mboost-dp1
Hvor længe har din computer været tændt?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Hmm ja, det kan jeg godt se nu. Tak herren for letforståelige manualer!
Det er bare første gang jeg har set det gjort på den måde. Mit eget bundkort har 2 slots, så der er intet at være i tvivl om, men på mit gamle (Asus P4P800 Deluxe) skulle de sidde i slot 1+3 og/eller 2+4.
At jeg så fik memoryfejl efter præcis 512MB ligemeget hvordan de sad er en anden sag, som en lille bios-upgrade fiksede ;)
Hmm ja, det kan jeg godt se nu. Tak herren for letforståelige manualer!
Det er bare første gang jeg har set det gjort på den måde. Mit eget bundkort har 2 slots, så der er intet at være i tvivl om, men på mit gamle (Asus P4P800 Deluxe) skulle de sidde i slot 1+3 og/eller 2+4.
At jeg så fik memoryfejl efter præcis 512MB ligemeget hvordan de sad er en anden sag, som en lille bios-upgrade fiksede ;)
#52 vi er enige om at det er skrevet meget forskeligt i forskellige manualer.
F.eks. min fars maskine har et Aopen AK79G, altså Socket A mobo med nForce 2 og onboard grafik. der sidder 3 RAM slots, 2 sidder samlet og 1 sidder for sig selv...
Da vi samlede den smed vi begge RAM moduler i de 2 slots som sad samlet, og maskinen har da også kørt fint - så ville min far have DVI så han købte et billigt AGP kort og smed i - det virkede bare ikke - hverken onboard eller AGP kortet gav noget signal - jeg kiggede på det, og efter et par timer havde jeg splittet alt ad, og opdagede at det virkede fint, så længe der kun var 1 RAM modul i maskinen... Så prøvede jeg en masse kombinationer, og til sidst fandt jeg ud af at modulerne skulle sidde i slot 1 og 3 for at det kunne køre dual - og nu kører maskinen så fint igen - bare FLOT at aopen overhovedet ikke nævner det i deres manual eller i det mindste giver de slots forskellig farve
F.eks. min fars maskine har et Aopen AK79G, altså Socket A mobo med nForce 2 og onboard grafik. der sidder 3 RAM slots, 2 sidder samlet og 1 sidder for sig selv...
Da vi samlede den smed vi begge RAM moduler i de 2 slots som sad samlet, og maskinen har da også kørt fint - så ville min far have DVI så han købte et billigt AGP kort og smed i - det virkede bare ikke - hverken onboard eller AGP kortet gav noget signal - jeg kiggede på det, og efter et par timer havde jeg splittet alt ad, og opdagede at det virkede fint, så længe der kun var 1 RAM modul i maskinen... Så prøvede jeg en masse kombinationer, og til sidst fandt jeg ud af at modulerne skulle sidde i slot 1 og 3 for at det kunne køre dual - og nu kører maskinen så fint igen - bare FLOT at aopen overhovedet ikke nævner det i deres manual eller i det mindste giver de slots forskellig farve
Slukker ved disse grunde:
M$ programmer får hele pc'en til at crashe, istedet for ligesom ikke MS programmer , bare crasher selve programmet.
Install af software som kræver genstart
Eller indlæsning af nye operativ systemer (ubuntu) her for ikke så lang tid siden.
Ellers slukkes den ikke, hvorfor skulle jeg dog :)
Oh ja, strømafbrydelse må vist også tælle med.
M$ programmer får hele pc'en til at crashe, istedet for ligesom ikke MS programmer , bare crasher selve programmet.
Install af software som kræver genstart
Eller indlæsning af nye operativ systemer (ubuntu) her for ikke så lang tid siden.
Ellers slukkes den ikke, hvorfor skulle jeg dog :)
Oh ja, strømafbrydelse må vist også tælle med.
Min står som regel ikke tændt når jeg ikke er hjemme, med mindre jeg har en download igang.. jeg ser ikke rigtigt det store behov for at blæse en masse strøm af på ingenting. :)
argh .. ville lige hoppe ind og læse de sidste posts .. så så jeg
#53 som svarede på #52 som så igen svarede på #48, der var et svar til #47 der skrev til #46 som kommenterede #43 der var et svar på #41 der skrev til #38 der svarede på #25 som var et svar til #23 der skrev til #8 og #3 som startede det hele O.o
#53 som svarede på #52 som så igen svarede på #48, der var et svar til #47 der skrev til #46 som kommenterede #43 der var et svar på #41 der skrev til #38 der svarede på #25 som var et svar til #23 der skrev til #8 og #3 som startede det hele O.o
Slackware boksen der hoster ftp, mail og http server:
root@webster:~# uptime
17:51:09 up 159 days, 19:00, 2 users, load average: 0.00, 0.00, 0.07
XP Sp2 boksen til spil og andet gøgl:
c:\>uptime.exe
\\SCUMBOX has been up for: 12 day(s), 3 hour(s), 15 minute(s), 38 second(s)
root@webster:~# uptime
17:51:09 up 159 days, 19:00, 2 users, load average: 0.00, 0.00, 0.07
XP Sp2 boksen til spil og andet gøgl:
c:\>uptime.exe
\\SCUMBOX has been up for: 12 day(s), 3 hour(s), 15 minute(s), 38 second(s)
Hvad er dcet for et uptime.exe program du bruger? Det ser ikke udtil at være standard i windows? Jeg har det hvertfald ikke lige.
Hvad er dcet for et uptime.exe program du bruger? Det ser ikke udtil at være standard i windows? Jeg har det hvertfald ikke lige.
#65 - Tak.
Jamen så får i da lige den her:
Jamen så får i da lige den her:
Computerperiode uden afbrydelser:Btw. "Computerperiode"...
0 dage, 0 timer, 44 minutter, 35 sekunder
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.