mboost-dp1
Hvor mange e-mail adresser har du?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
#1 Ja. 1 mail til msn hvor alle tosserne kan skrive til. Og måske en gmail til at oprette dig på obskure fora, hvor man ikke kan oprette sig med lortemail og lignende servicer. Og måske en gmail til at smide rss på, så du altid kan finde sjove ting igen via. google search.
Derudover får man jo mailadresser af andre man får at vide man skal tjekke. Jeg har fx en del uni-mail relaterede adresser og en newz.dk mail adresse ud over de andre.
Derudover får man jo mailadresser af andre man får at vide man skal tjekke. Jeg har fx en del uni-mail relaterede adresser og en newz.dk mail adresse ud over de andre.
3 stks
1 til normal brug, 1 til registering af diverse programmer og den isdste som jeg skulle oprette for at kunne få en bestemt kode :D
elleres kun 2 :D
1 til normal brug, 1 til registering af diverse programmer og den isdste som jeg skulle oprette for at kunne få en bestemt kode :D
elleres kun 2 :D
Har valgt to, men har egentlig mange flere, som jeg slet ikke bruger.
Har også 3 MSN adresser, en hjemme, en til server og en til arbejdet, da alle 3 kan være online samtidig kan jeg ikke bruge min hjemme MSN på arbejdet.
Har også 3 MSN adresser, en hjemme, en til server og en til arbejdet, da alle 3 kan være online samtidig kan jeg ikke bruge min hjemme MSN på arbejdet.
4:
1 til privat
1 til arbejde
1 jeg står ved med navn til at registrere mig når jeg handler, tilmelder mig fora osv.
1 som jeg er total anonym på, til de steder jeg på ingen måde stoler på, men hvor man bruge et svar på en tilsendt mail for at blive oprettet eller lukket ind. :)
1 til privat
1 til arbejde
1 jeg står ved med navn til at registrere mig når jeg handler, tilmelder mig fora osv.
1 som jeg er total anonym på, til de steder jeg på ingen måde stoler på, men hvor man bruge et svar på en tilsendt mail for at blive oprettet eller lukket ind. :)
Også wildcard her.
#6:
Hvis du f.eks. ejer et domæne, kan mailserveren ofte sættes op til at videresende al trafik til en bestemt adresse. Så checker du kun [email protected], men når du så opretter dig på newz.dk skriver du [email protected]. Hvis newz.dk så sælger din adresse til en spammer, kan du altid bare sætte [email protected] til at nægte at modtage mails.
Det belejlige er at man slipper for at oprette [email protected] på mail serveren inden, og at den bare videresender det.
Det ubelejlige er hvis spammers el. automatisk begynder at sende mails til f.eks. [email protected].
#6:
Hvis du f.eks. ejer et domæne, kan mailserveren ofte sættes op til at videresende al trafik til en bestemt adresse. Så checker du kun [email protected], men når du så opretter dig på newz.dk skriver du [email protected]. Hvis newz.dk så sælger din adresse til en spammer, kan du altid bare sætte [email protected] til at nægte at modtage mails.
Det belejlige er at man slipper for at oprette [email protected] på mail serveren inden, og at den bare videresender det.
Det ubelejlige er hvis spammers el. automatisk begynder at sende mails til f.eks. [email protected].
Stemte 4-5:
En gmail til mit nickname :o)
en privat, gmail
en hotmail (til Messenger Live)
en i firmaet
en på arbejdet
En gmail til mit nickname :o)
en privat, gmail
en hotmail (til Messenger Live)
en i firmaet
en på arbejdet
Adskillige wildcards, tror jeg.
Men to jeg bruger, en fra uni og en til firmaet, som også benyttes til privat og MSN.
Men som udvikler af forskellige IT-systemer, netværk og websites, samt ejer af kommerciel web/mail server, må jeg nok siges at eje pænt mange e-mail adresser.
Men to jeg bruger, en fra uni og en til firmaet, som også benyttes til privat og MSN.
Men som udvikler af forskellige IT-systemer, netværk og websites, samt ejer af kommerciel web/mail server, må jeg nok siges at eje pænt mange e-mail adresser.
1 arbejdsmail på uni
1 studentmail på uni
1 studentmail på instituttet
1 gmail
1 hotmail (til msn)
1 privat
10000 eller der omkring wildcard adresser i brug... eller i hvert fald mange :-)
1 studentmail på uni
1 studentmail på instituttet
1 gmail
1 hotmail (til msn)
1 privat
10000 eller der omkring wildcard adresser i brug... eller i hvert fald mange :-)
Har sådanset kun én e-mail-adresse hvor alle de andre (6-7) sender videre til.
Jeg forstår ikke at folk gider tjekke alle de e-mail-adresser, det er da så nemt at opsætte filtre osv. i dag, så kan ens mail-klient automatisk sørge for at posten bliver arkiveret korrekt.
Jeg forstår ikke at folk gider tjekke alle de e-mail-adresser, det er da så nemt at opsætte filtre osv. i dag, så kan ens mail-klient automatisk sørge for at posten bliver arkiveret korrekt.
Hvorfor overhovedet koncentrere sig om wildcard, det er en tusse gammel og for længst forældet måde at bekæmpe spam på.
"Selv bruger jeg wildcard på mit domæne, god måde til at se hvor spam kommer fra"
Hvorfor kigge på spam? Det skal jo slet ikke ende i mailboksen i første omgang.
Jeg benytter diverse spamfiltre og logiske regler for at undgå spam. Desuden venter min mailserver med at svare i 20 sekunder på en ny connection. På den måde opgiver de fleste spammere og springer videre, imens de legitime servere venter op til 30 sekunder og laver en retry.
Jeg laver dog en finere sortering og sender de sidste få spam mails i en junk mappe. Men kigger kun i junken, hvis jeg skal whiteliste en ny mailing liste, som måske kunne ende der.
"Selv bruger jeg wildcard på mit domæne, god måde til at se hvor spam kommer fra"
Hvorfor kigge på spam? Det skal jo slet ikke ende i mailboksen i første omgang.
Jeg benytter diverse spamfiltre og logiske regler for at undgå spam. Desuden venter min mailserver med at svare i 20 sekunder på en ny connection. På den måde opgiver de fleste spammere og springer videre, imens de legitime servere venter op til 30 sekunder og laver en retry.
Jeg laver dog en finere sortering og sender de sidste få spam mails i en junk mappe. Men kigger kun i junken, hvis jeg skal whiteliste en ny mailing liste, som måske kunne ende der.
Stemte 10 eller flere. Jeg aner ikke hvor mange jeg har. Jeg har min private (også den jeg modtager masser af spam på :S), en hotmail (eller to), en yahoo, et par gmails og muligvis nogle andre rundt omkring..?
Men min hotmail har jeg ikke tjekket det sidste halve år, gmail'en bruger jeg kun til at sende invitationer fra og til at uploade ting på, og enkelte gange til at et eller andet andet. Min yahoo har samme status som min hotmail..! Min private bruger jeg sammen med Thunderbird så den opdateres konstant, og det er den jeg normalt bruger...
Men min hotmail har jeg ikke tjekket det sidste halve år, gmail'en bruger jeg kun til at sende invitationer fra og til at uploade ting på, og enkelte gange til at et eller andet andet. Min yahoo har samme status som min hotmail..! Min private bruger jeg sammen med Thunderbird så den opdateres konstant, og det er den jeg normalt bruger...
jeg bruger kun 1 email.. min gmail.. ene og alene fordi jeg godt kan lide og have det samme interface (og endda geniale interface) uanset hvor jeg tilgår den. Har 3 domæner jeg kunne smide på en mailserver, men for mig er det mere besværligt at have et mailprogram kørende.. end at kigge på startsiden af min browser (google IG) som alligevel er åben. Også er alle skole mails osv så puttet ind i gmails pop fetcher...
3 mail-adresser, 2 i brug.
En e-mail på arbejdet, som kun bliver brugt til arbejdsmæssig brug.
En privat e-mail, som jeg bruger til alt andet (og modtager intet spam).
Og så en e-mail som kun blev oprettet til at registrere hos MSN til brug af Messenger.
Jeg har selv haft et domæne, hvorpå jeg brugte wildcard, og brugte det som #9 har beskrevet det.
En god ting ved dette er at man, hvis man gider følge med i det, kan tracke hvem der har leaket ens e-mail adresse.
Hvis det f.eks. er [email protected] der bliver sendt spam til, så ved man at newz.dk sælger, eller på anden måde leaker, ens e-mail adresse.
Denne oplysning kan jo altid være meget rar at have, enten for at advare andre, eller hvad man nu har lyst til.
En e-mail på arbejdet, som kun bliver brugt til arbejdsmæssig brug.
En privat e-mail, som jeg bruger til alt andet (og modtager intet spam).
Og så en e-mail som kun blev oprettet til at registrere hos MSN til brug af Messenger.
Jeg har selv haft et domæne, hvorpå jeg brugte wildcard, og brugte det som #9 har beskrevet det.
En god ting ved dette er at man, hvis man gider følge med i det, kan tracke hvem der har leaket ens e-mail adresse.
Hvis det f.eks. er [email protected] der bliver sendt spam til, så ved man at newz.dk sælger, eller på anden måde leaker, ens e-mail adresse.
Denne oplysning kan jo altid være meget rar at have, enten for at advare andre, eller hvad man nu har lyst til.
10+ som mere præcist er 142 stk. spredt over 7 domæner - og så en række gmail / hotmail / andre gratis til test af forskellige ting.
For noget tid siden havde jeg faktisk wildcard på alle 7 domæner, men da jeg endelig tog mig sammen til at droppe det fandt jeg til min lykke ud af, at det også cuttede ca. 60% af min spam væk. Nu får jeg kun 0-3 spam mails om dagen, eller 4-5 hvis det går helt galt. Det kan jeg godt leve med...
Ovenstående er vel at mærke med Sendmail + SpamAssassin + Rules Du Jour + Sender Address Verification på FreeBSD. Et ganske OK setup til hobbybrug :)
http://www.freebsd.org
http://spamassassin.apache.org
http://smfs.sourceforge.net/smf-sav.html
For noget tid siden havde jeg faktisk wildcard på alle 7 domæner, men da jeg endelig tog mig sammen til at droppe det fandt jeg til min lykke ud af, at det også cuttede ca. 60% af min spam væk. Nu får jeg kun 0-3 spam mails om dagen, eller 4-5 hvis det går helt galt. Det kan jeg godt leve med...
Ovenstående er vel at mærke med Sendmail + SpamAssassin + Rules Du Jour + Sender Address Verification på FreeBSD. Et ganske OK setup til hobbybrug :)
http://www.freebsd.org
http://spamassassin.apache.org
http://smfs.sourceforge.net/smf-sav.html
2 Almindelige fra TDC
1 Fra Uni
1 til hotmail
og en fra kollegiet, bare for at have smtp til de andre :p
1 Fra Uni
1 til hotmail
og en fra kollegiet, bare for at have smtp til de andre :p
Privat email, med eget domæne. Udover det har jeg en arbejdsmail...
Al tilmelding til diverse sites går gennem Mailinator
Al tilmelding til diverse sites går gennem Mailinator
Stemte 4-5.
1x privatmail fra tdc.
1x privatmail på eget domæne.
1x supportmail på eget domæne.
1x msn på gammelt domæne.
1x gmail til spam (oprettelse på diverse sites og sådan noget)
Men ved jeg har en hulens masse andre gmail accounts til spam, dog husker jeg hverken brugernavn eller kode, men hvis det kniber opretter man jo bare nogle flere gmails :)
1x privatmail fra tdc.
1x privatmail på eget domæne.
1x supportmail på eget domæne.
1x msn på gammelt domæne.
1x gmail til spam (oprettelse på diverse sites og sådan noget)
Men ved jeg har en hulens masse andre gmail accounts til spam, dog husker jeg hverken brugernavn eller kode, men hvis det kniber opretter man jo bare nogle flere gmails :)
4, udover min primære har jeg 3 som jeg har "fået" af kollegiet og min uddannelse osv.
Til login forsøger jeg altid BugMeNot.com først
Til login forsøger jeg altid BugMeNot.com først
1 Privat (gmail)
1 Registrerings (gmail)
2 Gmail Drive (gmail :))
1 Media Center, Messenger (gmail)
1 Messenger (Hotmail)
1 Uni
1 Uni Institut
2 Ældre betalingsadresser (bruges til spam-registrering)
1 support adresse på eget domæne
1 "privat" på eget domæne
i alt: 12 stks.. Nok for mange. Men det er kun de 2 ældre jeg kan spare væk - dem bruger jeg ikke. Resten bruger jeg.
1 Registrerings (gmail)
2 Gmail Drive (gmail :))
1 Media Center, Messenger (gmail)
1 Messenger (Hotmail)
1 Uni
1 Uni Institut
2 Ældre betalingsadresser (bruges til spam-registrering)
1 support adresse på eget domæne
1 "privat" på eget domæne
i alt: 12 stks.. Nok for mange. Men det er kun de 2 ældre jeg kan spare væk - dem bruger jeg ikke. Resten bruger jeg.
har en privat, en til registreringer, en til nyhedsbreve og en til "resten"...
men i virkeligheden har jeg kun 1 catch-all mail, hvor min mail, alt efter hvilken adresse det er sendt til, bliver sorteret rundt i forskellige mapper. det er rimlig nice. så skal jeg ikke logge ind 4 forskellige steder. :)
men i virkeligheden har jeg kun 1 catch-all mail, hvor min mail, alt efter hvilken adresse det er sendt til, bliver sorteret rundt i forskellige mapper. det er rimlig nice. så skal jeg ikke logge ind 4 forskellige steder. :)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.