mboost-dp1
Hvor længe har din computer været tændt?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Min maskiner står altid tændt
En gang om måneden eller lign får de måske en genstart i forbindelse med et crash, eller en opdatering (det er jo windows).
En gang om måneden eller lign får de måske en genstart i forbindelse med et crash, eller en opdatering (det er jo windows).
Hvis vi ikke medregner genstarter (for at skifte mellem OS'er), så tror jeg nok at den sidst var slukket, Tirsdag den 13. Marts.
Den skal snart slukkes igen, for at udskifte DVD brænderen.
Jeg valgte "Siden sidst jeg satte stikket i kontakten".
Den skal snart slukkes igen, for at udskifte DVD brænderen.
Jeg valgte "Siden sidst jeg satte stikket i kontakten".
Well min holdes på standby. Min primære PC er en Laptop, sååå ikke så meget pointe i at holde den tændt konstant.
Men min Windows XP boks har det ikke godt med opstarten, jeg gætter på 30% succes rate. Derfor er det vigtigt for mig at holde den i live så længe som overhovedet muligt.
Af en eller anden grund virker min PC, helt OK med vista. Men da jeg stadig ikke er helt fan af det ... vil jeg hellere leve med XP. :(
Men min Windows XP boks har det ikke godt med opstarten, jeg gætter på 30% succes rate. Derfor er det vigtigt for mig at holde den i live så længe som overhovedet muligt.
Af en eller anden grund virker min PC, helt OK med vista. Men da jeg stadig ikke er helt fan af det ... vil jeg hellere leve med XP. :(
Kom til at stemme "en uges tid", men det er kun siden sidste genstart. Og den bliver vel egentligt ikke slukket af at genstarte.
Så det er nok siden jeg satte stikket i kontakten!
Så det er nok siden jeg satte stikket i kontakten!
Her i ferien står den tændt fra jeg står op, til jeg går i seng. Den larmer a h til så gider ikke lade den stå tændt.
Min linux-server har været tændt i over 5 år nu. Den blev sidst rebootet for 92 dage siden - og før det var den ikke rebootet i 3 år.
Min arbejdscomputer har ikke været rebootet i 10 dage. Det er stort for Windows. Jeg rebooter KUN når den begynder at blive sløv eller 3-4 dage efter Windows Update har lavet den der "Kritisk opdatering installeret - genstart nu eller senere?"
Årsagen til sidste rebootscenarie er at det er irriterende at have det åndssvage vindue på skærmen konstant, hvor man bliver mindet om at man skal reboote.
Til gengæld har arbejdscomputeren ikke været slukket siden jeg købte den... 3 år siden?
Jeg har i øvrigt ingen respekt for, at Microsoft mener, at det er væsentligt, at man skal afslutte ting på kommando for at Windows kan reboote. Jeg har altid gang i projekter - i mange vinduer. Damn, jeg blev glad, da Firefox begyndte at understøtte session genskabelse. Open Office kan i høj grad også. Men det skal alle mine andre programmer så også kunne, før jeg anerkender at reboot er en option.
Min arbejdscomputer har ikke været rebootet i 10 dage. Det er stort for Windows. Jeg rebooter KUN når den begynder at blive sløv eller 3-4 dage efter Windows Update har lavet den der "Kritisk opdatering installeret - genstart nu eller senere?"
Årsagen til sidste rebootscenarie er at det er irriterende at have det åndssvage vindue på skærmen konstant, hvor man bliver mindet om at man skal reboote.
Til gengæld har arbejdscomputeren ikke været slukket siden jeg købte den... 3 år siden?
Jeg har i øvrigt ingen respekt for, at Microsoft mener, at det er væsentligt, at man skal afslutte ting på kommando for at Windows kan reboote. Jeg har altid gang i projekter - i mange vinduer. Damn, jeg blev glad, da Firefox begyndte at understøtte session genskabelse. Open Office kan i høj grad også. Men det skal alle mine andre programmer så også kunne, før jeg anerkender at reboot er en option.
#11 Du glemte at hele sjælland var uden strøm i september 2003?
"Årsagen til sidste rebootscenarie er at det er irriterende at have det åndssvage vindue på skærmen konstant, hvor man bliver mindet om at man skal reboote."
Flyt vinduet hvor den spørger, ned i hjørnet af skærmen så man ik kan se det
"Til gengæld har arbejdscomputeren ikke været slukket siden jeg købte den... 3 år siden?"
Din IBM laptop? Den havde du da med i bilen (i slukket tilstand) sidst?
"Årsagen til sidste rebootscenarie er at det er irriterende at have det åndssvage vindue på skærmen konstant, hvor man bliver mindet om at man skal reboote."
Flyt vinduet hvor den spørger, ned i hjørnet af skærmen så man ik kan se det
"Til gengæld har arbejdscomputeren ikke været slukket siden jeg købte den... 3 år siden?"
Din IBM laptop? Den havde du da med i bilen (i slukket tilstand) sidst?
nå ja, min pc har da været genstartet et par gange, men har aldrig været slukket, eller "lukket" ned som sådan, når jeg ikke er hjemme står den og downloader, eller også bruger jeg logmein.com til at fjerstyre min pc heh :P
Jeg kan godt lide at jeg - ligemeget om jeg er på ferie eller bare på arbejde, kan logge mig ind og tænde mit webcam og se at alt stadig er der :)
Jeg kan godt lide at jeg - ligemeget om jeg er på ferie eller bare på arbejde, kan logge mig ind og tænde mit webcam og se at alt stadig er der :)
#18 - hmm, bar' det at han ikke har et HPFI relæ skræmmer mig:S
OT: ja, nu har jeg så slukket min server derhjemme. Min bærbare har ikke været direkte slukket i, tjah, det sidste halve år ? there's no point in that .. Genstarter for det meste kun for at skifte os - ellers er det hibernate eller 'sleep' :)
OT: ja, nu har jeg så slukket min server derhjemme. Min bærbare har ikke været direkte slukket i, tjah, det sidste halve år ? there's no point in that .. Genstarter for det meste kun for at skifte os - ellers er det hibernate eller 'sleep' :)
Min arbejdsstation er aldrig slukket. Sidste genstart skete for 45 dage, 7 timer, 59 minutter og 23, 24, 25, 26... sekunder siden. (Windows XP Pro) Bortset fra en fysisk flytning d. 25. april 2006, så har den ikke været slukket siden købet medio 2005. Min forrige maskine blev 'tæsket' på samme måde gennem 2½ smertefulde år.
Mine NAS-bokse og Server (Trustix Linux) står ligeledes tændt 24/7/365...
Derudover står HEC'en (Windows XP Pro) tændt fra jeg vågner til jeg går i seng...
Ryger strømmen så er der naturligvis to UPS' til at tage over :-)
Energifrås? Også i den grad....
Mine NAS-bokse og Server (Trustix Linux) står ligeledes tændt 24/7/365...
Derudover står HEC'en (Windows XP Pro) tændt fra jeg vågner til jeg går i seng...
Ryger strømmen så er der naturligvis to UPS' til at tage over :-)
Energifrås? Også i den grad....
Min pc larmer sku for meget til at jeg har den tændt om natten, men den er god til at varme mit værelse op med. Hvis det var min bærbare jeg brugte som primær pc havde den nok stået tændt konstant. Den bruger heller ikke helt så meget strøm.
Skal snart sætte server op, og for at spare mine forældre på el-regningen scripter jeg den til at slukke kl 1 eller sårn noget i hverdage.
Skal snart sætte server op, og for at spare mine forældre på el-regningen scripter jeg den til at slukke kl 1 eller sårn noget i hverdage.
Jeg er ked af hvis jeg flamer eller starter flamewar nu.
Computere, fjernsyn, lamper, stereoanlæg, radiatorer, osv.
De burde kun være tændt når de er i brug.
Sådan sker det bare desværre ikke.
Helt ærligt, hvad fanden sker der? Hvornår er det pludselig nødvendigt at have ens computer stående tændt hele natten mens man ligger og sover? Okay, en enkelt gang eller to fordi man skal compile, cracke, downloade eller rendere et eller andet stort.
Men siden en uge, en måned, marts eller 2005? Helt ærligt?!
Og selv om vi så siger vi ikke står over for en miljøkatastrofe (men come on, er nogen virkelig i tvivl?), så er det stadig et træk på resourcer, penge og tid, som ellers kunne være gået andre steder hen. Jeg gider ikke engang nævne hvor, der er nok at tage af.
Det er også lidt et problem, når grunden til at man slukker sin computer, er fordi den larmer for meget. Der er fandeme vigtigere ting i livet.
...
Jeg har lige tændt min.
Computere, fjernsyn, lamper, stereoanlæg, radiatorer, osv.
De burde kun være tændt når de er i brug.
Sådan sker det bare desværre ikke.
Helt ærligt, hvad fanden sker der? Hvornår er det pludselig nødvendigt at have ens computer stående tændt hele natten mens man ligger og sover? Okay, en enkelt gang eller to fordi man skal compile, cracke, downloade eller rendere et eller andet stort.
Men siden en uge, en måned, marts eller 2005? Helt ærligt?!
Og selv om vi så siger vi ikke står over for en miljøkatastrofe (men come on, er nogen virkelig i tvivl?), så er det stadig et træk på resourcer, penge og tid, som ellers kunne være gået andre steder hen. Jeg gider ikke engang nævne hvor, der er nok at tage af.
Det er også lidt et problem, når grunden til at man slukker sin computer, er fordi den larmer for meget. Der er fandeme vigtigere ting i livet.
...
Jeg har lige tændt min.
Min står kun tændt i dagtimerne, så jeg kan få kontakt til den fra arbejdet, jeg har ikke det store behov for at have den kørende i døgndrift - og den er næsten lige blevet tændt, da jeg næsten lige er stået op.
Jeg stemte sidst stikket blev sat i,
hvis vi ser bort fra genstart og crash'es (det er jo windows)
Men det mærkelige er at min workstation er mere tændt end min linux server, pga. jeg ikke har fået mig sammen til at smække opgaverne over på serveren endnu og kun har /512 upload. hvilket er trist iforhold til alle de ting jeg kunne ønske mig at benytte :)
Men det kommer jo nok en dag.
hvis vi ser bort fra genstart og crash'es (det er jo windows)
Men det mærkelige er at min workstation er mere tændt end min linux server, pga. jeg ikke har fået mig sammen til at smække opgaverne over på serveren endnu og kun har /512 upload. hvilket er trist iforhold til alle de ting jeg kunne ønske mig at benytte :)
Men det kommer jo nok en dag.
Stemte et par timer, da jeg har været på arbejde i ca. 2½ time. Dette er egentlig noget vrøvl, jeg manglede en "min maskine er slukket" (hermed menes self. min egen maskine). Min maskine derhjemme er slukket og er kun tændt om natten eller når jeg ikke er hjemme, hvis der er en grund til dette.
Min arbejdsmaskine var sidst slukket i påsken og er sidst genstartet for 18 dage 2 timer 4 minutter 10 sekunder siden
Min arbejdsmaskine var sidst slukket i påsken og er sidst genstartet for 18 dage 2 timer 4 minutter 10 sekunder siden
Hvorfor har man egentlig sin pc tændt om natten (eller hvornår man nu sover)? Kan forstå hvis man er ved at downloade noget stort e.l., men nogen har haft computeren tændt i flere måneder, hvorfor?
Selv tændte jeg den da jeg stod op med et naivt håb om at jeg kunne få skrevet til bacheloropgave fra morgenstunden...
Selv tændte jeg den da jeg stod op med et naivt håb om at jeg kunne få skrevet til bacheloropgave fra morgenstunden...
uptime
15:10:28 up 2 days, 6:18, 1 user, load average: 1.97, 1.48, 2.08
så kun et par dage, jeg slukker maskinen en gang imellem når lejligheden byder sig og har en ven der aldrig slukker sin Linux maskine til de nødvendige 24/7 ting som IRC og enorme downloads.
hjemmecomputere behøver ikke larme eller sluge en masse strøm, hvis man køber ordentlige dele.
15:10:28 up 2 days, 6:18, 1 user, load average: 1.97, 1.48, 2.08
så kun et par dage, jeg slukker maskinen en gang imellem når lejligheden byder sig og har en ven der aldrig slukker sin Linux maskine til de nødvendige 24/7 ting som IRC og enorme downloads.
hjemmecomputere behøver ikke larme eller sluge en masse strøm, hvis man køber ordentlige dele.
#25 Måske du skulle svinge forbi nogle af indfaldsvejene til KBH kl 9 om morgenen og tordne mod privatbilismen...
Det er da i den grad ækelt at se folk køre en person i biler der sagtens kan være fire i...
Og så undrer det os, at nogle mener, vi går i krig for olie og ikke for at skabe "global amerikansk kultur".
Og du piver over nogle sølle watt, som rent faktisk bliver brugt.. De idler ikke bare i en kø på vej på arbejde som CO2'en gør.
Nej du lad min computer være... Desuden er den i drift 24/7 eftersom den router for resten af mine maskiner.
Det er da i den grad ækelt at se folk køre en person i biler der sagtens kan være fire i...
Og så undrer det os, at nogle mener, vi går i krig for olie og ikke for at skabe "global amerikansk kultur".
Og du piver over nogle sølle watt, som rent faktisk bliver brugt.. De idler ikke bare i en kø på vej på arbejde som CO2'en gør.
Nej du lad min computer være... Desuden er den i drift 24/7 eftersom den router for resten af mine maskiner.
#27 HPFI er et fejlstrøms relæ. den føler på mængden af strøm ud og ind af huset. disse skal så være HELT ens. ellers løber noget af strømmen til jord. og relæet slår fra.
det vil tit slå fra i tordenvejr pga lynes magnetiske stråling godt kan påvirke ligevægten i strømmen så meget at relæ'et slår fra.
men reelt beskytter det kun mod at mennesker får fat i en ledning og derved leder strøm til jord og får stød. dette stød vil så kun vare meget kort da HPFI'en slår fra.
BTW stemte et par timer da det er min mors pc, og den har kørt nogen timer.
det vil tit slå fra i tordenvejr pga lynes magnetiske stråling godt kan påvirke ligevægten i strømmen så meget at relæ'et slår fra.
men reelt beskytter det kun mod at mennesker får fat i en ledning og derved leder strøm til jord og får stød. dette stød vil så kun vare meget kort da HPFI'en slår fra.
BTW stemte et par timer da det er min mors pc, og den har kørt nogen timer.
albatros@kolera:~$ uptime
20:21:19 up 659 days, 20:38, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00
En debian der uden firewall eller nat til internettet har overlevet både strømsvigt, torden og meget andet godt :D
Man skal dog ikke drømme om at røre kabinettet, er ikke jordet så opbygger nogle ret ubehagelige spændinger.
20:21:19 up 659 days, 20:38, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00
En debian der uden firewall eller nat til internettet har overlevet både strømsvigt, torden og meget andet godt :D
Man skal dog ikke drømme om at røre kabinettet, er ikke jordet så opbygger nogle ret ubehagelige spændinger.
[/offtopic]
#39,
jeg bor desværre lidt for langt fra København, mens ellers kunne det da sikkert være meget hyggeligt.
Og ja, det er virkelig utroligt ulækkert, specielt fordi der i mange tilfælde sikkert kunne findes alternative transportmidler.
Det er dog lidt off-topic (og så alligevel ikke).
Hvornår at det er "okay" at bruge energi er jo et spørgsmål om situationer, muligheder og først og fremmest prioritering, og derfor kan jeg selvfølgelig heller ikke sidde og sige at dét eller dét er rigtigt eller forkert.
Jeg mener bare at man burde tænke sig om og måske tænke sig en ekstra gang om inden man lader f.eks. computeren stå tændt 10 timer og blinke Windows XP-screensaver fordi man henter pr0n.
Jeg mener bare at selv de små ting gør forskellen, og at der er nødt til at være en anden tankegang på det her område, før at vi (læs: menneske-racen) kan ændre de nuværende forhold.
Jeg er også ved at blive gammel (16) og miljøinteresseret, så jeg whiner nok uden grund. Jeg stopper med off-topic nu.
[/offtopic]
#39,
jeg bor desværre lidt for langt fra København, mens ellers kunne det da sikkert være meget hyggeligt.
Og ja, det er virkelig utroligt ulækkert, specielt fordi der i mange tilfælde sikkert kunne findes alternative transportmidler.
Det er dog lidt off-topic (og så alligevel ikke).
Hvornår at det er "okay" at bruge energi er jo et spørgsmål om situationer, muligheder og først og fremmest prioritering, og derfor kan jeg selvfølgelig heller ikke sidde og sige at dét eller dét er rigtigt eller forkert.
Jeg mener bare at man burde tænke sig om og måske tænke sig en ekstra gang om inden man lader f.eks. computeren stå tændt 10 timer og blinke Windows XP-screensaver fordi man henter pr0n.
Jeg mener bare at selv de små ting gør forskellen, og at der er nødt til at være en anden tankegang på det her område, før at vi (læs: menneske-racen) kan ændre de nuværende forhold.
Jeg er også ved at blive gammel (16) og miljøinteresseret, så jeg whiner nok uden grund. Jeg stopper med off-topic nu.
[/offtopic]
HPFI er som mange skriver et fejlstrømsrelæ.. er ikke til overspænding som et lynnedslag giver... det man skal have for at beskytte sig effektivt mod lyn er en såkaldt transient sikring, noget med et dedikeret kæmpe jordspyd med den rigtige modstand.. http://desitek.dk. Også er en UPS med Surge protection os rimelig nødvendig, kan komme fra meget andet end elnettet. Jeg personligt har fået smadret en masse udstyr ved lynnedslag i naboens skorsten, hvor overspændingen primært kom igennem telefonkablet og ind igennem netværks udstyr og alt tændt forbundet der røg...
#41 forskellen på HFI og HPFI er følsomheden. så jo et HPFI vil i langt flere tilfælde slå fra i tordenvejr, men som #45 siger IKKE pga en overspænding som du tit oplever i tordenvjr, men derimod pga lynet så at sige æder noget af din strøm og det ser HPFI'en som en fejlstrøm og slår fra.
kommer der en overspænding ind gennem elnettet på eks 600 V dør det meste af det der er tændt!
kommer der en overspænding ind gennem elnettet på eks 600 V dør det meste af det der er tændt!
Min computer har stået tændt siden jeg fik den for en måned siden, kun afbrudt af udskiftning af dele.
Min gamle computer havde stået tændt siden nytår.
Grunden er at jeg altid downloader.
Da min computer er sågodt som støjfri, kan den jo lige sågodt gøre det om natten.
Det er utroligt som computer brugere hele tiden skal gives skylden for at ødelægge milijøet.
Samtidig har vi en regering som åbenbart syntes at den kollektive trafik skal slagtes og at vi skal have flere motorveje og biler.
Prøv også at tænke på alle de resourcer it-teknologi spare.
Alt det papir, administration, og tid.
Min gamle computer havde stået tændt siden nytår.
Grunden er at jeg altid downloader.
Da min computer er sågodt som støjfri, kan den jo lige sågodt gøre det om natten.
Det er utroligt som computer brugere hele tiden skal gives skylden for at ødelægge milijøet.
Samtidig har vi en regering som åbenbart syntes at den kollektive trafik skal slagtes og at vi skal have flere motorveje og biler.
Prøv også at tænke på alle de resourcer it-teknologi spare.
Alt det papir, administration, og tid.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.