mboost-dp1

Hvilket sprog anvender du hyppigst?

Gå til bund
Gravatar #1 - swodniW
5. feb. 2006 15:39

Dansk!!!

Så der blev stemt "Jeg kan ikke programmere"
Gravatar #2 - übermench
5. feb. 2006 15:40
Hvad med Fortran gammelt brugt og dejligt lorte sprog
Gravatar #3 - BurningShadow
5. feb. 2006 15:44
Jeg stemte "PHP", da det er det sprog jeg anvender oftest. Det "morsomme" er så at jeg fatter hat af PHP, så det bliver noget slam-kode ;-(
Det sprog jeg er bedst til er Pascal, men da det er over to år siden at jeg sidst har skrevet noget i Pascal, så ville det nok ikke være i overensstemmelse med sandheden at stemme "Delphi/Pascal"...
Gravatar #4 - Ronson ⅍
5. feb. 2006 15:50
1. PHP
2. C
3. Java

Det eneste jeg nogenlunde kan finde ud af er PHP.
Gravatar #5 - henrikmk
5. feb. 2006 15:54
REBOL bliver det mest til her. Dernæst meget langt nede som nummer 2 er det PHP.
Gravatar #6 - m910q
5. feb. 2006 16:07
Nu stemte jeg PHP, men hvor blev ASP af?
Gravatar #7 - Montago.NET
5. feb. 2006 16:14
#6 ASP <=> VBScript

jeg laver nok mest i Javascript...
derefter ASP,PHP

men roder også med Java...
Gravatar #8 - BeLLe
5. feb. 2006 16:32
Ligesom #1 bruger jeg dansk oftest og derefter engelsk så jeg har valgt andet.

Man burde måske spørge om hvilket programmeringsprog man bruger eller lave nogen andre valg muligheder
Gravatar #9 - TullejR
5. feb. 2006 16:47
stemte python, det er hvad jeg føler for for tiden. ville også gerne have stemt på ruby.
Gravatar #10 - Bjørn
5. feb. 2006 16:54
#8 BelleDK
Nu fremgår det vel rimeligt tydeligt af konteksten hvad der bliver spurgt om?
Gravatar #11 - Lobais
5. feb. 2006 17:10
Utroligt ikke flere har stemt python. Jeg har skrevet en del java, men efter jeg fandt python har jeg brugt det alle de stedder, hvor det var muligt. Det tager simpelt hen den halve tid, og så har det nogen vildt fede features.
Gravatar #12 - Chucara
5. feb. 2006 17:58
Har stemt PHP, fordi jeg for tiden laver mest dynamiske hjemmesider.

Ellers bruger jeg mest Java og C# til applikationer, og C++ når jeg kaster mig ud i at lave et spil.

Alle sprog har sine forcer - måske undtaget *ML, hvilket burde forbydes ved lov :D

(Det skal siges at jeg lige har været igennem et kursus hvor vi skulle tvinges til at lære hvordan man simulerer OOP i ML)
Gravatar #13 - Nezmaroth
5. feb. 2006 18:07
Java, i min undervisning. Ikke det hurtigste og mest effektive sprog men det er super nemt. Lige meget hvad man skal er der allerede lavet en metode til det. Og med Eclipse skriver det nærmest sig selv.

Små mængder C og assembler er det da også blevet til.
Gravatar #14 - fiskah
5. feb. 2006 18:13
Jeg bruger PHP på jobbet og Java i skolen. Dog blev det til PHP da det er det jeg koder langt mest i.
Gravatar #15 - SmackedFly
5. feb. 2006 18:28
Er det bare mig eller mangler bash ret alvorligt på den liste? I forhold til at VB er på...
Gravatar #16 - skau
5. feb. 2006 18:37
C++ > *
Det er det eneste rigtige!

Har skrevet i både VB, PHP, C++ og Java (Jeg blev tvunget!).
Der er fordele ved stort set dem alle (leder stadig hos Java), men C++ er bare for overlegen.

Self. bruger jeg også en del PHP da det er lidt lettere ved websites. ;)
Gravatar #17 - Simm
5. feb. 2006 18:50
Hvor er Javascript på listen? Java != Javascript, you know :)

1) C# (MONO/.NET)
2) PHP
3) Javascript

Jeg har også snust lidt til C++, men jeg er aldrig rigtig kommet i gang med det, laver også mest udvikling til web.
Gravatar #18 - ClausMadsen
5. feb. 2006 18:51
Assembler squ da - kan det ikke laves i asm, kan det ikke laves!
Gravatar #19 - Saxov
5. feb. 2006 18:56
Der er fordele ved stort set dem alle (leder stadig hos Java),
Prøv at snakke om crossplatform... :)
Det er lettere at migrerer et java-program over til en anden platform, end fx et vb program.
Gravatar #20 - Nezmaroth
5. feb. 2006 19:13
Generelt afhænger det jo bare af opgaven. Skal man lave applikationer er JAVA nok ikke det bedste valg, så ville fx. Delphi nok være bedre. Og skal man lave embeddede systemer er højniveausprog ikke smart, der skal man helst skrive assembler eller C hvis man ikke ønsker at sidde i 12 år.
Gravatar #21 - toffe1001
5. feb. 2006 19:21
jeg troede man kunne programmere i html *s* :P
Gravatar #22 - larsp
5. feb. 2006 20:13
For tiden hedder det ANSI C med et drys inline assembler i ny og næ.

Er vokset fra det der højniveau pjat og koder bits og bytes igen :D
Gravatar #23 - Spiderboy
5. feb. 2006 20:45
Tja, hvad jeg bruger afhænger meget af opgaven, men det er nok mest Delphi. Ellers bliver det også C og PHP.
Gravatar #24 - dyg
5. feb. 2006 21:05
Ret even mellem C/C++/Java/C#. Som andre har sagt, så kommer det jo naturligvis an på opgaven.
Gravatar #25 - thskyt
5. feb. 2006 21:32
Hvor er assembler blevet af? Det er noget mere fikst til små-bitte rutiner i ens kaffemaskine end C.

Derudover er C det for mit vedkommende næst-mest anvendte sprog.
Gravatar #26 - Ivajl
5. feb. 2006 21:46
det vil jeg også nok sige.. hvad med assembler.. (det er så det eneste sprog jeg kan) :(
Gravatar #27 - walling
5. feb. 2006 21:51
Er ved at kode en bootloader i Java. Det var det Java blev designet til - helt sikkert! :-)
Gravatar #28 - larsp
5. feb. 2006 22:01
#27 stakkel :| Måske du kunne få lidt inspiration herfra:

http://p-nand-q.com/humor/programming_languages/ja...

Et par features:
Java2K uses a 11-based number system, which is a very good approximation of the 10-based decimal system for many purposes, including counting up to and including 9.

Java2K has a garbage collection: memory is freed when the program exits, or, at random intervals, whichever comes first.

(o:
Gravatar #29 - walling
5. feb. 2006 22:14
#28 Jeg tror jeg vil migrere over til Java2k i den nærmeste fremtid, det lyder som et stabilt og sikkert valg - og skrevet i Python, genialt! ;-)
Gravatar #30 - C#
6. feb. 2006 00:33
Tjae :)

C#
C++
Diverse scriptsprog

i den rækkefølge
Gravatar #31 - Windcape
6. feb. 2006 05:53
1. PHP (Arbejde)
2. JAVA (J2SE) (Hobby)
3. C++/C#/LUA (random)

:) Java ftw.
Gravatar #32 - dvaske
6. feb. 2006 07:59
Hvor er Atmel AVR assembler...

Jeg stemte C

Hva' med Whitespace:
http://compsoc.dur.ac.uk/whitespace/
Gravatar #33 - pote
6. feb. 2006 08:25
Hm, hvorfor er ASP ikke på listen? Jeg bruger nemlig ikke VBScript men JScript.

Ellers koder jeg i C, C++, Java, JavaScript, C#, VB, Assembler, SQL. Sådan er det jo at være IKT-ingeniør stud :o)
Gravatar #34 - -xero-
6. feb. 2006 09:12
Kan kun en lille smule HTML og XHTML.. (hvor er de henne på listen btw).. Så stemte "kan ikke programmere".. !
Gravatar #35 - bjarkehingrumme
6. feb. 2006 09:13
Har programmeret i AmigaBasic, Amos, Pascal, Java, MatLab og sidst men ikke mindst Python, som jeg varmt kan anbefale. Mine typiske arbejsopgaver er databehandling og simple numeriske modeller af fysiske systemer, så høj performance er ikke det store krav, men gennemskuelige programmer og hurtig implementering er. Render iøvrigt rundt på en kemikerdomineret arbejdsplads, domineret af Excel(!). Og nej kun enkelte bruger det sammen med VB. Tal lige om tung databehandling!
Gravatar #36 - Yasw
6. feb. 2006 09:50
Lige for tiden mest C. Ellers kunne shell-scripting også godt have været på listen :)
Gravatar #37 - Eniac
6. feb. 2006 10:50
Hvad med AS2 (Flash)?
Det bruger jeg snart lige så meget som html/javascript/php

#21 Jeg ved ikke om man kan kalde html for et programmeringssprog (selvom jeg selv nævner det), da det jo reelt bare er et markup-sprog. Det samme gælder fx xml (som jeg også bruger meget).
Gravatar #38 - Disky
6. feb. 2006 11:22
Men C#.net eller vb.net nok endnu bedre, specielt når man ser på hvad arbejdsgiverne ønsker.

Delphi er ikke særligt populært.
Gravatar #39 - mostwanted
6. feb. 2006 11:25

Valgmulighederne er for programmeringssprog, ikke formateringssprog. Programmeringsprog bruges til at programmere i, HTML og XHTML bruges til at formatere data ligesom f.eks. et Word-dokument.

Bruger nok PHP mest selvom det er et gyseligt sprog, men det er nødvendigt da det er det eneste min host understøtter. Ruby bliver brugt næstmest, C# og SH scripts er også brug af og til.
Gravatar #40 - Mulpacha
6. feb. 2006 15:46
Jeg anvender mest dansk... på andenpladsen engelsk :)
Gravatar #41 - opal
6. feb. 2006 15:55
JEg holder med #1. Dog valgte jeg at svare "Andet" da dansk jo er et andet sprog..
Gravatar #42 - masterbrain
6. feb. 2006 18:43
Hvad med hvad folk bruger det til ...?
Hvad med hvor meget de bruger det til ?
Hvad med om de bare har skrevet mere end en linie ?
Eller bare rettet til deres eget navn i en andens kode..?
Og bruger de det i forbindelse med erhverv... ?

Lige nu 1029 som ikke kan programmere.. Skal man ikke kunne bare lidt for at kalde sig selv en nørd.... ?
Gravatar #43 - Svindleren
6. feb. 2006 18:48
jeg bruger runer..

gas jeg fatter ikke at programmere, kunne lidt (meget lidt) html lol som er nemt engang :D
Gravatar #44 - Mukke
6. feb. 2006 19:00
X++

(Axapta)
Gravatar #45 - jakobmn
6. feb. 2006 19:05
Jeg bruger nok oftest bash, men dernæst php.
Gravatar #46 - iluka
6. feb. 2006 19:19
Egentligt et par overraskelser:

1. Så få der koder .net sprog (ja jeg ved godt at man kan kode php.net, men det er der jo ingen der gør)

2. Lige så mange der kodt VB.net som der koder C#. Ok der kan være nogle gammeldags VB kodere imellem, men jeg tvivler på at det er mange.

3. At der stadig er så mange der koder delphi/pascall (nok mest delphi)

Og så de mindre overraskelser... web er sjovt at starte med og php er opensource. Java bliver der undervist i overalt, så det er heller ikke den store overraskelse.

Set i lyset af alle de .net jobopslag der findes, så skulle nogle af alle jer php aber skifte til ASP.net. Så kan i lave jeres sjove web apps og lære noget .net samtidig så i kan få arbejde. Nå ja gæt selv... jeg koder C# :)
Gravatar #47 - Cyrack
6. feb. 2006 20:00
Koder mest i Java, da det er det sprog vi starter med på datamatikeruddannelsen. Glæder mig dog til vi skal begynde på C# :-)
Gravatar #48 - MacMiskenn
6. feb. 2006 21:32

Øhh...dansk :p
Gravatar #49 - dvaske
6. feb. 2006 21:45
Der er fa'me sørgeligt at der pt. er ~33% der har stemt Jeg kan ikke programmere, er dette ikke et nyheds site for nørder?

Aaarghh.... Det må I kunne gøre bedre!
Gravatar #50 - S2R
7. feb. 2006 07:41
Hvor er COBOL? Det er et af verdens mest udbredte sprog, hvis man kigger på antallet af kodelinier.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login