mboost-dp1
Hvor mange ikoner har du på dit skrivebord?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Det svinger... jeg fylder det cirka halvt op, og så rydder jeg grundigt op, så der kun er 5 - 10 ikoner et stykke tid. Men så er der pludselig halvt fyldt op igen... hm, nu jeg tænker over det, så er det måske lidt på samme måde min lejlighed ser ud ;)
Er der andre der passer lejlighed som skrivebord? Staeren, har du et skab stående hvor du kaster alt dit rod ind? :D
Er der andre der passer lejlighed som skrivebord? Staeren, har du et skab stående hvor du kaster alt dit rod ind? :D
Skrivebord? Det kræver jo jeg installerer et desktop environment... Det er lidt for dårligt at der nærmest forventes at man kører Windåse, det er det samme som at køre en afstemning om hvilken window manager man bruger uden at have den mulighed at man kører Windows.
hhmm... tæller dem i quick-launch også med?
Det er vel en del af ens desktop...
Hvis ikke, så ligger jeg på 31-50 og incl. Quick-launch ligger jeg på 51-100...
Og jo, jeg har ryddet op!
#5 Det kan jo være de laver den næste gang - så kan Windows-brugerne whine istedet for ;)
Det er vel en del af ens desktop...
Hvis ikke, så ligger jeg på 31-50 og incl. Quick-launch ligger jeg på 51-100...
Og jo, jeg har ryddet op!
#5 Det kan jo være de laver den næste gang - så kan Windows-brugerne whine istedet for ;)
Skrivebord fungere som "arbejdsplads" hos mig, midlertidige dokumenter, downloads etc. for hvis jeg placere dette andensteds, glemmer jeg at rydde op engang imellem - og så er det først umuligt at overskue.
Jeg har 2 ikoner, papirkurv (man kan da ikke fjerne den vel??) og så en mappe til min kærestes ting :) Det nadet sløver lortet for meget, havde en gang en instalations fil ti et spil læggende 450 mb, lol det tog lang tid at starte op! :)
Hvad med de ikoner man har i sine paneler? De tæller vel ikke med?
Ellers har jeg en Hjemmemappe, cd/floppy/usbkey, netværk, skraldespan og en tekstfil med en masse ting jeg aldrig kan tage mig sammen til at gøre ;)
Hehe, jeg har 25GB i min papirkurv :D
Jo, på gnome kan du vist rette det i gconf eller hente et eller andet med apt-get
Ellers har jeg en Hjemmemappe, cd/floppy/usbkey, netværk, skraldespan og en tekstfil med en masse ting jeg aldrig kan tage mig sammen til at gøre ;)
Hehe, jeg har 25GB i min papirkurv :D
Jo, på gnome kan du vist rette det i gconf eller hente et eller andet med apt-get
Hvis du nu fortalte hvilket OS du brugte ville vi spare en masse gætteri ;)
Hvis du nu fortalte hvilket OS du brugte ville vi spare en masse gætteri ;)
gider aldrig ind i startmenuen, så har alle ikoner jeg ska bruge på skrivebordet, 51 på en 1600x1200 19" skærm :)
Oki jeg er dårlig til at vurderer. Talte lige for en sikkerhedsskyld og der var 124.
Så jeg valgte forkert.
Så jeg valgte forkert.
Ingen! Ikke noget at bruge dem til. Genvejs tastekombinationer, fluxbox menuen og ikke mindst et terminal vindue er nok til mig :)
Det er sjovt som et skrivebord på ens computer kan fortælle om ens måde at organisere i virkeligheden...
Har man generelt rod på sit windows-skrivebord, så har man tit også rod på sit fysiske skrivebord :)
Har man generelt rod på sit windows-skrivebord, så har man tit også rod på sit fysiske skrivebord :)
Der går også rygter om, at folk der har orden på harddisken roder i den virkelige verden (og omvendt)
Der går også rygter om, at folk der har orden på harddisken roder i den virkelige verden (og omvendt)
Jeg føler mig lidt splittet.
Jeg har orden på to harddiske, og vildt rod på to andre.
Går det efter størrelse? For så har jeg rod i den "virkelige verden" (hvorfor er harddiske ikke virkelige?)
Jeg føler mig lidt splittet.
Jeg har orden på to harddiske, og vildt rod på to andre.
Går det efter størrelse? For så har jeg rod i den "virkelige verden" (hvorfor er harddiske ikke virkelige?)
Min WinXP desktop er ren og ryddelig, mens mit fysiske skrivebord ligner et bombet lokum...
5 ikoner:
- Denne Computer
- Netværkssteder
- Dokumenter
- Recycle Bin (insisterer den på at hedde trods DK-version)
- Rodemappe til bl.a. FireFox-downloads som ikk' må blive væk.
Har så til gengæld 40 ikoner i Quicklaunch og beslægtede værktøjslinier.
5 ikoner:
- Denne Computer
- Netværkssteder
- Dokumenter
- Recycle Bin (insisterer den på at hedde trods DK-version)
- Rodemappe til bl.a. FireFox-downloads som ikk' må blive væk.
Har så til gengæld 40 ikoner i Quicklaunch og beslægtede værktøjslinier.
7 ikoner på skrivebordet, her på arbejde, hvor de 5 er system genveje, de andre er Firefox og Fjernskrivebord. Og ingen quicklaunch til mig, tak!
[start] menuen er jo så smart lavet at den kan bruges med en mappestruktur, dér kan man organiserer sine programmer.
Mit fysiske skrivebord? ud over computer og hvad der høre dertil (som fx. kaffekop) så har jeg ikke rigtigt andet end en lampe og en papirskuffe, telefon(er) og lidt skriveredskaber.
[start] menuen er jo så smart lavet at den kan bruges med en mappestruktur, dér kan man organiserer sine programmer.
Mit fysiske skrivebord? ud over computer og hvad der høre dertil (som fx. kaffekop) så har jeg ikke rigtigt andet end en lampe og en papirskuffe, telefon(er) og lidt skriveredskaber.
Det lyder bekendt!
Jeg har da også en enkelt "rodemappe", men ellers er der orden.
Området rundt om computeren skal vi vist ikke snakke om :-P (For nu at undgå udtrykket "den virkelige verden" :-\)
Hvor mange der er rod på er vist ikke så relevant, det er mere helheden.
Jeg har ikke hørt om størrelsesparametre, men det er vist meget normalt, at der er en tendens til mere rod på større harddiske (Hvis man ikke får oprettet fornuftige mapper i tide!)
Edit:
Min quicklaunch indeholder:
1. Mail program,
2. Mail notifier, (af en eller anden grund et seperat program :-(
3. Tilføj/Fjern programmer
4. Firefox
5. Genstart udviklingsprojekt #1 (Debuggeren i Borland C++ Builder 6 har det med at hænge, så det ikke kan lukkes !)
6. Genstart udviklingsprojekt #2 (Det sker ALT for tit :-P)
Det lyder bekendt!
Jeg har da også en enkelt "rodemappe", men ellers er der orden.
Området rundt om computeren skal vi vist ikke snakke om :-P (For nu at undgå udtrykket "den virkelige verden" :-\)
Hvor mange der er rod på er vist ikke så relevant, det er mere helheden.
Jeg har ikke hørt om størrelsesparametre, men det er vist meget normalt, at der er en tendens til mere rod på større harddiske (Hvis man ikke får oprettet fornuftige mapper i tide!)
Edit:
Min quicklaunch indeholder:
1. Mail program,
2. Mail notifier, (af en eller anden grund et seperat program :-(
3. Tilføj/Fjern programmer
4. Firefox
5. Genstart udviklingsprojekt #1 (Debuggeren i Borland C++ Builder 6 har det med at hænge, så det ikke kan lukkes !)
6. Genstart udviklingsprojekt #2 (Det sker ALT for tit :-P)
Jeg har 49, både genveje og filer, filerne ligger der mest fordi de ikke skal ligge op rode et eller andet sted hvor jeg aldrig finder dem.
Nu er det ellers sjællendt jeg benytter skrivebordet, der er næsten altid et eller flere programmer i vejen.
Nu er det ellers sjællendt jeg benytter skrivebordet, der er næsten altid et eller flere programmer i vejen.
I Windows bruger jeg Geoshell (aldrende screenshot), og i linux kører jeg med XFce, så jeg har faktisk slet ikke noget skrivebord på computeren. Jeg har også pæn orden på mine harddiske. Jeg har faktisk kun en rode "mappe", nemlig roden af mit "D:" drev. Grunden til at jeg har valgt det sted, er at jeg så hurtig bliver træt af at der ligger så mange filer der, og jeg derfor får ryddet op rimelig tit.
Hvis vi snakker om mit fysiske skrivebord, ja så er det én stor rodebunke.
Hvis vi snakker om mit fysiske skrivebord, ja så er det én stor rodebunke.
Jeg har ingen synlige ikoner på skrivebordet, men bruger det alligevel iggen explorer eller Commander.
Lige pt. er der pænt og ryddeligt med 88 ikoner. Tæller man indholdet af rodemappen med, er vi et stykke over 2.000 =)
Lige pt. er der pænt og ryddeligt med 88 ikoner. Tæller man indholdet af rodemappen med, er vi et stykke over 2.000 =)
Jeg bruger sjældent ikonerne på skrivebordet til noget .. selvom der da ligger en god blandet landhandel af ikoner på det. Tilgengæld bruger jeg min quicklaunch meget flittigt .. har de første 35 genveje liggende der :)
Ellers anvendes Win+r til resten.
Ellers anvendes Win+r til resten.
Ingen ikoner/genveje på mit skrive... Man skal jo kunne se mit wallpaper :)
http://img.calico-jack.dk/bord.jpg
^^ Mit skrivebord - billedet bliver jævnligt udskiftet, når jeg får taget nogle pænere billeder ;)
Og mit fysiske skrivebord - tjaah... Ny pudset glas skrivebord, med kun det mest nødvendige :)
http://img.calico-jack.dk/bord.jpg
^^ Mit skrivebord - billedet bliver jævnligt udskiftet, når jeg får taget nogle pænere billeder ;)
Og mit fysiske skrivebord - tjaah... Ny pudset glas skrivebord, med kun det mest nødvendige :)
5 i koner på mit skrivebord.
I virkeligheden?
2 sæt højtalere
3 dvder
20 cder
3 tomme 1/5 liters flasker
rod
I virkeligheden?
2 sæt højtalere
3 dvder
20 cder
3 tomme 1/5 liters flasker
rod
130 stk. Skrivebordet skal bruges. Jeg rydder først op, når ikonerne når ud over skærmen i højre side. =)
14 stk... -men det kan man jo ikke vælge, så jeg valgte 6-10.
Men holder det nu normalt på et minimum. Bruger det til midlertidige filer, download mv.
nå ja, og så 8 stk i quicklaunch.
Men holder det nu normalt på et minimum. Bruger det til midlertidige filer, download mv.
nå ja, og så 8 stk i quicklaunch.
... Jeg skal da vist have ryddet op, har 183 ikoner på mit skrivebord, kan dog heller ikke finde noget, vil jeg understrege ;)
Jeg har det bedst med at der er så få ikoner som muligt...
-My Computer
-My Documents
-My network places
-Recycle Bin
- 2 winamp playlists
-Firefox
Udover det smækker jeg alt det vigtige ned i quicklaunch... synes det er rart at de er "gemt". Der har jeg vel 10 stks...
Puha, når man har en masse lort liggende, kommer ens søskende bare og roder rundt i det.. Duer ikke:D
-My Computer
-My Documents
-My network places
-Recycle Bin
- 2 winamp playlists
-Firefox
Udover det smækker jeg alt det vigtige ned i quicklaunch... synes det er rart at de er "gemt". Der har jeg vel 10 stks...
Puha, når man har en masse lort liggende, kommer ens søskende bare og roder rundt i det.. Duer ikke:D
Har det egentlig bedst med 0 entrys på desktoppen(blot et meditationsfremmende billede), men der sniger sig altid en enkelt todo.txt eller 15 ind alligevel.
Der er ifølge min erfaring ingen sammenhæng mellem ordenssans i den analoge & den 'virtuelle' verden. Hvis der endelig er en sammenhæng, så er den omvendt_proportinelt.
P.S. var nødt til at stemme på 1-5, selvom jeg ville have elsket at stemme på 0. Men man skal jo være hudløst ærlig i den slags afstemninger, eller hva.
(EDIT: TweakUi rules on win32)
Der er ifølge min erfaring ingen sammenhæng mellem ordenssans i den analoge & den 'virtuelle' verden. Hvis der endelig er en sammenhæng, så er den omvendt_proportinelt.
P.S. var nødt til at stemme på 1-5, selvom jeg ville have elsket at stemme på 0. Men man skal jo være hudløst ærlig i den slags afstemninger, eller hva.
(EDIT: TweakUi rules on win32)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.