mboost-dp1
Hvor mange ikoner har du på dit skrivebord?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Har ingen, bruger Blackbox for Windows. Den er satme sød! Har den oxo på min linux spand, så mine to miljøer er grafisk næsten identiske. :)
EDIT: Det er selvf. BB for linux på den anden :p
EDIT: Det er selvf. BB for linux på den anden :p
bliver ens pc langsomere, hvis man har mange ikoner på skrivbordet ?
jeg har fame mange mapper og genveje? synes også min spand er blevet rimlig langsom her på det sidste :--/
jeg har fame mange mapper og genveje? synes også min spand er blevet rimlig langsom her på det sidste :--/
10 genveje har jeg på mit skrivebord i mit Win XP OS. JEg har de standardikonerne plus et par stykker, jeg bruger dem meget sjældent men har ikke gidet at fjerne dem. Jeg kører med det gamle "startmenu-system", da den fjerner ikonerne hvis jeg vælger det nye "system". Jeg synes en genvej til stifinder og "tilføj-fjern" fra kontrolpanelet er meget praktisk at have. Men normalt bruger jeg quick-launch genvejene da de ligger lige ved hånden hvis man har gang i et app. Det er da begrænset hvor meget store mængder af ikoner sløver computeren right? Med mindre det er en maskine der burde stå på Arkæologisk Museum selvfølgelig. =)
Hos mig er det meget på skrivebordet.
Alle fil-downloads går til skrivebordet. Alle dokumenter jeg får i skolen er på skrivebordet, osv.
Kun filer jeg skal bruge i fremtiden kommer på en plads. Men engang i mellem, smider jeg så det hele ned i en skrammel-mappe, der nu fylder mange gigabytes.
Når jeg så ikke har mere plads på min computer, så ryger skrammel-mappen ned på min eksterne.
Faktisk sletter jeg stortset aldrig nogle filer :)
Alle fil-downloads går til skrivebordet. Alle dokumenter jeg får i skolen er på skrivebordet, osv.
Kun filer jeg skal bruge i fremtiden kommer på en plads. Men engang i mellem, smider jeg så det hele ned i en skrammel-mappe, der nu fylder mange gigabytes.
Når jeg så ikke har mere plads på min computer, så ryger skrammel-mappen ned på min eksterne.
Faktisk sletter jeg stortset aldrig nogle filer :)
30-40 stks her, pænt liggende i en hestesko. Hvis jeg kan undgå det, kører jeg aldrig med maksimerede vinduer, og kan derfor altid nå mine ikoner langs kanterne :)
+ jeg er vældig god til at huske filnavne, win+r
:)
+ jeg er vældig god til at huske filnavne, win+r
:)
39 stks, men det er heller ikke min egen personlige computer..
Generelt proever jeg at holde god orden paa computeren, men er ikke altid lige succesfuld, da jeg nok er lidt af et rodehoved!
Hvis vi skal lave sammelingen til mit fysiske skrivebord/vaerelse saa roder det ogsaa (rigtig meget faktisk) - forskelen er bare at jeg saadan set er ret ligeglad med det - men paa computeren kunne jeg da godt oenske mig at vaere lidt bedre nogle gange :)
Generelt proever jeg at holde god orden paa computeren, men er ikke altid lige succesfuld, da jeg nok er lidt af et rodehoved!
Hvis vi skal lave sammelingen til mit fysiske skrivebord/vaerelse saa roder det ogsaa (rigtig meget faktisk) - forskelen er bare at jeg saadan set er ret ligeglad med det - men paa computeren kunne jeg da godt oenske mig at vaere lidt bedre nogle gange :)
Ingen, rimelig simpelt, og sådan kan jeg lide det, samt at fluxboxs menu jo er nem at få fat på (Højreklik).
www.kawsper.dyndns.dk/scrn.jpg
www.kawsper.dyndns.dk/scrn.jpg
Ikoner? Næh tak. Fluxbox med xbindkeys til de mest benyttede programmer. Windows tasten åbner en aterm, menu-knappen åbner firefox. Har ikke engang brug for den der højreklik-menu :)
Angående det, er der nogen der kender en window manager uden hverken ikoner eller menuer, men med flere workspaces? Jeg kiggede engang på ratpoison, men så vidt jeg kunne forstå har man kun et enkelt workspace, som til gengæld kan splittes op efter behov. Der er ikke lige mig. Firefox får gerne et helt workspace for sig selv, og så op til fire aterms på hver af de andre. Og så en gkrellm i højre side overalt.
Angående det, er der nogen der kender en window manager uden hverken ikoner eller menuer, men med flere workspaces? Jeg kiggede engang på ratpoison, men så vidt jeg kunne forstå har man kun et enkelt workspace, som til gengæld kan splittes op efter behov. Der er ikke lige mig. Firefox får gerne et helt workspace for sig selv, og så op til fire aterms på hver af de andre. Og så en gkrellm i højre side overalt.
Jeg kører windows 2000.... hvis jeg havde XP så havde jeg nok og slået det med skrivebords ikoner fra..... så der ingen var....
Xfce4 (Linux/BSD/Unix) har ingen skrivebordsikoner - med mindre man bruger et andet program til skrivebordet end XfDesktop, f.eks. Rox eller Nautilus.
Jeg bruger XfDesktop, og jeg klarer mig fint uden skrivebordsikoner :)
Jeg bruger XfDesktop, og jeg klarer mig fint uden skrivebordsikoner :)
Tror jeg har 4-5 gange det antal man kan se på min opløsning som er 1280x1024...
Jeg sidder og programmerer, og hver gang jeg laver noget i en fil, kopierer jeg den ud på skrivebordet, jeg har overvejet at rydde op, men hjælper ikke så meget, for der går max 3 dage, så er det fyldt igen :S
Jeg gør også sådan som #1, smider det ind i en rodemappe, og i den ligger der endnu flere rodemapper :D
Lige nu fylder mit skrivebrod 23,4 GB :S
Jeg sidder og programmerer, og hver gang jeg laver noget i en fil, kopierer jeg den ud på skrivebordet, jeg har overvejet at rydde op, men hjælper ikke så meget, for der går max 3 dage, så er det fyldt igen :S
Jeg gør også sådan som #1, smider det ind i en rodemappe, og i den ligger der endnu flere rodemapper :D
Lige nu fylder mit skrivebrod 23,4 GB :S
har seks når der er ryddet op.. og det er der som regel.. bruger heller aldrig start menuen.. synes det er for besværligt.. har en genvej til en mappe på desktop med alle genveje i og en genvej til mine data og en til spil.. og så de obligatoriske my computer, network og F#%¤!" recycle bin >:-(
#68> Tak for forslaget, men det ser i mine øjne ud til at kunne mere end fluxbox. Det var ikke hvad jeg ville have :P
Lige nu prøver jeg evilwm, der ser ud til at klare opgaven perfekt. Ingen menuer eller noget, bare tastekombinationer til at flytte vinduerne og starte en terminal. Heller ingen pæne rammer rundt om vinduerne, bortset fra en 1px border med en valgfri farve :) Og så fylder det kun 30k, har vist næsten ingen dependencies og compiler på under et minut. Det er lige mig :D
Lige nu prøver jeg evilwm, der ser ud til at klare opgaven perfekt. Ingen menuer eller noget, bare tastekombinationer til at flytte vinduerne og starte en terminal. Heller ingen pæne rammer rundt om vinduerne, bortset fra en 1px border med en valgfri farve :) Og så fylder det kun 30k, har vist næsten ingen dependencies og compiler på under et minut. Det er lige mig :D
Ej!!
Igen må jeg sige! I Fandme for latterlige!? Hvem gider at vide hvor mange ikoner andre folk har på sit skrivebord????
TÆNK SKU DA JERES AFSTEMNINGER IGENNEM FØR I LAVER DEM!!!
stop med det der impulsive-lort-jeg-skal-sku-lige-nå-at-lave-en-ny-bæ-skubbende-afstemmning!!!
F.eks. :
Har du tænkt dig at købe Half-life 2?
Ja ( )
Nej ( )
Ja når jeg får råd ( )
Nej, får det ;)( )
Eller
Vil du spille World of Warcraft ?
Har du tænkt at købe en 3 mobil
Vil du købe Stofanet
ET ELLER ANDET BRUG DOG FANTASIEN ISTEDET FOR DET DER FORHASTEDE LORT!!! DET STINKER MAX!
engang satte jeg altid mit "flueben" i jeres afstemninger. Men det gør jeg fandme ikke mere!
Igen må jeg sige! I Fandme for latterlige!? Hvem gider at vide hvor mange ikoner andre folk har på sit skrivebord????
TÆNK SKU DA JERES AFSTEMNINGER IGENNEM FØR I LAVER DEM!!!
stop med det der impulsive-lort-jeg-skal-sku-lige-nå-at-lave-en-ny-bæ-skubbende-afstemmning!!!
F.eks. :
Har du tænkt dig at købe Half-life 2?
Ja ( )
Nej ( )
Ja når jeg får råd ( )
Nej, får det ;)( )
Eller
Vil du spille World of Warcraft ?
Har du tænkt at købe en 3 mobil
Vil du købe Stofanet
ET ELLER ANDET BRUG DOG FANTASIEN ISTEDET FOR DET DER FORHASTEDE LORT!!! DET STINKER MAX!
engang satte jeg altid mit "flueben" i jeres afstemninger. Men det gør jeg fandme ikke mere!
i har sq fede nyheder, det skal i ha' og et lækkert design! men jeres afstemninger er fandme ikke særlig godt gennemtænkt! prøv lige at "spænde hjelmen!"
#75 & #76
Der har efterhånden være afstemninger om alt muligt, og med mindre at de skal til at bevæge sig ind på politiske/religiøse områder (hvilket er blevet afvist fra crew’ets side) så bliver det altså ikke let at blive ved med at komme med cool afstemninger.
Eneste alternativ (hvis alle begynder at brokke sig) er at stoppe med afstemningerne, og jeg tror faktisk at de fleste herinde sætter pris på en afstemning, næsten uanset hvor lam den er. Se f.eks. http://www.newz.dk/forum/item/22025/#first
Der har efterhånden være afstemninger om alt muligt, og med mindre at de skal til at bevæge sig ind på politiske/religiøse områder (hvilket er blevet afvist fra crew’ets side) så bliver det altså ikke let at blive ved med at komme med cool afstemninger.
Eneste alternativ (hvis alle begynder at brokke sig) er at stoppe med afstemningerne, og jeg tror faktisk at de fleste herinde sætter pris på en afstemning, næsten uanset hvor lam den er. Se f.eks. http://www.newz.dk/forum/item/22025/#first
Jeg har ca. 25 ikoner... Men da jeg så ledte efter svarmuligheden, så undrede det mig, at de stod i en rimeligt tilfældig rækkefølge:
6-10
21-30
1-5
31-50
11-20
For mange
Ingen!
Jeg har ikke for mange ikoner, men for lille en skærm.
51-100
101->
Er det kun hos mig, at de står sådan?
Nåmen.. Skrivebordet: 98% af den totale skærm og 0% af den faktiske brugbarhed. Jeg bruger TotalCommander til at "finde rundt" på min computer og bestemmer selv hvor ALT ligger. Jeg har aldrig nogensinde gennemskuet hvorfor MS har forsøgt at oprette et virtuelt og fantasiopspundet hieraki, hvor skrivebordet er "top". Skrivebordet er ikke et drev. Faktisk ligger det under et directory på et drev og burde som sådan ikke ligge over drev i hierakiet.
Ikke fordi det fylder kolonormt i min hverdag, men to ting irriterer mig ved denne opbygning:
1. Jeg skal altid forbi skrivebordet i "Save As" dialogen for at skifte fra "Documents" til "C:\downloads".
2. Det får da ikke folk, der i forvejen ikke har så meget styr på computere til at gennemskue hvordan drevstruktur egentlig hænger sammen.
Nåmen... God afstemning... Meget sjov ;-)
6-10
21-30
1-5
31-50
11-20
For mange
Ingen!
Jeg har ikke for mange ikoner, men for lille en skærm.
51-100
101->
Er det kun hos mig, at de står sådan?
Nåmen.. Skrivebordet: 98% af den totale skærm og 0% af den faktiske brugbarhed. Jeg bruger TotalCommander til at "finde rundt" på min computer og bestemmer selv hvor ALT ligger. Jeg har aldrig nogensinde gennemskuet hvorfor MS har forsøgt at oprette et virtuelt og fantasiopspundet hieraki, hvor skrivebordet er "top". Skrivebordet er ikke et drev. Faktisk ligger det under et directory på et drev og burde som sådan ikke ligge over drev i hierakiet.
Ikke fordi det fylder kolonormt i min hverdag, men to ting irriterer mig ved denne opbygning:
1. Jeg skal altid forbi skrivebordet i "Save As" dialogen for at skifte fra "Documents" til "C:\downloads".
2. Det får da ikke folk, der i forvejen ikke har så meget styr på computere til at gennemskue hvordan drevstruktur egentlig hænger sammen.
Nåmen... God afstemning... Meget sjov ;-)
#75 76
Synes faktisk dette var en af de virkelig kreative votes. Både lidt sjov, men egentlig også relevant. Da interessant at undersøge hvordan skriveborde rent faktisk bliver brugt. De har jo været en vigtig del af de grafiske brugergrænseflader til operativsystemer længe, og især Windows har fokuseret meget på det. Så synes da det er et ganske godt spørgsmål, at se hvordan folk bruger deres skriveborde forskelligt.
Det er da fint at der er lidt afveksling i afstemningerne på newz. På slashdot fx er de somregel endnu mere langt ude, så lad dog vær med at tage det så højtidligt ;) Votes på websider har altid haft en præg af en vis humor.
Synes faktisk dette var en af de virkelig kreative votes. Både lidt sjov, men egentlig også relevant. Da interessant at undersøge hvordan skriveborde rent faktisk bliver brugt. De har jo været en vigtig del af de grafiske brugergrænseflader til operativsystemer længe, og især Windows har fokuseret meget på det. Så synes da det er et ganske godt spørgsmål, at se hvordan folk bruger deres skriveborde forskelligt.
Det er da fint at der er lidt afveksling i afstemningerne på newz. På slashdot fx er de somregel endnu mere langt ude, så lad dog vær med at tage det så højtidligt ;) Votes på websider har altid haft en præg af en vis humor.
LOL som om man kan beskrive et så fedt spil ved at vælge "meget godt, godt, middel, dårlig, meget dårlig"
bliver du klogere af sådan en? nej vel!
drop det vote system eller lave votes om holdninger, foretrukne programmer, hardware osv.
det er da meget mere interessant end hvor mange ikoner folk har, eller om de synes HL2 er godt eller dårligt
bliver du klogere af sådan en? nej vel!
drop det vote system eller lave votes om holdninger, foretrukne programmer, hardware osv.
det er da meget mere interessant end hvor mange ikoner folk har, eller om de synes HL2 er godt eller dårligt
Jeg stemte "for lille skærm" den gang jeg sad ved en 17" crt skærm, men med min nye 19" tft må jeg jo stemme 51-100 ikoner:p
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.