÅ DET TIDSPUNKT ANDRE KOMMER IND I BUSSEN, SOM IKKE ER DANSK..

UNDSKYLD IDIOT !!!

PS; LOOL få dig et liv og kommer over det, jeg er jeg.. vi fortolker tingene på forskellige måder... det måp jeg bare indse...

jeg smiler skam altid... :D ser på tingene positivt, ellers var jeg ikke kommet så langt :) :) :) <--- smiler
Gravatar #58 - Svindleren
17. apr. 2006 00:53
ps fik rettede for meget i mit indlæg :D
skriver lige igen :D

SORRY MIT SPROG :D

:) :) :) :) :)
Gravatar #59 - desvaerre
17. apr. 2006 09:00
Gravatar #60 - neess
17. apr. 2006 10:22
Tjaa bor i centrum af kbh. Så ville aldrig tage mc'en på arbejde andet for hyggens skyld. 2 min med metro og man siger kongens nytorv. Eller hoppe op på cyklen. Men holde i kø, hele vejen på arbejde. Og derefter bruge penge på parkering.

Ahh så tror jeg heller jeg vil med det offentlige, og så lidt billigere.
Gravatar #61 - Cyrack
17. apr. 2006 10:37
Hmm, kører kun lejlighedvis med bus, og der er ~3 andre med på de mest befærdede afgange (Herning Kommune mener at den bedste måde at spare på, er ved at skære de benyttede afgange væk, så ingen bruger bussen => bussen kan fjernes), så det er lidt svært at luske sig ind, uden at blive spottet.
Har kun én gang kørt "gratis", da mit klippekort var blevet hakket to gange i samme felt (nogle af maskinerne kan snyde for vildt ved at trække kortet op når den klipper). Chaufføren sagde at hvis jeg kunne få klip nr. 11 fra maskinen var det okay med ham :-)
Men ellers er min samvittighed ren (når det kommer til offentlig tarnsport, that is).

Fatter dog ikke dem der gider snyde for en flad tyver, når man kigger på mulig gevisnt kontra mulig straf er proportionerne så skævvredne at det kun kan være en dårlig forretning.

Btw. så det sjoveste for nogle dage siden: en fyr blev smidt af mellem Herning og Brande (en søndag) fordi han "havde glemt" at købe billet... efter han var hoppet af bussen kiggede jeg i køreplanen... tre timer til næste bus, og det var mod Herning igen :-D håber virkelig at idioten husker at kaste de 20 kr. efter en billet næste gang. Det fedeste var at han stod og småtuede udenfor bussen, og førsøgte at få gang i sin mobil :-) sjældent har jeg set en så selvtilfreds chauffør.
Gravatar #62 - Sjakalen|
17. apr. 2006 11:43
Har heldigvis en scooter :o) hader fandeme at køre i bus
Gravatar #63 - buch
17. apr. 2006 13:22
jeg forsøger hver gang at snyde mig til at køre gratis med, hvilket resulterede i en bøde på 600 kr. sidste måned :/
Gravatar #64 - Kalleguld
17. apr. 2006 13:59
Engang kørte jeg altid gratis med bussen (i Århus hopper man ind bagved), men jeg regnede lidt på det og det kunne lige præcis ikke betale sig med bøderne. Nu tager jeg for det meste cyklen, det er både hurtigere og billigere.
Gravatar #65 - scobleizer
17. apr. 2006 18:54
Nu må I sgu ta' jer sammen folkens!!

Der smides efter min mening for få nyheder på newz.dk i forvejen - så kan man da i det mindste prøve at gøre noget ud af de polls der bliver sat op, så man kan få en faglig (eller om ikke andet så bare en smule newz-relevant) diskussion op at stå istedet for at folk fortæller hvad der skete idag ved busstoppestedet!?
Gravatar #66 - bugger
17. apr. 2006 19:54
Jeg stemte: "Jeg passerede engang buschaufføren- gratis", for det tror jeg da nok at jeg engang har gjort, men jeg er normalt ret ærlig. Hvis jeg af en eller anden grund ikke har penge eller kort så er min erfaring at en god venlig snak med en chauffør giver bedre resultater end hvis man sniger sig ind.

Overskriften og overvægten af amoralske svarmuligheder i denne poll var en morsom gimmick i sig selv. "Hvordan udnytter du den offentlige transport?".

aagaard; Hvorfor kan du ikke tage nogen på ordet når de siger at de har ubehagelige oplevelser med buschauffører (hvem pokker har ikke oplevet en episode?). Crower^ gjorde måske ikke i sit første indlæg klart hvorfor at nogle buschauffører hvor han kører er racister, men derefter fortæller han dig at der er forskel på hvem de smiler til og forskel på hvilke personers kort de checker. Vi ved at der er forskelsbehandling alle steder. Det er ikke altid racisme. Jeg taler ihvertfald på en helt bestemt måde til kvinder af den type jeg gerne vil score og de andre behandler jeg anderledes. Det Crower^ oplever (det ved han kun selv (og ikke du)) ER racisme. Racisme behøver ikke være negativt, det betyder bare en forskelsbehandling af "racer".
Gravatar #67 - traCe
17. apr. 2006 20:07
Tjaa jeg har alle zoners kort til hovedstadsområdet. selvom jeg rent faktisk bruger min cykel til og fra skole, så tager jeg en smut til rungsted (oppe nordpå) 3-4 gange om ugen, også ville det ikke kunne betale sig andet. desuden er det jo en lækker sikkerhed at have... altid at kunne komme hjem :D
Gravatar #68 - desvaerre
17. apr. 2006 21:45
aagaard; Hvorfor kan du ikke tage nogen på ordet når de siger at de har ubehagelige oplevelser med buschauffører (hvem pokker har ikke oplevet en episode?). Crower^ gjorde måske ikke i sit første indlæg klart hvorfor at nogle buschauffører hvor han kører er racister, men derefter fortæller han dig at der er forskel på hvem de smiler til og forskel på hvilke personers kort de checker. Vi ved at der er forskelsbehandling alle steder.

Jeg tager ikke en på ordet, som smider om sig med udtryk uden at ane hvad de betyder, og tilmed begynder at komme med nedladende fortællinger om mennesker han på ingen måder kender.
Og man kan stadigvæk ikke kalde det for racisme, når manden på ingen måder har givet udtryk for han er racist, og blot virket træt og ligeglad med folk som kommer ind. Jeg tæller ikke EEN persons oplevelser som sande når han opfører sig som han gør her på newz.dk. Et typisk problembarn af rang er han..

Det er ikke altid racisme. Jeg taler ihvertfald på en helt bestemt måde til kvinder af den type jeg gerne vil score og de andre behandler jeg anderledes. Det Crower^ oplever (det ved han kun selv (og ikke du)) ER racisme. Racisme behøver ikke være negativt, det betyder bare en forskelsbehandling af "racer".

Det er aldeles ikke racisme at en buschauffør ikke smiler til alle der kommer ind, jeg kan forstå på mange af Crower^ indlæg gennem tiden, at han er et ”flokdyr” hvis du forstår.. Jeg færdes dagligt rundt omkring i kbh. og har mange indvandre venner, jeg ved hvor latterlige mange af dem er når de går i flokke.. Nogle gider simpelthen bare ikke glo på deres barnagtige lege, og ligesådan er andre danskere i flok også aldeles barnlige og støjende, og enhver buschauffør vender det hvide ud af øjnene ved tanken om mere støj.. det er bare én faktor som gør at en mand som har siddet hele dagen bag et rat kan virke ligeglad med folk som kommer ind. Og Crower^ har ikke meget tilovers for folk som prøver at få noget nyt ind i hovedet på ham hvis du gider læse ovenover og rundt på newz.dk, hvor han straks går til angreb uden grund, lidt ligesom med et menneske som ikke viser den "respekt" han kræver af andre når han kommer gående på gaden, hvis de ikke føjer dette er de en fu*king racist..

Og du voter selvfølgelig mit indlæg som flamebait igen fordi jeg er af anden mening end dig..
Gravatar #69 - bugger
17. apr. 2006 22:13
[url]#68[/url] Hvis jeg har votet et af dine indlæg flamebait har det været en flamebait. No doubt about it.

Det indlæg du lige har skrevet er ikke en flamebait. Det er derimod en omgang hjernedødt vås. Du ignorer fuldkommen det faktum at Crower^ skriver at der bliver gjort forskel på HAM og på en danskudseende person. Det er IKKE alle personer buschafføren reagerer "træt" overfor. Kun EEN bestemt farve mennesker. Det er Crower^ der har været på de pågældende busture og ikke dig.

Jeg tør vædde med at jeg kan kalde Crower^ perker uden at han stempler mig som racist... at du kan gøre det samme tvivler jeg på. Hvordan kan det være?
Gravatar #70 - desvaerre
17. apr. 2006 23:36
#69 Forklar hvorfor du voter #55 som flamebait? Jeg påpeger nogle ting som Crower^ måske overser i hans daglige færden.

Jeg ignorerer ligeledes heller ikke noget, jeg ved hvordan en episode knægten nok har oplevet en gang eller to, pludselig skal gøres til noget med racisme, det er en udbredt opfattelse iblandt nydanskere, at så snart en dansk person, gør noget (for dem) uventet, betegnes det som racisme, jeg ser mange gange tilfælde af nydanskere som betegner noget helt banalt som racistisk blot fordi de ikke ved hvad begrebet er, og det kun går ud på et: Nemlig at der sker noget som "nedværdiger" eller på anden vis forvirrer dem, som så bliver gjort til racisme fordi det er lettest at råbe op om.

Jeg kan roligt komme med den konklusion efter at have stået 2½-3 år i en del 711 butikker, både som nattevagt og fuldtid rundt omkring i Nørrebro området.
Man kan eksempelvis stå og give penge tilbage, og fordi vedkommende ikke finder sig i at få 2 x 50 kr. i stedet for en 100 lap tilbage (fordi kassen evt. er tør for 100 sedler) er man en f**king dansk racist som Crower^ så fint fortæller om, og jeg har hørt den tit ”Hvis det var en Dansker som stod her blablabla….” Så afbryder jeg og siger pænt: Nej, jeg er hverken racist eller på nogen måder efter dig personligt, jeg tilgodeser dog blot de behov jeg har som vagt her. Hvorefter man enten får tyret nogle varer efter sig, eller bliver kaldt en f**king dansk racist igen med diverse trusler efterfulgt..
Eller fordi man ikke sælger deres Hallalkød, er man en racist som kun tilgodeser Danskere. Den kommer også tit.. Og det bunder altid ud i at der bliver misforstået noget, da Danskere og folk i Vesten generelt har en anden måde at begå sig på, og de ikke ser det store billede i at en kæde ikke må/kan sælge dyr som er slagtet på den bestialske vis, uden at miste omsætning, og det altså ikke har noget med vedkommende som står der at gøre.

Og her er tale om en buschauffør som blot stirre den forkerte vej, mit bud ville være at han nok har oplevet det lidt for tit med indvandrebørn som skaber sig, og han derfor bare lader dem komme forbi uden at turde/gide tjekke deres buskort. Jeg ved godt det er latterligt at man skal frygte noget, men der er mange sager om chauffører som er blevet overfaldet fordi de har tjekket buskort.

Om det så direkte er en racist som sidder bag rattet i Crower^s tilfælde skal jeg ikke gøre mig klog på, men jeg har mine erfaringer, som viser at det tit bunder ud i misforståelser, som så bliver fortolket som racisme.
Og igen tvivler jeg stærkt på Crower^ overhovedet har prøvet at kigge på vedkommende i mere end 10 min for at følge hans reaktioner overfor en masse forskellige folk, det var en hurtig og dum bemærkning i #3 som udviklede sig til det her, som under alle omstændigheder skal forsvareres, som du nok ikke så, fik Crower^ også dækket en masse dumme og latterlige kommentarer i #57 dog uden at kunne redde den helt, det værste kom dog heldigvis væk..

Jeg tør vædde med at jeg kan kalde Crower^ perker uden at han stempler mig som racist... at du kan gøre det samme tvivler jeg på. Hvordan kan det være?

Erhm.. tillykke med din nye ven??? Så nu er jeg en racist hvis jeg kalder en person jeg har prøvet at give en anden synsvinkel på livet, for en perker for sjov? Vi lader den bare ligge… spild af tid..

En anden ting jeg bed mærke i at du konsekvent voter hans indlæg #57 som interessant:

Rating Karma Navn
Interessant Ok bugger
Irrelevant Neutral Kadann
Flamebait Ok aagaard
Flamebait Neutral Dj Mortar
Flamebait Neutral skyttegaard
Flamebait Neutral traCe

Når 5 ud af 6 voter den negativ, at du så lige skal komme og vote den fuldkommen modsat viser at du nok bare er en af Crower^s venner, hans indlæg #57 er direkte flamebait uden diskussion, han reagerer uden hjerne og sviner grænseløst, og det der stod inden var 10 gange værre.

SLUT
Gravatar #71 - holmen
18. apr. 2006 07:28
Et spørgsmål til crower, lidt det samme som #55 siger egentlig, men her kommer det: Crower, sidder du oppe forrest i bussen og ser på chaufføren hele hans arbejdsdag? og lige frem noterer dig hvem han smiler til og hvem han ignorerer. Det må du gøre siden du ved at det kun er etniske folk han ikke hilser på.
Men jeg kan ikke forestille mig at du sidder der hele dagen, så jeg må tilslutte mig, at det er noget lort at lukke ud, når du påstår at det kun er etniske folk, den givne chauffør ikke hilser på.

Nu kender jeg dig ikke, men hvis jeg skulle dømme dig på dine indlæg, og jeg har ikke rigtig andre muligheder, så tror jeg sgu egentlig heller ikke at jeg gad hilse på dig.
Det gør mig ikke til racist, gør det?
Gravatar #72 - BurningShadow
18. apr. 2006 08:49

Har du overvejet at der kunne stige andre på bussen, samtidig med at han selv gør det?

Har du overvejet at chaufføren kunne tænkes at smile til alle der ligner ham selv, men ikke til dem der ligner Crower?

Har du overvejet at det virker lidt mærkeligt at chaufføren er frisk nok når du stiger på, men at han 15 sekunder senere har haft en lang arbejdsdag...
Gravatar #73 - -xero-
18. apr. 2006 09:10
Plejer altid at købe børnebillet selvom jeg er blevet 16.. og det har jeg i sinde at blive ved med et stykke tid endnu :)
Gravatar #74 - holmen
18. apr. 2006 09:15
#72 "
Har du overvejet at der kunne stige andre på bussen, samtidig med at han selv gør det?"

Ja, det har jeg overvejet, men det er ligegyldigt når crower skriver:

"hvis han kan tillade sig at hilse på ALLE ANDRE og ikke dme der er af en adnen etnisk baggrund så vil du ikek sige det er racisme..."

har du selv tænkt over at "Alle" er skrevet med store bogstaver for at understrege at det er ALLE andre end de, der har en anden etnisk baggrund chaufføren hilser på. Men fordi crower ikke ser alle på den bus, så det er noget pis at fyre af.
Han ser måske chaufførens reaktion på dem der stiger ind samtidigt med ham, og så evt. dem der stiger på, under den tur som crower tager. Det er sgu noget pis at påstå at chaufføren hilser på alle andre, end folk med etnisk baggrund. For det kan han ikke vide om han gør.

"Har du overvejet at chaufføren kunne tænkes at smile til alle der ligner ham selv, men ikke til dem der ligner Crower?"

Det er jo til grin det du skriver der. Alle der ligner ham selv. Hvad fanden skal det betyde? Hvis han kun hilser på folk der ligner ham selv, hilser han jo nok ikke på ret mange. nu ved jeg ikek hvordan den pågældende chauffør ser ud, men der er næppe ret mange passagerer der ligner chaufføren, bl.a. pga. uniformen. Og hvis han ikke hilser på dem der ligner crower, hilser han jo nok ikke på ret mange heller, for de fleste ser ret forskellige ud. Så hvis han smiler til alle der ligner sig slv, smiler han ikke til ret mange. Og hvis han kun unlader at smile til dem der ligner crower, bør han hilse på en hel masse.

Det er lidt af et paradoks du stiller op der, men nu har jeg overvejet det, og jeg tror ikke at det forholder sig sådan som du skriver, for så skulle han hilse på næsten ingen samtidigt med at han hilser på næsten alle, og det er ikke muligt.

"Har du overvejet at det virker lidt mærkeligt at chaufføren er frisk nok når du stiger på, men at han 15 sekunder senere har haft en lang arbejdsdag... "

Ehm... Ja, det er mærkeligt at en lang arbejdsdag er 15 sekunder. Og de 2,5 linjer jeg har citeret dig for oven over er også mærkelige. Kan du omformulere?
Gravatar #75 - MiniatureZeus
18. apr. 2006 11:45
Forkert tråd... Doh
Gravatar #76 - bugger
18. apr. 2006 13:34
[url]#70[/url]
Sikke en gang lort at lukke ud.. ja undskyld sproget, men du kan satme ikke komme med sådan en udtalelse uden man er sikker på du er idiot.
Det i sig selv lægger jo op til en flamebait hos de fleste, men tonen i et indlæg er ikke alt. Resten af indlægget er et pænere sprog, men noget crap. Du siger at Crower^ lyver når han fortæller om sine observeringer selv om han er førstehåndskilde og du ikke har andre kilder at holde det op imod. Det er altså en klokkeklar flamebait.

Om [url]#57[/url]. Man kan ikke konsekvent rate ET indlæg, hvis vi lige skal have det på plads. Jeg er uenige med de andre der har ratet, men jeg forstår godt hvorfor de har ratet #57 som flamebait. Det har de pga. sproget. Da jeg havde filtreret det ubehøvlede sprog fra var der et interessant indhold (også for dig) nemlig at buschaufføren kun behandler indvandrere dårligt. Det behøver man ikke at se mange folk stige ind i en bus for at kunne indse. Dit indlæg i #55 gjorde at Crower^ hældte lidt galde ud.. det i sig selv er vel definitionen på en flamebait, er vi enige? Det eneste med hold i noget som helst er DIN observering at buschauffører kan have dårlige dag... MEN hvis vi skal bruge din argumentationstekning så kan man jo spørge; Hvordan kan du vide at en buschauffør nogensinde har dårlige dage? Måske er hans arbejdsdag altid super, men han har bare ikke kunnet klare at se dig de dage hvor du har observeret en buschauffør med en "dårlig dag"?.. Når du er stået af er han glad igen. FAKTA buschauffører har ikke dårlige dage. De kan bare ikke lide dig. Det er jo en lortelogik. Vi slutter her.
Gravatar #77 - Derfor
18. apr. 2006 14:30
Jeg passerede engang buschaufføren uden han så meget, inde på randers rutebil station uden han så mig, men det var nok fordi at han sov.
Gravatar #78 - gensplejs
18. apr. 2006 15:49
faktisk betaler det sig fint ikke at betale hos århus sporveje. På mit gamle kollegium havde opgangen en bøde kasse hvor alle hver måned betalte 50 kroner. Der var fint overskud til en fest en gang i mellem selv om der skulle betales en bøde hist og her.

50 kroner er jo noget billigere end et måneds kort på 310kr.
Gravatar #79 - holmen
18. apr. 2006 16:52
Den bus jeg altid tager, bliver altid kørt af chauffører med anden etnisk baggrund end dansk. Fordi jeg er skaldet, samme frisure som mange nynazister har, gider chaufførerne aldrig sige dav til mig, eller bare kigge på mig og smile, selvom jeg altid hilser på dem. Det er bare typisk med sådan nogle racister, de er altid efter mig, bare fordi jeg er skaldet. Men sådan er der jo nogle folk der er. Vi er tit flere skaldede, nogle med tatoveringer på halsen, sandfarvede skjorter og sorte militær-støvler, der skal med bussen samtidigt, og vi viser alle vores månedskort, men chaufførerne er aldrig flinke, men så snart en passager anden etnisk baggrund end dansk stiger på, smiler chaufføren og siger "goddag". Sådan er det hver dag, de hilser KUN på folk med anden etnisk baggrund end dansk.
Gravatar #80 - MiniatureZeus
18. apr. 2006 18:02
Troede de sagde "Walla min fætter, fedt månedskort!" :D ;P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login