mboost-dp1
Hvor stort er dit HD TV?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
#4 Og så skal det selvfølgelig også lige tilføjes, at din penis er ekseptionel lille :)
Har ikke besluttet mig for, hvilket et jeg skal købe, så jeg har ikke fået købt et endnu. Syntes ihvertfald ikke det var pengene værd, at spilde penge på FullHD, før den tåbelige standardkrig slutter. Så køber nok snart bare et godt 720P, og nyder noget HD kabeltv indtil det bliver tid til at opgradere. Men det efterlader stadig, sindsygt mange at vælge imellem. Og gider ikke købe noget lort, bare for at købe et...
hmm underligt der ikke er en 32" mulighed, når man tænker på hvor udbredte netop denne størrelse er!
Jeg måstte stemme 30" da jeg har en 32" selv.
Jeg måstte stemme 30" da jeg har en 32" selv.
Den her afstemning er at gnide salt i såret! Jeg har et good old 28" som lige er afgået ved døden efter 10 års intensivt brug (RIP). Har ikke penge til den 40" full HD skærm jeg gerne vil have. Har faktisk ingen penge overhovedet! Så nu har jeg sat en MEGET gammel 15" fladskærm til HTPC'en for overhovedet at kunne se noget i stuen. Min livskvalitet er drastisk forringet! Føler at jeg er nået bunden.
Og så kommer der en afstemning som denne...... FUCK hvor tarveligt!
går sgu i banken og hæver kassekreditten i morgen!
Og så kommer der en afstemning som denne...... FUCK hvor tarveligt!
går sgu i banken og hæver kassekreditten i morgen!
32" 768p her.
Jeg er ikke interesseret nok i TV til at jeg vil ofte en formue på det. Men fladt måtte det da gerne være, så TV'et ikke invaderer stuen så meget.
Dvs. mere end 768p er for dyrt. Og jeg kunne ikke lige finde noget dårligere end 768p.
32" er den perfekte størrelse. Jeg har sat skærmen på en arm, så jeg kan trække den et stykke ud fra væggen.
Så passer det med, at når jeg trækker den ud fra væggen, kan jeg se detaljerne i 768p. Men når den er inde ved væggen passer det med at jeg kan se detaljerne i SD, som jeg normalt ser. Perfect. Bortset fra at detaljerne i SD er kompressions-støj. :-/ (Canal Digital)
Jeg er ikke interesseret nok i TV til at jeg vil ofte en formue på det. Men fladt måtte det da gerne være, så TV'et ikke invaderer stuen så meget.
Dvs. mere end 768p er for dyrt. Og jeg kunne ikke lige finde noget dårligere end 768p.
32" er den perfekte størrelse. Jeg har sat skærmen på en arm, så jeg kan trække den et stykke ud fra væggen.
Så passer det med, at når jeg trækker den ud fra væggen, kan jeg se detaljerne i 768p. Men når den er inde ved væggen passer det med at jeg kan se detaljerne i SD, som jeg normalt ser. Perfect. Bortset fra at detaljerne i SD er kompressions-støj. :-/ (Canal Digital)
Hehe, jeg drømmer nu stadig om at få det i PAL-kvalitet, når nu man er tvunget til at betale (det samme), uanset om man har PAL-signal, eller må nøjes med net-udgaven.
Men det kunne da være fint med en HD-DR. Så kan man jo altid tælle hudorm, hvis nyhedsoplæseren ikke har noget mere spændende at fortælle om. ;-)
og specielt nu da jeg også kan se DR i HD-kval fra min PC!?
Hehe, jeg drømmer nu stadig om at få det i PAL-kvalitet, når nu man er tvunget til at betale (det samme), uanset om man har PAL-signal, eller må nøjes med net-udgaven.
Men det kunne da være fint med en HD-DR. Så kan man jo altid tælle hudorm, hvis nyhedsoplæseren ikke har noget mere spændende at fortælle om. ;-)
Omkring de 126" på projektoren
Godt nok ikke HD desværre, solgte min HD-projektor da jeg troede den var dårligere (NEVER sælg noget med mindre du prøver det først ^^ ) kan dog glæde mig over min fætters ualmindeligt dejlige billede fra xbox360'en :)
Godt nok ikke HD desværre, solgte min HD-projektor da jeg troede den var dårligere (NEVER sælg noget med mindre du prøver det først ^^ ) kan dog glæde mig over min fætters ualmindeligt dejlige billede fra xbox360'en :)
Stemte 37,1"(burde nok have valgt "andet" eller "30,1"" men for sent nu ;) ), men mit TV er 32". Mærkelige valgmuligheder der er i den her afstemning.
Hvorfor er der ",1" efter hver skærmstørrelse?
Mærke og modellen er: Sony KDL-32U2520 Silver.
Hvorfor er der ",1" efter hver skærmstørrelse?
Mærke og modellen er: Sony KDL-32U2520 Silver.
Har slet ikke noget TV, eller har faktisk et gammelt 28" CRT TV, men det står på et lagerhotel og samler støv.
Overvejer dog kraftigt et 37" eller 40" 1080p Samsung TV, men det bliver først når jeg finder en lejlighed.
(Har du, eller kender du en, som har en 2-3 værelses til leje i Herning, så må du meget gerne skrive..) :)
Overvejer dog kraftigt et 37" eller 40" 1080p Samsung TV, men det bliver først når jeg finder en lejlighed.
(Har du, eller kender du en, som har en 2-3 værelses til leje i Herning, så må du meget gerne skrive..) :)
sKIDROw:
Anbefaling: Hifi-Klubben har et 32" 720p fra NAD, som er RET godt. Har selv lige købt det og en PS3. Det spiller max. og med 3 indbyggede digitale tunere må man sige at være godt dækket ind, også fremtidsmæssigt. Du kan se det her. De laver det også med indbygget HDD-optager.
Anbefaling: Hifi-Klubben har et 32" 720p fra NAD, som er RET godt. Har selv lige købt det og en PS3. Det spiller max. og med 3 indbyggede digitale tunere må man sige at være godt dækket ind, også fremtidsmæssigt. Du kan se det her. De laver det også med indbygget HDD-optager.
Den mest solgte TV størrelse er 32", men den fortrukne rykker sig mod 37".
Har selv et 43" Pioneer plasma, der tager op til 720p. Når nu det er et nørd forum burde man mene at I havde forstand nok til at vide at du absolut intet har at bruge full-hd til, på skærme under 50" og helst 60" størrelsen. Billedkvalitetsforøgelsen er minimal.
Hvad sker der for de valgmuligheder i den poll? .1 alle sammen, og ingen 43" :P
Har selv et 43" Pioneer plasma, der tager op til 720p. Når nu det er et nørd forum burde man mene at I havde forstand nok til at vide at du absolut intet har at bruge full-hd til, på skærme under 50" og helst 60" størrelsen. Billedkvalitetsforøgelsen er minimal.
Hvad sker der for de valgmuligheder i den poll? .1 alle sammen, og ingen 43" :P
Samsung 40" 1366x768 med 720p over HDMI.
Har været lidt træt af at det ikke var full hd da det er kommet mere og mere frem, men som gutten over mig nævner er det jo fuldstendigt ubrugeligt i den størrelses fjernsyn.
Jeg har måtte rykke rundt på mine møbler flere gange bare for at få min sofa tæt nok til at kunne se alle detaljer.
Har været lidt træt af at det ikke var full hd da det er kommet mere og mere frem, men som gutten over mig nævner er det jo fuldstendigt ubrugeligt i den størrelses fjernsyn.
Jeg har måtte rykke rundt på mine møbler flere gange bare for at få min sofa tæt nok til at kunne se alle detaljer.
Sorry for dobbelt post, men kom lige i tanke om dette link:
http://boardsus.playstation.com/playstation/board/...
Hvis jeg havde $6.000.000.. så ville jeg nok ikke købe det her setup, men det er i hvert fald ekstremt. Ville gerne have projectoren.
http://boardsus.playstation.com/playstation/board/...
Hvis jeg havde $6.000.000.. så ville jeg nok ikke købe det her setup, men det er i hvert fald ekstremt. Ville gerne have projectoren.
Til alle dem som synes full HD er for dyrt osv... Som #38 siger så er det slet ikke noget man skal overveje hvis der er tale om et TV på under 50" tommer. På normal TV kigningsafstand kan man simpelthen ikke se forskel på 720P og 1080P.
11#: 720/1080 er som sådan ikke en standardkrig... I hvert fald ikke som f.eks. VHS/DVD. Her er der bare tale om 2 forskellige niveauer af den samme standard. Og det skal nok ende med at alle TV signaler bliver sendt i 1080P, men det ændrer ikke på at det er ligegyldigt om et f.eks. 32" TV kun kan køre 720P, den høje opløsning er til fremvisning på større displays. Og så kan man selvfølgelig også få udbytte af den hvis man bruger sit TV som computerskærm.
11#: 720/1080 er som sådan ikke en standardkrig... I hvert fald ikke som f.eks. VHS/DVD. Her er der bare tale om 2 forskellige niveauer af den samme standard. Og det skal nok ende med at alle TV signaler bliver sendt i 1080P, men det ændrer ikke på at det er ligegyldigt om et f.eks. 32" TV kun kan køre 720P, den høje opløsning er til fremvisning på større displays. Og så kan man selvfølgelig også få udbytte af den hvis man bruger sit TV som computerskærm.
#43: Man kan altså se forskel på 720P(HD-Ready 16,noget mill. farver) og 1080P (Full HD 32,noget mill. farver) og om det er plasma el. lcd... men jeg har valgt et HD-Ready plasma som kan vise 1080I (HD-Ready 16,noget mill. farver) og det kostede kun 9000kr. så hvorfor vælge Full HD med mindre man bruger det professionelt eller bare vil se patter i god kvali'
Selfølgelig har man da et full hd tv :) I mit tilfælde er det et BeoVision 7-40 Mrk III
Men må indrømme at der er ikke er ret meget forskel på 720p og 1080p
Men må indrømme at der er ikke er ret meget forskel på 720p og 1080p
#skidrow
Hvilken standardkrig brokker du dig over ?
Der er ingen på TV, hvis du tænker på HDDVD og BluRay har den ingen indflydelse på dit TV, den drejer som om formatet på medierne ikke på dit TV.
Hvilken standardkrig brokker du dig over ?
Der er ingen på TV, hvis du tænker på HDDVD og BluRay har den ingen indflydelse på dit TV, den drejer som om formatet på medierne ikke på dit TV.
som du kan se her
http://newz.dk/700-000-digitale-tunere-skal-paa-lo...
er der stadig ikke fundet nogen reel std i danmark for DVB.
udover det er 1080p heller ikke en rigtig std endnu,
og der er allerede nu i USA(nok også andre steder), skærme med en højere opløsning.
så der er stadig stadig en standard krig indenfor TV...
som du kan se her
http://newz.dk/700-000-digitale-tunere-skal-paa-lo...
er der stadig ikke fundet nogen reel std i danmark for DVB.
udover det er 1080p heller ikke en rigtig std endnu,
og der er allerede nu i USA(nok også andre steder), skærme med en højere opløsning.
så der er stadig stadig en standard krig indenfor TV...
Et styks 52" (132 cm) Sony KDL-52X3500 (Med MPEG-4 tuner sælføli), bestilte for en måned siden og det blev leveret for 14 dage siden sammen med Sony HTP-BD2RSF hjemmebiograf... Erstatter en Optoma projektor med et billigt lærred, og jeg har ikke et eneste minut fortrudt det! Billedet står knivskarpt efter en lille farvekorrigering. Højttalerne spiller nogenlunde, men kan ikke helt leve op til lydkvaliteten på BluRay.
Nu skal jeg til og sysle med et mediecenter der kan modtage DVB-S2 så vi kan få noget Discovery HD i stuen :)
Nu skal jeg til og sysle med et mediecenter der kan modtage DVB-S2 så vi kan få noget Discovery HD i stuen :)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.