mboost-dp1
Hvor er dit kabinet placeret?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
"Jeg har kabinetter alle steder" (selvom jeg ikke har stemt endnu, for langt at scrolle :P )
Men det bliver an på hvor jeg bruger min stationære pc, for hvis den står i gangen (som den gør for det meste) så er det under bordet på gulvet, og hvis jeg bruger den på mit værelse, så er det oppe på bordet.
Ellers så står de flest af de andre pc'ere i huset under bordet, da kabinetter som regel er skide grimme...
Men det bliver an på hvor jeg bruger min stationære pc, for hvis den står i gangen (som den gør for det meste) så er det under bordet på gulvet, og hvis jeg bruger den på mit værelse, så er det oppe på bordet.
Ellers så står de flest af de andre pc'ere i huset under bordet, da kabinetter som regel er skide grimme...
bag bordet.. tænder den med tastaturet.. så slipper man for at glo på den grimme klods og det tar os lidt af støjen!
det er selvfølgelig lidt besværligt at skifte en cdrom eller lign. men bruger det stort set aldrig så det er ikke et problem!
det er selvfølgelig lidt besværligt at skifte en cdrom eller lign. men bruger det stort set aldrig så det er ikke et problem!
Altså min primære maskine er en bærbar, og min desktop får lov til at stå på bordet, fordi den er meget lille, og den larmer ikke.
De andre står i et andet rum. En fil-server med 8 HD'er og en stak blæserer lamer sgu for meget, til at den skal være i samme rum som mig...
De andre står i et andet rum. En fil-server med 8 HD'er og en stak blæserer lamer sgu for meget, til at den skal være i samme rum som mig...
#7 & 8: he he, sjovt. Næh, har ikke noget kabinet. Hvad skal jeg bruge det til? Jeg skal bare bruge en browser, så har jeg adgang til alle mine mails, dokumenter, regneark, billeder, Kalender og så videre...alt sammen ligger hos Google ;)
De tager jo backup af mine sager, har 24/7/365 drift, kræver ikke nogen form for sikkerhedsopdateringer...og mange andre herlige fordele.
De tager jo backup af mine sager, har 24/7/365 drift, kræver ikke nogen form for sikkerhedsopdateringer...og mange andre herlige fordele.
Jeg har kabinetter alle steder
Et på gulvet og et på skrivebordet + min X-Fi pro box
og så har jeg en comp. i stuen ved siden af tv bordet, hvor i der kommer til at stå en PS3 fra d. 23. :)
Et på gulvet og et på skrivebordet + min X-Fi pro box
og så har jeg en comp. i stuen ved siden af tv bordet, hvor i der kommer til at stå en PS3 fra d. 23. :)
#9 - Ja, deres kontorpakke er sku smart. Vi var lige nogle stykker der prøvede at arbejde samtidigt på det samme dokument i forbindelse med noget rapport skrivning. Det er sku lækkert at alle arbejder på samme fil, så man ikke skal sidde og bruge tid på at samle 5-6 forskellige dele af rapporten til sidst.
Da jeg også havde stationær, stod den under skrivebordet og tændtes med en tastaturkode. Pt. har jeg min bærbare til at stå oven på min sub under bordet, koblet til ekstern tft, mus, tastatur osv. Har den med på farten en gang imellem, men som sådan kunne den ligeså godt være en stationær.
<erno> hm. I've lost a machine.. literally _lost_. it responds to ping, it works completely, I just can't figure out where in my apartment it is.
#21: Det er nemlig rigtigt - smarte Mac har ikke kabinetter, de har bare noget plastikpynt pakket om sig.
Nå, nok flamebaiting :o)
På job har jeg en bærbar på bordet, og en stationær under bordet. Og kabinetter overalt.
Derhjemme er der to laptops på bordet, en stationær (serveren) i et skab, og en stationær (test-spand) ovenpå skabet.
Nå, nok flamebaiting :o)
På job har jeg en bærbar på bordet, og en stationær under bordet. Og kabinetter overalt.
Derhjemme er der to laptops på bordet, en stationær (serveren) i et skab, og en stationær (test-spand) ovenpå skabet.
Jeg har mit kabinet stående under bordet.. Eller, dvs. den hænger i sådan et 'stativ'. Men det er enormt upraktisk, for kommer ofte til at sparke til den, og så svinger den ellers frem og tilbage (overdrivelse fremmer forståelse). Men jeg bruger den ikke ret meget, for den er simpelthen så langsom :@.. Så 99% af tiden, bruger jeg min bærbar :)
Mine stationære PC`er står på bordet. Mest fordi at jeg fandt ud af, at når de står på gulvet, virker de mest som støvsugere... Og jeg gider ikke at skille dem ad hele tiden.
Når de står på bordet kan jeg nøjes med at rense dem ca. hvert halve år.
Jeg har en sjov ide om at prøve at bygge en PC op i loftet. For at se hvordan støvet så opfører sig. xD
Når de står på bordet kan jeg nøjes med at rense dem ca. hvert halve år.
Jeg har en sjov ide om at prøve at bygge en PC op i loftet. For at se hvordan støvet så opfører sig. xD
#9 nu kan det godt være jeg er sådan lidt lavpraktisk, eller bare ikke har fulgt med tiden - men den browser du skal bruge...den skal vel afvikles på et-eller-andet stykke grej?
#21 så er det vel selve skærmen der skal defineres som et kabinet idet kabnittet jo bare er det der omgrænser selve computeren, og derved skal du (formentlig) svare: Oven på bordet.
Den stationære står, som hos mange andre, under mit bord.
Jeg synes egentlig det er en sjov tendens - man bruger en masse penge på at få et gustent kabinet, og smacker det derefter under bordet, så ingen kan se det...nå, men den bølge er jeg som sagt også med på - et flot sort kabinet, til at lune fødderne på...
#21 så er det vel selve skærmen der skal defineres som et kabinet idet kabnittet jo bare er det der omgrænser selve computeren, og derved skal du (formentlig) svare: Oven på bordet.
Den stationære står, som hos mange andre, under mit bord.
Jeg synes egentlig det er en sjov tendens - man bruger en masse penge på at få et gustent kabinet, og smacker det derefter under bordet, så ingen kan se det...nå, men den bølge er jeg som sagt også med på - et flot sort kabinet, til at lune fødderne på...
Ud over det hele må være det korrekte svar for mig. Har et Linux server cluster kørende på 4stk 1.2Ghz Unit PC'ere som står i Reolen, 1stk liggende under TV'et, 1 stk ved skrivebordret, og min laptop. Har også gang i at bygge endnu et som skal stå i stuen. :D
jeg bære det rundt på hovedet, så ved jeg hvor det er..
det står på bordet, da jeg tit skifter usb enehder... nederen og skal ned og kralve i alt det rod rundt omkring, der ligger tøj og alt andet lort :-/
det står på bordet, da jeg tit skifter usb enehder... nederen og skal ned og kralve i alt det rod rundt omkring, der ligger tøj og alt andet lort :-/
Har 20+ kabinetter til at stå rundt omkring så må indrømme at det er over det hele, de fleste har ikke engang indmad men bliver brugt til at stille ting på, ingen sofabord til mig.
@27 Mine 3 main kabinetter skal da stå på bordet, det gør det meget lettere at fixe dem hurtigt og holde øje med om tingene brænder sammen, af samme grund har de heller ikke sidedelene på.
@27 Mine 3 main kabinetter skal da stå på bordet, det gør det meget lettere at fixe dem hurtigt og holde øje med om tingene brænder sammen, af samme grund har de heller ikke sidedelene på.
Udstyret er for mit vedkommende:
1) i min taske (blærbar + pda)
2) under skrivebordet (2 styk)
3) i barskabet (2 styk)
4) på væggen (2 styk)
Hmm. Det var vidst det :)
1) i min taske (blærbar + pda)
2) under skrivebordet (2 styk)
3) i barskabet (2 styk)
4) på væggen (2 styk)
Hmm. Det var vidst det :)
Min stationære pc står under bordet, ved siden af en anden computer jeg bruger engangimellem. Min laptop står ved siden af min skærm på mit bord.
I rummet ved siden af står mine 3 rackservere. :)
I rummet ved siden af står mine 3 rackservere. :)
Jeg har maskiner stående over det hele, 2 ved min arbejdsplads under border, 2 stående i skabet, og så nogen der ikke står hjemme ved mig selv.
"på bordet" Altså reelt set har jeg jo ikke hvad man normalt forstår ved et kabinet. Jeg har min nye Imac, så det er skærm og kabinet i et, genialt!
Ude på altanen, og der har den stået i snart 2 år.
Jeg måtte bore et par huller i væggen, til de forskellige ledninger.
Men det er dejligt at slippe for den larm.
Og så nyder den også, at der altid er kølig/koldt derude :)
Den er tændt 24/7, og jeg bruger sjældent mit dvd drev,
så det er til at holde ud, de få gange jeg må ud til den.
Jeg måtte bore et par huller i væggen, til de forskellige ledninger.
Men det er dejligt at slippe for den larm.
Og så nyder den også, at der altid er kølig/koldt derude :)
Den er tændt 24/7, og jeg bruger sjældent mit dvd drev,
så det er til at holde ud, de få gange jeg må ud til den.
Har valgt "Jeg har kabinetter alle steder".
Min main Computer er i et stort Chieftec Dragon Alu kabinet, som er placeret på en specialbygget træfod ved siden af bordet, der gør at toppen af kabinettet virker som en forlængelse af skrivebordet. Oven på dette har jeg en Shuttle XPC Small Formfactor PC delvist til at stå ovenpå Chieftec kabinettet og delvist oven på bordet.
Derudover har jeg en gammel server til at stå under bordet helt inde ved væggen så den ikke er i vejen.
På den anden side af borderet står der en anden server, som på sigt skal erstatte den gamle server under borderet. Har dog lige haft et uheld med at der gik ild i strømforsyningen med massere af røg til følge. Så er ikke helt sikker på at den får lov til at blive gemt af vejen under bordet hvor man ikke kan se hvis der går ild i den.. ;-).
Skal siges at strømforsyningen er en ganske god Antec så kvaliteten skulle der ikke være noget i vejen med.
Derudover har jeg ofte min bærbar til at stå på bordet.
Har også ofte en tablet PC til at stå på en dertil lavet holder på bordet. Dog ikke altid den er tændt. Men den er rar at have hvis man lige skal læse nogle længere PDF dokumenter eller lign. så kan man lige tage den med hen på sofaen. Evt. mens man ser TV. =)
Min main Computer er i et stort Chieftec Dragon Alu kabinet, som er placeret på en specialbygget træfod ved siden af bordet, der gør at toppen af kabinettet virker som en forlængelse af skrivebordet. Oven på dette har jeg en Shuttle XPC Small Formfactor PC delvist til at stå ovenpå Chieftec kabinettet og delvist oven på bordet.
Derudover har jeg en gammel server til at stå under bordet helt inde ved væggen så den ikke er i vejen.
På den anden side af borderet står der en anden server, som på sigt skal erstatte den gamle server under borderet. Har dog lige haft et uheld med at der gik ild i strømforsyningen med massere af røg til følge. Så er ikke helt sikker på at den får lov til at blive gemt af vejen under bordet hvor man ikke kan se hvis der går ild i den.. ;-).
Skal siges at strømforsyningen er en ganske god Antec så kvaliteten skulle der ikke være noget i vejen med.
Derudover har jeg ofte min bærbar til at stå på bordet.
Har også ofte en tablet PC til at stå på en dertil lavet holder på bordet. Dog ikke altid den er tændt. Men den er rar at have hvis man lige skal læse nogle længere PDF dokumenter eller lign. så kan man lige tage den med hen på sofaen. Evt. mens man ser TV. =)
Heh, "Under bordet" :P
Men mest fordi jeg ikke ser min iMac som vaerende et "kabinet" og min server staar under bordet :D
Har dog lidt random kabinetter rundt omkring ( hvilken noerd med respekt for sig selv har ikke det ? :P ), bl.a en touchscreen ppc paa reolen og et hjemmelavet server kabinet :P
... Hmmm skulle nok have valgt "over det hele" :D
Men mest fordi jeg ikke ser min iMac som vaerende et "kabinet" og min server staar under bordet :D
Har dog lidt random kabinetter rundt omkring ( hvilken noerd med respekt for sig selv har ikke det ? :P ), bl.a en touchscreen ppc paa reolen og et hjemmelavet server kabinet :P
... Hmmm skulle nok have valgt "over det hele" :D
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.