mboost-dp1
Hvor stor båndbredde har du hjemme?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Endelig en nice pool.. Har selv 2mbit/512 for 390 hos cybercity kører perfekt. Dog synes jeg at priser på adsl er for høje.. Selv i bosnien koster det mindre end i danmark..
Hvordan tester man sin bandwith? Nogen der kender et godt testsite? Jeg vil gerne teste inde fra mit arbejde, men der er noget proxy som snyder lidt undervejs..
#10 drbravo:
Log på ftptest1.tele.dk med dit foretrukne FTP-program, så kan du teste med filer fra 128 byte til 100 megabyte. Du kan desuden uploade filerne, hvis du også vil kontrollere din upload hastighed.
NB. Du kan ikke forvente, at resultatet bliver præcist, hvis du har en anden udbyder (ikke engang, hvis du har TDC). Serveren tillader dog kun maks 6 brugere af gangen (så vidt jeg husker), så den burde ikke være overbelastet.
De fleste ADSL-linjer sælges dog også som "op til", så man kan ikke engang klage, hvis linjen ikke performer som forventet.
Log på ftptest1.tele.dk med dit foretrukne FTP-program, så kan du teste med filer fra 128 byte til 100 megabyte. Du kan desuden uploade filerne, hvis du også vil kontrollere din upload hastighed.
NB. Du kan ikke forvente, at resultatet bliver præcist, hvis du har en anden udbyder (ikke engang, hvis du har TDC). Serveren tillader dog kun maks 6 brugere af gangen (så vidt jeg husker), så den burde ikke være overbelastet.
De fleste ADSL-linjer sælges dog også som "op til", så man kan ikke engang klage, hvis linjen ikke performer som forventet.
1024/256 Kbit fra Dansk Kabel TV.
Men jeg hopper nok på ders 4096/512 linie når jeg får råd. De har lige sat den ned med 200 kr. til 499 kr./md. :)
Men jeg hopper nok på ders 4096/512 linie når jeg får råd. De har lige sat den ned med 200 kr. til 499 kr./md. :)
Well, her på stedet har vi 100Mbit/s inet, men med ~1000 brugere er det lidt forskelligt hvor hurtigt det kører.
Testede lige med ftptest1.tele.dk, hvilket "kun" gave mig 4 Mbit/s.
Testede lige med ftptest1.tele.dk, hvilket "kun" gave mig 4 Mbit/s.
ComX: 10 / 10 mbit... og det virker bare :-) Mener det er 299 jeg giver for det. Downloader ofte med 1,3 - 1,5 mb sek :-)
Overførselshastighed: 8226.75 kb/s
Testfilens størrelse: 10240 kb
Download tid: 1.24472 sek.
Hvad kan jeg sige.. det er rart, efter mange års venten, med isdn og crappy dsl, endelig at sidde på en ordentlig forbindelse hjemmefra (Kollegie @ DTU). Er dog ikke helt sikker på at det ikke snyder en smule da jeg næsten sidder i lokalnet med Dixen, men igen.. det da vel heller ikke snyd?
og #15.. jeg har en ordentlig latency i world of warcraft :p
Testfilens størrelse: 10240 kb
Download tid: 1.24472 sek.
Hvad kan jeg sige.. det er rart, efter mange års venten, med isdn og crappy dsl, endelig at sidde på en ordentlig forbindelse hjemmefra (Kollegie @ DTU). Er dog ikke helt sikker på at det ikke snyder en smule da jeg næsten sidder i lokalnet med Dixen, men igen.. det da vel heller ikke snyd?
og #15.. jeg har en ordentlig latency i world of warcraft :p
Jeg er efterhånden blevet opgraderet og har nedgraderet så mange gange, at jeg ikke kan huske hvad jeg har. Enten 1 eller 2Mbps. Jeg valgte 1Mbps, da det er hvad jeg har brug for og sigter efter, når jeg op-/nedgraderer.
Midlertidigt 1024/128
Rimelig skod når jeg har min FTP kørende. Men bliver fandme også opgraderet meget meget snart. Noget lort at hente med 15-16 KB/s over FTP :D
Men gik fra intet internet tilbage for nogle år siden, til
16000b/s dejlig nice modem i frækt børstet alu og røde dioder :P
33Kb/s grimt hvidt modem
64/64 TDC Webspeed
256/128 TDC WebSpeed
2048/512 TDC ADSL (November 2005)
512/128 TDC ADSL (Da tilbuddet om 2Mbit stoppede 1. april)
1024/128 TDC ADSL (5-10. maj hvor TDC fordoblede forbindelserne)
Så det har gået lidt op og ned...
Rimelig skod når jeg har min FTP kørende. Men bliver fandme også opgraderet meget meget snart. Noget lort at hente med 15-16 KB/s over FTP :D
Men gik fra intet internet tilbage for nogle år siden, til
16000b/s dejlig nice modem i frækt børstet alu og røde dioder :P
33Kb/s grimt hvidt modem
64/64 TDC Webspeed
256/128 TDC WebSpeed
2048/512 TDC ADSL (November 2005)
512/128 TDC ADSL (Da tilbuddet om 2Mbit stoppede 1. april)
1024/128 TDC ADSL (5-10. maj hvor TDC fordoblede forbindelserne)
Så det har gået lidt op og ned...
Og så sidder jeg her med 256 kbit :( Tror jeg vil bruge den her poll til at vise min mor at vi lever i fortiden (altså herhjemme)
Lidt vildt at det kun er 3% som har under 512.
Men det tal tegner sig jo nok heller ikke for landsgennemsnittet.
Newz.dk's bruger er jo lige....ehmmm..specielle :)
Har selv været igennem de fleste.
Startede med et 56k modem og fik så ISDN 64k.
Fik så 256/256 med Tiscali og skiftede så til CC og fik 256/256. Opgarderede til 512/512 og fik så 2Mbit/512 som jeg har kørt med i snart 2 år.
Er godt tilfreds med min linie nu.
Eneste som kunne være nice ville være at få 2Mbit/2Mbit.
så kunne man kører sin egen CS server derhjemme :)
Men det tal tegner sig jo nok heller ikke for landsgennemsnittet.
Newz.dk's bruger er jo lige....ehmmm..specielle :)
Har selv været igennem de fleste.
Startede med et 56k modem og fik så ISDN 64k.
Fik så 256/256 med Tiscali og skiftede så til CC og fik 256/256. Opgarderede til 512/512 og fik så 2Mbit/512 som jeg har kørt med i snart 2 år.
Er godt tilfreds med min linie nu.
Eneste som kunne være nice ville være at få 2Mbit/2Mbit.
så kunne man kører sin egen CS server derhjemme :)
Hmm, kan sq ikke huske hvad kollegiet har, men efter som det hovedsagligt er datamatikere, multimediegrafikkere og (heldigvis*) pædagoger der bor på kollegiet så kan jeg normalt hente med en 400 - 700KB/s (ja, kilobyte).
* Heldigvis, hvis det var en gruppe nørder mere tror jeg da vist lige nettet ville være overbelastet.
I øvrigt nice når man har sådan en linje, så gør det ikke så meget hvis man ikke kan huske hvor ens iso'er ligger, det tager ikke så lang tid at hente dem igen 15 ~ 20 afhængig af hvornår (fredag aften går sjovt nok altid hurtigt, ved ikke hvorfor....)
* Heldigvis, hvis det var en gruppe nørder mere tror jeg da vist lige nettet ville være overbelastet.
I øvrigt nice når man har sådan en linje, så gør det ikke så meget hvis man ikke kan huske hvor ens iso'er ligger, det tager ikke så lang tid at hente dem igen 15 ~ 20 afhængig af hvornår (fredag aften går sjovt nok altid hurtigt, ved ikke hvorfor....)
10Mbit - For nyligt skruet op fra 4.5 uden at jeg fik noget at vide. Betalt over husleje, så det koster ikke en brille.
Edit.
I gennemsnit 850Kb i sek ifølge DU meters stopwatch.
Edit.
I gennemsnit 850Kb i sek ifølge DU meters stopwatch.
Har en 2Mbit linje fra CC, som i følge rygter nok snart bliver opgraderet.
Der udover det har jeg 4Mbit fra TDC (firmabetalt), så derfor er jeg med i "over 4Mbit" gruppen ;)
Der udover det har jeg 4Mbit fra TDC (firmabetalt), så derfor er jeg med i "over 4Mbit" gruppen ;)
2560Kbps
Går ud fra at det ryger i kategorien "Til og med 4", eller har jeg været lidt omkring.
<-1996 56k
1997 Teledanmark ISDN 128k
1999 CC ADSL 512/128 (Var 128/64 men de opgraderede hurtigt)
2001 TDC ADSL 1024/256
2003 Tele2 ADSL 1024/256
2004-> CC ADSL 2560/320 (Var 2048/128 men de opgraderede hurtigt)
Går ud fra at det ryger i kategorien "Til og med 4", eller har jeg været lidt omkring.
<-1996 56k
1997 Teledanmark ISDN 128k
1999 CC ADSL 512/128 (Var 128/64 men de opgraderede hurtigt)
2001 TDC ADSL 1024/256
2003 Tele2 ADSL 1024/256
2004-> CC ADSL 2560/320 (Var 2048/128 men de opgraderede hurtigt)
512/128 webspeed
btw ... er der nogen der kender noget til DanskBredbånd? Vi er i vores opgange i ejendomsforeningen ved at diskutere at få DanskBredbånd... men jeg har efterhånden hørt forskellige udtalelser fra "det' noget lort" til "TOTAL KUHL MAHN"... er der nogen herinde der har det?
btw ... er der nogen der kender noget til DanskBredbånd? Vi er i vores opgange i ejendomsforeningen ved at diskutere at få DanskBredbånd... men jeg har efterhånden hørt forskellige udtalelser fra "det' noget lort" til "TOTAL KUHL MAHN"... er der nogen herinde der har det?
Før den 1/6 havde jeg en 1.024/128 kbit/s webspeed forbindelse, for 369 kr. pr. md., som TDC så opgraderet til en 2.048/128 kbit/s forbindelse til samme pris.
Jeg har dog netop sat det om til en 1.024/256 kbit/s, for 339 kr. pr. md., ikke så meget for at spare, men fordi jeg hellere ville have mere upload end jeg ville have mere download.
Jeg har dog netop sat det om til en 1.024/256 kbit/s, for 339 kr. pr. md., ikke så meget for at spare, men fordi jeg hellere ville have mere upload end jeg ville have mere download.
Hvordan kan det være at det er så billigt? Her giver vi 610 kr/måned for en 2048/512 CC. Det er sgu irriterende at deres priser skal være så uigennemskuelige.
Interessant :) Er det 2048/512?
2048/512 til 379 hos det gode CyberCity :)
Hvordan kan det være at det er så billigt? Her giver vi 610 kr/måned for en 2048/512 CC. Det er sgu irriterende at deres priser skal være så uigennemskuelige.
Har en 2Mbit linje fra CC, som i følge rygter nok snart bliver opgraderet.
Interessant :) Er det 2048/512?
Vi startede også med en 1024/256 for 3 år siden, som så i løbet af et års tid gradvist blev opgraderet til 2048/512. At de så ikke kan give næste skridt til samme pris det er da fair nok, men synes ikke at det er fair at der er nogle der kun skal betale 379,- :) jaja, jeg er en tudefanden.
Vi startede også med en 1024/256 for 3 år siden, som så i løbet af et års tid gradvist blev opgraderet til 2048/512. At de så ikke kan give næste skridt til samme pris det er da fair nok, men synes ikke at det er fair at der er nogle der kun skal betale 379,- :) jaja, jeg er en tudefanden.
pt en 1024/128 fra TDC (lige blevet opgraderet), men vi skifter sgu nok til 512/512... uploaden er det kritiske punkt her i huset :)
Burde man ikke lave en poll hvor både upload og download indgår? ved ikke om poll systemet kan klare polls hvor man har 2 valgmuligheder?
Burde man ikke lave en poll hvor både upload og download indgår? ved ikke om poll systemet kan klare polls hvor man har 2 valgmuligheder?
Ahh skal man lave tidslinier, kan ikke huske årstallene men er FOR gammel
Acexx 28.8 modem
US robotics X2 senere opdateret til k56Flex (den lynede)
2x64kbit ISDN flatrate
512kbit ADSL TDC
2mbit ADSL TDC (kort periode 4 mdn)
100mbit/100mbit (kollegienet 2½ år)
4mbit/512kbit (TDC kabelnet 499kr) fodrede kæresten en and om at hun ikke kunne bruge netradio uden 512 upload så måtte vi tage den store linie
bestilt DBNET 10/10mbit 400kr om mdn hvis det kommer her til odense
Acexx 28.8 modem
US robotics X2 senere opdateret til k56Flex (den lynede)
2x64kbit ISDN flatrate
512kbit ADSL TDC
2mbit ADSL TDC (kort periode 4 mdn)
100mbit/100mbit (kollegienet 2½ år)
4mbit/512kbit (TDC kabelnet 499kr) fodrede kæresten en and om at hun ikke kunne bruge netradio uden 512 upload så måtte vi tage den store linie
bestilt DBNET 10/10mbit 400kr om mdn hvis det kommer her til odense
Min bofælle har lige ringet til CyberCity da jeg fortalte at der var nogle der påstod at de havde 2048/512 til mindre end 610,-/md.
Supporten påstod at der ikke var nogle der fik det billigere (og at priserne ikke bliver ændret frem til 1/7).
Nogle lyver, men hvem? :)
Supporten påstod at der ikke var nogle der fik det billigere (og at priserne ikke bliver ændret frem til 1/7).
Nogle lyver, men hvem? :)
Ja, det virker lidt mærkeligt at CC er blandt de absolut dyreste med ADSL, her i landet, og folk alligevel påstår at de får deres forbindelser næsten gratis... Det er noget jeg har undret mig over i de sidste mange tråde, hvor der har været talt om net-forbindelser.
Ja, det virker lidt mærkeligt at CC er blandt de absolut dyreste med ADSL, her i landet, og folk alligevel påstår at de får deres forbindelser næsten gratis... Det er noget jeg har undret mig over i de sidste mange tråde, hvor der har været talt om net-forbindelser.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.