mboost-dp1

Hvor meget motion får du om dagen i snit (også alm. transport)?

Gå til bund
Gravatar #51 - Xp3rt 
5. maj 2006 11:53
Går rundt på arbejdet og fixer div. computere og systemer, det ene sted, op og ned af trapper, bære rundt osv. Stille rack op, traske rundt med servere og andre tunge ting, første vinter jeg ikke har cyklet til og fra arbejde, begynder snart igen.
Plejede at cykle mindst 17km hver vej, plus det løse, og kom ca. hver anden dag op på 50km eller mere om dagen

Så hvem fanden siger at folk i IT branchen ikke får nok motion ? Jeg er ved at blive platfodet af at gå så meget ;)
Gravatar #52 - terrak
5. maj 2006 13:30
Jeg tror at "også alm. transport" giver et fejlagtigt billede af hvor meget "motion" en typisk bruger på newz får. Jeg mener i hvert fald ikke at dét at gå rundt på sit arbejde er motion, og jeg tror heller ikke det var hensigten med spørgsmålet.
Gravatar #53 - gentox
5. maj 2006 20:24
Det der svarer til ca. 4 timer hver dag. Det er så incl. cykel til og fra arbejde.

Kan godt mærke forskellen når jeg har været forhindret i at få den motion pga af sygdom, ferie eller dovenskab, for når man kommer igang igen går der ca 14 dage før man er på det gamle niveau igen. Og de 14 dage er for at sige det på jydsk, træls.
Gravatar #54 - ZM4573R
6. maj 2006 01:26
aagaard:
Det skal gøre ondt før det virker... Da jeg startede med at træne, rettelse, dagen efter var mine arme så ømme at det ikke var muligt for mig at tage en jakke på uden nærmest at skrige af smerte.
Og det samme med løbetræning, hvis du har været stillesiddende i gennem længere tid, så skulle du gerne mærke det i lår og mave efter en god lang tur.
Gravatar #55 - Sattie
6. maj 2006 10:23
Synes spørgsmålet er underligt (også den kampagne med 30mins motion om dagen).

Som nogle skriver, betragter de jo selv den gå tur til arbejdet for motion. Hvor meget er det liiiiige at man reelt forbrænder af kalorier osv, ved sådan en form for motion? Eller er den slags motion mere for at få frisk luft? Så håber ja da at de har taget et partikelfilter med, hvis det er i byerne de går!

Sagt med andre ord, jeg cykler vel en 20-30mins om dagen(15km), hver vej, men i den tid cykler jeg så også så stærkt at diverse biler slet ikke kan følge mit tempo (Biler i byen er pænt langsome).

Så stemte vel 50~mins, selvom hvis jeg var fru hansen så ville have taget over 160min.

Jeg er doven, men jeg har også begrænset tid, og den eneste metode der kan kombinere dette, er at tage den form for transport tid der tager kortest tid, selvom man så skal bevæge sig lidt.
Men så sparer jeg vel også hel bunke penge, for ikke at skulle lave indendørsmotion i et motionscenter.

PS: Det er året rundt overstående, og ikke bare når det bliver varm at der bliver bevæget sig de min.
Gravatar #56 - pulven
6. maj 2006 10:36

der er vist nogle undersøgelser der viser at du ikke brænder meget færre kalorier ved at gå en tur, end ved eksempelvis at løbe. Du får dog bedre muskler, og en bedre kondi af at løbe. Men at gå en tur er udemærket motion.
Gravatar #57 - Sattie
6. maj 2006 11:10
Set over distancen, og tiden, kan det bedst betale sig at løbe.
Kroppen har jo endda en bestemt hastighed, hvor den sætter automatisk over i løb, fra gågang, for at spare på resourcerne
(Kapgang er utroligt krævende).

Men jeg vil stadig våve at påstå at ved at gå i 5mins, og at løbe i 5mins, så er det den sidste man forbrænder mest kalorier ved.

(PSS til forrige besked: Det er røviretrende med så mange på cykelstierne nu!!)
Gravatar #58 - coday
6. maj 2006 12:23
#57 tror det med at man forbrænder næsten det samme antal kalorier ikker på på samme tid men samme strækning.
Gravatar #59 - Cyrack
6. maj 2006 23:41
Ang. 30 minutter kampangen:
Det er jo ikke for at få grovfede mennesker ned på de 72,7 kilo, men for at sparke lidt gang i pumpeværkerne, så vi ikke har 70% af befolkningen der dratter om med hjertestop når by-busserne strækker igen :-)
Hvis man har en varieret og balanceret kost er 30 minutter minimumskravet for at man ikke kalker til, hurtigere end en industri-kaffemaskine :-)
Gravatar #60 - BurningShadow
7. maj 2006 06:47
Nu hvor CyRacK taler om varieret kost, så kommer jeg til at tænke på om det er godt nok med varieret cola?
Gravatar #61 - ZM4573R
7. maj 2006 11:35
Sattie:
Den egentlige forbrænding af oplagret fedt starter først efter ca. 30 min med pulsen oppe (i træk), derfor de 30 min.
Og faktisk forbrænder du mere hvis du går i et hurtigt tempo fordi kroppen arbejder mere ved at gå hurtigt end at løbe moderat.

Motion er dejligt og det giver en kanon følelse i kroppen bagefter.. :)
Gravatar #62 - Sattie
7. maj 2006 21:41
1.: ja netop.. man skal yde for at det kan måles. Jo hårdere man yder, jo mere forbrændes der.. virkelig sund fornuft for begyndere det her.
2.:præcist som jeg skrev i indlæg 57...
3.:Motion er noget som er til at afhjælpe mennesket fordi vi ikke har kunne følge med den stigende udvikling i samfundet. Har man nogen sinde hørt om en hulemand tog motion, for motionens skyld? i think not..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login