mboost-dp1
Hvor meget harddiskplads har du fuld personlig råderet over hjemme?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Sådan ca. 3,5TB plus det løse.
Filserver: 6x500GB + 1x250GB + boot-disk.
Webserver: 1x200GB + boot-disk.
Desktop: 40GB boot-disk.
Laptop: 40GB boot-disk.
Nogle små maskiner med små boot-diske.
Så har jeg også et par 200GB diske der bare ligger, og jeg kan ikke huske om de virker. Jeg skal have set efter det, en dag...
Filserver: 6x500GB + 1x250GB + boot-disk.
Webserver: 1x200GB + boot-disk.
Desktop: 40GB boot-disk.
Laptop: 40GB boot-disk.
Nogle små maskiner med små boot-diske.
Så har jeg også et par 200GB diske der bare ligger, og jeg kan ikke huske om de virker. Jeg skal have set efter det, en dag...
har to 400 GB i pc'en, plus en 160GB, og så har jeg en MyBook World Edition II på 1TB og en lille hurtig eSATA på 320 GB, også ekstern. plus min iPod på 30GB og min 20GB i xbox360..
ialt 2330GB... Det bedste er at de to 400GB og mybooken er nogle jeg har vundet :D
ialt 2330GB... Det bedste er at de to 400GB og mybooken er nogle jeg har vundet :D
Server : 1x1.4 TB RAID5 (8x200 GB)
10x250 GB RAID0
4x80 GB RAID0+1 (OS osv)
Gaming : 4x80 GB RAID0
Workstation : 1x80 GB, 1x200 GB
Xbox : 1x120 GB
Powerbook : 1x20 GB
Thinkpad : 1x40 GB
Det giver ialt 4.7 TB, herudover har jeg en båndrobot med 8x40 GB DLT bånd i og skulle gerne få en ny båndrobot snart(tm) med 20x50 GB AIT bånd i istedet (tager kun backup af essentiel data).
Hvad med en afstemning om elforbrug ? i 2006 lå jeg på 10 MW
10x250 GB RAID0
4x80 GB RAID0+1 (OS osv)
Gaming : 4x80 GB RAID0
Workstation : 1x80 GB, 1x200 GB
Xbox : 1x120 GB
Powerbook : 1x20 GB
Thinkpad : 1x40 GB
Det giver ialt 4.7 TB, herudover har jeg en båndrobot med 8x40 GB DLT bånd i og skulle gerne få en ny båndrobot snart(tm) med 20x50 GB AIT bånd i istedet (tager kun backup af essentiel data).
Hvad med en afstemning om elforbrug ? i 2006 lå jeg på 10 MW
250GB+160GB og en lille på 20GB og så en iPod på 20GB
hmm.. nogle af jer overdriver sq med den plads... er det ren pr0n +backup af det ? :)
hmm.. nogle af jer overdriver sq med den plads... er det ren pr0n +backup af det ? :)
3x200GB RAID5 = 400GB
1x150GB Raptor = 150GB
erhmm og så hvad der ellers ligger og flyder på den bærbare og de to småservere.
Så jeg endte vist på 500-1TB...
Hvor jeg iøvrigt kan oplyse at der ikke ligger pr0n.
Men altså - idag får man jo smidt en TB i nakken for ingen penge, så jeg synes ikke rigtig der er lagt op til den fede min-er-større-end-din-konkurrence.
Den slags konkurrencer er jo MEGET vigtig, når man skal sammenligne HW.
1x150GB Raptor = 150GB
erhmm og så hvad der ellers ligger og flyder på den bærbare og de to småservere.
Så jeg endte vist på 500-1TB...
Hvor jeg iøvrigt kan oplyse at der ikke ligger pr0n.
Men altså - idag får man jo smidt en TB i nakken for ingen penge, så jeg synes ikke rigtig der er lagt op til den fede min-er-større-end-din-konkurrence.
Den slags konkurrencer er jo MEGET vigtig, når man skal sammenligne HW.
Hvad skal man svare hvis man allerede har indtil flere lokale kopier af Internettet og stadig har plads til overs? Skal man så svare over 6TB?
Så meget har jeg nu ikke hjemme, og jeg er efterhånden lidt i tvivl om, hvilket sted, jeg skal kalde for hjemme. Men der var nu alligevel noget ved spørgsmålet jeg var lidt i tvivl om. Skulle man give størrelsen med eller uden RAID? I mit tilfælde ville svaret nu blive 1-3TB i begge tilfælde. Men er der virkelig stadig så mange der kører uden RAID, at man stiller sådan et spørgsmål uden at gøre det klart hvilken af de to muligheder man skal svare?
Så meget har jeg nu ikke hjemme, og jeg er efterhånden lidt i tvivl om, hvilket sted, jeg skal kalde for hjemme. Men der var nu alligevel noget ved spørgsmålet jeg var lidt i tvivl om. Skulle man give størrelsen med eller uden RAID? I mit tilfælde ville svaret nu blive 1-3TB i begge tilfælde. Men er der virkelig stadig så mange der kører uden RAID, at man stiller sådan et spørgsmål uden at gøre det klart hvilken af de to muligheder man skal svare?
[url=#5]#5[/url] BigChief
Hvad med en afstemning om elforbrug ? i 2006 lå jeg på 10 MWJeg håber sandelig det er en tastefejl, for 10 MW i et helt år er dyrt. I 2006 var der 365 dage, det vil sige 8760 timer. Og med et forbrug på 10000kW når du dermed op på 87600000kWh. De har kostet godt og vel en krone stykket, hvilket vil sige at din elregning har lydt på rundt regnet 100 millioner kroner.
250GB WesternDigital extern hdd
80GB i min dybt elendige HP bærbar.
Den externe fungerer som pr0n server, mens 80'eren temp pr0n server.
80GB i min dybt elendige HP bærbar.
Den externe fungerer som pr0n server, mens 80'eren temp pr0n server.
0.994 GB? Så har du trimmet din PC ret godt, når du kan nøjes med under 1 GB... ;)
Har selv 120 GB stationær + 40 GB bærbar = 160 GB. Sammenlagt ca. 20 GB fri. Jeg mener at meget harddisk plads er et skråplan der gør at man hober alt muligt ligegyldigt op og bliver for doven til at rydde op i gammel data etc. Som tiden går, og harddiskudviklingen fortsætter, kan man potentielt bare udvide og udvide uden at slette en fil nogensinde. Til sidst har man samlet så meget crap at man dør af det.
Jeg har det bedre med at være tvunget til at holde orden og økonomisere med pladsen og hvis der er store datamængder jeg vil gemme, ryger det ned i skuffen på et par DVDer.
0.994 GB? Så har du trimmet din PC ret godt, når du kan nøjes med under 1 GB... ;)
Har selv 120 GB stationær + 40 GB bærbar = 160 GB. Sammenlagt ca. 20 GB fri. Jeg mener at meget harddisk plads er et skråplan der gør at man hober alt muligt ligegyldigt op og bliver for doven til at rydde op i gammel data etc. Som tiden går, og harddiskudviklingen fortsætter, kan man potentielt bare udvide og udvide uden at slette en fil nogensinde. Til sidst har man samlet så meget crap at man dør af det.
Jeg har det bedre med at være tvunget til at holde orden og økonomisere med pladsen og hvis der er store datamængder jeg vil gemme, ryger det ned i skuffen på et par DVDer.
500gb ekstern, 250gb+80gb+40gb i desktoppen og 80 i lappen..
men stadig.. jeg vil ha det SAN vi har købt på arbejdet.. 14 disk arrays med 14 diske i hver, med 300gb på hver disk.. 58800 gb lige der. :S
samtidig med at vi i sidste uge satte et andet SAN op med over 200 diske i. :S
puha altså.
men stadig.. jeg vil ha det SAN vi har købt på arbejdet.. 14 disk arrays med 14 diske i hver, med 300gb på hver disk.. 58800 gb lige der. :S
samtidig med at vi i sidste uge satte et andet SAN op med over 200 diske i. :S
puha altså.
74 GB Raptor som system disk
2x250 i Raid 0 til games, image filer og lidt film
Server
60 GB som system
250 GB til musik og serier
Macbooken:
80 GB
iPod på 80 GB
Såå, 1044 GB eller 8.967892e+012 bit :D Mangler snart plads dog :/
2x250 i Raid 0 til games, image filer og lidt film
Server
60 GB som system
250 GB til musik og serier
Macbooken:
80 GB
iPod på 80 GB
Såå, 1044 GB eller 8.967892e+012 bit :D Mangler snart plads dog :/
Svarede 0,5-1TB, men nu jeg tænker over det, så har jeg mere:
150+74+500+320 GB i maskinen + 120 GB i et usb-kabinet, det er lige over 1 TB. Nåja, og så har jeg lige 270MB harddisk i min Amiga 600 som står i skabet. :-)
150+74+500+320 GB i maskinen + 120 GB i et usb-kabinet, det er lige over 1 TB. Nåja, og så har jeg lige 270MB harddisk i min Amiga 600 som står i skabet. :-)
damn, jeg fatter ikke nogen tør køre raid 0 til at gemme data på. Jeg syntes jeg har set for mange dårlige diske i tidens løb.
Jeg har købt mange harddiske i tidens løb. Hver gang jeg har købt en ny og der ikke var plads til den gamle, har jeg altid købt et eksternt kabinet. Jeg har 7 stykker usb harddiske, med sammenlagt kapacitet på 3,1 TB :) Jeg bruger dem til at gemme data på. nogle af dem aktiverer bestemte indstillinger i mit backup program, og .. wupti automatisk backup
3.5"
30__GB_ATA100__7200 IBM (out of use)
200_GB_ATA133__7200 Western Digital (out of use)
80__GB_ATA133__7200 Seagate (out of use)
80__GB_ATA133__7200 Seagate (Br0ken)
200_GB_SATA300_7200 Maxtor
300_GB_SATA300_7200 Maxtor
2.5"
100_GB_SATA150_7200 Hitachi
30__GB_ATA100__7200 IBM (out of use)
200_GB_ATA133__7200 Western Digital (out of use)
80__GB_ATA133__7200 Seagate (out of use)
80__GB_ATA133__7200 Seagate (Br0ken)
200_GB_SATA300_7200 Maxtor
300_GB_SATA300_7200 Maxtor
2.5"
100_GB_SATA150_7200 Hitachi
Jeg har min bærbare med 40 GB, min stationære med 40 GB, og en ekstern harddisk med 320. Så jeg har vel 400 GB :).. Det er ikke meget i forhold til mange af jer andre herinde, men det er mere end rigeligt til lille mig :D
Jeg har min server med:
8x200 GB (sat sammen 2 og 2 i raid 0)
2x120 GB
1x160 GB
Og har bestilt 2x 500 GB yderligere.
Så ca 3 TB :D
Hvis jeg ligger de 2x74 GB raptor diske fra min primære maskine oven i, så er jeg over de 3 TB, men da jeg ikke har den sidste TB endnu stemte jeg 1-3 TB.
8x200 GB (sat sammen 2 og 2 i raid 0)
2x120 GB
1x160 GB
Og har bestilt 2x 500 GB yderligere.
Så ca 3 TB :D
Hvis jeg ligger de 2x74 GB raptor diske fra min primære maskine oven i, så er jeg over de 3 TB, men da jeg ikke har den sidste TB endnu stemte jeg 1-3 TB.
Server
2x75 GB WD Raptor(Mirror)
8x300 GB Seagate (Raid 5)
Workstation
2x250 GB Seagate (Stripe)
Så i alt har jeg omkring 2.7 TB
2x75 GB WD Raptor(Mirror)
8x300 GB Seagate (Raid 5)
Workstation
2x250 GB Seagate (Stripe)
Så i alt har jeg omkring 2.7 TB
Uhm,
200 og 320Gb i den stationære
20Gb fordelt på 2 iBooks
20Gb i en medieafspiller
så ligger der en 120Gb og flyder.
680 Gb... Hmm, mere end jeg lige regnede med, men man kan vel aldrig for meget.
Og er der for lidt har jeg en
Pr0n-buffer: Når pladsen begynder at svinde, er Pr0n det første, der ryger ud. Jeg kan varmt anbefale denne metode.
200 og 320Gb i den stationære
20Gb fordelt på 2 iBooks
20Gb i en medieafspiller
så ligger der en 120Gb og flyder.
680 Gb... Hmm, mere end jeg lige regnede med, men man kan vel aldrig for meget.
Og er der for lidt har jeg en
Pr0n-buffer: Når pladsen begynder at svinde, er Pr0n det første, der ryger ud. Jeg kan varmt anbefale denne metode.
#38 - Personligt vil jeg tro at det er folk der har FTP-servere kørende til at venner og bekendte kan hente, højst sandsynligt kombineret med en giga upload. Muligvis også folk der henter sindssygt meget fra nettet, både lovligt og ulovligt.
Eller folk, der af en eller anden ubeskriveligt mærkelig grund, vil have en kopi af hele internettet.
Eller folk, der af en eller anden ubeskriveligt mærkelig grund, vil have en kopi af hele internettet.
ULOVLIGT !!!11!!!2
Hehe, men ja, mit gaet er at de faatal som vitterligt har saa voldsomt meget diskplads enten taeller privatfirmaets data med, eller en kolonorm DVD-samling ( evt HD-DVD samling :D )
Jeg har ioevrigt snart 400GB anime, samlet ind i loebet af ~1 aar.. SAa det er nemt nok :D
ULOVLIGT !!!11!!!2
Hehe, men ja, mit gaet er at de faatal som vitterligt har saa voldsomt meget diskplads enten taeller privatfirmaets data med, eller en kolonorm DVD-samling ( evt HD-DVD samling :D )
Jeg har ioevrigt snart 400GB anime, samlet ind i loebet af ~1 aar.. SAa det er nemt nok :D
#43: I dagens Danmark må man jo nok have mere respekt for folk som har store mængder dvd-r, da det jo tager oceaner af tid at fremstille, modsat disk som jo bare koster penge.
For at få det fyldt med stuff tager ingen tid. Ved ikke om det er en pendant til Murphy's lov, men i hvert fald er diske altid for små uanset størrelse.
Personligt bruger jeg ca. 200Gb/år alene til digital-foto, så det er ikke kun dybt kriminelle der har brug for et diskplads-fix i ny og næ.
For at få det fyldt med stuff tager ingen tid. Ved ikke om det er en pendant til Murphy's lov, men i hvert fald er diske altid for små uanset størrelse.
Personligt bruger jeg ca. 200Gb/år alene til digital-foto, så det er ikke kun dybt kriminelle der har brug for et diskplads-fix i ny og næ.
#41 - Kan ikk se pointen i at rippe en DVD-film, hvis man har købt den lovligt, og ikke har planer om at dele den på nettet. Vil da klart foretrække at se en dvd på fjernsynet, frem for på computeren.
Kan godt se problematikken hvis man er til LAN-party eller gerne vil se en film på sin bærbare når man kører med tog eller lignende, men så har man altså ikk brug for mere end 2-3 film. Ellers kan man jo bare tage originalen med.
Og nu vil jeg ikke selv feje for egen dør, jeg har selv 160 GB harddiskplads, hvoraf kun cirka 20 GB er ledig, men jeg vil da aldrig nogensinde få brug for 6 TB.
Kan godt se problematikken hvis man er til LAN-party eller gerne vil se en film på sin bærbare når man kører med tog eller lignende, men så har man altså ikk brug for mere end 2-3 film. Ellers kan man jo bare tage originalen med.
Og nu vil jeg ikke selv feje for egen dør, jeg har selv 160 GB harddiskplads, hvoraf kun cirka 20 GB er ledig, men jeg vil da aldrig nogensinde få brug for 6 TB.
For dem der skulle være i tvivl, så er harddisk plads ikke et udtryk for størrelsen på dit lem....
Og ja, det gælder også jer der mener i ikke engang har et lem...
Og ja, det gælder også jer der mener i ikke engang har et lem...
#46: Det har ikke slået dig at der er andre grunde til at kopiere noget, end at dele det ulovligt eller for at se det, når man ikke har originalerne?
2 rigtig gode grunde kunne være at man har et medie center der kan læse dvd images, og den vej kan afspille alle ens dvd'er uden man skal have fat i dem, og en anden at man ikke gider ridse sine dvd'er hver gang man skal bruge dem.
2 rigtig gode grunde kunne være at man har et medie center der kan læse dvd images, og den vej kan afspille alle ens dvd'er uden man skal have fat i dem, og en anden at man ikke gider ridse sine dvd'er hver gang man skal bruge dem.
#46:
Jeg tror nu at vedkommende ripper filmene, for at undgå at skulle finde DVD skiven frem for at se en film. Vedkommende har nok en HTPC eller lignende stående så at man kan se filmen på TV'et også.
Lidt det samme princip som at jeg ripper alle mine CD'er så at jeg kan lytte til musikken når jeg sidder ved min PC. Hvis jeg havde muligheden ville jeg da også gerne streame min musik fra PC'en til min forstærker i stuen, selvom at jeg har musikken på CD og en CD-afspiller ovenpå forstærkeren. Det er simpelthen nemmere end at skulle fumle med fysiske medier konstant.
Jeg tror nu at vedkommende ripper filmene, for at undgå at skulle finde DVD skiven frem for at se en film. Vedkommende har nok en HTPC eller lignende stående så at man kan se filmen på TV'et også.
Lidt det samme princip som at jeg ripper alle mine CD'er så at jeg kan lytte til musikken når jeg sidder ved min PC. Hvis jeg havde muligheden ville jeg da også gerne streame min musik fra PC'en til min forstærker i stuen, selvom at jeg har musikken på CD og en CD-afspiller ovenpå forstærkeren. Det er simpelthen nemmere end at skulle fumle med fysiske medier konstant.
#48 og #49 - Det er selvfølgelig rigtigt nok, men personligt tror jeg ikk jeg ville bruge den løsning, hvis jeg havde muligheden. Det har nok noget at gøre med, at jeg ikk gider investere i mere harddisk-plads eller bruge tid på at rippe dem og bryde diverse former for kopierings-halløj. Dovenskaben længe leve.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.