mboost-dp1

Hvordan hørte du om newz.dk første gang?

Gå til bund
Gravatar #51 - MiniatureZeus
11. jun. 2007 16:00
#50 Hvorfor er du ikke en del af crew mere egentlig? :)
Gravatar #52 - Miklos
11. jun. 2007 16:02
#51 Interne uenigheder, hører ikke til på forummet, så istedet for at blive uvenner valgte jeg at overlade siden til de der på det tidspunkt var mest aktive på siden.

Hvis du vil vide hvordan newz.dk blev til så skal jeg gerne skrive en lille historie :)
Gravatar #53 - MiniatureZeus
11. jun. 2007 20:01
#52 I see :)

Historie er altid spændene :)
Gravatar #54 - Trentors
12. jun. 2007 10:42
Miklos! Du lever :-D (modsat Hektor). Damn det er længe siden jeg har set et indlæg fra dig - håber at alt går vel.

Anyways så ville det faktisk være interessant at få historien om newz.dk fra din side. Uden at vide hvad der skete imellem dig og crewet så tror jeg det er de færreste som kan benægte at du er lidt af en pioner herinde. I starten kom næsten alle nyheder fra dig og du var mildest talt også temmelig aktiv på forummet :-)
Gravatar #55 - kasperd
12. jun. 2007 18:36
[url=#54]#54[/url] Trentors
Miklos! Du lever :-D (modsat Hektor).
Hvem var Hektor?
Gravatar #56 - Spiderboy
12. jun. 2007 18:41
http://newz.dk/user/details/616/

Som du kan se, stoppede han i 2003. Jeg kan ikke lige huske hvorfor.
Gravatar #58 - Trentors
12. jun. 2007 21:28
Tja Hektor var lidt af en personlighed herinde - han havde nogen meget skarpe meninger om tingene og personligt har jeg haft en del diskussioner med ham. Men det var altid nogen fornuftige diskussioner på et rimelig højt plan og derfor respekterede mange ham (inkluderet undertegnet) selvom de var uenige med ham.

På et tidspunkt kommer der en barsk nyhed om Hektor's død. Det var lidt specielt da han egentligt bare "dræbte" sit alter-ego (han hedder i virkeligheden Martin). Anyways var der mange der blev lidt forarget over denne voldsomme måde at gøre tingene på men det er fordi de ikke havde fulgt nok med i forum'et. Hektor var et vist en livsstil for Martin og jeg tror til sidst han stod for noget som enten ikke var Martin eller ikke var noget som han ønskede at være. Det var mere end bare et navn og derfor syntes jeg det var på sin plads. Der blev også noget stille på forum'et umiddelbart efter Hektor døde.
Gravatar #59 - arkanis
13. jun. 2007 22:25
Hmm blev helt nostalgisk af at læse de forrige posts og fik løst til at læse nogle af de ældste nyheder jeg kunne finde på newz.dk og må sku sige det var fedt for der var nogle gode over skrifter så som: ”Lav en internet-prut” eller ”Sejt interview med Falcon NW” og så kom jeg til at tænke på om man ikke kunne lave en ”newz.dk fra gamle dage” a la den på comon.dk ”ComON Classic” hvor der hver dag står nogle ”nyheder” fra gamle dage? Bare en ide...
Gravatar #60 - MiniatureZeus
14. jun. 2007 11:16
Sad også lige og læste lidt forleden dag (søgte på hektor) og hold da op nogle underlige "nyheder"!
bland andet:
News har DNS-problemer(de har glemt at betale en regning og amokk og TLG giver så lige crew et par lussinger med på vejen :P)
Hvad giver -2^2?(på lidt over 700 post, bliver der diskuteret hvad det giver..)

Forstår virkelig ikke, dem der brokker sig over irrelevante nyheder!
Gravatar #61 - Fjolle
14. jun. 2007 11:47
Damn, det er lang tid siden.. Mener at jeg fandt det da jeg hørte om RaveX's død.. :(
Gravatar #62 - Miklos
15. jun. 2007 07:57
:)

newz.dk startede tilbage i Sønderborg under et skoleophold på Datamekaniker uddannelsen. Henrik (HMN) og jeg gik i samme klasse og jeg vidste han var begyndt at rode med PHP.

En dag havde jeg læst noget på nettet (det var før google og de andre søgemaskiner var noget primitive) og var sikker på jeg kunne huske url'en - da jeg så skulle vise Henrik siden var min hjerne ikke enig med mig om url'en og jeg kunne simpelthen ikke finde den igen.

Jeg spurgte Henrik om han ikke kunne lave en php side jeg kunne poste interresante links på så 1) Jeg ikke glemte dem, 2) andre kunne se dem. Det tog ikke Henrik lang tid at kode sådan en side så han fortsatte og der kom bl.a. kommentar felt - inden længe var newz.dk version 1.0 online.

Det var kun Henrik og jeg der var staff i det første lange stykke tid - Henrik sørgede for at siden udviklede sig teknisk set og jeg sørgede for indholdet. I starten var det ikke nyheder da jeg jo udelukkende postede links til venner, så seriøsiteten var ikke en prioritet.

Jeg kan huske at vi en dag sad og kiggede på noget apache log visualisering og kunne se 190 unikke IPer, der dagligt checkede siden (flere gange), når man kun havde vist siden til 10-15 personer, var noget af en "åbenbaring" i mangel på bedre ord. Efter det tog vi begge siden mere alvorligt og indholdet blev herefter skrevet som nyheder og med en lidt mere seriøs tone.

I de mange år jeg var redaktionschef mindes jeg flere "sager" men specielt vores "sammenstød" med den etablerede presse. Sagen sluttede som bekendt med at vi som de første fik lov til at lave dybe links til nyhedsmedier under DDF, hvis vi sørgede for at selve linket kun var aktivt i 7 dage. Jeg kan stadig huske DDFs opkald der krævede newz.dk's læsere skulle stoppe med at sende mariekiks til DDF - nogle læsere havde på forummet organiseret at sende tudekiks til DDF :)

Det var vist det, men jeg kan da lige tilføje grunden til siden hedder newz.dk er at CyberCity ejer news.dk. Vi var faktisk i forhandling med CyberCity om et sammenarbejde i starten, men de troede ikke rigtig på at siden ville få flere end de 500 daglige læsere vi havde :D
Gravatar #63 - BurningShadow
15. jun. 2007 08:58
nogle læsere havde på forummet organiseret at sende tudekiks til DDF :)
LOL, jeg husker godt sammenstødet med DDF, men jeg huskede sgu ikke den med at sende kiks til dem :D

Har DDF nogensinde fået lavet deres eget site, som de snakkede om (hvis jeg husker rigtigt)?
Gravatar #64 - Miklos
18. jun. 2007 23:33
Eneste jeg kan finde er:

http://www.danskedagblade.dk/dCMS/application.do

http://www.pressenshus.dk/

Ingen af dem minder om newz.dk eller newsbooster, så du har ret, den nuværende redaktion burde skrive en artikel omkring dette.
Gravatar #65 - Simm
20. jun. 2007 00:54
Wayback Machine har lidt med Newz anno 2000 her: http://web.archive.org/web/20000831030325/http://n...

Som det ses, så har nyhedsudformningen taget en mere seriøs drejning i dag. :)
Gravatar #66 - kasperd
20. jun. 2007 06:37
[url=#65]#65[/url] Simm
Wayback Machine har lidt med Newz anno 2000 her
Er der nogen som ved hvorfor, de holdt op med at arkivere newz i april 2006?
Gravatar #67 - Simm
21. jun. 2007 14:40
#66 Godt spørgsmål :) Den stoppede med at indeksere min personlige side i 2005, og jeg har ikke blokeret den overhovedet.

Fik den her besked da jeg klikkede på seneste link:
"The page you requested has not been archived. If the page is still available on the Internet, we will begin archiving it during our next crawl"
Så måske kommer der liv i den igen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login