mboost-dp1
Hvor "gejlet" er din stationære PC?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
http://img25.imageshack.us/img25/3451/p1000292o.jp...
To blå blæsere, en blå cpu køler. Ikke fordi jeg bare skulle have farver, men nu havde jeg bare et par NorthQ blæsere liggende, og så gav det fint mening at bruge dem.
Godt nok også lige et Lycosa med blåt lys, og en DeathAdder med blåt lys. Det er et tilfælde! Jeg sværger!
To blå blæsere, en blå cpu køler. Ikke fordi jeg bare skulle have farver, men nu havde jeg bare et par NorthQ blæsere liggende, og så gav det fint mening at bruge dem.
Godt nok også lige et Lycosa med blåt lys, og en DeathAdder med blåt lys. Det er et tilfælde! Jeg sværger!
Hvor "gejlet" er din bærbare computer?
Teknisk set er min bærbare PC lejet, og jeg kan derfor ikke modde den.
Men da den er blank og altid ser fedtet ud, ville jeg gerne gøre den ru. Fx. med noget ståluld eller en rystepudser med meget finkornet sandpapir. (Det gik fint på min iPod med en bagside af blank stål.)
Og så vil jeg gerne have et logo på låget. Enten mit personlige logo, eller måske Ubuntu-logoet. Det kan kombineres med ovenstående ved at dække det af med tape først, eller det kan sprayes på. Måske lave det som et klistermærke.
Teknisk set er min bærbare PC lejet, og jeg kan derfor ikke modde den.
Men da den er blank og altid ser fedtet ud, ville jeg gerne gøre den ru. Fx. med noget ståluld eller en rystepudser med meget finkornet sandpapir. (Det gik fint på min iPod med en bagside af blank stål.)
Og så vil jeg gerne have et logo på låget. Enten mit personlige logo, eller måske Ubuntu-logoet. Det kan kombineres med ovenstående ved at dække det af med tape først, eller det kan sprayes på. Måske lave det som et klistermærke.
Bruger også en bærbar. Har dog en stationær stående et sted i landet, som jeg har geilet godt på. Fx har jeg brugt rigtig mange penge på at gøre den støjsvag. Men det er ikke en jeg har rørt i årevis.
Men jeg er godt imponeret over at 30% indtil videre har stemt de bruger en lappy som primær maskine.
Men jeg er godt imponeret over at 30% indtil videre har stemt de bruger en lappy som primær maskine.
Jeg har flere apparater på kontoret med malertape over LED'erne. De er stadig meget tydelige.
Inden jeg gjorde det kunne de holde mig vågen om natten. Og det siger vist en del, for mit hovede og mine kontorappareter er op ad hver sin side af samme væk, med en åben dør et par meter væk.
Jeg håber meget, at de blå lysdioder snart går af mode. Eller at de i det mindste finder ud af at dæmpe dem.
Jeg har flere apparater på kontoret med malertape over LED'erne. De er stadig meget tydelige.
Inden jeg gjorde det kunne de holde mig vågen om natten. Og det siger vist en del, for mit hovede og mine kontorappareter er op ad hver sin side af samme væk, med en åben dør et par meter væk.
\ /
\|/
/ o
--/ --------------
¤¤¤
Jeg håber meget, at de blå lysdioder snart går af mode. Eller at de i det mindste finder ud af at dæmpe dem.
Tumleren (2) skrev:http://img25.imageshack.us/img25/3451/p1000292o.jpg
Så mangler du bare at bortforklare gardinet. 70'erne kom forbi i en brandert og knækkede sig ud over dine vinduer?
Min køler og PSU har blå LED.... meeen er nu ovre den periode hvor det at geile den stationære var sjovt. Kan være det kommer igen someday.
Jeg BESTILTE et neutralt case. Men jeg fik et case med glas i siden! Og lysende blæsere! Det er pænt nederen.
Skal så meget have et nyt kabinet snart. Det er stort, det larmer og det fucking lyser?! :(
For 5-6 år siden moddede jeg selv - glow pipes, neon og hele skidtet. Savede selv hullerne med en sav og alt det. Var skide sjovt. Så lige pludseligt, havde alle det; det kunne simpelthen købes. Wtf?
Og nu er det svært at finde noget der IKKE er "case moddet". Jeg vil bare gerne have en midnatssort kasse med high end hardware :) (Nogen anbefalinger? Billigt, midnatssort, simplistisk)
Skal så meget have et nyt kabinet snart. Det er stort, det larmer og det fucking lyser?! :(
For 5-6 år siden moddede jeg selv - glow pipes, neon og hele skidtet. Savede selv hullerne med en sav og alt det. Var skide sjovt. Så lige pludseligt, havde alle det; det kunne simpelthen købes. Wtf?
Og nu er det svært at finde noget der IKKE er "case moddet". Jeg vil bare gerne have en midnatssort kasse med high end hardware :) (Nogen anbefalinger? Billigt, midnatssort, simplistisk)
ipwn (12) skrev:Og nu er det svært at finde noget der IKKE er "case moddet". Jeg vil bare gerne have en midnatssort kasse med high end hardware :) (Nogen anbefalinger? Billigt, midnatssort, simplistisk)
Antec har heldigvis stadig nogle af de klassiske towere. Jeg kan anbefale P180-serien, men ellers har de også en eller to andre serier, der er "stuevenlige".
LinguaIgnota (8) skrev:Tumleren (2) skrev:http://img25.imageshack.us/img25/3451/p1000292o.jpg
Så mangler du bare at bortforklare gardinet. 70'erne kom forbi i en brandert og knækkede sig ud over dine vinduer?
Det er ikke mit værelse! :D Gammelt billede fra da den lige var blevet samlet
hvor er "jeg bruger en gejlet bærbar" svarmuligheden? købte den dog pga dens specs og at jeg kunne få den med en heftig rabat og dioderne er stort set altid slukket
Købte nogle northq blæsere engang, opdagede ikke lige, at der stod de var med blå dioder.. Knækkede dem af, da jeg satte dem i, de fungerer fint og man slipper for det latterlige lys.
Har som #1 også et Antec P182 kabinet. Det er et fantastisk produkt med høj æstetik og fremragende design både inden i og uden på.
Har købt et Antec P182 både til mig selv, min ven og mine forældre, og en anden ven har det også. Alle er glade for det, fordi det pænt at se på, underbygger et støjsvagt system og er relativt billigt (i forhold til Lian Li og andre designer kabinetter).
[Jeg har ingen forbindelse til Antec, og har ingen speciel interesse i at P182 bliver solgt, andet end jeg synes at et godt produkt bør støttes, og at folk fortjener et godt kabinet til deres system]
Har købt et Antec P182 både til mig selv, min ven og mine forældre, og en anden ven har det også. Alle er glade for det, fordi det pænt at se på, underbygger et støjsvagt system og er relativt billigt (i forhold til Lian Li og andre designer kabinetter).
[Jeg har ingen forbindelse til Antec, og har ingen speciel interesse i at P182 bliver solgt, andet end jeg synes at et godt produkt bør støttes, og at folk fortjener et godt kabinet til deres system]
Som flere andre, havde engang et helt diskotek installeret til at stå og blinke for mine fødder og som show-off til LAN. Så fik alle det og så var det sq ikke sjovt længere. Nu har jeg et Antec P190, det eneste jeg har 'moddet' ved det er at sætte et Apple klistermærke fra min iPod på lågen. Derudover så hverken lyser eller lyder kabinettet ud over den forventelige "jeg er tændt" og "se jeg tænker" diode. Der er til gengæld ikke sparet på inventaret.
trylleklovn (21) skrev:Til jer der snakker om Antec P182.
Hvor idiotisk er det lige at have en låge foran på sit kabinet?
1) Det ser pænere ud end at kigge på skuffer til optiske diske m.m.
2) Man kan aflåse det, hvis man har små brødre og/eller forældre, der ikke bør betjene maskineriet (Min storebror drev mig sindsyg, da han gjorde det med hans gamle kabinet i 1990'erne, når han var væk!).
:)
Har da lavet vindue i min maskine, med en hjemmelavet etch.
Ellers er det bare et pænt kabinet med et mindre reaktor-køletårn på toppen.
Ellers er det bare et pænt kabinet med et mindre reaktor-køletårn på toppen.
DET ER IKKE MIT VÆRELSE :(
Fint, så får i et helt nyt billede:
http://img2.imageshack.us/img2/4130/imag0202w.jpg
Fint, så får i et helt nyt billede:
http://img2.imageshack.us/img2/4130/imag0202w.jpg
Min er gejlet for vildt med børstet stål på siderne, 2 blæsere i enden (Ole Henriksen elsker den form for computere), 1 i toppen og en VILDT fed låge lavet af, du gættede rigtigt, BØRSTEDE STÅL!
Har et Antec P182 kabinet, så det siger vel det hele?
Gameplay > Graphics, nuff said.
#21:
Lidt lige så idiotisk som når ens tå kommer til at trykke på "Power"-knappen?
Har et Antec P182 kabinet, så det siger vel det hele?
Gameplay > Graphics, nuff said.
#21:
Lidt lige så idiotisk som når ens tå kommer til at trykke på "Power"-knappen?
vandfarve (22) skrev:trylleklovn (21) skrev:Til jer der snakker om Antec P182.
Hvor idiotisk er det lige at have en låge foran på sit kabinet?
1) Det ser pænere ud end at kigge på skuffer til optiske diske m.m.
2) Man kan aflåse det, hvis man har små brødre og/eller forældre, der ikke bør betjene maskineriet (Min storebror drev mig sindsyg, da han gjorde det med hans gamle kabinet i 1990'erne, når han var væk!).
:)
Imo stadig idiotisk at skulle åbne en låge for at benytte sit dvd drev.
Og måske fatter jeg intet af æstetik, men kan ikke se hvordan det er overdøvende flottere med en låge, frem for bare at se drevenes front.. som også bare er sort.. Og hvordan dette skulle vægte højere end usability.
#28 Hvor mange gange om måneden benytter du dit DVD-drev?
Jeg kan seriøst tælle min brug på én hånd om måneden, så jeg overlever nok at åbne lågen, når det er brugbart.
Desuden, siden hvornår er du begyndt at blive typen, der vil ofre æstetikken for at få bare en urimelig lille ekstra funktionalitet? Næh, faktisk, mindre funktionalitet?
Jeg kan seriøst tælle min brug på én hånd om måneden, så jeg overlever nok at åbne lågen, når det er brugbart.
Desuden, siden hvornår er du begyndt at blive typen, der vil ofre æstetikken for at få bare en urimelig lille ekstra funktionalitet? Næh, faktisk, mindre funktionalitet?
Hvis man er glad for simpelt design, men stadig med detaljer der er kræset for skal man efter min mening gå efter Lian Li.. De er lidt dyrere end normale kabinetter, men prisen passer med kvaliteten, alle kanter er afrundede og kabinettet er lavet i ren Aluminium.
Nu har jeg ikke nogen stationær mere, men den gamle jeg havde, havde to meget store blæsere i fronten som lyste blåt, grønt, rødt og hvidt efter hvor hurtigt blæseren kørte. Og så havde jeg selvfølgelig ruder i begge sider af kabinettet* med masser af lys indvendigt og pæn kabling og lidt katoder og neon, hvor to af dem blinkede i takt med musikken fra højtalerne! Totalt awesome!
* Da jeg skulle lave pladen, havde jeg taget begge plader med ud i haven hvor jeg skulle skærer, og fordi jeg ikke lige tænkte mig om, skar jeg i den forkerte siden, således der var glas ind til bagsiden af bundkort-holderen, som jeg så malede sort..
* Da jeg skulle lave pladen, havde jeg taget begge plader med ud i haven hvor jeg skulle skærer, og fordi jeg ikke lige tænkte mig om, skar jeg i den forkerte siden, således der var glas ind til bagsiden af bundkort-holderen, som jeg så malede sort..
trylleklovn (28) skrev:mo stadig idiotisk at skulle åbne en låge for at benytte sit dvd drev.
Og måske fatter jeg intet af æstetik, men kan ikke se hvordan det er overdøvende flottere med en låge, frem for bare at se drevenes front.. som også bare er sort.. Og hvordan dette skulle vægte højere end usability.
Hold da op hvor er jeg en idiot. :D
Det er virkeligt hårdt for mig at åbne lågen de 1-2 gange jeg bruger mit DVD/CD-drev om måneden.
Til gengæld slipper jeg for støj fra drevene og computeren.
Samtidig mindsker det mængden af støv der kommer i drevene, samt sørger for luftflow de rigtige steder.
#34 Støv i drevene? Luftflow de rigtige steder? Du blokerer da netop for muligheden for luftindtag foran..
Ja, mit DVD-drev er ikke overclocket så det behøver køling :D
Ideen er at der kun skal være luftstrømme hvor der er brug for det.
Jeg har netop brugt et termisk kamera til at optimere luftflowet en del.
Ja, mit DVD-drev er ikke overclocket så det behøver køling :D
Ideen er at der kun skal være luftstrømme hvor der er brug for det.
Jeg har netop brugt et termisk kamera til at optimere luftflowet en del.
Der er lagt en del arbejde i at lyddæmpe det kabinet (hvilket var grunden til at jeg personligt købte det), den låge er beklædt indvendigt med noget lyd absorberende materiale. Dvs. at jeg kan høre tydelig forskel på om min låge er åben eller lukket.
Der er et hul under den her låge så du kan hente en smule luft ind foran i kabinettet, ikke en optimal løsning i det her hensende, men de har dog tænkt over det.
Ontopic:
Har et P182 med alt lys banket i stykker/hevet fra. Alle kabler er langt pænt indvendigt dog, men det er mere pga. airflow end noget andet.
Der er lagt en del arbejde i at lyddæmpe det kabinet (hvilket var grunden til at jeg personligt købte det), den låge er beklædt indvendigt med noget lyd absorberende materiale. Dvs. at jeg kan høre tydelig forskel på om min låge er åben eller lukket.
Der er et hul under den her låge så du kan hente en smule luft ind foran i kabinettet, ikke en optimal løsning i det her hensende, men de har dog tænkt over det.
Ontopic:
Har et P182 med alt lys banket i stykker/hevet fra. Alle kabler er langt pænt indvendigt dog, men det er mere pga. airflow end noget andet.
Dejlig neutralt Chieftec kabinet.
Hvis jeg har brug for lysshow taender jeg for mit Sun hardware. Saa har jeg ogsaa en paen el-radiator og lydkulisse.
Hvis jeg har brug for lysshow taender jeg for mit Sun hardware. Saa har jeg ogsaa en paen el-radiator og lydkulisse.
Tumleren (2) skrev:http://img25.imageshack.us/img25/3451/p1000292o.jpg
Hvad er det for en skærm?
Et lysshow - jeg er til casemodding !
http://www.cmstorm.com/en/products/chassis/sniper/...
Jeg ville have et kabinet hvor kølingen var klaret, så det blev det. Det blå lys er for det meste slået fra... men det hjælper dog ikke så meget når både min mus (WoW MMO gaming mouse) og mit keyboard (logitech G15) lyser godt til. Så ja jeg er en sucker for shit der glows!
Jeg ville have et kabinet hvor kølingen var klaret, så det blev det. Det blå lys er for det meste slået fra... men det hjælper dog ikke så meget når både min mus (WoW MMO gaming mouse) og mit keyboard (logitech G15) lyser godt til. Så ja jeg er en sucker for shit der glows!
Thalion (42) skrev:Et lysshow - jeg er til casemodding !
Ellers et rigtig fedt kabinet, dog er knapper øverst ikke så pænt integreret. Men synes ikke det er for overgejlet..
Ja, det er ikke så slemt, og det vigtigste er at det er bare massivt. 10,6 kg uden noget i, så man er ikke bange for at den går i stykker. Og så er der støvfilter i mesh'et ved alle luftindtag, så der kommer ikke megen støv ind i den. Og det er mindre rengøring :-D
Ja, det er ikke så slemt, og det vigtigste er at det er bare massivt. 10,6 kg uden noget i, så man er ikke bange for at den går i stykker. Og så er der støvfilter i mesh'et ved alle luftindtag, så der kommer ikke megen støv ind i den. Og det er mindre rengøring :-D
Mit full-tower kabinet er fra min første pc (fik den midt i 90'erne efter Amiga). Det er ikke specielt kønt - nogen vil nok nærmest sige grimt, men det virker og står gemt under mit skrivebord.
Jeg kunne måske finde på at udskifte med noget der har mere effektiv køling da mine dele er relativt high-end, og derfor varmer en del.
Jeg kunne dog aldrig finde på at købe et lysshow. Det bruger unødig strøm, og generer når jeg vil sidde i mørke og se en film. De par dele jeg har koblet til computeren (fx. usb-hub) som rent faktisk har en led, har jeg dækket til med sort tape.
Jeg kunne måske finde på at udskifte med noget der har mere effektiv køling da mine dele er relativt high-end, og derfor varmer en del.
Jeg kunne dog aldrig finde på at købe et lysshow. Det bruger unødig strøm, og generer når jeg vil sidde i mørke og se en film. De par dele jeg har koblet til computeren (fx. usb-hub) som rent faktisk har en led, har jeg dækket til med sort tape.
Ser aldrig på mit kabinet, da det står i rummet ved siden af ;)
Dog er den gejlet med en ting:
Min strømforsyning hyler.....Medmindre der sat en USB stick i foran..!
Jeg har så brugt en gammel 256 MB stick(!), der tilfældigvis har en lille, meget diskret lysdiode. Så når et af DVD-drevene står åbne, kommer der en rød lysstråle op, lige i midten, så man kan lægge en plade i - selv i mørke..
/..og jeg troede man skulle se på sin skærm, når man bruger computeren.. :)
Dog er den gejlet med en ting:
Min strømforsyning hyler.....Medmindre der sat en USB stick i foran..!
Jeg har så brugt en gammel 256 MB stick(!), der tilfældigvis har en lille, meget diskret lysdiode. Så når et af DVD-drevene står åbne, kommer der en rød lysstråle op, lige i midten, så man kan lægge en plade i - selv i mørke..
/..og jeg troede man skulle se på sin skærm, når man bruger computeren.. :)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.