mboost-dp1
Hvor længe har din computer været tændt?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Manglede muligheden "Siden jeg mødte på arbejde" så valgte bare "siden jeg vågnede i morges" Det er omtrent samme tidspunkt - ingen grund til at være vågen for at bade, spise og pendle :-)
Jeg havde i et par år slet ingen on/off-knap på mit gamle kabinet, da den brækkede af.. Skulle kortslutte de 2 ledninger, hvis dyret endelig brokkede sig.
Man bliver afhængig af Folding :)
Man bliver afhængig af Folding :)
Ja, desktoppen larmer sq for meget til at den skal brumme hele natten... Men boksen ude i skabet kan vist ikke slukkes :P uptime melder 134 dage
sidder og arbejder på laptoppen, og den stationære står for kontakten til dem jeg arbejder sammen med (mail/msn).. hurra for gruppe arbejde i skolerne ;-)
så de har begge kørt siden i morges, og bliver nok først slukket engang i nat.
så de har begge kørt siden i morges, og bliver nok først slukket engang i nat.
Mangler en mulighed i poll: Siden jeg tændte den.
Klart en vinder :)
Tænder min når jeg kommer hjem fra arbejde og slukker den når jeg går i seng.
Klart en vinder :)
Tænder min når jeg kommer hjem fra arbejde og slukker den når jeg går i seng.
Tja så langtid den kan holde sig oppe. min windows slæde køre normalt ikke mere end 2 uger og min linux indtil strøm afbrydelse eller opdatering af kernel.
tja nu har jeg 2 maskiner, en gateway og min workstation. Workstation slukker jeg når jeg tager hjemmefra. Gateway er tændt 24/7 til alle de opgaver der nu kræver en døgntændtcomputer ;) Men førhen var det da workstation der var tændt altid...
Min server havde oppetid på 200 dage indtil et lyn fik ram på den. ;( Lev vel K81400, du levede stærkt men døede bare alt for ung. Workstation tændt morgen til aften.
#11 du slukker vel ikke maskinen, når du opdaterer kernel på din linux? Du kan bare nøjes med en simpel reboot ;-)
Min desktop kører (windows) ca. 8 dage ad gangen, hvorefter den selv rebooter - ikke en option... Sådan er Windows bare... Jeg kan ikke huske at have haft den slukket.
Min linux-box kører 24/7/365 med en oppetid p.t. på over 3 år.
Min desktop kører (windows) ca. 8 dage ad gangen, hvorefter den selv rebooter - ikke en option... Sådan er Windows bare... Jeg kan ikke huske at have haft den slukket.
Min linux-box kører 24/7/365 med en oppetid p.t. på over 3 år.
C:\>uptime
\\GHOSTFACE-OMG1347 has been up for: 41 day(s), 10 hour(s), 26 minute(s), 2 second
(s)
C:\>
wink wink :)
\\GHOSTFACE-OMG1347 has been up for: 41 day(s), 10 hour(s), 26 minute(s), 2 second
(s)
C:\>
wink wink :)
16: Ja. Computeren er vel også tændt under reboot.
Hvis man tænder for en lampe og pæren springer, er lampen vel stadigvæk tændt for.
-
Jeg har forresten min spand tændt nærmest konstant(knap 4dage lige nu), da jeg ikke selv betaler for strømmen. Desuden bruger jeg msn, icq og mirc meget, og finder XP's boottid alt for lang.
Hvis man tænder for en lampe og pæren springer, er lampen vel stadigvæk tændt for.
-
Jeg har forresten min spand tændt nærmest konstant(knap 4dage lige nu), da jeg ikke selv betaler for strømmen. Desuden bruger jeg msn, icq og mirc meget, og finder XP's boottid alt for lang.
Jeg kan se i min log, at jeg fjernede et RAM modul 12. maj. Den slags gør jeg ikke uden at slukke for computeren. Bortset fra kortere afbrydelser har min maskine været tændt siden slutningen af august.
[url=#3]#3[/url] DIB
[url=#8]#8[/url] dias
[url=#3]#3[/url] DIB
Min er slukket..Og det vil du have at vi skal tro på?
[url=#8]#8[/url] dias
Ja, desktoppen larmer sq for meget til at den skal brumme hele natten...Min desktop maskine er en NCD. Sådan en er totalt lydløs. Den er bare lidt langsom, så jeg kunne godt tænke mig at bygge mig en ny lydløs maskine til mit skrivebord. Desværre har jeg ikke fundet nogen forhandler af det Via DP-310 bundkort, jeg gerne ville bruge.
#23 støjsvag behøver ikke at betyde specialdele eller dårlig performance... min PC siger ikke ret meget andet end hvad min ældste HD kan finde ud af at skrige...
http://memos.dk/sbn/zalman-coolers.jpg (har skrevet længere oppe hvilke kølere jeg har)
http://memos.dk/sbn/zalman-coolers.jpg (har skrevet længere oppe hvilke kølere jeg har)
[url=#25]#25[/url] amokk
Når jeg nævner et specifikt bundkort er det fordi, jeg ikke kender til andre dual CPU bundkort, som kan køre uden køling. Hvis du kender nogen, så sig frem. Af andre fordele ved DP-310 er DVI udgang og onboard gigabit ethernet.
støjsvag behøver ikke at betyde specialdele eller dårlig performance.Nu sagde jeg også bare, at en NCD gav dårlig performance. Hvis du nogensinde har prøvet at køre KDE på en NCD, så ved du hvad jeg taler om.
Når jeg nævner et specifikt bundkort er det fordi, jeg ikke kender til andre dual CPU bundkort, som kan køre uden køling. Hvis du kender nogen, så sig frem. Af andre fordele ved DP-310 er DVI udgang og onboard gigabit ethernet.
slukker sjældent min pc, jeg sætter altid en DVD på eller lignende til at falde i søvn til... med souround og det hele, kan ikke falde i søvn til andet.
shutdown.exe -s -t 7200. Din spand slukker automatisk efter to timer, din far tier mere stille.
Og jer som bare sætter maskiner på arbejdspladsen/skolen til at folde når i ikke er der/de ikke bliver brugt; i skulle have tæsk, det ville være fyringsgrund hvis jeg var chef, og jer der misbruger (=ikke har indhentet tilladelse, hvilket sikkert alligevel ville medføre et "NEEEEEJ!!!!") uddannelsesinstitutioners maskinel burde skydes eller have eftersendt en specifik elregning hvis det kunne lade sig gøre - en ting er at en privat arbejdsplads mister penge grundet en forhøjet elregning, noget andet er en uddannelsesinstitution, som i forvejen ikke har de ressourcer der skal til (og den siddende regering hjælper ikke, på trods af deres løgne om forhøjet kvalitet), som kun kan spare sig ud af den slags - og kun for at i kan få en højere placering i F@H-hierakiet - jeg brækker mig!!!
Dette er ikke flamebait, f@h-debatten er som regel bare utroligt ensidig og "vi skal da bare pwne det lort"-agtig, og jeg vil mene det er ret så relevant iht. "Hvor længe har din desktop/laptop PC været tændt?"-voten :)
Hmm, har vel ikke slukket den de sidste par uger. Strømmen har dog været væk på grund af en nabo med en defekt vandkoger (hvorfor mig???!!).
Man ved at man rebooter for lidt når man kan nå at hente en fem seks kernel-updates, sætte dem op og kompile dem, men gider ikke genstarte for at bruge dem :-) skiftede kun pga. strømmen forsvandt :-)
(bor på kollegie hvor strømmen er delt mellem seks beborer, så det rør mig ikke så meget at den suger lidt strøm, desuden er det fint nok at have den tændt, specielt hvis man roder lidt med use-flags (gentoo), så kan man altid recompile alt, bare for en sikkerheds skyld.
Man ved at man rebooter for lidt når man kan nå at hente en fem seks kernel-updates, sætte dem op og kompile dem, men gider ikke genstarte for at bruge dem :-) skiftede kun pga. strømmen forsvandt :-)
(bor på kollegie hvor strømmen er delt mellem seks beborer, så det rør mig ikke så meget at den suger lidt strøm, desuden er det fint nok at have den tændt, specielt hvis man roder lidt med use-flags (gentoo), så kan man altid recompile alt, bare for en sikkerheds skyld.
Min laptop er altid tændt (det er min lille legeserver da egentlig også) dvs det sker at den får lov at gå i standby når jeg flytter mig og den putter sig ned i tasken ..
Min (*host* vores, mig og min bofælles) server bliver kun slukket pga harddisk-upgrades og når dumme elektrikere klipper de forkerte ledninger.
Udover serveren har vi også en computer til at stå under fjernsynet i stuen, som også er tændt altid.
Min laptop (der står permanent på uni) er altid tændt, af den simple årsag at den er så forpulet sløv til at starte op (vi snakker om ca. 5 minutter), hvilket jeg selvfølgelig ikke gider vente på.
Derimod er min nye workstation utroligt hurtig til at starte op, så der ser jeg slet ikke nogen grund til at have den tændt når jeg ikke bruger den.
Derudover har bofællen også et par computere for sig selv.
Han har i øvrigt fundet en gammel compaq server til 150 kr - mangler bare et par CPU'er for at komme op og køre. 2 x 700 Watt strømforsyning :) Ren ondskab. Så skal vores elforbrug nok nå nye højder. Og så larmer den som en jetjawer.
Det skal måske nævnes at vi har flatrate strøm :)
(Og vand, varme, osv for den sags skyld. Hvis vi fik besøg af greenpeace ville de fodre os til grindehvalerne.)
Udover serveren har vi også en computer til at stå under fjernsynet i stuen, som også er tændt altid.
Min laptop (der står permanent på uni) er altid tændt, af den simple årsag at den er så forpulet sløv til at starte op (vi snakker om ca. 5 minutter), hvilket jeg selvfølgelig ikke gider vente på.
Derimod er min nye workstation utroligt hurtig til at starte op, så der ser jeg slet ikke nogen grund til at have den tændt når jeg ikke bruger den.
Derudover har bofællen også et par computere for sig selv.
Han har i øvrigt fundet en gammel compaq server til 150 kr - mangler bare et par CPU'er for at komme op og køre. 2 x 700 Watt strømforsyning :) Ren ondskab. Så skal vores elforbrug nok nå nye højder. Og så larmer den som en jetjawer.
Det skal måske nævnes at vi har flatrate strøm :)
(Og vand, varme, osv for den sags skyld. Hvis vi fik besøg af greenpeace ville de fodre os til grindehvalerne.)
Hverken min Syllable maskine (primære maskine) eler min Windows maskine (sekundære maskine) bliver slukket.
Syllable maskinen bliver genstartet, når der er brug for det, hvilket ikke er så ofte, det er noget der ligner hver 3. - 4. dag, hvilket jeg godt kan leve med, når OS'et er pre-alpha. Slukket har den ikke været, siden jeg skulle bruge skærm/tastatur, for at installere min server.
Windows maskinen bliver genstartet når den crasher, men da longhorn er nogenlunde stabilt (og jeg kun bruger den til mail og newz.dk) så sker det ikke så ofte. Det sker nærmest kun hvis jeg skal bruge den Syllable installation, der ligger på den. Men slukket? Nix!
Jeg kan slet ikke se foremålet med at have en computer, hvis den alligevel skal stå slukket.
Elregningen... jamen hvis man vil have 3 maskiner tændt 24 timer i døgnet, så må man jo forvente at det koster lidt. Men helt ærligt, hvad bruger folk ikke på at gå i byen, hver weekend... ;)
Syllable maskinen bliver genstartet, når der er brug for det, hvilket ikke er så ofte, det er noget der ligner hver 3. - 4. dag, hvilket jeg godt kan leve med, når OS'et er pre-alpha. Slukket har den ikke været, siden jeg skulle bruge skærm/tastatur, for at installere min server.
Windows maskinen bliver genstartet når den crasher, men da longhorn er nogenlunde stabilt (og jeg kun bruger den til mail og newz.dk) så sker det ikke så ofte. Det sker nærmest kun hvis jeg skal bruge den Syllable installation, der ligger på den. Men slukket? Nix!
Jeg kan slet ikke se foremålet med at have en computer, hvis den alligevel skal stå slukket.
Elregningen... jamen hvis man vil have 3 maskiner tændt 24 timer i døgnet, så må man jo forvente at det koster lidt. Men helt ærligt, hvad bruger folk ikke på at gå i byen, hver weekend... ;)
Nu er der et par stykker der er rimelig stolte af deres uptime på over 100 dage... opgradere i aldrig? Selv om i køre Linux eller en af BSD'erne, så har der vel inden for de sidste 100 dage været sikkerhedsmæssige grunde til at opdatere jeres kernel, måske er i bare ikke bevidst om at i skal reboote efter en opdatering?
Min plejer at køre i 20-30 dage, hvorefter jeg plejer at synes at det er på tide at genstarte den. Ret nice når der er gået 1 måned, og den stadigvæk kører hurtigt.
Så er det man griner over dem der brokker sig over at "min computer den bliver så langsom efter nogle timer" :D
Selvf. er den samlet selv, klippestabil, og oc'et 52% FSB. Kan svagt høres når jeg holder vejret... :D
Så er det man griner over dem der brokker sig over at "min computer den bliver så langsom efter nogle timer" :D
Selvf. er den samlet selv, klippestabil, og oc'et 52% FSB. Kan svagt høres når jeg holder vejret... :D
HM... Mangler en option, ligesom nr 5... Siden jeg mødte på arbejde.. Bruger min Laptop på arbejde...
Dvs min lap på arb har været tændt siden kl 7.40
Min alm pc på arb har pt en oppetid på 262 timer (slukker den af og til i weekender)
Min hjemme pc tænder jge som regel når jeg kommer hjem (kl 17) og slukker ved en 21 tiden...
Og så min sekundære laptop, den bruger tøsen, så den er ik tændt særligt meget....
Dvs min lap på arb har været tændt siden kl 7.40
Min alm pc på arb har pt en oppetid på 262 timer (slukker den af og til i weekender)
Min hjemme pc tænder jge som regel når jeg kommer hjem (kl 17) og slukker ved en 21 tiden...
Og så min sekundære laptop, den bruger tøsen, så den er ik tændt særligt meget....
Hvorfor sætter du ikke dine ram i slot 1 og 3 istedet for slot 1 og 2? Det ville give dig mulighed for at gøre brug af dual-ddr.
Min computer står for det meste tændt i en uge eller to ad gangen. For det meste afbrydes den af at jeg skal rode lidt med noget hardware.
Hvorfor sætter du ikke dine ram i slot 1 og 3 istedet for slot 1 og 2? Det ville give dig mulighed for at gøre brug af dual-ddr.
Min computer står for det meste tændt i en uge eller to ad gangen. For det meste afbrydes den af at jeg skal rode lidt med noget hardware.
Jeg har rent faktisk et par briller, men ok... jeg havde dem ikke på da jeg kiggede på billedet ;)
Alle de bundkort jeg har haft fat i har kun kørt dual channel hvis man havde blokkene i slots 1+3 eller 2+4. Og eftersom jeg ingen ide har om hvilket bundkort du har, så er det lidt svært for mig at finde den rigtige manual...
Jeg har rent faktisk et par briller, men ok... jeg havde dem ikke på da jeg kiggede på billedet ;)
Alle de bundkort jeg har haft fat i har kun kørt dual channel hvis man havde blokkene i slots 1+3 eller 2+4. Og eftersom jeg ingen ide har om hvilket bundkort du har, så er det lidt svært for mig at finde den rigtige manual...
Jeg har liget fået Flatrate og Hi-Speed strøm, fra: Jydsk Atomkraft
Så regner ikke med at slukke min computer lige foreløbig.
Ontopic: Hvor er den option der siger siden jeg begyndte at downloade?
Så regner ikke med at slukke min computer lige foreløbig.
Ontopic: Hvor er den option der siger siden jeg begyndte at downloade?
Jeg synes da nærmere at det er det mest logiske hvis de skulle sidde i to slots af samme farve for at køre dual, for ligesom at vise at de to stænger var et par.
Det beviser vel bare endnu en gang at standarder for PC-hardware er dejlige fordi der er så mange at vælge imellem.
Jeg synes da nærmere at det er det mest logiske hvis de skulle sidde i to slots af samme farve for at køre dual, for ligesom at vise at de to stænger var et par.
Det beviser vel bare endnu en gang at standarder for PC-hardware er dejlige fordi der er så mange at vælge imellem.
Jeg citerer fra manualen:
"Always insert the memory modules into the GREEN slots first, and
it is strongly recommended not to insert the memory modules into
the PURPLE slots while the GREEN slots are left empty."
Man sætter stængerne indbyrdes i par, altså to stænger der skal køre sammen i to slots af samme farve.
Og der er jo en grund til at der kun er to farver istedet for fire. Det er dual-channel sæt 1 og sæt 2, og ikke kanal 1, 2, 3 og 4.
Jeg citerer fra manualen:
"Always insert the memory modules into the GREEN slots first, and
it is strongly recommended not to insert the memory modules into
the PURPLE slots while the GREEN slots are left empty."
Man sætter stængerne indbyrdes i par, altså to stænger der skal køre sammen i to slots af samme farve.
Og der er jo en grund til at der kun er to farver istedet for fire. Det er dual-channel sæt 1 og sæt 2, og ikke kanal 1, 2, 3 og 4.
#48 Jeg tror det som du citerer, skal tolkes sådan at man skal sætte et modul i et grønt slot først, og derefter i et lilla slot - såfremt man har 1 eller 3 moduler.
Og lige neden under står der "Dual-Channel DDR works ONLY in the 3 combinations listed in the table shown in previous page."
Hvilket er tabellen som viser 2 moduler i slot 1-2 eller 3-4 eller 4 moduler i slots 1-4
i skemaet øverst på side 2-8 står der
GREEN
DIMM1 (ChA)
PURPLE
DIMM2 (ChB)
GREEN
DIMM3 (ChA)
PURPLE
DIMM4 (ChB)
og mit mobo skriver Dual channel i BIOS, det samme siger CPU-Z..
Og lige neden under står der "Dual-Channel DDR works ONLY in the 3 combinations listed in the table shown in previous page."
Hvilket er tabellen som viser 2 moduler i slot 1-2 eller 3-4 eller 4 moduler i slots 1-4
i skemaet øverst på side 2-8 står der
GREEN
DIMM1 (ChA)
PURPLE
DIMM2 (ChB)
GREEN
DIMM3 (ChA)
PURPLE
DIMM4 (ChB)
og mit mobo skriver Dual channel i BIOS, det samme siger CPU-Z..
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.