mboost-dp1
Hvilket sprog anvender du hyppigst?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Jeg stemte "PHP", da det er det sprog jeg anvender oftest. Det "morsomme" er så at jeg fatter hat af PHP, så det bliver noget slam-kode ;-(
Det sprog jeg er bedst til er Pascal, men da det er over to år siden at jeg sidst har skrevet noget i Pascal, så ville det nok ikke være i overensstemmelse med sandheden at stemme "Delphi/Pascal"...
Det sprog jeg er bedst til er Pascal, men da det er over to år siden at jeg sidst har skrevet noget i Pascal, så ville det nok ikke være i overensstemmelse med sandheden at stemme "Delphi/Pascal"...
Har stemt PHP, fordi jeg for tiden laver mest dynamiske hjemmesider.
Ellers bruger jeg mest Java og C# til applikationer, og C++ når jeg kaster mig ud i at lave et spil.
Alle sprog har sine forcer - måske undtaget *ML, hvilket burde forbydes ved lov :D
(Det skal siges at jeg lige har været igennem et kursus hvor vi skulle tvinges til at lære hvordan man simulerer OOP i ML)
Ellers bruger jeg mest Java og C# til applikationer, og C++ når jeg kaster mig ud i at lave et spil.
Alle sprog har sine forcer - måske undtaget *ML, hvilket burde forbydes ved lov :D
(Det skal siges at jeg lige har været igennem et kursus hvor vi skulle tvinges til at lære hvordan man simulerer OOP i ML)
Java, i min undervisning. Ikke det hurtigste og mest effektive sprog men det er super nemt. Lige meget hvad man skal er der allerede lavet en metode til det. Og med Eclipse skriver det nærmest sig selv.
Små mængder C og assembler er det da også blevet til.
Små mængder C og assembler er det da også blevet til.
C++ > *
Det er det eneste rigtige!
Har skrevet i både VB, PHP, C++ og Java (Jeg blev tvunget!).
Der er fordele ved stort set dem alle (leder stadig hos Java), men C++ er bare for overlegen.
Self. bruger jeg også en del PHP da det er lidt lettere ved websites. ;)
Det er det eneste rigtige!
Har skrevet i både VB, PHP, C++ og Java (Jeg blev tvunget!).
Der er fordele ved stort set dem alle (leder stadig hos Java), men C++ er bare for overlegen.
Self. bruger jeg også en del PHP da det er lidt lettere ved websites. ;)
Generelt afhænger det jo bare af opgaven. Skal man lave applikationer er JAVA nok ikke det bedste valg, så ville fx. Delphi nok være bedre. Og skal man lave embeddede systemer er højniveausprog ikke smart, der skal man helst skrive assembler eller C hvis man ikke ønsker at sidde i 12 år.
Hvor er assembler blevet af? Det er noget mere fikst til små-bitte rutiner i ens kaffemaskine end C.
Derudover er C det for mit vedkommende næst-mest anvendte sprog.
Derudover er C det for mit vedkommende næst-mest anvendte sprog.
#27 stakkel :| Måske du kunne få lidt inspiration herfra:
http://p-nand-q.com/humor/programming_languages/ja...
Et par features:
Java2K uses a 11-based number system, which is a very good approximation of the 10-based decimal system for many purposes, including counting up to and including 9.
Java2K has a garbage collection: memory is freed when the program exits, or, at random intervals, whichever comes first.
(o:
http://p-nand-q.com/humor/programming_languages/ja...
Et par features:
Java2K uses a 11-based number system, which is a very good approximation of the 10-based decimal system for many purposes, including counting up to and including 9.
Java2K has a garbage collection: memory is freed when the program exits, or, at random intervals, whichever comes first.
(o:
Har programmeret i AmigaBasic, Amos, Pascal, Java, MatLab og sidst men ikke mindst Python, som jeg varmt kan anbefale. Mine typiske arbejsopgaver er databehandling og simple numeriske modeller af fysiske systemer, så høj performance er ikke det store krav, men gennemskuelige programmer og hurtig implementering er. Render iøvrigt rundt på en kemikerdomineret arbejdsplads, domineret af Excel(!). Og nej kun enkelte bruger det sammen med VB. Tal lige om tung databehandling!
Valgmulighederne er for programmeringssprog, ikke formateringssprog. Programmeringsprog bruges til at programmere i, HTML og XHTML bruges til at formatere data ligesom f.eks. et Word-dokument.
Bruger nok PHP mest selvom det er et gyseligt sprog, men det er nødvendigt da det er det eneste min host understøtter. Ruby bliver brugt næstmest, C# og SH scripts er også brug af og til.
Valgmulighederne er for programmeringssprog, ikke formateringssprog. Programmeringsprog bruges til at programmere i, HTML og XHTML bruges til at formatere data ligesom f.eks. et Word-dokument.
Bruger nok PHP mest selvom det er et gyseligt sprog, men det er nødvendigt da det er det eneste min host understøtter. Ruby bliver brugt næstmest, C# og SH scripts er også brug af og til.
Hvad med hvad folk bruger det til ...?
Hvad med hvor meget de bruger det til ?
Hvad med om de bare har skrevet mere end en linie ?
Eller bare rettet til deres eget navn i en andens kode..?
Og bruger de det i forbindelse med erhverv... ?
Lige nu 1029 som ikke kan programmere.. Skal man ikke kunne bare lidt for at kalde sig selv en nørd.... ?
Hvad med hvor meget de bruger det til ?
Hvad med om de bare har skrevet mere end en linie ?
Eller bare rettet til deres eget navn i en andens kode..?
Og bruger de det i forbindelse med erhverv... ?
Lige nu 1029 som ikke kan programmere.. Skal man ikke kunne bare lidt for at kalde sig selv en nørd.... ?
jeg bruger runer..
gas jeg fatter ikke at programmere, kunne lidt (meget lidt) html lol som er nemt engang :D
gas jeg fatter ikke at programmere, kunne lidt (meget lidt) html lol som er nemt engang :D
Egentligt et par overraskelser:
1. Så få der koder .net sprog (ja jeg ved godt at man kan kode php.net, men det er der jo ingen der gør)
2. Lige så mange der kodt VB.net som der koder C#. Ok der kan være nogle gammeldags VB kodere imellem, men jeg tvivler på at det er mange.
3. At der stadig er så mange der koder delphi/pascall (nok mest delphi)
Og så de mindre overraskelser... web er sjovt at starte med og php er opensource. Java bliver der undervist i overalt, så det er heller ikke den store overraskelse.
Set i lyset af alle de .net jobopslag der findes, så skulle nogle af alle jer php aber skifte til ASP.net. Så kan i lave jeres sjove web apps og lære noget .net samtidig så i kan få arbejde. Nå ja gæt selv... jeg koder C# :)
1. Så få der koder .net sprog (ja jeg ved godt at man kan kode php.net, men det er der jo ingen der gør)
2. Lige så mange der kodt VB.net som der koder C#. Ok der kan være nogle gammeldags VB kodere imellem, men jeg tvivler på at det er mange.
3. At der stadig er så mange der koder delphi/pascall (nok mest delphi)
Og så de mindre overraskelser... web er sjovt at starte med og php er opensource. Java bliver der undervist i overalt, så det er heller ikke den store overraskelse.
Set i lyset af alle de .net jobopslag der findes, så skulle nogle af alle jer php aber skifte til ASP.net. Så kan i lave jeres sjove web apps og lære noget .net samtidig så i kan få arbejde. Nå ja gæt selv... jeg koder C# :)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.