mboost-dp1

Hvor tit rammer du Artikler eller Crew i stedet for Forum i menuen?

Gå til bund
Gravatar #1 - knasknaz
20. aug. 2006 12:38
Skal lige forstå helt præcis hvad i mener... Prøver i at finde ud af om de der links er for små til at man kan ramme dem? For det synes jeg ikke er et problem.
Gravatar #2 - hgul
20. aug. 2006 12:46
Det sker engang imellem, men det er nu ikke fordi det er noget der giver mig grå hår. Det kan da ske, at man bliver irriteret for en kort stund men det går nu hurtigt over igen.
Gravatar #3 - themuss
20. aug. 2006 12:46
#1 Det er vel det, de prøver at finde ud af, ja :)

Jeg tror, problemet er størst for de folk, der kører i meget høje opløsninger...
Gravatar #4 - simonsweb
20. aug. 2006 12:56
Det sker meget tit, men syntes ikke det er meget irriterende!
Så stemte Sker ofte
Gravatar #5 - Acro
20. aug. 2006 13:06
Jeg bruger ikke forumet, men det er møgirriterende, at jeg hele tiden lander der, når jeg gerne vil se crewprofiler eller artikler!

Helt seriøst, jeg kører 1680x1050 på en 15,4" skærm, og de forskellige links er vel 3 millimeter høje. Hvis det skaber problemer, så skal man vist snarere få kigget på motorikken, synet eller hele centralnervesystemet.
Gravatar #6 - BurningShadow
20. aug. 2006 13:30
Jeg rammer dem sgu konstant, men det er ikke noget der bringer mit pis vildt i kog, så længe det er FireFox, men så snart jeg bruger skod browseren ABrowse, så koger mit pis over, får den er evigheder om at loade siderne.

Det vil sige at det er et problem, hver gang jeg leger Karl Koder.
Gravatar #7 - BurningShadow
20. aug. 2006 13:38
Jeg ved ikke helt hvad der skræmmer mig mest...
... at 51% har stemt "Jeg bruger ikke forumet"
eller
...at der står "forumet" når det hedder "foraet"
Gravatar #8 - Ronson ⅍
20. aug. 2006 13:50
Stemte sker ofte, og det er faktisk ret irriterende :)

Godt nok er I kønne, meeen..

#7: http://dsn.dk/cgi-bin/ordbog/ronet?S.x=0&S.y=0...
Man kan sagtens skrive forummet
Gravatar #9 - rackbox
20. aug. 2006 13:55
#7 hvordan kan du lave en flertals-bestemt entals-bøjning? Fora = Forum i flertal. Forummet / Forumet = Forum i bestemt ental.

Well... Jeg stemte "Er sket et par gange". Højst 3-4 gange, vil jeg skyde på. Men det er bestemt ikke irriterende, fordi jeg elsker også at rode rundt på "artikler" og især "crew" :-)
Gravatar #10 - themuss
20. aug. 2006 14:02
Jeg bliver så glad, hver gang jeg ser signouts profil.
Gravatar #11 - Yasw
20. aug. 2006 14:07
Næh, jeg rammer snarere Podcasts.
Gravatar #12 - ysangkok
20. aug. 2006 14:09
Det er ikke noget problem for mig, da jeg kører 1280x960 på en 21'' skærm.

#5, eller hjemmesidedesignet... endnu en god grund til at designe en hjemmeside der kan tilpasse sig skærmen. :P

Bare mine 563,12 rumænske leu.
Gravatar #13 - HashKagen
20. aug. 2006 14:36
Jeg kom til at stemme i poll'en istedet for at tage en tur i forum.. xD
Gravatar #14 - JesperJ
20. aug. 2006 14:40
#7 BurningShadow
De 51 procent er de personer der simpelthen har opgivet at ramme linket, efter de var gået videre fra fasen "Sker ofte - meget irriterende". :P
Gravatar #15 - Pally
20. aug. 2006 15:39
Hvis crew-folkene bare var lidt kønnere, så var det ikke så galt...
Gravatar #16 - rackbox
20. aug. 2006 16:23
#15 Bare scroll ned til nr. 10 :-)
Gravatar #17 - tryl
20. aug. 2006 18:20
Jeg bruger ikke forummet, men helt layoutet er ikke særlig godt med 1600x1200. Det gælder dog også de fleste andre hjemmesider, så jeg er glad for Operas zoom-feature.

Firefox har nogle zoom-plugins, men de fungerer kun på hhv. tekststørrelse og billedstørrelse. Resten af layoutet følger ikke med, så det smadre mange sider.
Gravatar #18 - yosh
20. aug. 2006 19:13
Som en lille hjælp til syns- og motorikhæmmede Firefox brugere har jeg skrevet et lille stykke CSS kode der kan lægges ind i den lokale userContent.css.
URL'en skal rettes fra http://newz.dk til http://www.newz.dk hvis det er dette domæne der benyttes.

@-moz-document url-prefix(http://newz.dk) {
a.left-item-menu-normal[href="/forum/"] {
color: #F00 !important;
font-size: 15px !important;
height: 20px !important;
text-transform: uppercase !important;
text-decoration: blink !important;
}
a.left-item-menu-normal[href="/forum/"]:after {
content: "!!!";
}
}
Gravatar #19 - mrmorris
20. aug. 2006 19:47
#18 Super, kan du ikke lige fikse de 1 mia. andre sider med samme skaleringsproblemer mht. høj opløsning?
Gravatar #20 - amokk
20. aug. 2006 20:41
#18 alt for nice, jeg er glad for at se en blink-effekt uden <BLINK> tagget :-)

Hvis folk i stedet (ligesom jeg selv) hellere vil kunne se på crew siden kan de i stedet bruge dette:

@-moz-document url-prefix(http://newz.dk) {
a.left-item-menu-normal[href="/crew.php"] {
color: #F00 !important;
font-size: 25px !important;
height: 20px !important;
text-transform: uppercase !important;
text-decoration: blink !important;
}
a.left-item-menu-normal[href="/forum/"]:after {
content: "!!!";
}
}
Gravatar #21 - mrmorris
20. aug. 2006 20:46
#20 Men hvis du så gerne vil se på billeder af dig selv, er det så ikke smartere at få dig et spejl?
Gravatar #22 - The-Lone-Gunman
20. aug. 2006 21:26

Det er da fordi han vil se billedet af mig...
Gravatar #23 - toffe1001
21. aug. 2006 05:04
well... %SystemRoot%\system32\magnify.exe har vel altid været en god hjælp i visse situationer :D
Gravatar #24 - Scavy
21. aug. 2006 07:42
Har ikke ramt ved siden af endnu... men nu bruger jeg desværre(!?) heller ikke forummet ret tit.

Men det burde da heller ikke være et problem, hvis bare man har lidt styr på motorikken, og husker at se hvor man klikker..

Ellers skal man bare lade sig inspirer af Microsoft og lave en dialog boks der kommer frem hvis man klikker på Artikler eller Crew. Den skal så sige noget i retning af:

"Du har klikket på Crew, er du sikker på du ikke vil ind på forum istedet? Ja / Nej."
Gravatar #25 - plazm
21. aug. 2006 08:55
#24 smid følgende i din adresselinien og tryk enter :)

javascript: var a = document.getElementsByTagName("A")[5]; a.onclick=function() { return confirm("Du har klikket på Crew, er du sikker på du ikke vil ind på forum istedet? Ja(Ok) / Nej(Cancel)."); };void(0);
Gravatar #26 - MiniatureZeus
21. aug. 2006 09:07
#25 plazm

så tror jeg sq at det er nemmere at tilmelde sig til et FOF motorikspasserkursus! :p
Gravatar #27 - Sikots
21. aug. 2006 09:40
#24 Det virker ikke i min firefox...

Hvis folk flæber over de ikke kan ramme et link i en menu, er det nok nærmere dem som skal ændres end det er koden som skal ændres.
Newz.dk behøver ikke spilde tiden på lort...
Til folk som ikke kan rammer, jeg tror at denne vil kunne hjælpe lige præcis dig!
Gravatar #28 - mrmorris
21. aug. 2006 10:10
#27 ...og til folk der ikke kan staver, tror jeg denne vil kunne hjælpe lige præcis dig.
Gravatar #29 - amokk
21. aug. 2006 11:03
#28 "...og til folk der ikke kan staver,"

I rest my case...
Gravatar #30 - Simm
21. aug. 2006 11:52
Rammer aldrig forkert :p
Gravatar #31 - mrmorris
21. aug. 2006 12:54
#29 Come on, læs nu ironien. Og læg du bare din kasse til at sove.
Gravatar #32 - luuuuu
21. aug. 2006 15:43

Jeg kan et andet tricks til synshæmmede personer i firefox.

Hold ctrl nede og scroll ned. Så synes verden lige pludselig meget større.
Gravatar #33 - Eniac
21. aug. 2006 17:24
Hehe. spøjs afstemning :-)
Hvad men en om hvor tit man kommer til at stemme forkert (fx. er første valgmulighed altid valgt som default, hvilket måske kan "farve" resultatet).
Gravatar #34 - sodhi
21. aug. 2006 20:18
Betyder 'jeg bruger ikke forumet' ikke, at man ikke kan deltage her? eller er der forskel på forum'et og diskussionerne?
Gravatar #35 - bruuno117
22. aug. 2006 06:32
er der et forum her ? wow
Gravatar #36 - osiron
22. aug. 2006 12:42
Personligt mener jeg ikke at der er nogle problemer med at ramme de forskellige menupunkter.
Hver menupunkt har jo en rimelig god størrelse i forhold til målgruppens generelle kvalitet af syn. Jeg kan ikke forestille mig ret mange svagtseende brugere på Newz, selvom jeg ikke vil udelykke at der kan være nogle få.
Derudover "oplyser" menupunkterne, hvilket gør det endnu lettere at se hvilket punkt man holder musen over. Samtidig med, gør det det også lettere at man ikke behøver at trykke på teksten, men på hele menufeltet for at navigere rundt.

Jeg har selv designet hjemme sider i mange år efterhånden, og jeg vil nok mene at jeg har set en del eksempler der ikke ligefrem scorede højest point, men Newz crewet har gjort det godt, synes jeg.

Jeg stemte desuden "Det er aldrig sket"
Gravatar #37 - MiniatureZeus
23. aug. 2006 10:23
før var jeg altid trist og deprimeret når jeg ramte Crew.. Men så kom Allan og nu er mit liv meget sjovere! Tak Allan...

[spoiler] Til dem som slet ikke fatter det, så kig på det sidste crew medlem...[/spoiler]
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login