mboost-dp1
Hvor meget motion får du om dagen i snit (også alm. transport)?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Lige i underkanten af en time, fordi jeg går på arbejde.
Over en time, hvis vi tæller den tid med jeg bruger på at gå ud i køleskabet efter kold cola, og tilbage til computerne.
Over en time, hvis vi tæller den tid med jeg bruger på at gå ud i køleskabet efter kold cola, og tilbage til computerne.
Svarede 1-10 minutter..
Bor 5 minutter fra min uddannelse og arbejde.
Sker af og til jeg går andre steder hen, men det er sjældent.
edit: #1 nåja, havde helt glemt jeg henter cola fra kantinen på uddannelsen, så må det nok snarere være over 60 minutter :D
Bor 5 minutter fra min uddannelse og arbejde.
Sker af og til jeg går andre steder hen, men det er sjældent.
edit: #1 nåja, havde helt glemt jeg henter cola fra kantinen på uddannelsen, så må det nok snarere være over 60 minutter :D
Normalt cyklede jeg på arbejde og til toget, for at komme i skole, hvor jeg så gik fra toget til skolen.
Efter jeg har fået kørekort? Not so much.
Efter jeg har fået kørekort? Not so much.
Omkring en halv times tid om dagen, sikkert lidt mere efter sommeren, hvis mit hockeyhold får to spilledage om ugen. :)
Hm!
Spiller fodbold to gange om ugen af ca. 2 timer = 240 min. (2 * 120)
Der er 7 dage på en uge = 10080 min.
10080 / 240 = 42 min. om dagen i snit! :o)
Edit:
Jeg undlader at kommentere mit eget indlæg ... suk! Det må sgu være varmen der får øverste etage til at koge! hehe! ;o)
Spiller fodbold to gange om ugen af ca. 2 timer = 240 min. (2 * 120)
Der er 7 dage på en uge = 10080 min.
10080 / 240 = 42 min. om dagen i snit! :o)
Edit:
Jeg undlader at kommentere mit eget indlæg ... suk! Det må sgu være varmen der får øverste etage til at koge! hehe! ;o)
Du burde måske motionere din hjerne lidt mere?
2*120 = 240.
240 / 7 = 34,2 min.
#topic.
ALT ALT ALT for lidt! Jeg kan virkeligt mærke at min krop nærmest er faldet helt sammen efter at jeg stoppede i militæret. Det er ikke så fedt.. Men jeg fik også arbejde i et software firma lige efter.. :(
Og hvad er definitionen på motion? Er det motion når man går ud i køkkenet efter flere drikkevarer? Når man skærer pizzaen ud? Når man spiller p.. computer?
Du burde måske motionere din hjerne lidt mere?
2*120 = 240.
240 / 7 = 34,2 min.
#topic.
ALT ALT ALT for lidt! Jeg kan virkeligt mærke at min krop nærmest er faldet helt sammen efter at jeg stoppede i militæret. Det er ikke så fedt.. Men jeg fik også arbejde i et software firma lige efter.. :(
Og hvad er definitionen på motion? Er det motion når man går ud i køkkenet efter flere drikkevarer? Når man skærer pizzaen ud? Når man spiller p.. computer?
Her på det sidste er jeg begyndt at gå nogle lange ture, så gennemsnittet er sandsynligvis røget op over en time. Plejer gerne at gå et sted mellem 5 og 15km og det plejer at tage et sted mellem 1 og 3 timer.
Bor lige ved siden af kontoret, så ingen motion der. Styrketræner 3-4 gange om ugen, men da det er ret intesiv træning bliver det ikke mere end ~30 minutter i gennemsnit dagligt.
At løfte musen og kaste den ned i den anden ende af lokalet, er ikke styrketræning.
At gå ned efter den bagefter, er ikke motion...
:-D
At løfte musen og kaste den ned i den anden ende af lokalet, er ikke styrketræning.
At gå ned efter den bagefter, er ikke motion...
:-D
Fodboldtræning 2 gange om ugen - 2 x 120 min = 240 min
kamp en gang om ugen = 90 min
Motion på arbejdet - en del eftersom vores afdeling er blevet flyttet... Så går en del frem og tilbage mellem afdelingerne...
Men rent fodboldmæssigt er det:
(240+90 min) / 7 dage = 47,14 min / dag
Jeg stemte derfor 51-60 min om dagen
kamp en gang om ugen = 90 min
Motion på arbejdet - en del eftersom vores afdeling er blevet flyttet... Så går en del frem og tilbage mellem afdelingerne...
Men rent fodboldmæssigt er det:
(240+90 min) / 7 dage = 47,14 min / dag
Jeg stemte derfor 51-60 min om dagen
Da en måneds ophold i et fitnesscenter koster ca. 600, må man jo finde en anden måde at få motion på.
Er begyndt at gå med aviser tidligt om morgenen, som vare knap 2 timer. Så over en times motion om dagen til mig. Bare en skam at 1.000 trin om dagen i ½ måned ikke endnu kan ses :-(
Er begyndt at gå med aviser tidligt om morgenen, som vare knap 2 timer. Så over en times motion om dagen til mig. Bare en skam at 1.000 trin om dagen i ½ måned ikke endnu kan ses :-(
Spiller fodbold søndag, onsdag og torsdag med forskellige venner, træner tirsdag, fredag og lørdag (Og mandag hvis jeg kan overkomme det), og så bor jeg 40 km fra mit uddannelsessted som iøvrigt ligger spredt udover hele KBH.. jorw jorw.. 8)
Cykler 3,5km hver vej på arbejde, altså 7km ialt hver dag. Derudover styrketræner jeg ca. 2 timer 3-4 dage om ugen og går til fitnessboksning i 1½ time 2 dage om ugen. Så det er en del over de 60min i gennemsnit.
Har lige været nede og købe helt nye rollerblades til 1500kr, da jeg syntes at min højre hånds bedste ven forsvinder længere og længere ind ad, så det bliver ca. 25 min ;P
Ellers går jeg til og fra skole, som ligger godt og vel 20 min herfra når jeg har min kæreste på slæb og 12 min uden.
Og så har mig og en ven en fast tur ned til den lokale fakta på 10 min hver vej hver dag :)
så ialt 25+((20+10)*2)= 85min/dag ca
Ellers går jeg til og fra skole, som ligger godt og vel 20 min herfra når jeg har min kæreste på slæb og 12 min uden.
Og så har mig og en ven en fast tur ned til den lokale fakta på 10 min hver vej hver dag :)
så ialt 25+((20+10)*2)= 85min/dag ca
Sjovt nok har jeg lige i dag været ude og købe Nike træningstøj osv for flere tusinde, og meldt mig ind i et fitness center :D jeg begynder på onsdag.
Så starter jeg hver uge kl. 8 til 9 morgen, man, ons og fredag med at træne, og tilføjer 10% hver uge i tid.
Jeg har siddet alt alt for meget ned under starten af min virksomhed, så mine ben sov fuldkommen til sidst. Det er ikke helt smart at arbejde dag og nat foran skærmen :)
Jeg stemte "0 minutter (arbejder hjemme og får maden bragt!)" håber det ændre sig inden den næste uge er omme.
Så starter jeg hver uge kl. 8 til 9 morgen, man, ons og fredag med at træne, og tilføjer 10% hver uge i tid.
Jeg har siddet alt alt for meget ned under starten af min virksomhed, så mine ben sov fuldkommen til sidst. Det er ikke helt smart at arbejde dag og nat foran skærmen :)
Jeg stemte "0 minutter (arbejder hjemme og får maden bragt!)" håber det ændre sig inden den næste uge er omme.
.... Gentage lige den sætning...
Hvad i hede hule ******* skal det nu gøre godt for hvis du alligevel bare skal svede af pommern til i det... 3 timer om ugen og du vil øge med 10% hen af vejen. Må indrømme jeg sagtens kunne finde et andet sted af fyre de penge af end på noget jeg vil gå til mellem 3 og 7 timer om ugen ^^
Ontopic;
Humh, motionere ikke, men er den klassiske tynd-som-en-pind-nørd trods det jeg har overforbrug af mad og drikke ^^ Finder det ikke decideret nødvendigt
.... Gentage lige den sætning...
købe Nike træningstøj osv for flere tusinde
Hvad i hede hule ******* skal det nu gøre godt for hvis du alligevel bare skal svede af pommern til i det... 3 timer om ugen og du vil øge med 10% hen af vejen. Må indrømme jeg sagtens kunne finde et andet sted af fyre de penge af end på noget jeg vil gå til mellem 3 og 7 timer om ugen ^^
Ontopic;
Humh, motionere ikke, men er den klassiske tynd-som-en-pind-nørd trods det jeg har overforbrug af mad og drikke ^^ Finder det ikke decideret nødvendigt
Spiller bold, og ofte med 2 kampe om ugen + 2 gange træning, og træner i 2 timer: 2x2+2x1,5 også løbetræner jeg også 1-2 gange om ugen, så det er over en time dagligt
#38, kommer jo an på om det kun er styrketræning du har tænkt dig, så er min mening at dry-fit ikke er super nødvendigt. :)
Hmm... har lige fået mit nye løbetøj, er soldat og laver frivilligt løb udover det som er tvunget, så har stemt 60min+ udover det så er der jo muskeltræning som også er skønt. :) også marcherer man jo rundt konstant.
:)
Hmm... har lige fået mit nye løbetøj, er soldat og laver frivilligt løb udover det som er tvunget, så har stemt 60min+ udover det så er der jo muskeltræning som også er skønt. :) også marcherer man jo rundt konstant.
:)
#14 sex, ja ok, men for den gennemsnitlige nørd kan det da højest være 1min ekstra.... så det er jo ret ubetydeligt.
mig selv her, ca. 1 times cykle til fitness hvor det bliver 2 timer ekstra 3 gange om ugen. Og så er der mit arbejde pt, som er 8 timers hårdt arbejde, så det vil jeg faktisk tælle med.
Så en hel del...
mig selv her, ca. 1 times cykle til fitness hvor det bliver 2 timer ekstra 3 gange om ugen. Og så er der mit arbejde pt, som er 8 timers hårdt arbejde, så det vil jeg faktisk tælle med.
Så en hel del...
Du har aldrig overvejet at bevæge dig for din konditions skyld, ja eller bare for dit helbreds skyld. Tynde mennesker dør også af livsstilssygdomme.
Har stemt 51-60 minutter. Går en del, spiller badminton, og har lidt erhvervsrengøring engang imellem, som også er med til at få pulsen op når man gerne vil være hurtig færdig.
Du har aldrig overvejet at bevæge dig for din konditions skyld, ja eller bare for dit helbreds skyld. Tynde mennesker dør også af livsstilssygdomme.
Har stemt 51-60 minutter. Går en del, spiller badminton, og har lidt erhvervsrengøring engang imellem, som også er med til at få pulsen op når man gerne vil være hurtig færdig.
Så om 25 uger træner du 11,9 timer mandag, onsdag og fredag? :O
#lidt mere topic.
Jeg har fundet en hurtig måde at tabe sig på - efter at jeg slog op med kæresten for cirka 3 uger siden har jeg på en eller anden måde tabt mig omkring 5 kg.. HMMM...?!
Så om 25 uger træner du 11,9 timer mandag, onsdag og fredag? :O
#lidt mere topic.
Jeg har fundet en hurtig måde at tabe sig på - efter at jeg slog op med kæresten for cirka 3 uger siden har jeg på en eller anden måde tabt mig omkring 5 kg.. HMMM...?!
Jeg bor på campus, ca. 3 min. gang fra alle auditorier.
Så, hmm... tænke tænke. Det bliver ikke til meget motion, bortset fra når jeg skal i byen eller købe ind. Ufatteligt at jeg ikke vejer flere ton :D
Jeg bryder mig ikke om polls der giver dårlig samvittighed, så fremover bedes i venligst holde jer til de platte og intetsigende polls. Det har jeg det bedst med :p
Så, hmm... tænke tænke. Det bliver ikke til meget motion, bortset fra når jeg skal i byen eller købe ind. Ufatteligt at jeg ikke vejer flere ton :D
Jeg bryder mig ikke om polls der giver dårlig samvittighed, så fremover bedes i venligst holde jer til de platte og intetsigende polls. Det har jeg det bedst med :p
Nåh ja, lidt motion får jeg da også vha. en smule sex og en hel masse bordfodbold.
[spoiler]Hvorfor udløber muligheden for at redigere i sine indlæg så hurtigt?[/spoiler]
[spoiler]Hvorfor udløber muligheden for at redigere i sine indlæg så hurtigt?[/spoiler]
aagaard:
Din måde at træne på giver ikke nogen mening, ihvertfald ikke for mig.
Hvis det er styrketræning så er den bedste måde at tilføje "10%" på er gentagelser og/eller kg.
med løbetræning/kredsløbstræning er den bedste måde distance og/eller hastighed.
Udover det så kan du ikke sige at du tilføjer 10% hver uge, for så er der nogle uger hvor du ingen fremgang vil have og derfor kollapser og der er nogle uger hvor du måske har 15% fremgang, et godt råd det er bare at træne til max hver eneste gang også lade være med at koncentrere dig om hvor mange xtra kg du skal have på ugen efter. Tag fremskridtet som det kommer, det er dumt at tvinge din krop til at tage nogle kg den måske ikke er klar til at tage, eller løbe en hastighed den ikke er klar til.
Din måde at træne på giver ikke nogen mening, ihvertfald ikke for mig.
Hvis det er styrketræning så er den bedste måde at tilføje "10%" på er gentagelser og/eller kg.
med løbetræning/kredsløbstræning er den bedste måde distance og/eller hastighed.
Udover det så kan du ikke sige at du tilføjer 10% hver uge, for så er der nogle uger hvor du ingen fremgang vil have og derfor kollapser og der er nogle uger hvor du måske har 15% fremgang, et godt råd det er bare at træne til max hver eneste gang også lade være med at koncentrere dig om hvor mange xtra kg du skal have på ugen efter. Tag fremskridtet som det kommer, det er dumt at tvinge din krop til at tage nogle kg den måske ikke er klar til at tage, eller løbe en hastighed den ikke er klar til.
blah. og jeg troede jeg ikke lavde noget, så for nolge måneder siden startede jeg til taekwondo 2-4 gange om ugen a 2 timer (Taekwondo er vildt fedt), og da jeg ikke ha bil og hader busser går jeg meget rundt så bruger ca en 2 timer om dagen på bare at gå rundt, også må vi da heller ikke glemme de stræk øvelser jeg laver om aften (skal jo en dag kunne sparke mig selv i hovede :P )
[spoiler][træls mode]
"bare at gå rundt, og[ ]så må vi da heller ikke glemme"
[/træls mode][/spoiler]
[spoiler][træls mode]
"bare at gå rundt, og[ ]så må vi da heller ikke glemme"
[/træls mode][/spoiler]
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.