mboost-dp1

Hvor henter du primært dit musik på nettet?

Gå til bund
Gravatar #1 - XxX
4. sep. 2005 22:16
Måske man skulle have haft edonkey/overnet med også..

XxX
Gravatar #2 - maxt.dk
4. sep. 2005 22:33
og så private ftp'er... ^_^

og der burde egentligt være Bittorent / p2p / ftp og så alle de online butikker :) bare imho
Gravatar #3 - H.E.R.O.
4. sep. 2005 22:59
hvad med soulseek
Gravatar #4 - Nevermind
4. sep. 2005 23:17
Holder mig sgu til en god CD eller endnubedre en gammel LP.. PC'en er ikke skab til at afspille musik IMO, det skal der ordentligt kram til...
Gravatar #5 - mrmorris
4. sep. 2005 23:39
#2 Ja det er lige voldsomt nok, admins hold jer til abstraktioner og ikke implementationer - fuldstændig ligesom det er med programmering!
Gravatar #6 - Zombie Steve Jobs
4. sep. 2005 23:42
Damn straight! Synd for musikken, at høre det som mp3 (i hvert fald alt der ikke er mtvcrap).
det er rart med god lyd
Gravatar #7 - Norrah
5. sep. 2005 00:12
Holder mig til iTunes. Det virker i mine øjne som det skal, ved godt der er mange der er uenige, men sådan ser jeg det altså. Syntes iTunes har det bedste system til at "sortere" musiken, og så er deres søgefunktion og brugen af den helt på toppen, og så ligner det ikke en klat lort lissom winamp. Desuden har jeg iPod og det fungere jo godt sammen. Og så kan jeg lide den måde jeg henter musiken på, og vigtigts af alt så stoler jeg på dem.
Hvis der er noget jeg ved så er det at jeg kan stole på apple, og jeg føler mig tryk ved at købe ind hos dem, ikke at jeg har problemer.... så mange andre steder, men alt i alt, så er det vigtigste når man taster nummeret på sit dankort ind, at man føler sig tryk ved at bruge det.

Desuden hvad er det for noget pis med at det er synd for musiken at høre som mp3? i skal da bare ikke hente det ind med 128kb/s, Det er vel jer selv der bestemmer hvordan det skal ligge der, og føler i det helt forkert så lig da det ind i pure data... og spil det på den måde... dog gennem noget andet.... du kan jo køre 320kb/S og ja der mangler self lidt data men, det er jo med en ret god algoritme, så det er jo efterhånden minimalt... og så med den nye creative lydkort vil det jo nok hjælpe lidt, har ikke lige købt men det kommer på et tidspunkt... :P

Desuden så har de fleste folk jo nogle lorte højtalere til deres pc, og det siger jo 200 gange mere end kvaliteten af musikken, til en vis grad i det mindste, indtil det igen begynder at være omvendt. I burde prøve at anskaffe jer nogle Gigaworks, de er dyre... men helt klart det værd...!! hvis man da selv syntes det er 4.000kr værd-

og Nej, det slår self. ikke et anlæg til 120.000kr pr højtaler, men det er så absolut godt nok, men jeg tvivler nu engang på at de fleste har et THX godtkendt højtaler sæt derhjemme, og som de så har givet 4.000 for...? for DVD-audio og Film har jo også deres fordele....

#4 LP? ordentligt kram? ja måske i en gyde.... og så lige til klassisk, der foretrækker jeg en gammel LP, men det er pga min barndom tror jeg og har intet med lyden at gøre....

Dog er der enkelte nummre med klassisk hvor en ordentlig mængde bass gør forskellen... :P helt nede i de frekvenser hvor de gamle ikke længere kan høre det :P det er lækkert :P
Gravatar #8 - Norrah
5. sep. 2005 00:31
Øhhhmm selv jeg bliver forviret af at læse det igennem..... igen.. eller også er jeg bare træt... nogle spørgsmål så.. ja spørg?
Kan newz ikke gøre noget så man kan vågne op efter sin brændert og gå ind på newz og sige shit! hvad fanden er det jeg har skrevet? fuck jeg tåger.... og så trykke på "Emergency: damn i was drunk/tired/stoned, change"... ja i må selv finde på detaljerne, jeg er ikke helt klar, og det eneste jeg kan tænke på er noget med pink pudler... og det giver absolut ingen menning...!! i det mindste ikke for jer der ikke kender mig.... de andre kan nok godt lige følge med i 10sek mere før snoren knækker... Hvis ikke... så i det mindste Emergency delete... og så kan man få en alpe hue på eller sådan noget... en skammekrog i halsen... lissom i den film med ham der dør... du ved: den der sidste sommer...!!

note to you: skrevet pga dobbelt posting.... ja med 19min i mellem, jeg fatter det heller ikke...!! der er jo nok en grund til jeg tåger så meget...
Gravatar #9 - Windcape
5. sep. 2005 00:44
Nu er der jo nogen af os som ikke har andet end ISDN.. så jeg henter ikke musik, medmindre jeg lige får tildelt et privat http eller ftp share :) Men det er vel også lovligt (yeah right)
Gravatar #10 - utdiscant
5. sep. 2005 04:40
Må indrømme jeg selv bruger bittorrent.. ville gerne skifte til iTunes men det er simpelthen for dyrt for en studerende..
Gravatar #11 - buch
5. sep. 2005 05:06
emule mangler da godtnok?

Det bliver ikke til så meget for tiden, da skolen ikke har nogen af de porte åbne jeg bruger - så hører kun "gammelt" musik ;)
Gravatar #12 - Kadann
5. sep. 2005 05:49
Jeg napper min musik på cd fra butikker som cdon og lignende, da jeg foretrækker at høre det på mit anlæg og så selv kan vælge hvilket format jeg vil rippe det til. Desuden hører jeg slet ikke den slags musik, hvor kun ét nummer på en cd er værd at komme efter, så jeg har ikke rigtigt behov for at købe online eller downloade musik.

Kort sagt: "Jeg henter ikke musik på nettet (yeah right)"

#7 -

og Nej, det slår self. ikke et anlæg til 120.000kr pr højtaler, men det er så absolut godt nok, men jeg tvivler nu engang på at de fleste har et THX godtkendt højtaler sæt derhjemme, og som de så har givet 4.000 for...?

Overdrivelse fremmer forståelsen? Det er nu langt fra nødvendigt at købe højttalere og anlæg i den prisklasse for at få noget der er godt. Desuden er THX jo kun aktuelt i forhold til surround og det er langt fra altid at et surroundanlæg er godt til stereo.
Gravatar #13 - DjAlEx
5. sep. 2005 06:20
Jeg hører meget radio - og ikke ret meget andet. Derfor henter jeg intet musik (mere - der har været tider hvor jeg hentede med hele min båndbredde 24/7 på emule)

Så radio all the way (og så lidt ripning af radioer)
Gravatar #14 - jambazz
5. sep. 2005 06:48
Ja fra 4-5 år siden da jeg havde ISDN stod det på mp3 downloads fra diverse hit-lister hosted på forskellige http servere! :) Nu er der så meget information og medier osv. at jeg slet ikke kan overskue at høre andet end hvad radioen spiller.
Gravatar #15 - angelenglen
5. sep. 2005 06:51
"Jeg henter ikke musik på nettet (yeah right)" - Tyv tror hver mand stjæler?
Gravatar #16 - ali babba
5. sep. 2005 07:09
#15 ja. gør de sku da os.

lige nu sige statestikken:
42% henter ik musik
46% henter ulovligt
12% henter lovligt (jeg gik ud fra itunes var lovligt)

46% det er da os en sjat, der er nok en grund til pladeselskaberne piver.
Gravatar #17 - plask
5. sep. 2005 07:30
Er røget på den vogn der engang imellem henter lidt lytte materiale og derefter køber det hvis jeg kan lide det.

Der burde også være en melighed for "Låner mit musik på biblioteket"...
Gravatar #18 - buch
5. sep. 2005 07:48
er der nogen der kan anbefale en god http?

(gratis)
Gravatar #19 - Eniac
5. sep. 2005 08:09
Jeg henter fortrinsvis streams fra diverse net-radiostationer (shoutcast).
Gravatar #20 - sKIDROw
5. sep. 2005 08:18
[] Jeg ville gerne benytte forretningerne, men boycotter alle fake cd'er.
[] Jeg ville gerne købe musik i digital form, men DRM og vandmærker er uacceptabelt.

Så det er primært radiolytning og via thepiratebay.org, jeg kan få tilfredsstillet mine behov. Håber der dukker lovlige alternativer op som er acceptable en dag.
Gravatar #21 - MacMiskenn
5. sep. 2005 08:23
Ikke for noget, men den der "Yeah right" ud fra henter ikke musik, er direkte lam, en tyv tror, hver mand stjæler.

Hvis jeg endelig skal høre musik hører jeg netradio.

Edit:
Havde ikke set at #15 havde skrevet næsten det samme.
Gravatar #22 - Drakhan
5. sep. 2005 08:26
Jeg køber mine CD'er.
Det eneste jeg bruger PC'en til er at høre lidt netradio.
Gravatar #23 - bakerman
5. sep. 2005 08:36
Hvis der kommer noget musik jeg er i tvivl om jeg skal købe, så henter jeg det på edonkey/emule og hører det igennem, som man ville gøre i en musikforretning.

Hvis det er godt køber jeg det online via cdskiven.dk.

Ellers hører jeg primært radio via radioportal.dk.
Gravatar #24 - LeonM
5. sep. 2005 08:51
Den slutter "jeg henter ikke musik på nettet" (yeah right)

Hvem er det lige som har haft en dårlig dag ? "vi" er faktisk mange som ikke gidder P2P og Itunes og alt det der bavl og dermed IKKE henter musik på nettet uden at vi skal "stemples" som idioter !!!!!!

:) Leon
Gravatar #25 - Viperaberus
5. sep. 2005 08:53
46% det er da os en sjat, der er nok en grund til pladeselskaberne piver.
Det kan vel ikke komme bag på nogen, at folk henter musikken ulovligt?
Pladeselskaberne har de sidste mange år haft meget travl med at trække cd'erne ud af markedet.

Det er pt ikke muligt at købe cd'er med mainstream musik på (med enkelte undtagelser). De medier man kan købe er brugsforhindret, og som det fremgår på http://infokiosk.dk/ er det ulovligt at bryde denne for at fremstille kopier. Dette inkluderer også MP3 (og dermed alle MP3-playerne).

Det er lovligt at omgå brugsforhindringen for at afspille musikken, men ikke kopiere den.

Det er lovligt at kopiere via det analoge hul (dvs til analogt medie - fx bånd, men hvor mange er interesseret i det?)

Det er ikke lovligt at kopiere tilbage fra det analoge medie til et digitalt, da dette er digital kopiering!

Altså skal du kunne afspille det medie du får i hånden direkte i/på de afspillere du vil høre musikken på!

Det skal dog siges, at købeloven heldigvis beskytter mod disse defekte cd'er. Sælger skal refundere pengene hvis du ikke kan bruge mediet ;)

De online butikker der udbyder musik er typisk låst til Microsofts afspillere (som bekendt kun kører på microsofts operativsystemer)

Mig bekendt er der ikke nogen (fuldt lovlig - allofMP3 må siges at ligge i gråzonen) online butik der sælger i et format der kan bruges af alle? (Ret mig endelig hvis nogen kender et sted eller 2...)
Gravatar #26 - dakmisha
5. sep. 2005 09:29
Tjaaa...jeg køber den nu i ITunes, og den var der ikke..trist.

edit - Damn hvor er jeg blind :S
Gravatar #27 - PikkeMand
5. sep. 2005 11:10
Måske ophavsmanden til denne poll har ramt lidt ved siden af med sit valg af valgmuligheder, blandt alle der henter musik på nettet (altså der ikke har svaret "Henter ikke musik på nettet") er "Andet" pt. åbenbart den mest populære måde at hente musik :P - det afgøre jo ikke engang om de personer gør det ulovligt eller ej.

Jeg valgte "Andet" fordi jeg henter musik via Edonkey2000 netværket. Det er kun de mest populære numre der ligger der som singler, men langt det meste musik kan man finde der pakket i albums, og det har jeg altid fortrukket.
Gravatar #28 - Jazzy182
5. sep. 2005 11:45
Jeg ville mene at det var meget mere interessant at se hvor mange der henter ulovligt kontra lovlig, som #16 også forsøger at gøre.

Men er der virkeligt hele 42% som ikke henter musik ? Måske den poll er for dårligt konstrueret...
Gravatar #29 - Indox
5. sep. 2005 11:47
Eller måske er det bare nemmere at påstå, at man ikke henter musik og så pudse glorien lidt.
Gravatar #30 - s1h
5. sep. 2005 12:02
Jeg er ved at optage alle min grammofonplader over på kassettebånd !! :)
Gravatar #31 - Yasw
5. sep. 2005 12:05
Ikke noget bestemt sted. Hovedsageligt bare fra musikerens eller pladeselskabets egen hjemmeside. Roder dog tit rundt på scene.org, modarchive.com, remix.kwed.org og 8bitpeoples.com.
Gravatar #32 - Cluq
5. sep. 2005 12:15
Gravatar #33 - ghostface
5. sep. 2005 13:05
DC++ er ikke et netværk eller protokol men et program / client du henter fra, der findes tusindvis af forskellige DC clients som bruger de samme hubs osv... Syntes det er en rodet poll der roder sammen på at bruge protokol/netværks navne og samtidig have poll options der er direkte klient baseret. Det svarer til at sige at jeg henter mine MP3er fra Azerus... Jeg henter mine MP3er fra newsleecher osv osv

Limewire er Gnutella netværket, DC++ er DirectConnect og Emule er vel eDonkey netværket.

#2 kan du forklare mig forskellen på p2p og så bittorrent?

må ærligt indrømme jeg ikke kan huske hvad kazaa bruger men det delte da netværk med et par andre som morpheus fx
Gravatar #34 - -xero-
5. sep. 2005 13:13
Powergrab er også temmelig 1337 :)
Gravatar #35 - addlcove
5. sep. 2005 15:49
buy 'em an' rip 'em.

is the only way t' do it
Gravatar #36 - m910q
5. sep. 2005 17:08
Jeg har et sæt 2.1 højtalere. Og de er også THX certifikeret.
Men THX til computer og til andet kan ikke sammenlignen, til jeg ved.
Gravatar #37 - z33k
5. sep. 2005 17:47
Hmm, mærkelig afstemming, et hav af muligheder mangler.
Hvorfor har i ikke delt de op i fildelings-netværk, i stedet for programmer?
DC++ - Hvad så med DC, og alle de tusinde andre DirectConnect-klienter?
LimeWire - Hvorfor ikke bare Gnutella-netværket?
KaZaA - Hvorfor ikke bare FastTrack-netværket?
USENET - Hvorfor ikke bare nyhedsgrupper?'

...and so on
Gravatar #38 - 21
5. sep. 2005 18:30
jeg henter altid albums via emule inden jeg køber musik..
Gravatar #39 - bitnissen
5. sep. 2005 19:53
AllOfMp3.com :-)

Det er hurtigt, musikken er i den kvalitet jeg vil ha', de har et bredt udvalg, det er ikke ulovligt, der er ingen DRM og det er billigt. Synd for musikkerne, for de får vist ikke så meget ud af allofmp3, men tjah - jeg bruger jo mine penge alligevel, bare ikke så meget på CD-trykt i jewel-case musik, så samfundet kører stadigvæk rundt... Alle de computer-opgraderinger jeg ikke havde råd til hvis jeg skulle 70 minutters underholdning hele tiden!

Ej seriøst, en biografbillet - ~2 timers underholdning - 60 kr. Til filmproduktionen har været et hav af skuespillere, kamerafolk, teknikere, forfattere, instruktører osv osv. En filmproduktion er edermame ikke billig!
En musikcd, oftest ~50 min underohldning - 150 kr. Produktion et par mennesker og et lydstudie.

Er der noget jeg har glemt?
Gravatar #40 - Tesnjak
5. sep. 2005 19:59
Vi mangler også IRC. :)
Gravatar #41 - buch
5. sep. 2005 20:02
er der ikke nogen, der vil give lidt links på nogen gratis http sider?
Gravatar #42 - west
5. sep. 2005 20:04
Dejlige blanke skiver til mig, tusind tak. Plastic, covers, og det hele til at stille frem på hylden til beskuelse og beundring. Og så er kvaliteten jo trods alt heller ikke helt at kimse ad.
Hvis man vil have det på comp'en ripper man jo bare.

iTunes er så på den anden side dejligt til at lukke hullerne ....
Jeg nægter fx. at købe en hel skive bare for at kunne høre Lady in red ... på den anden side er ingen musiksamlig jo komplet uden bla. netop det nummer ... right ? Guys ..? ;)

Summa summarum: iTunes, i de tilfælde det rent faktisk er sket. 22 gange indtil nu, når jeg tæller efter.
Gravatar #43 - Kadann
5. sep. 2005 21:16
#39 -

Jeg ved ikke hvor du går i biffen, men det er godt nok længe siden jeg har set biografbilletter så billigt. :)

Og ja, du har lige glemt at du ikke ejer filmen efter du har set den i biografen, det gør du når du har købt cd'en og filmen findes på og i andre medier, efter den har gået i biografen.

Vil du lave en lettere firkantet sammenligning mellem film og musik, så kan du jo f.eks. tage en kæmpe succes som Titanic, filmen der ubetinget har tjent mest nogensinde. Det kostede måske de der 50-100 kr. for at se den i biografen for 194 min. underholdning.. så prøv at se på en koncert med f.eks. Rolling Stones, U2 eller andre kæmpestore navne.. hov, det er pludselig voldsomt meget dyrere for måske 2-3 timers underholdning. ;)
Gravatar #44 - mathiasmadsen
5. sep. 2005 21:59
#11 Kunne ikke være mere enig, men den hører vel inde under "Andet", så... Ellers er LimeWire også et okay program, men foretrækker nu det gode gmale kendte mulddyr :p
Gravatar #45 - Zombie Steve Jobs
5. sep. 2005 22:12
#7 Mine højttalere står i over 6k ekskl. standere og kabler. (og hele anlægget er stereo, det kan kun en ting, spille stereo og cder)
#12 Ja, det er vist yderste sjældent de er gode til de. Medmindre vi taler 30-40 k klassen

Ang. THX, kalder dem, der ikke gider at betale for det lille logo det også 6.1 + sidespeakers eller 8.1

#43 Man dør i det mindste ikke af, at høre koncerterne :) Det er mere end man kan sige om filmen. "filmen, du dør af"
Gravatar #46 - sguft
6. sep. 2005 06:53
Jeg venter spændt på at der skal komme en abonnementsbaseret musiktjeneste til Danmark. Jeg kan se at de 2 der lige er lanceret i England har et abonnement der hedder 150kr/mnd for adgang til hele deres musikkatalog, det ville jeg absolut ikke have noget imod at betale.

Det der med at betale pr. nummer gider jeg ærlig talt ikke da jeg synes det er en håbløs ordning - jeg vil have lov til at udforske al musikken uden at skulle nøjes med 30 sek. før jeg skal op med kreditkortet.

Det betyder dog ikke at jeg henter musik ulovligt istedet - jeg synes faktisk risikoen er for stor ved den slags (ja APG's skræmmekampagne virker tilsyneladende). Så jeg lever primært af netradioer for tiden, dem er der dog heldigvis også mange gode af.
Gravatar #47 - Simm
6. sep. 2005 08:15
Jeg hører musik fra netradioer som f.eks RiseFM.dk og Digitally Imported (www.di.fm).. Det passer mig fint, for der er varieret musik. Det er yderst sjældent jeg hører et nummer mere end et par gange.

Hvad skal den der halvvejs nedladende sidebemærkning "Yeah right!" med i poll'en for?
Gravatar #48 - KarmicMind
6. sep. 2005 09:35
Jeg er ganske godt tilfreds med det musik jeg får med mine podcasts.. Mainstream ka godt gå hen og blive lidt trivielt.. Så hellere prøve noget nyt og fremmed.. ;)

Og så er det både gratis og lovligt.. :D

Her er et par gode podcasts: Pod Pyrates og Insomnia Radio
Gravatar #49 - Yasw
6. sep. 2005 12:10
#41 - Det gjorde jeg faktisk i #31.
Gravatar #50 - andreasg
6. sep. 2005 15:30

Den eneste grund til at jeg ikke køber musik fra iTunes er jo netop at de sælger musikken i 128kbit/sec og ikke 192 eller højere.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login