mboost-dp1

Hvor meget FRI diskplads har du?

Gå til bund
Gravatar #51 - Dan
7. jan. 2005 22:18
#51, det kunne man jo lave en afstemning over...
Hvor ofte opdaterer du newz.dk ?
x>=60 gange om dagen
5>=x>60 -||-
1>=x>5 -||-
osv...
Gravatar #52 - Disky
9. jan. 2005 12:09
Er ikke glad for at indrømme det, men jeg har over 300GB fri plads.

Men det skyldes nok jeg lige har købt en maskine med 2*160 GB SATA diske i :-)
Gravatar #53 - amokk
9. jan. 2005 13:58
#53 så var det da godt du købte 2 med det samme hva'?

det ville da være helt utænkeligt at du kunne spare lidt klejner ved at vente med at købe til den første var fyldt
Gravatar #54 - Disky
9. jan. 2005 15:11
Har du nogensinde hørt om noget der hedder færdigsamlede PC'ere ? :-)

Du ved man køber en box hvor alt er i fra starten :-)
Jeg gider ikke det pjat med at selv at skulle handle 17 steder og bruge timer på at samle det.

Jeg købte maskinen smækkede kabler i, 5 min senere kørte det bare fint det hele.

Og skulle jeg selv havde samlet maskinen, ville der være røget 1 * 300 GB sata disk i.
Gravatar #55 - amokk
9. jan. 2005 15:21
#55 ja det har jeg hørt om... det er noget med at man ikke helt selv har kontrol over de dele som kommer med i den, oftest betaler lidt overpris osv. - at du har fået 2 HDs i stedet for 1 stor, beviser jo netop også at man ikke altid kan bestemme selv når man køber en færdig PC

det tager ½ time at samle en PC, hvis man kan spare bare 200 kr ved det, er det en udemærket timeløn, og du kan sagtens finde dele svarende til dem der sidder i en færdigsamlet PC, i én og samme butik på nettet.
Gravatar #56 - Disky
9. jan. 2005 17:00
#56:
Du kan ikke pakke alle tingene ud, skrue alt sammen, trække kabler, sætte køler på OG installere OS + drivere osv på 30 min. Ihvertefalde ikke med Windows XP Mediacenter, måske hvis du altid bruger knoppix fra CD :-)

Men jeg betaler gerne de par håndører for at slippe for bøvlet og det bare virker med det samme.

p.s. Siger raid0 dig noget ? :-)
Gravatar #57 - amokk
9. jan. 2005 17:20
ja, ved godt hvad RAID er... til brug ved en personlig comp er min overbevisning at RAID 0 er overkill som sjældent giver en reel forskel i ydelse. Derimod er datasikkerheden forrringet, for det første fordi sandsynligheden for at miste det hele pga fejl på en disk fordobles, og fordi det ikke er lige til at tage diskene ud og smide i en anden comp for at redde data...

Mht. installation af drivere og OS, tror jeg langt de fleste herinde foretrækker selv at bestemme hvad er skal installeres, og hvordan det skal sættes op. en PC-forhandler gør sig som regel ikke så umage med opsætningen, som man ville gøre når man sad ved sin egen PC... og installationen af efterfølgende programmer tager som regel længere tid end installationen af OS så det er ikke meget tid man sparer...

Selve det at skrue hardwaren sammen, tager sgu ikke over 30 minutter, hvis der blot er tale om montering af MB, CPU, køler, RAM, GFX og DVD/HD drev...

well, hver sin smag, synes dog du har virket som om du havde rimelig styrt på tingene i andre tråde, hvorfor jeg undrer mig over du vælger sådan en løsning
Gravatar #58 - Disky
9. jan. 2005 17:54
hej Amokk.

Har lige prøvet på edbpriser at samle en tilsvarende løsning som den jeg købte, pris: 10500,- sådanne ca. så de minder om hinanden. Jeg gav i tyskland hvad der svarer til ca 8900,- for min maskine. Selvfølgelig giver 9% mindre moms også en fordel.
Og så var der også en masse extra software med.

I min danske pris er der ikke medregnet den tid jeg skal bruge på at finde ud af hvad det hele koster når det skal købes færreste steder for at spare på porto. Men et gæt er at man nok skal ud og handle 3 steder, hvilket giver 150 eller derover i porto udgifter oveni.

Det er ligesom med biler, tv, stereoanlæg og dykkerudstyr jeg vil helst havde delene i samlet og testet stand.

Det skal bare virke, om jeg kunne presse 3fps mere ud af det hvis jeg samlede det selv osv, betyder intet for mig. Da jeg det meste af tiden laver udviklingsarbejde, og en sjælden gang spiller Dark age of Camelot.

Angående Raid0 er jeg helt enig, af en eller anden spøjs grund havde de heldigvis ikke sat den op med raid0.

p.s. For 5 år siden, ville jeg til enhver tid også helst samle tingene selv, men i dag gider jeg ikke bruge min tid på det.
Jeg vil hellere ting jeg synes bedre om.
Gravatar #59 - knasknaz
9. jan. 2005 18:48
Hvem ved - måske bliver næste afstemning "Hvor mange Mb pr0n har du?"
;)
Gravatar #60 - amokk
9. jan. 2005 18:57
#60 tror du ik det skal måles i GB? det er sgu over 10 år siden at samnlingen bestod af 3 DD disketter til amigaen
Gravatar #61 - Disky
9. jan. 2005 19:52

HAHA, det har du så sandelig ret i :-)
Jeg tror i storhedstiden havde jeg 4 DD'ere :-)
Gravatar #62 - amokk
9. jan. 2005 23:08
#62 kan du huske Bodean's Bodacious Bordello Beauties?

eller hvad det nu var den hed? en disk til amigaen med ~ 20 billeder i skod kval som kørte som slideshow når man startede fra den
Gravatar #63 - Disky
10. jan. 2005 09:08
Det må jeg jo nok indrømme jeg godt kan :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login