mboost-dp1

Hvis du skulle købe en ny computer i dag, hvilken type skulle det så være?

Gå til bund
Gravatar #1 - vision-dk
17. sep. 2009 11:12
Stationær.
Mere smæk for skillingen og jeg bryder mig alligevel ikke om at arbejde på en bærbar, med mindre den er docket.

De andre er ikke reelle muligheder for mig, da jeg ikke har behov i den retning nu.

Har rigeligt med bærbar at gøre på arbejde
Gravatar #2 - XorpiZ
17. sep. 2009 11:23
Det ville nok blive en bærbar. Jeg har en stationær derhjemme allerede, som gør sit job fint.

Ville gerne have en bærbar til når jeg er på farten, men jeg har sgu ikke lige penge til det.
Gravatar #3 - Zombie Steve Jobs
17. sep. 2009 11:27
Stationær eller nyt bundkort/cpu til den jeg allerede har. Har tre bærbare.
Sygt nok har jeg hele 5 funktionelle computere, hvoraf 4 er i brug.
Gravatar #4 - Systran
17. sep. 2009 11:27
Jeg køber en bærbar den 1. okt., så det er jo meget ligetil :)
Gravatar #5 - Orange
17. sep. 2009 11:42
Bruger stort set aldrig min stationære mere, måske lige som medie center
Gravatar #6 - TGS
17. sep. 2009 11:46
en Netbook. på mit job har jeg fået en 15" bærbar, men jeg kunne rigtig godt bruge en 11" netbook i stedet, da jeg arbejder i min firmabil og størrelse og nem håndtering ville være meget vigtigere for mig end cpu kraft og HD plads.

#3 jeg har 7 computere jeg bruger jævnligt, og funktionelle?? ja jeg tror det er nok det dobbelte!
Gravatar #7 - Josso
17. sep. 2009 11:52
Jeg købte en MBP Unibody sidste Oktober, og den kører stadig fremragende.
Da jeg er på efterskole, vil det nok blive en bærbar, hvis jeg skulle købe en nu, men ellers regner jeg da helt klart med at skulle købe e stationær til sommer. Så jeg har altså stemt stationær. :)
Gravatar #8 - nerddk
17. sep. 2009 12:05
Server mangler en nas box her hjemme
Gravatar #9 - JoeX2
17. sep. 2009 12:18
Tablet:
Det er den eneste af de valgmuligheder, jeg ikke allerede har. Og de har endnu ikke fortjent at blive udskiftet. ( Jeg kalder så min telefon en håndholdt computer, den kan alligevel alt hvad en PDA kan. )
Gravatar #10 - keen
17. sep. 2009 12:25
iMac 24" eller en brugt Mac Pro. Håber snart der kommer en opdatering af iMac serien. :)
Gravatar #11 - Plimmer
17. sep. 2009 12:25
Har en stationær, har en bærbar, gider ikke en tablet, håndholdt eller netbook så det blev en server.
Gravatar #12 - hgul
17. sep. 2009 12:36
En ny stationær kunne da godt komme på tale hvis det absolut skal være ;-)

Har lige fået netbook, så er dækket godt ind på den front.
Gravatar #13 - praktikant muffe AKA pewbe
17. sep. 2009 12:50
Bærbar... Det er faktisk det eneste jeg kan lide at bruge...
Gravatar #14 - Nagash
17. sep. 2009 13:16
Stationær bliver det vist.. Skal have en ny HTPC i hvert fald, og den falder ikke rigtig ind under noget af det andet.
Gravatar #15 - Thalion
17. sep. 2009 13:17
Tablet...

Har en macbook pro late 08, og købte ny stationær lige før sommer. Så det blev tablet, har altid gerne ville haft en, men den har bare begrænset brug...
Gravatar #16 - Paranut
17. sep. 2009 13:29
Statinær. Kan sagtens overleve med en langsom lille netbook samt min mobil når jeg ikke er hjemme - Men så vil jeg sku også have et ultimativt monster når jeg så endeligt er der.
Gravatar #17 - trylleklovn
17. sep. 2009 13:30
En Macbook Pro. Den gamle Macbook er godt udslidt.
Gravatar #18 - XuN
17. sep. 2009 13:43
Macbook Pro... Har ikke haft mac endnu, og kunne godt bruge den til musik-spillejobs, men hvis det skal så også være den til 16K, og det har jeg ikke p.t. :(
Gravatar #19 - Magten
17. sep. 2009 13:46
En netbook - har mit mediecenter og min server.. Mangler kun noget at tage med på potten!
Gravatar #20 - Xaxian
17. sep. 2009 14:41
Min MacBook Pro køre fint, stadigvæk så ville nok vælge at købe en ny stationær :) så står valget bare mellem Mac Pro eller en iMac :/
Gravatar #21 - Jace
17. sep. 2009 14:54
Jeg får en iphone i morgen, så jeg svarede håndholdt :)
Gravatar #22 - Bubbi
17. sep. 2009 15:10
Har lige købt ny pc..
http://topdata.dk/product.asp?product=5891
Så stemte stationær..

Har allerede bærbar og iPhone..
Så har vist ikke brug for mere lige pt.
Gravatar #23 - Kris
17. sep. 2009 15:47
Gad godt ha en af hver...

Men da min xps'er stadig kører over alt forventning burde det næste nok være en stationær til hardwareleg.
Gravatar #24 - Boz0r
17. sep. 2009 16:18
Har stationær og en Wind, så jeg stemte tablet.
Gravatar #25 - wango
17. sep. 2009 16:22
På studierne kunne jeg godt bruge en tablet til at tage noter på istedet for A4 ark, men ellers tror jeg ikke jeg mangler noget.
Gravatar #26 - jAST
17. sep. 2009 16:31
Nu har jeg udelukkende haft bærbar igennem 3 år... og jeg må ærligt indrømme at jeg er ved at være træt af at slæbe rundt på dem.

Hvis jeg kunne købe hvad jeg ville ville det blive et monster af en stationær gaming-pc. Og så en ultralet bærbar.
Gravatar #27 - Woller
17. sep. 2009 16:42
en tablet :) har en ganske kraftig bærbar, som jeg ikke orker at slæbe i skole hver dag så regner med at købe en tablet til noter.
Gravatar #28 - gablag
17. sep. 2009 17:18
Skide godt spørgsmål! :D
Stationær helt klart da jeg har en bærbar og skal have en "ordentlig" computer man kan lege med både hardware mæssigt og software mæssigt.
Jeg er desuden træt af min Acer bærbar der ikke er til at finde gode drivere til
Gravatar #29 - Tumleren
17. sep. 2009 17:39
Netbook

Har købt stationær for kort tid siden
Gravatar #30 - d0rk
17. sep. 2009 17:40
Jeg ville købe en bærbar magen til den jeg har nu (måske bare lidt vildere).
Egentlig ville en alm. stationær også være fin, men jeg nyder at jeg nemt kan tage computeren med ud til kammeraterne osv.

Helt nemt er det dog ikke, når den har en 20" skærm og vejer ca. 8 kg...
Gravatar #31 - RMJdk
17. sep. 2009 21:15
Stationær, den er også bærbar, bare man har lidt muskler.

Ikke noget bedre end rå power for pengene og lidt casemods.

Gider ikke have en ligegyldig boks, hvor man indtil selv kan upgraderes eller modde.
Gravatar #32 - Yd3
17. sep. 2009 21:54
Ville mega gerne have en Macbook Pro Unibody, men med kun 1 1/2 år på bagen er min gamle Macbook Pro 4.1, nok lige ny nok til at skifte endnu :-P
Gravatar #33 - terracide
17. sep. 2009 22:33
Ingen...men ser frem til at smutte en i9 i min primære PC næste år:
http://kingpincooling.com/forum/showthread.php?t=1...

6 kerner, 12 tråde...og jeg vil være tilfreds med 4GHz, da jeg pt. kører 4 kerner, 8 tråde ved 3.5Ghz...på luft.
Gravatar #34 - Trogdor
17. sep. 2009 23:31
Skulle nok være en bærbar(min mbp fra 2007 kører fint så det bliver ikke lige med det samme).
Det er lidt underligt ikke at have en stationær så jeg har overvejet en iMac, men jeg sidder alligevel næsten aldrig ved skrivebordet alligevel på trods at jeg har en skærm, mus og eksternt tastatur jeg kan koble til den bærbare.

De fleste af mine dokumenter ligger på min iDisk så de ville kunne blive synkroniseret mellem de 2 maskiner men det er jo ikke alting(som f.eks. billeder i iphoto) der kan ligge begge steder så jeg vil nok altid ende med det problem at det ligger på den forkerte maskine. Ved ikke om der er nogen praktisk måde at løse det på.
Gravatar #35 - Zombie Steve Jobs
18. sep. 2009 00:13
#34 Har smidt en ekstern disk til min Time Machine, der ligger alt mit crap på, du kan tilgå den ude fra "verden" også.

- - ved dog ikke med iPhoto,, bruger ikke den slags programmer (kan dog sige, at det er jævnt belastende at læse raw over et netværk), men med iTunes virker det fint på 4 maskiner, der læser fra det samme dir.
Gravatar #36 - AcidCrow
18. sep. 2009 08:34
Har svaret bærbar, da jeg godt kunne tænke mig en fin ny 13" Macbook Pro, men skal faktisk have købt nyt mobo, cpu og ramz til min stationære her i næste måned.
Mangler en "andet", eller "sammel selv".

Har én gang købt en færdig samlet stationær, og ellers har resten været samle selv. Selvgjort er velgjort. Så kan man få det som man vil have det :)
Gravatar #37 - reaper.dk
18. sep. 2009 10:22
Hvis jeg havde råd, så ville jeg nok skifte min stationære ud med en bærbar inkl SSD.
Gravatar #38 - astor
18. sep. 2009 11:05
Jeg stemte blankt, for jeg vil gerne købe en ASRock ION 330, der er en nettop.
Gravatar #39 - hviidskid
18. sep. 2009 11:43
Jeg er egentligt ligeglad med om det er en bærbar eller en netbook så længe at den har SSD på min 32GB. Så kan man smide rundt med den som det passer en bedst.

Jeg har overført mit lager til en NAS så det altid er centralt tilgængeligt og nemt at tage backup af. Derudover kan min nas stå og tampe derud af for fuld kraft 24/7 for 250 kroner om året. Det er det samme som min stationære "server" kostede i strøm om måneden.
Gravatar #40 - soerendk
18. sep. 2009 12:51
Stationære computere er so last year :)

Jeg har da selv både stationær og bærbar pt., men det bliver helt klart til en type mediecenter og bærbar, næste gang der skal skiftes ud.

I øvrigt synes jeg at server og håndholdt, falder lidt uden for kategori...
Gravatar #41 - Xunil
18. sep. 2009 13:27
Har nu både en Windows Vista laptop, Macbook Pro og XP stationær, så ville nok vælge en netbook som jeg kunne have med mig når jeg skulle bruge et windows program
Gravatar #42 - Zeales
19. sep. 2009 05:24
Et SAN, så tror der blev stemt server.
Gravatar #43 - Isendk
19. sep. 2009 09:32
Var af naturlige årsager nød til at stemme netbook... Jeg HAR nemlig købt ny computer i dag - http://www.netbookchoice.com/2009/07/02/nbc-ruby-r...
Gravatar #44 - MiniatureZeus
19. sep. 2009 09:32
Pt. har bruger jeg min MacBook Pro fra April 2008 til alt; skole, spil, lektier, surfing og alt det imellem. Den fejler intet, udover en del slid rundt omkring. Men kunne virkelig godt tænke mig en MacBook Air til at tage med i skole, da jeg synes min MBP er for tung og klodset, samtidig med at jeg går på en fantastisk skole hvor der er 2-3 stik i et klasselokale til 32 mennesker.. Men når Apple kommer med deres tablet, så får jeg nok svært ved ikke at købe den!
Gravatar #45 - Sikots
19. sep. 2009 13:48
Jeg stemte så ikke, da "Andet" ikke kunne vælges.

Jeg ville have mig en CarPC ...
Barebonegøjl med touchscreen...
Gravatar #46 - Norrah
19. sep. 2009 19:50
Eftersom min hund* har pisset på min stationær, som så efterfølgende er død, så må det være svaret, men kan nøjes med et bundkort som er det eneste jeg har måtte smide ud.

Ellers købte jeg en Air for en måneds tid siden, som virkelig har forandret mit forhold til konceptet bærbar.

Men som sådan har jeg ikke nogen mangel, har blot noget jeg skal havde fixet. Så havde jeg haft den mulighed, så var det mit svar.

*Ham i ser på mit "logo", er han ikke sød?
Gravatar #47 - MiniatureZeus
19. sep. 2009 21:02
Norrah (46) skrev:
som så efterfølgende er død,

Hund eller stationær?
Gravatar #48 - Norrah
19. sep. 2009 22:26
#47 Hunden overlevede denne gang, men han har haft et par close calls før.
Gangen før stak han en pote igennem membranen på min Dali subwoofer.
Gravatar #49 - Barkane
19. sep. 2009 23:16
Stationær. Har MacBook Pro 3,1 og en Packard Bell fra mange år siden der har brug for at blive skiftet ud med en ny stationær.
Gravatar #50 - Jacksonist
20. sep. 2009 14:27
Afstemningen viser lidt af hvor nørdet brugerbasen på denne her hjemmeside er :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login